PDA

View Full Version : Lege katalysator & lambda, hallgever, GTI 16V

Intelligence
20-03-2006, 11:24
Hallo mensen,

aangezien mijn golf echt traag is zijn we eens even op onderzoek uitgegaan wat hiervan de oorzaak kan zijn. De ontsteking stond niet op tijd, dus die is inmiddels afgesteld. Waarschijnlijk zit er ook een verkeerde hallgever in, maar ik kan nergens een hallgever voor een 16V vinden.
En de uitlaat was lek bij de kat, afgelopen zaterdag om 18:00 nog op de brug gezet en gekeken, er rammelde ook wat dus we dacht kat is kapot. kat los gehaald, blijkt dat deze al leeg is, het rammelen komt dus bij de demper na de kat vandaan, waarschijnlijk de voering. Alles weer vastgezet met zon nieuwe ring ertussen en hij is niet meer lek daar, maar nu dus mijn vraag. De lambda sensor zit wel gewoon in een lege kat, heeft dit invloed op het vermogen van mijn 1.8 GTI 16V ? En wie kan mij vertellen waar ik aan een hallgever voor een 16v kan komen voor een redelijke prijs?

flat 4 freak
20-03-2006, 12:11
je kan een 2e hands proberen te bemachtigen op de sloop
anders zet je hem op de onderdelen lijn 0900 8180
ik had er van de week een binnen een uur voor mn polio
(dat was trouwens een coplete ontsteking)

voor alleen een hall gever kan je gewoon een nieuwe kopen bij een automaterialen zaak
voor mn polio zou die op 80 euro komen
dat vond ik te veel want ik heb hem gekocht voor maar 150 :D

complete ontsteking (2e hands) incl verzenden kwam ik op 45 euro

dus dat zal ongeveer hetzelfde zijn voor jou auto

succes

Menace
20-03-2006, 12:26
is je PL motortje niet gewoon af? Pl-ers zijn nou ook niet bepaald de rapste 16V motoren... met een KR heb je net effe wat meer OEMF :D

Intelligence
20-03-2006, 13:21
Nee zelfs voor een PL is ie traag.... en heb inmiddels zelfs vlammetjes uit de uitlaat :P

Menace
20-03-2006, 15:23
hmm vlammen zeg je? ik zou ej kop es na laten kijken op haarscheurtjes. Compressie testen..verbruikt ie veel olie enz enz..geef es wat meer info..word het antwoorden iets makkelijker van :)

steven16v
20-03-2006, 15:25
Denk gewoon dat je ontsteking verkeerd staat. Of wat je zelf al aangeeft dat de ontsteking kapot is. Die dingen gaan wel vaker kapot bij een 16v.

Intelligence
20-03-2006, 15:33
Dat vlammen geven doet ie alleen als ik de motor tot 3000 toeren laat komen en dan direct t gast los laat, ontsteking is net afgelopen zaterdag op tijd gezet. Er zit waarschijnlijk een hallgever in van een andere auto, of iets universeels aangezien dit vervangen is door een garage, en sindsdien loopt de auto slechter. Nu de ontsteking is afgesteld loopt ie al weer beter maar nog niet optimaal.

Menace
21-03-2006, 01:12
hallgevers voor 16V worden dacht ik alleen nog als aftermarket spul verkocht en dan zijn die dingen nog stervens duur...

Complete ontsteking van de sloop is dan denk ik goedkoper..mocht dat niet werken kan je die ontsteking altijd wel weer doorverkopen..