Log in

View Full Version : pinkers weet geen raad meer

wobster
14-03-2006, 14:16
hey mensen,
ik heb een tijd geleden een golf2 op de kop kunnen tikken was in prachtstaat en maar 44000km dus meegepakt maar nu heb ik hem helemaal terug in orde gebracht.want waren elektrische problemen tot en met wegens een verbouwing van een bedrijf dat de wagen had verbouwd voor de gehandicapte vrouw.
Nu is het probleem alles werkt terug alleen de pinkers niet enkel de 4pinkers werken dat is met een schakelaar in het dashbord,weet iemand aan wat dit kan liggen als ik de pinker verzet dan gaat wel het lampje in het dash oplichten maar dat is het dan ook

mvg

Tomvw
14-03-2006, 14:38
Dus als ik het goed begrijp doet je gevarenlicht het wel of nu niet? :dunno:
En hij werkt niet meer met de handel? :dunno:
Als het goed is heb je twee draden, één voor de linkerkant en één voor de rechterkant en deze twee moet je schakelen met één plus.
waar woon je? :confused:

wobster
14-03-2006, 14:52
-gevarenlicht doet het wel ook na lang zoeken maar hij doet het.
-als ik de hendel beweeg naar boven of beneden gaat het lampje in het instrumentenbord groen oplichten niet flikkeren,maar pinkers werken niet.
-ik ben van neerpelt hulp zou van groot belang zijn want wil zo rap mogelijk naar de keuring

RubenD
14-03-2006, 15:36
Ik heb op mijn website een groot PDF bestand staan met stroom schema's van de 87er Golf Mk2, hopelijk heb je daar wat aan!

http://home.studieaccess.nl/jongm184/golf_87a.pdf

EDIT: Humm de url werkt niet, ik zal vanavond even zorgen dat de url werkt. Kijk vanavond maar op mijn website dan, www.rubendijkhuis.tk doorklikken naar Cars en dan algemene info!

wobster
14-03-2006, 15:45
@rubend ik zal vanavond is kijken alvast bedankt.

heb juist de stekker losgehad van de hendel op ene draad staat stroom en als ik deze door verbind met een van de andere draden gaat bij 4 draden weer het lampje branden op het instrumenten paneel maar niet de pinker.kan er nie meer inuit.helpppp

wobster
14-03-2006, 15:50
nu heb ik net ff nog wat nagekeken en als ik een + van contact pak en die met een van de draden verbind van pinkerhendelstekker werkt desbetreffende pinkerlampje wel.

breadfan83
14-03-2006, 15:50
ik zal morgen eens voor je nazien
als ik niet gereageerd heb tegen de avond moet je me effe PB-en

dr loopt hier op school een behoorlijke elektrofiel rond, die weet t vast wel!

edit:
wat ik me net wel bedenk :
de clignoteur werkt met bimetaaltjes
als je de kabel van contact naar de schakelaar trekt doet ie t wel zeg je, maar met de andere kabel niet
bimetaal werkt op spanning of warmte, en t ene metaal zet meer uit dan t ander wardoor ie krom trekt
dit opent of sluit een stroomkring waardoor t bimetaal weer de kans krijgt te ontspannen
is de weerstand door de draad echter niet precies goed, dan kan t zijn dat t bimetaal geen kans krijgt te spannen of ontspannen

ik zou aanraden eens door te meten wat t voor n draadje is dat je drin hebt zitten, dus de draad die de + aan de schakelaar geeft

wobster
14-03-2006, 15:54
@breadfan83 zou leuk zijn hoor het dan wel.
vindt het zelf een behoorlijk raar probleem

MartinGT
14-03-2006, 15:59
Dit probleem heb je ook als je zekering eruit ligt.... al gecontroleerd?

wobster
14-03-2006, 16:08
het probleem is dus opgelost was dus de zekering had die voor ik aan al die elektrische rommel begon nagegeken maar zal in tussentijd het begeven hebben dat was het dus

stomme fout van mij allemaal bedankt nu kan ie eindelijk na de keuring

Tomvw
14-03-2006, 18:58
toch nog allemaal goed gekomen :)

breadfan83
15-03-2006, 16:29
het probleem is dus opgelost was dus de zekering had die voor ik aan al die elektrische rommel begon nagegeken maar zal in tussentijd het begeven hebben dat was het dus

stomme fout van mij allemaal bedankt nu kan ie eindelijk na de keuring

dat zei mn elektrofiel ook al...
had vandaag gevraagd...maar k zei dat zal ie vast al nagekeken hebben...

niet dus :D

maar ben blij dat je dr eindelijk uit bent nou! :D