PDA

View Full Version : 1op5??

jirure
13-03-2006, 21:00
Oi,

heb afgelopen zaterdag een golf2 gti 16v gekocht met een PL bak.

ik beetje boardcomputer uitproberen. En als ik het goed heb geeft hij aan dat de auto +/- 20L/100km loopt 1op5 echtwaar???? en dit is binnen de bebouwde kom en af en toe buiten.

klopt dit?

Tommy
13-03-2006, 21:02
1:12 is zat te doen...

golf mkII 16v
13-03-2006, 21:04
geeft die van mij ook aan of nog meer
is wel een KR maar maakt wijng uit
beste is om achter het verbruik te komen is tank vol dagteller op0 en een jerry can achter in en maar rijden tot het op is

Tommy
13-03-2006, 21:11
nooit schoon leeg rijden... grote kans dat je benzineleidingen gaan verstoppen.(maar goed, was vast bij wijze van...)

Je kunt em ook gewoon vol tanken, dagteller op nul.... rijden... weer vol tanken, en het aantal getankte liters delen door het dagtellergetal. En dan 1: ervoor... ;)

35iB4
13-03-2006, 21:14
Oi,

heb afgelopen zaterdag een golf2 gti 16v gekocht met een PL bak.

ik beetje boardcomputer uitproberen. En als ik het goed heb geeft hij aan dat de auto +/- 20L/100km loopt 1op5 echtwaar???? en dit is binnen de bebouwde kom en af en toe buiten.

klopt dit?
Gaf de boardcomp. dit aan als je rijd of stilstaat?
Heb zelf een GTI 16V gehad,met pl blok, en reed gem. 1 op10.
Rustig rijden en stevig planken.
Als je de motor net start en dan op de boardcomp. kijkt dan lijkt het of de wagen zuipt als een gek :)

RubenD
13-03-2006, 21:18
Ik heb een KR en mijn MFA klopt eigenlijk wel goed, gemiddelde gebruik is tussen de 9 en 11 liter voor de 100 km, uiteindelijk is dat goed gelijk aan 1:11 (berekend door tank vol en teller op 0 en dan weer tanken en rekenen maar).

Maar ik heb veel verhalen gehoord dat de MFA op dat gebied van geen kant klopt. Waarom dit is, geen idee...

Intelligence
13-03-2006, 21:18
Boardcomp is altjid iets te gortig. Vooral als ie koud is, dan zuipt ie wat meer en meestal zit je dan in de stad waardoor je veel voor stoplichten staat, dan loopt de benzine wel door en je rijd geen km ;) Dit had ik ook toen ik dat t eerst zag op me MFA. Het zuinigste wat ik heb gereden (met een niet optimale ontsteking moet ik erbij vertellen) was 1 op 10, met mijn normale stevige rijstijl (180 op snelweg, 80km elke dag, moraalridders houd je mond :D) loopt ie 1 op 8

golf mkII 16v
13-03-2006, 21:37
nooit schoon leeg rijden... grote kans dat je benzineleidingen gaan verstoppen.(maar goed, was vast bij wijze van...)

Je kunt em ook gewoon vol tanken, dagteller op nul.... rijden... weer vol tanken, en het aantal getankte liters delen door het dagtellergetal. En dan 1: ervoor... ;)
bedoelde ik ook alleen kwam het er anders uit
maar die van mij ook 1:10 beetje gekdoen 1:8 stevig gas geven[is ze toch voor] :D

jirure
13-03-2006, 21:45
okay bedankt voor de snelle reacties en ik zal na verloop van tijd gewoon ff uitrekenen hoe het nu zit met het verbruik.