PDA

View Full Version : Wielkasten uitrollen of niet?


BjB
22-12-2003, 12:50
Hallo vw die-hards, gelukkig is er weer een plek waar iedereen met zijn/haar vw vragen terecht kan. Ik heb de volgende vraag. Ik ben het bezit van een Type 3 TDI en wil deze volgend jaar (duurt gelukkig niet lang meer) een stuk verlagen mbv een schroefset. Nu is mijn vraag (ik heb 17" inch OZ velgen ET37): Hoever kan ik mijn auto naar beneden schroeven zonder dat ik problemen krijg met de spatbordranden voor en achter, deze zitten er namelijk nog wel in. Nu is mijn auto 3,5 cm verlaagd maar ik wil graag toch wel richting de 5-7 cm verlaging. Alvast bedankt voor jullie info!

Gr.

BjB

Christiaan
22-12-2003, 13:44
Gewoon proberen met je schroefset! Daar is dat toch ideaal voor? Gewoon proberen tot hoever je kunt gaan.....wielkasten uitrollen kan altijd nog...

Antera
22-12-2003, 15:19
En zoals je de topic hebt genoemt heb je het antwoord al gegeven lijkt me. Je kan het toch pas beoordelen als je het hele spul eronder gemonteerd hebt dan pas krijg je duidelijkheid over het hoe en wat.

da_vwfreak
28-12-2003, 01:30
En schroef je em steeds verder en ga je werken met veerwegbegrenzers. Ik heb mijn spatbordranden voor helemaal weggehaald en achter deels, achter kan ik geen vinger meer tussen het wiel en spatboardrand doen en nog loopt het niet aan, maar dat houdt wel in dat je een aardig stugge auto krijgt.

Black Devil
28-12-2003, 10:51
5/7cm is wel aardig wat met 17 inch. Ik vermoed toch dat het wel hier en daar zal aanlopen, maarja je zult het toch eerst moeten proberen.

Yoran
28-12-2003, 13:31
Is mijn bedoeling ook inderdaad, gewoon gaan proberen en zien waar het schip strand ;)
Denk dat er wel ff wat met die randen aan de binnenkant moet gebeuren, maar echt uirollen vind ik niet zo....

Antera
28-12-2003, 16:53
Sixpack heeft daar een mooi adressje voor wordt zeer netjes gedaan voor weinig geld en je kan er op wachten

da_vwfreak
29-12-2003, 16:04
Hier in Hoogeveen zit ook iemand die als de wielranden ook omrolt.

BjB
29-12-2003, 17:27
aha...ik houdt me aanbevolen met die adresjes...das nooit verkeerd. Eerst op wintersport naar Oostenrijk en daarna begin ik met het schroeven (als ik het andersom zou doen moet ik in oostenrijk gelijk aan de bak als sneeuwschuiver ;) ). Ik zal idd eerst eens gaan proberen hoe laag ie kan zonder aanlopen en rekening houdende met de ski-schansen (drempels). Maar ik denk dat de randen toch moeten worden uitgerold als ik zo om me heen kijk. Maar dat is dus niet een al te grote (kostbare) klus lees ik....

Gr.

BjB

(ik kom trouwens uit het hoge noorden dus hoogeveen lijkt mij het makkelijkst)

da_vwfreak
29-12-2003, 18:11
Zal je alvast een tel. nr geven van die man. In geval je em ook een keertje nodig hebt.....

06-25196674

Allart-Ghetta
02-01-2004, 22:09
Ik heb mijn randen ook omgerold met een speciaal apparaat. Maar pas op dat je niet te enthousiast bezig gaat, ik zag mijn hele voorscherm bij de deur naar buiten komen OEPS.

richard-polo
04-01-2004, 17:03
te hard gedrukt zeker en te weinig warmte gebruikt denk....