PDA

View Full Version : Nieuw! Lid,Mk1 en Project

Tommy_cc_
15-03-2006, 18:37
Hai!

Even voorstellen, ik ben Tom, kom uit Eindhoven en studeer werktuigbouwkunde. Ik ben nog maar net lid en heb sinds vorige week een einzer op mijn naam staan. Het is een 1.1 mx uit 1979! :D

Hij gaat grondig aangepakt worden.
-roestplekken/rotte plekken (de bodem is volledig hard)
-schijven achter
-1.8 16v KR blok erin + aangepast uitlaatsysteem
-velgen (beetje oldschool look) en schroefveer set
-Interieur back to basics stoelen stuur en tellers...
-spuiten

Met name bij het inbouwen van het 16v blok leek het mij handig om een II te kopen en hiervan het blok en onderstel (schijven/poten/armen) om te zetten.
kan dit? of kan ik beter op zoek gaan naar een sirocco (die lastiger te vinden zijn en veel duurder..)

affijn, al jullie tips en ideeen zijn welkom (ook mbt tot de kleur... antraciet, donkerblauw...???)

groetjes en alvast bedankt voor al jullie hulp en reacties!! :woowoo:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03686.JPG

Even een piccie die ik had geschoten om aan mijn vriendin te laten zien wat ik wilde gaan.. en uiteindelijk heb.. gekocht!

-------------------------------------------------------------------
28-03-2006, 23:31

Mijn golfje staat er lekker warm bij in de garage, maar al zonder interieur en ruiten.. jaja ben begonnen met het strippen van de golf. (foto's volgen nog)

Kwam alleen hier en daar wel een rotte plek tegen dus ga morgen even naar de dealert om nieuwe te halen. Ben er ook over gaan denken om het straks kale chassis naar de straler te brengen, dan ben ik veel zekerder van de basis die ik heb... maar hoeveel gaat zoiets kosten.. iemand misschien een ruwe prijsindicatie??

In mijn zoektoch naar de onderdelen voor mijn 16v project (ja de scirocco eerder genoemd was echt al weg) liep ik tegen een 86er rocco gtx 16v aan. JEEJ! goed die auto staat dus sinds vandaag bij mij op de stoep: gegevens:

scirocco 16v GTX
nieuwe banden
nieuwe schijven
Blok 1 jr geleden gereviseerd en gehoond naar 1.9++i

Mooi! hier ga ik een tijdje mee rijden om te kijken of er mankementen zijn en dan gaat alles uit mekaar voor een mooie opknapbeurt.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/rocco.jpg

op mijn weg naar huis bedacht ik me dat het eigenlijk wel jammer is om zon (toch wel zeldzame) auto te slopen voor een ander... maarja als ik dan weer bedenk om in een golfjeI 2.0 16v door de veldwegen te hobbelen, dan....

Als mensen rocco delen nodig hebben....

Dit was het voor zover.. tot de volgende update!
(MEER FOTOS DAN)

--------------------------------------------------------------------------
30-03-2006, 11:05
Gelukkig.. er zijn nog mensen die het me niet uit mijn hoofd praten..
De rocco is inderdaad een leuke auto (BEDANKT GIJS!) maar om hem helemaal netjes te maken... nee, toch niet mijn ding.
Ik blijf dan ook bij mijn plan, mijn onderdelen gaan eraf, en inderdaad, de liefhebber mag de rest komen halen (hoef er niet veel voor te hebben hoor)

@ blackdevil... jep hier komen ze onder! hoop dat je de schroefsets snel binnen hebt!

De golf mx is inderdaad een redelijk zeldzame uitvoering maar... mij echt niet snel genoeg. als je bovendien wil gaan spelen met een programmeerbaar motormanagementsysteem... trouwens dat van een golf twee slopen werd mij dus enorm afgeraden (zie begin van de thread). Nu ik er een gevonden heb vindt iedereen het zonde. Ach ik denk dat als het project klaar is... de oooohs en aaaaahs kilometers ver te horen zijn samen met de grauwe grom van het gehoonde tweeliterblok.

Morgen ga ik de rest uit de golf halen en ben aan het denken om hem daarna naar de straler te brengen.. Iemand een ruwe prijs indicatie/ goeie in de omgeving eindhoven?... (jaja ik zal de zoekfunctie gebruiken!)

Gegroet en tot de volgende update

Ok, hier dan eindelijk de alweer een tijd geleden beloofde update.

Ik ben verder gegaan met het demonteren van de één, de ruitjes eruit (K*lote de voorruit ging stuk, kan k op zoek naar een nieuwe) en tot mijn blijdschap is de golf echt niet zo rot als waarvan ik uitgegaan was. Er zit een rotte plek links en rechts onderin bij de voruit, een plekje in de ruitenwisserbak, spadbordjes achter, de vulpijp was rot en het plaatwerk daaromheen ook wel.
Ik hoop dat het hierbij blijft, maar ik heb tot nu toe niks anders kunnen vinden.

De dorpels en kokers zijn overigens keihard, net als bij het achterscherm, dat bevesigingsding bij het reservewiel.

Ik heb het plaatwerk voor de voorruit al gehaald, evenals de tankopening (dit zijn reperatiestukken) en heb op de sloop al 2 originele gave achterspatbordjes zien liggen. Afijn zie foto's:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03719.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03718.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03717.JPG

Voor de komende vrije uurtjes:
-Dash eruit
-Kabelboom eruit
-Motor eruit
-Volledig kaalmaken

En dan naar de straler!!! (tenminste als het niet te duur is, anders ga ik lekker schuren..)

@ Gijs, nogmaals bedankt dat de koop van de scirocco zo vlotjes verliep. Het blok ga ik toch nog reviseren, ookal was dat pas gedaan. Ik wil gewoon zeker weten dat als ie af is, ie ook echt af is..

Jongens de groeten!

29-04-2006, 01:54
net terug van een avond klussen dus snel even nog wat piccies posten...

blokje in de takel!!!

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03733.JPG

de smerige motorruimte

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03734.JPG

en na een poetsbeurt met grilreiniger

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03735.JPG

oja, de kabelboom en stuurkolom heb ik er ook nog even uit gehaald.. kale bedoeling!

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03736.JPG

tot de volgende keer!

20-05-2006, 11:27

Jezus wat een drukte, zou bijna vergeten dat ik nog aan de golf moet werken! Gisteravond heb ik ik de mxer ontdaan van zijn achteras , voorwielophanging, schakelpook, stuurhuis, uitlaat, tank en veerpoten ontdaan. yeah!
Hij staat nog op 4 wielen, maar dan wel 2 hoog opgestapeld en onder de kokers geplaatst. Zie de foto's ! Dinsdagavond ga ik wer weer mee verder: plaatwerk in orde maken.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03743.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03747.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03745.JPG

Wish me luck!

23-05-2006, 10:45

Quote:
Originally Posted by yal
leuk project, je zal voorlopig wel zoet zijn!
Ik heb ook een scirocco 16v gehad en ben t met je eens dat golf I gewoon leuker is, zeker als ie wat meer pks heeft dan een standaard GTI.
Heb nu ook 2 golfjes I, waarvan de gti helemaal orgineel en roestvrij is.

Misschien komt er in de gti ook wat snellers, maar dan liever een oettinger blok ofzo, maar t belangrijkste is t standaard remsysteem verbeteren!
Want t orginele systeem is niet genoeg voor t betere scheurwerk(woon in Spanje...)

Was r verder geen roest bij de ophanging van de achteras?? Daar zijn ze vaak slecht.
Je pakt t wel grondig aan, keep up the good work.

Verder, veel plezier met je project en keep us posted!

grtn yal

Nee idd geen roest bij de ophanging van de achteras en kokers... wel de voorschermen, ruit hoekjes, tankdop en spatbordranden: vanavond slijpen en hechten!

Ik vind het echt leuk om te zien hoe snel ie uit elkaar ging, om alle onderdelen bij elkaar te zoeken en er langzaam iets moois van te maken... en dan: gas op de krukas!

Mbt de kleur zit ik nog een beetje te twijfelen tussen azoren blau, monaco blau of bmw donkerblauw... lastig! Achja, eerst maar alle roest uitslijpen en vervangen door nieuwe plaat. daarna de bodem schoonmaken, in de grondlak en op nieuw in de bodyschutz... nee ik heb voorlopig nog genoeg tijd om over de kleur na te denken.

groetjes!

27-03-2007, 13:50

Alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.. dus tijd voor een update!

Het volgende is de afgelopen tijd binnen gekomen:
rood-witte achterlichten
nieuwe bumers
knippers
koplampen
remleidingen
..

de auto staat inmiddels op zijn wielen.. (nog op zoek naar een setje 15"...) en voorzien van alle bestelbare Powerflex bussen.
Ik heb besloten om er een complete rollcell in te bouwen, die ontworpen is en momenteel wordt gefabriceerd.
Het geboorde blok ligt gedeeltelijk uit elkaar om alles goed schoon te kunnen maken.

Deze week nog even nieuwe toplagers halen en nieuwe brandstof leidingen en dan is het bouwpakket compleet. ( spaghetti spruitstuk staat in backorder)

Tevens een mooie kleur gespot. Shadow blue metallic. Het is een donkerblauw die te vinden is op de toureg. Al twijfel ik nog steeds over bali grun.

De planning is om eerst de laatste las te leggen aan de wielkasten achter, het geheel te behandelen en vervolgens de auto spuitklaar te maken.

Ik heb er zin in maar door drukte met de studie kom ik er maar niet aan toe.

Misschien dit weekend...

I'll keep you posted.

steven16v
15-03-2006, 18:40
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volkswagen/26160706.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BJKldpJFYURKehOxAUUbB2cgaUrvXkM27%2F8WzyHgN%2BLNMALcsePFVR9MECHUOhVaVvV2NQll54TVmvV1URTosWcLw4tt2vppZh9r8b7001PazNCQpeGIdHJvPPu5Wjg2jANZ6MzvDxTiK1I%3D&df=1

Moroder
15-03-2006, 19:11
Hee welkom opt forum. Mooi autotje moet ik zeggen, goede keus ;).

Paar dingetjes.....

-1.8 8v met dubbele webers/ 1.6 16v KR blok erin aangepast uitlaatsysteem

Ik denk dat je een 1.8 16v Kr bedoeld???

Het leek mij handig om een II te kopen en hiervan het blok en onderstel (schijven/poten/armen) om te zetten.
kan dit? of kan ik beter op zoek gaan naar een sirocco (die lastiger te vinden zijn en veel duurder..)

Van een Golf II kun je niet zoveel gebruiken. Het remsysteem zou kunnen. Maar de veerpoten kun je al niet gebruiken. Ook zit je met het luchtfilterhuis van de motor. Die gaat naar de verkeerde kant toe.

Beste kun jij dus gewoon een Scirocco 16V kopen en die slopen. Beetje geld meer kwijt. Maar dat bespaar je weer aan het losse onderdelen kopen die je nodig hebt als je een Golf II aanschaft voor demontage..

Erwin G60
15-03-2006, 19:18
He welkom en hou ons op de hoogte van je project.

breadfan83
15-03-2006, 21:23
heej
allereerst welkom hier

en k heb misschien n goeie tip voor je...:
in t topic van gespotte advertenties van Marktplaats staat een scirocco die je kan gebruiken, incl blok, bak, assen, remmen alles compleet en volgens de huidige eigenaar in n goede staat

hij wil er nog €500,- voor hebben, lijkt me niet te veel voor een rocco

tis zonde om een auto voor een andere auto te slopen vind ik, dus ik hoop voor je dat je hier iets moois van maakt !!! anders :chair:

succes met de verbouwing!
groeten
chris

Sponze®
15-03-2006, 23:14
Welkom en succes ermee....

Gewoon doen (qua uiterlijk) wat
jou leuk lijkt....

Christiaan
16-03-2006, 11:12
Welkom hier...

Voor ombouw, zou je de zoekfunctie eens moeten gebruiken op het forum. Er is al heel wat over gepost...

Tommy_cc_
16-03-2006, 13:33
bedankt voor alle reacties voor zover... ik ga dit weekend maar s flink op zoek naar een rocco met een KR blok erin (ja ik bedoelde 1.8 16v en niet 1.6...)

hou jullie op de hoogte!

steven16v
16-03-2006, 13:43
Beste kun jij dus gewoon een Scirocco 16V kopen en die slopen. Beetje geld meer kwijt. Maar dat bespaar je weer aan het losse onderdelen kopen die je nodig hebt als je een Golf II aanschaft voor demontage..

en k heb misschien n goeie tip voor je...:
in t topic van gespotte advertenties van Marktplaats staat een scirocco die je kan gebruiken, incl blok, bak, assen, remmen alles compleet en volgens de huidige eigenaar in n goede staat

ik ga dit weekend maar s flink op zoek naar een rocco met een KR blok erin

Normaals dan: http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volkswagen/26160706.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BJKldpJFYURKehOxAUUbB2cgaUrvXkM27%2F8WzyHgN%2BLNMALcsePFVR9MECHUOhVaVvV2NQll54TVmvV1URTosWcLw4tt2vppZh9r8b7001PazNCQpeGIdHJvPPu5Wjg2jANZ6MzvDxTiK1I%3D&df=1

Tommy_cc_
16-03-2006, 14:16
dus alles van een rocco is zo om te zetten naar een 1?? dat is dus eigenlijk wel ideaal.. heb ik gelijk rembekrachtiging, assen, onderstel blok en schijven.. ik ga op zoek!

DÁ-BRT
16-03-2006, 14:35
Heb je enig idee waar je aan begint? Volgens mij heb je her en der iets gelezen en denk je nu dat je het allemaal kunt, of heb ik het mis?

Ik maak mijn reactie op uit:
rocco is zo om te zetten naar een 1 Deze info had je kunnen vinden als je je iets verder had verdiept in wat je wou.

heb ik gelijk rembekrachtiging Zit op bijna elke auto die tegenwoordig op de weg zit.

Maar ik zeg maar zo je moet ergens beginnen en al het begin is moeilijk.

Christiaan
16-03-2006, 14:38
Zoals ik al eerder aangaf, gebruik de zoekfuntie eens van het forum. Hier is al zo ontzettend veel over gepost.....

Lees dat allemaal eens door, en je weet al een hoop meer. Dan kun je daarna ook wat gerichtere vragen stellen...

Tommy_cc_
16-03-2006, 20:48
heren..

ik heb mij al enige tijd verdiept in hetombouwen van een golf, maar ben er altijd vanuit gegaan dat siroccos moeilijk te vinden zouden zijn. Ik heb al vele ombouwprojecten gelezen op dit forum maar er is ook wel redelijk wat tegenstrijdige informatie..

Ik weet ook echt wel waar ik aan begin, anders was ik er niet aan begonnen. Na restauratie van een oldtimer mini is de nodige kennis aanwezig en met de vele contacten via werk is er altijd een oplossing.

Maak u geen zorgen, dat doe ik ook niet.

groeten! en bedankt voor het posten van de marktplaats rocco, ik neem vanavond contact met hem op.

tot de volgende update!

robertjan007
16-03-2006, 20:53
ok dan!!!!

boy.schouten
16-03-2006, 21:17
He mooi projectje lijkt me!
Ik wil mijn golf ook ooit ombouwen tot 16v, dan kan je beter wel een scirocco kopen, heb je alles en past gewoon ( als je goede motorsteunen hebt )

Maar succes!

Tommy_cc_
19-03-2006, 12:56
Ondanks de tentamens die ik nog moet maken komende week, toch gisteravond even naar mijn gehuurde boeren schuur gereden om de eerste uren in mijn project te steken.

Het interieur ligt eruit whoohoo! en heb ook een begin gemaakt met het roestige linker achterspatbord. wilde er foto's van maken, maar helaas... de accu was weer eens leeg.
houden jullie tegoed.

Gegroet en tot de volgende keer... ik ga tentamens leren.

Moroder
19-03-2006, 18:43
Maarre is et niet jammer aangezien een Golf MX een Nederlandse editie is. En deze dus vrij zeldzaam is?? Of hebk dat mis :)??

Tommy_cc_
28-03-2006, 23:31
even een update..

Mijn golfje staat er lekker warm bij in de garage, maar al zonder interieur en ruiten.. jaja ben begonnen met het strippen van de golf. (foto's volgen nog)

Kwam alleen hier en daar wel een rotte plek tegen dus ga morgen even naar de dealert om nieuwe te halen. Ben er ook over gaan denken om het straks kale chassis naar de straler te brengen, dan ben ik veel zekerder van de basis die ik heb... maar hoeveel gaat zoiets kosten.. iemand misschien een ruwe prijsindicatie??

In mijn zoektoch naar de onderdelen voor mijn 16v project (ja de scirocco eerder genoemd was echt al weg) liep ik tegen een 86er rocco gtx 16v aan. JEEJ! goed die auto staat dus sinds vandaag bij mij op de stoep: gegevens:

scirocco 16v GTX
nieuwe banden
nieuwe schijven
Blok 1 jr geleden gereviseerd en gehoond naar 2.0i

Mooi! hier ga ik een tijdje mee rijden om te kijken of er mankementen zijn en dan gaat alles uit mekaar voor een mooie opknapbeurt.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/rocco.jpg

op mijn weg naar huis bedacht ik me dat het eigenlijk wel jammer is om zon (toch wel zeldzame) auto te slopen voor een ander... maarja als ik dan weer bedenk om in een golfjeI 2.0 16v door de veldwegen te hobbelen, dan.... :D

Als mensen rocco delen nodig hebben....

Dit was het voor zover.. tot de volgende update!
(MEER FOTOS DAN)

Christiaan
29-03-2006, 00:29
Aan de ene kant is het wel jammer om een rocco 16v te slopen, maar aan de andere kant, is het wel een mooie donor voor je eigen auto! Je hebt meteen alle onderdelen die je nodig hebt!

DeNB3rt
29-03-2006, 11:44
eigenlijk wel zonde :( maarja

Rocco
29-03-2006, 14:58
niet eigenlijk wel zonde.. het is een doodzonde!

Rocco 16V's zijn vele malen zeldzamer dan een standaard golfie 1... kijk eens naar de VF meeting in Bunnik.. 100 golfjes 1 en 4 rocco's..

Ziet er trouwens super uit die Rocco! Nou ja dan maar hopen dat je na dat jaartje ermee gereden te hebben de smaak te pakken krijgt met de rocco en het TE zonde vind om hem te slopen..

skitzo
29-03-2006, 15:42
het is inderdaad wel zonde van de rocco
maar dit is wel de goedkoopste oplossing voor een ombouwproject

toch zou ik er zelf over nadenken om de rocco te gaan rijden ;)

maar evengoed succes met je project

Pedaalemmer
29-03-2006, 15:52
idd.maak de rocco orgineel en de golf 1..dan heb je beide super auto`s

Sponze®
29-03-2006, 17:42
Zorg gewoon dat je de rocco op de baan
houdt, en de golf gewoon stukje bij beetje
aanpakt ;) Heb je straks ook 2 mooie wagens.

Als de golf klaar is nog ff de rocco onder handen
nemen en klaaro ;)

DeNB3rt
29-03-2006, 18:36
sloop liever een golf2, rijden er nog zat veel rond ;)

chris
29-03-2006, 19:15
Sloop gewoon wat je zelf wilt slopen.......jouw geld,jouw auto's...

Maar ok....ik zou die MX uiterlijk orgineel houden,ander motortje ok...maar zou aan de MX uitvoering niets veranderen...op verlaging en klassieke wielen nadan..

Elke overspuit kleur is al 100x gedaan...MX is veel orgineler...

Black Devil
29-03-2006, 20:27
Hier moet dus de schroefset opkomen tommy! Leuk ding man

check ff je PB

Moroder
29-03-2006, 21:49
Rocco zo houden en Golf ori maken :)!

maartenunplukt
29-03-2006, 22:54
pak van de rocco wat je nodig hebt en verkoop de rest aan een liefhebber. Maak die golf zoals je zelf wilt, rij je er met het meeste plezier in :). En als de rocco bij een liefhebber komt zijn er 2 gered, of niet soms?

Tommy_cc_
30-03-2006, 11:05
pak van de rocco wat je nodig hebt en verkoop de rest aan een liefhebber. Maak die golf zoals je zelf wilt, rij je er met het meeste plezier in :). En als de rocco bij een liefhebber komt zijn er 2 gered, of niet soms?

Gelukkig.. er zijn nog mensen die het me niet uit mijn hoofd praten..
De rocco is inderdaad een leuke auto (BEDANKT GIJS!) maar om hem helemaal netjes te maken... nee, toch niet mijn ding.
Ik blijf dan ook bij mijn plan, mijn onderdelen gaan eraf, en inderdaad, de liefhebber mag de rest komen halen (hoef er niet veel voor te hebben hoor)

@ blackdevil... jep hier komen ze onder! hoop dat je de schroefsets snel binnen hebt!

De golf mx is inderdaad een redelijk zeldzame uitvoering maar... mij echt niet snel genoeg. als je bovendien wil gaan spelen met een programmeerbaar motormanagementsysteem... trouwens dat van een golf twee slopen werd mij dus enorm afgeraden (zie begin van de thread). Nu ik er een gevonden heb vindt iedereen het zonde. Ach ik denk dat als het project klaar is... de oooohs en aaaaahs kilometers ver te horen zijn samen met de grauwe grom van het gehoonde tweeliterblok.

Morgen ga ik de rest uit de golf halen en ben aan het denken om hem daarna naar de straler te brengen.. Iemand een ruwe prijs indicatie/ goeie in de omgeving eindhoven?... (jaja ik zal de zoekfunctie gebruiken!)

Gegroet en tot de volgende update

Rocco
30-03-2006, 14:44
je hebt mail en pb ;)

gijs vw freak
02-04-2006, 22:15
he die tommy.
ik zie dat je de rocco ook al op beeld hebt gezet.
ik hoop dat je er genoeg van kunt gebruiken.
mijn zwager heeft er veel lol mee gehad.
als je wil kan ik wel een keer een dagje komen helpen met je golfje.
ik hoor het wel je hebt mijn tel:
groetjes gijs

DeNB3rt
03-04-2006, 01:17
wss is dit bedoeld als pm?:)

Tommy_cc_
12-04-2006, 14:22
Ok, hier dan eindelijk de alweer een tijd geleden beloofde update. :cool:

Ik ben verder gegaan met het demonteren van de één, de ruitjes eruit (K*lote de voorruit ging stuk, kan k op zoek naar een nieuwe) en tot mijn blijdschap is de golf echt niet zo rot als waarvan ik uitgegaan was. Er zit een rotte plek links en rechts onderin bij de voruit, een plekje in de ruitenwisserbak, spadbordjes achter, de vulpijp was rot en het plaatwerk daaromheen ook wel.
Ik hoop dat het hierbij blijft, maar ik heb tot nu toe niks anders kunnen vinden.

De dorpels en kokers zijn overigens keihard, net als bij het achterscherm, dat bevesigingsding bij het reservewiel.

Ik heb het plaatwerk voor de voorruit al gehaald, evenals de tankopening (dit zijn reperatiestukken) en heb op de sloop al 2 originele gave achterspatbordjes zien liggen. Afijn zie foto's:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03719.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03718.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03717.JPG

Voor de komende vrije uurtjes:
-Dash eruit
-Kabelboom eruit
-Motor eruit
-Volledig kaalmaken

En dan naar de straler!!! (tenminste als het niet te duur is, anders ga ik lekker schuren..)

@ Gijs, nogmaals bedankt dat de koop van de scirocco zo vlotjes verliep. Het blok ga ik toch nog reviseren, ookal was dat pas gedaan. Ik wil gewoon zeker weten dat als ie af is, ie ook echt af is..

Jongens de groeten!

Tommy_cc_
12-04-2006, 14:27
Zo staat ie er momenteel bij trouwens in mijn gehuurde boerenschuurtje.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03713_448222.JPG

Als je goed kijkt zie je het klapdak al klaarliggen, ongeveer op de plak waar het moet komen...

Ik houdt jullie op de hoogte!

Gegroet

DeNB3rt
12-04-2006, 14:39
mooi mooi, hopelijk valt het allemaal goed mee en kan je goed vooruit

Mangnus
12-04-2006, 16:21
leuk project succes ermee.

einzer
12-04-2006, 17:41
Dat van dat plakdakraam is denk een geintje of niet :confused: ik zou het eeuwig zonde vinden iets waar je altijd spijt van krijgt:rolleyes:

Rallye-VR6t
12-04-2006, 19:21
Dat van dat plakdakraam is denk een geintje of niet :confused: ik zou het eeuwig zonde vinden iets waar je altijd spijt van krijgt:rolleyes:

Een putdeksel....
En aan de rotte plekke te zien op de foto's weet ik wel hoe de rest van de auto eruit ziet.
De bodem is van karton, en hier moet behoorlijk aan gelast worden.
Zeker als een A stijl al bijna door is....is de rest ook gaar.

Stralen zou ik niet doen, blijft er niks van de auto over.
En straalgrit blijft overal achter. En stralen lukt niet op een plek waar vet zit.
De moeilijke hoekjes zijn altijd vet en in de rub gespoten.
Dat straal je er niet af.

Tommy_cc_
12-04-2006, 20:13
Een putdeksel....
En aan de rotte plekke te zien op de foto's weet ik wel hoe de rest van de auto eruit ziet.
De bodem is van karton, en hier moet behoorlijk aan gelast worden.
Zeker als een A stijl al bijna door is....is de rest ook gaar.

Stralen zou ik niet doen, blijft er niks van de auto over.
En straalgrit blijft overal achter. En stralen lukt niet op een plek waar vet zit.
De moeilijke hoekjes zijn altijd vet en in de rub gespoten.
Dat straal je er niet af.

Juist ja.. zeker met het verkeerde been uit bed gestapt...?
Als je even wat verder had gelezen had je ook gelezen dat dit de enige slechte plekken zijn. Nieuw plaatwerk erin, strakslijpen en je zou niet zeggen dat t er ooit heeft gezeten.

Gijs
12-04-2006, 20:15
Hmm, hij heeft wel zure plekken.. Vind het eigenlijk ook een beetje zonde om de rocco te slopen. D'r zit iig nog veel werk aan je golfje voordat ie op de weg komt. Maar dat maakt niet uit want daar heb je hem tenslotte ook voor gekocht :)

Maar trek die rocco nog niet uit elkaar voordat je _zeker_ weet dat je doorgaat met je golf (ivm roest e.d. :))

Succes in ieder geval :cool:

gijs vw freak
12-04-2006, 23:52
he die tom .
ik zag je golfje en het valt best mee met die plekjes.
die van mij was er erger aan toe.
ik hoop dat je veel zelf kan.
als je wil dat ik een keer kom helpen hoor ik het graag.
groetjes gijs

Tommy_cc_
14-04-2006, 12:54
he die tom .
ik zag je golfje en het valt best mee met die plekjes.
die van mij was er erger aan toe.
ik hoop dat je veel zelf kan.
als je wil dat ik een keer kom helpen hoor ik het graag.
groetjes gijs
thnx, ik vondt ht ook nogal meevallen.. als je een mini gewend bent....
trouwens, als ik zo naar de rest van de restauratieobjecten op dit forum kijk, dan zien die er zeker niet beter uit...

Tommy_cc_
14-04-2006, 12:58
Vandaag trouwens bezoek van de plaatselijke straler gehad. die vondt het niet de moeite om de auto te stralen. zag er nog prima uit zei die en ook hij kon geen andere plekken ontdekken.

Ik ga het dus gewoon slijpen, lassen en dan netjes afmaken door alles schoon te maken, op te schuren en naar de spuiter te brengen.

hou jullie op de hoogte!

Tommy_cc_
29-04-2006, 01:54
net terug van een avond klussen dus snel even nog wat piccies posten...

blokje in de takel!!!
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03733.JPG

de smerige motorruimte
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03734.JPG

en na een poetsbeurt met grilreiniger
http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03735.JPG

oja, de kabelboom en stuurkolom heb ik er ook nog even uit gehaald.. kale bedoeling!

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03736.JPG

tot de volgende keer!

DeNB3rt
29-04-2006, 12:34
nice,keep on working ;)

Tommy_cc_
20-05-2006, 11:27
Jezus wat een drukte, zou bijna vergeten dat ik nog aan de golf moet werken! Gisteravond heb ik ik de mxer ontdaan van zijn achteras , voorwielophanging, schakelpook, stuurhuis, uitlaat, tank en veerpoten ontdaan. yeah!
Hij staat nog op 4 wielen, maar dan wel 2 hoog opgestapeld en onder de kokers geplaatst. Zie de foto's ! Dinsdagavond ga ik wer weer mee verder: plaatwerk in orde maken.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03743.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03747.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/7/6/3/DSC03745.JPG

Wish me luck!

Der Typ Siebzehn
20-05-2006, 11:56
De golf mx is inderdaad een redelijk zeldzame uitvoering maar... mij echt niet snel genoeg.

had dan meteen een Pirelli-GTI gekocht, die dingen zijn zeldzaam en ook snel genoeg, evt. makkelijk nog sneller te maken (makkelijker als bij jou 1100cctje MX).....maar je moet toch iets te hobbyen hebben, he?

Tommy_cc_
20-05-2006, 13:15
had dan meteen een Pirelli-GTI gekocht, die dingen zijn zeldzaam en ook snel genoeg, evt. makkelijk nog sneller te maken (makkelijker als bij jou 1100cctje MX).....maar je moet toch iets te hobbyen hebben, he?

ik wilde geen zeldzame golf hebben, kwam er pas laat achter dat een mx best zeldzaam is. ik wilde vooral een snelle belastingvrije golf die betrouwbaar is en geschikt voor regelmatig gebruik (ik ben ook een slechtweer rijder) Een pirelli kost bovendien echt een hoop, ik ben tot nu toe 950 euro kwijt aan mijn golf ( scirocco delen, golf mx, plaatwerk en kleinigheden) wat nog rest is 1000 euro voor het spuitwerk en andere afbouwkosten. Dolgelukkig ben ik ermee! Bovendie is het inderdaad een enorm leuke hobbie.. kan niet wachten om weer aan het werk te gaan, maar moet nog het een en ander doen voor de studie... :(

Berserker
20-05-2006, 14:02
wat nog rest is 1000 euro voor het spuitwerk en andere afbouwkosten.

moet je me toch eens vertellen waar jij m laat spuiten of doe je t zelf?

Der Typ Siebzehn
20-05-2006, 19:35
Een pirelli kost bovendien echt een hoop

dat is waar, tenminste als men een beetje goede wil hebben. Suc6 verder met je
project.

yal
21-05-2006, 19:24
Ik heb ook een scirocco 16v gehad en ben t met je eens dat golf I gewoon leuker is, zeker als ie wat meer pks heeft dan een standaard GTI.

Misschien komt er in de gti ook wat snellers, maar dan liever een oettinger blok ofzo, maar t belangrijkste is t standaard remsysteem verbeteren!
Want t orginele systeem is niet genoeg voor t betere scheurwerk(woon in Spanje...)

Was r verder geen roest bij de ophanging van de achteras?? Daar zijn ze vaak slecht.

grtn yal

DeNB3rt
21-05-2006, 21:22
hé yal, welkom btw, ik kan nergens een topic vinden waar je foto's staan hebt van je leuke eigendommen in spanje!

mss es posten? :rolleyes:
:postpics:

Tommy_cc_
23-05-2006, 10:34
moet je me toch eens vertellen waar jij m laat spuiten of doe je t zelf?

In duitsland, net over de grens bij kerkrade, zit een oude man die veel zwart bij durft te verdienen. kaal aanleveren, liefst opgeschuurd, dan maakt hij m strak en spuit binnen+ buiten voor ongeveer 500 euro.(zijn woorden klonken als: funfhunderdeuero, dann kann ich den ganzen golf fur dich spritzen...)

Tommy_cc_
23-05-2006, 10:45

grtn yal

:) Nee idd geen roest bij de ophanging van de achteras en kokers... wel de voorschermen, ruit hoekjes, tankdop en spatbordranden: vanavond slijpen en hechten!

Ik vind het echt leuk om te zien hoe snel ie uit elkaar ging, om alle onderdelen bij elkaar te zoeken en er langzaam iets moois van te maken... en dan: gas op de krukas!

Mbt de kleur zit ik nog een beetje te twijfelen tussen azoren blau, monaco blau of bmw donkerblauw... lastig! Achja, eerst maar alle roest uitslijpen en vervangen door nieuwe plaat. daarna de bodem schoonmaken, in de grondlak en op nieuw in de bodyschutz... nee ik heb voorlopig nog genoeg tijd om over de kleur na te denken.

groetjes!

Berserker
23-05-2006, 11:00
In duitsland, net over de grens bij kerkrade, zit een oude man die veel zwart bij durft te verdienen. kaal aanleveren, liefst opgeschuurd, dan maakt hij m strak en spuit binnen+ buiten voor ongeveer 500 euro.(zijn woorden klonken als: funfhunderdeuero, dann kann ich den ganzen golf fur dich spritzen...)

ik woon 1 minuut van kerkrade af, check pm...

Timmetje20
23-05-2006, 15:21
Heeft er ook nog iemand zo'n goedkoop spuitadresje in de buurt van Oldenzaal/Enschede?

Black Devil
31-05-2006, 21:49
Lekker slim is dat, eerst opschuren, daarna strakmaken................... :rolleyes:

Na het schuren zijn heleboel deukjes en alles niet meer goed te zien.

Geloof mij maar voor 500,- een complete auto laten spuiten is weggegooid geld, al is het 1000,- is het nog te goedkoop om mooi te worden, of ik stel hoge eisen....

Berserker
01-06-2006, 09:24
Lekker slim is dat, eerst opschuren, daarna strakmaken................... :rolleyes:

Na het schuren zijn heleboel deukjes en alles niet meer goed te zien.

Geloof mij maar voor 500,- een complete auto laten spuiten is weggegooid geld, al is het 1000,- is het nog te goedkoop om mooi te worden, of ik stel hoge eisen....

die man doet alleen spuiten hebk van tommy vernomen en dat doet een spuitbedrijf ook voor dat geld...

strakmaken endergelijke kost t geld,

en ik had mijne mat geschuurd en de spuiter was er ook niet zo blij mee aangezien ik t hem moeilijk had gemaakt kleine deukjes nu te vinden....
:(

Tommy_cc_
27-03-2007, 13:50
Alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.. dus tijd voor een update!

Het volgende is de afgelopen tijd binnen gekomen:
rood-witte achterlichten
nieuwe bumers
knippers
koplampen
remleidingen
..

de auto staat inmiddels op zijn wielen.. (nog op zoek naar een setje 15"...) en voorzien van alle bestelbare Powerflex bussen.
Ik heb besloten om er een complete rollcell in te bouwen, die ontworpen is en momenteel wordt gefabriceerd.
Het geboorde blok ligt gedeeltelijk uit elkaar om alles goed schoon te kunnen maken.

Deze week nog even nieuwe toplagers halen en nieuwe brandstof leidingen en dan is het bouwpakket compleet. ( spaghetti spruitstuk staat in backorder)

Tevens een mooie kleur gespot. Shadow blue metallic. Het is een donkerblauw die te vinden is op de toureg. Al twijfel ik nog steeds over bali grun.

De planning is om eerst de laatste las te leggen aan de wielkasten achter, het geheel te behandelen en vervolgens de auto spuitklaar te maken.

Ik heb er zin in maar door drukte met de studie kom ik er maar niet aan toe.

Misschien dit weekend...

I'll keep you posted.