PDA

View Full Version : Touchscreen


martinus83
12-03-2006, 23:00
IK heb een vraagje over touchscreens.

Ik wil een Alpine 9860 gaan aanschaffen, DIN formaat DVD/MP3-CD/TUNER...
foto:
http://www.rondevries.nl/catalog/images/dva-9860r.jpg

Nou wil ik hier een dvd scherm bij kopen, uiteraard, deze komt in mijn middenconsole maar dat doet er even niet toe :)
Deze speler heeft een Touchscreenoptie :cool:
http://www.alpine-usa.com/images/products/icons/touch_control_prev.jpg
Nou vroeg ik me af of hier dan perse een Alpine Touchscreen (TVM-M770S) op moet of dat ander merk touchscreen ook gewoon werkt?? :confused:

Martinus

Marco
12-03-2006, 23:05
Denk dat je daar toch echt een Alpine schermpje bij moet nemen. Iedere fabrikant gebruikt meestal zn eigen protocol om dit soort dingen aan te sturen. Hetzelfde als bij cd wisselaars, je kunt ook geen sony wisselaar op n pioneer radio aansluiten. Nee er zijn geen convertors voor deze data als je daar soms naartoe wil. Daar is te weinig vraag naar, komt bij dat als mensen een radio kopen met deze funtie ze vaak gaan voor het bijbehorende schermpje, plus dat iedere fabrikant natuurlijk zal claimen dat zijn protocol beter werkt als die van n ander.

skitzo
12-03-2006, 23:18
ik denk dat je deze vraag het beste kan neerleggen bij een inbouwcentrum
die hebben er als het goed is verstand van en zijn objectief.

RKR
12-03-2006, 23:19
informeren over de aansluiting van de interface voor touchscreen...als dat nou (bijvoorbeeld) USB is...kan volgens mij alles er wel op...de info die de radio dan ontvangt is gelijk, hoe hij het verwerkt moet hij zelf maar bekijken :D!

Pedaalemmer
14-03-2006, 13:27
Denk dat je daar toch echt een Alpine schermpje bij moet nemen. Iedere fabrikant gebruikt meestal zn eigen protocol om dit soort dingen aan te sturen. Hetzelfde als bij cd wisselaars, je kunt ook geen sony wisselaar op n pioneer radio aansluiten. Nee er zijn geen convertors voor deze data als je daar soms naartoe wil. Daar is te weinig vraag naar, komt bij dat als mensen een radio kopen met deze funtie ze vaak gaan voor het bijbehorende schermpje, plus dat iedere fabrikant natuurlijk zal claimen dat zijn protocol beter werkt als die van n ander.
:iamwithst

Christiaan
14-03-2006, 13:59
Alhoewel Alpine in dit geval meestal wel converters verkoopt, bijv. een alpine wisselaar, kun je met behulp van converters, op bijna elke radio aansluiten..

Kijk ff op de site van Alpine, en je zult het vinden...

Marco
14-03-2006, 21:22
Als er al een USB aansluiting op een radio zit dan is het om MP3's over te laden naar je SD kaartje wat daar ook in zou kunnen zitten. Zo'n interface met touchscreen loopt niet via USB.

Heb even op de Alpine site gekeken, maar het blijkt niet direct dat je ieder willekeurig touchscreen er op kunt aan sluiten. Misschien hebben ze die interface eindelijk eens gestandardiseerd.

Idd even anar Alpine dealer, of ff mailtje naar Alpine. Laat t even weten hier, ben erg nieuwschierig.

Drhardstyle16v
15-03-2006, 17:55
daar zijn aparte modules voor op de markt om elk willekeurig scherm
op iedere willekeurige dvd speler te kunnen aansluiten..
ls er een ACR dealer in de buurt zit ga daar dan eens ff kijken die hebben ze vaak op voorraad

twister74
22-04-2006, 16:20
als je de touch screen functie van je radio wil gebruiken heb je gewoon een alpine scherm nodeg, de rest van de scharmen kun je wel aansluiten, maar zul je dan moeten bedienen via een afstandbediening.

groeten henri(inbouw monteur van beroep)

PluRRie
24-04-2006, 22:50
de radio moet ten eerste touchscreen optie ondersteunen en dan moet het ook nog eens met elkaar kunnen communiceren.