Log in

View Full Version : Tip Vliegwiel uitbouwen?

RKR
20-03-2006, 21:31
Hey!

als ik mijn vliegwiel eruit wil hebben, heeft iemand dan nog tips? Of blijft het een kwestie van de hele zooi loshalen? Vraag t even, scheelt me misschien werk :D!

Thnx!

P.S. voor een Golf II GTi Ev blok... :woowoo:

golf mkII 16v
20-03-2006, 21:56
bouten zitten met borgvloeistofVAST [als het goed is]naderhand zeker weer er opdoen
het past maar op 1 manier zie boutgaten

RKR
20-03-2006, 22:01
Ja daar kom ik wel uit, ik vroeg t meer voor het feit dat je misschien een trucje uit kon voeren waardoor het allemaal net wil en je niet alles eronder vandaan hoeft te halen.

Maar niettemin bedankt! :D :hug:

golf mkII 16v
20-03-2006, 22:04
ja moet alles weghalen
aandrijfas links
versnellingsbak
kopeling

vwleusden
20-03-2006, 22:57
Je motorsteunen geheel los halen, dan maak je een brug over je auto heen en dan maak je daar je motor aan vast, je moet de motor aan de linker zijde laten zakken om de bak eronder vandaan te draaien ;) dus als je je motor rechts ophangt en omhoog hijst zakt ie links. Verder hoeft de aandrijfas er niet uit, gewoon je fusee los halen en dan heb je ook zat ruimte. Fusee haal je los door middel van die moer eraf te draaien (ring 19) en dan met een hamer tegen de zijkant te slaan (enkele malen) komt ie zo los...

Borgvloeistof ? er worden nieuwe bouten bij geleverd met een soort borgzooitje erop. Tip van flip, gelijk je druklager vervangen.. ken deze ook niet meer kapot gaan.

RKR
20-03-2006, 23:07
Bedankt man! Kan ik weer de handjes uit de mouwen steken! :D