PDA

View Full Version : PQmagic crash


Pedaalemmer
19-03-2006, 15:39
Was ik bezig met het resizen van een partitie met pqmagic in windows.

heb 2 schijven een 200 gig met 20gb partie windows en 180 gb data

en een 80 gb waar 60 gb persoonlijke bestanden en 20gb waar een oud winpartitie opgestaan heeft

was ik bezig met de 2de schijf om de 60gb partitie te vergroten naar de max 80gb doormiddel van de 20gb partitie te deleten en de 60gb te resizen naar 80 gb , apply all changes in partion magic

30% zaakje loopt vast...k*T!...pc reageerde nergens meer op en ik kon dus het reset knopje gaan gebruiken...pc restart..krijg winscandisk...pfff die begint te ratelen en na een half uur fixing errors laat hij windows alsnog opstarten...ik dus kijken bij my computer....weg 60 gb partitie en er staat nu een 80gb partitie met daarop de data van de 20 gb partitie.

dus ik ben even 60 gb aan school bestanden, foto`s, filmpjes enz enz...heel veel bestanden die ik nodig heb!

ik heb een serieus groot probleem nu en ik weet dat er manier zijn voor recovery maar kom niet echt ver...dus iemand...please help

-Jens!-
19-03-2006, 15:44
kont-rol alt duliet al geprobeerd :D

edit; sorry gozer, wist niet dat je nu serieus was ;) :hug:

Pedaalemmer
19-03-2006, 15:49
het is niet echt grappig als je 35 gb aan foto`s van de afgelopen 6 jaar kwijt bent en 5 en een half jaar schoolwerk kwijt bent :(

René
19-03-2006, 15:50
wou net zeggen..lekker lullige reactie...

Pedaalemmer
19-03-2006, 15:55
aaah ik heb het gevonden ,et partion table doctor kan ik de oude situatie herstellen...alleen zodra ik de changes in de demo versie wil saven to harddisk...krijg ik een link waarin ik de software moet kopen ....ff verder vogelen

RubenD
19-03-2006, 15:59
Tering dat meen je niet. Ik hoop dat er hier mensen zijn die echt vreselijk veel verstand hebben van pc's voor je! Echt vreselijk is dat. Toch maar eens goed gaan backuppen denk ik zo.

Enige wat ik kan bedenken is op dit moment is dat de politie over dat soort programma's beschikt. Heeft een tijd terug een artikel in de krant gestaan -> 2e hands pctjes opkopen met geformateerde schijven die vervolgens weer hersteld werden om te kijken of het mogelijk was. Bleek trouwens ook dat met de meeste van die pctjes ooit wel eens een website bezocht was die officieel enkel voor 18 jaar en ouder is...

Maar echt ik hoop dat iemand je kan helpen. Anders toch maar echt eens goed gaan rondinformeren bij pc winkels...

RubenD
19-03-2006, 16:08
Ah dat is fijn om te horen!

Pedaalemmer
19-03-2006, 16:30
oke...met wat progjes ben ik nu zover...dat ik hem in pqmagic weer zo zie zoals het hoort

de 80 gig schijf is weer 60 gig gevult met data alleen kan ik er niet bijkomen met explorer...windows ziet de partities nog niet

Pedaalemmer
19-03-2006, 16:38
woehoe!!!!

kheb het weer terug...gelukkig schrok me echt het kapot

zal even toelichten hoe het nou zat.

door de crash van pqmagic waren mijn partitie tabellen door elkaar geschopt.

scandisk maakte het alleen nog maar erger door de data van de andere partitie te koppelen naar de partitie die crashte.

wat kun je dan doen?
zoeken...en wat kwam ik tegen een progje testdisk wat gratis is (gelukkig)

wat doet het?
Het zoekt terug naar de oude partitie tabellen en herstelt deze.

Toen was het alleen nog even met pqmagic de letter terug geven aan de schijven en windows zag mijn oude en vertrouwde partities weer!!!

pfff dit was ff schrikken op een zondag...tijd voor een pilsje..oh nee wacht ik ga aan het back-uppen!

iemand een makkelijke manier om 60gb ergens naar weg te schrijven? :(

Marco
19-03-2006, 20:04
dvd's?

G-eert-40
19-03-2006, 20:11
op een externe harde schijf overpompen

Pedaalemmer
19-03-2006, 20:23
kont-rol alt duliet al geprobeerd :D

edit; sorry gozer, wist niet dat je nu serieus was ;) :hug:
haha gekke jens :rolleyes:

dvd's?

Dat was ik van plan maar dvd`s zijn me teveel werk en ga liever voor makkelijk bewerkbaar en grote capaciteit. Daarbij veranderd er wekelijks nogal wat op de schijven wat ik graag makkelijk zou willen toevoegen aan de back-ups.

op een externe harde schijf overpompen

ik heb 2 swapdrives in mijn pc zitten waarvan 1 nu de back-up schijf is en deze staat nu uitgeschakeld. crasht me pc vernaggel ik een partitie, dan kan ik deze weer inschakelen en mijn ontbrekende data retrieven.

In de toekomst ga ik de raidcontroller overzetten op de pc in de garage en ga daar een 200 gb schijf inzetten die ik dan simpel via het netwerk kan bereiken. Batch bestandje wat automatisch start voor het opstarten copieert alle gewijzigde bestanden op de schijf naar de pc in de garage.

Vroeger had ik al zoiets maar heb die andere pc gesloopt aangezien die al extreem op leeftijd was.