Menace
13-03-2006, 15:20
Vanwege slecht stationair lopen en uitvallen tot gevolg van mijn mk1 jetta hier effe n vraagje over de Pierburg 1b carbs...
Ik heb es de carb van het overleden blok bekeken en merkte dat daar n iets andere gasklep in zit dan de carb van het blok wat nu in de jetta ligt.
Bij de ouwe carb staat er een 3tje op die gasklep en bij de nieuwe carb een 5je en zit er een soort halve maan uitgesneden en daar een stuk alu wat aan de carb vast zit...
Zou ik nu bijv. beter de oude carb op de motor van de jet kunnen plaatsen zodat ie beter loopt of kan ik beter de ouwe schoonmaken?
Kan je die sigaar wat voorop zit voor het stationair toerental ook nog nieuw krijgen bij de dealer en wat moet dat evt. kosten?
Ik heb es de carb van het overleden blok bekeken en merkte dat daar n iets andere gasklep in zit dan de carb van het blok wat nu in de jetta ligt.
Bij de ouwe carb staat er een 3tje op die gasklep en bij de nieuwe carb een 5je en zit er een soort halve maan uitgesneden en daar een stuk alu wat aan de carb vast zit...
Zou ik nu bijv. beter de oude carb op de motor van de jet kunnen plaatsen zodat ie beter loopt of kan ik beter de ouwe schoonmaken?
Kan je die sigaar wat voorop zit voor het stationair toerental ook nog nieuw krijgen bij de dealer en wat moet dat evt. kosten?