Log in

View Full Version : Ruimte tussen gril en bumper.

Jelle
20-03-2006, 23:35
Ik heb vanmiddag een "dikke bumper" overgezet van mijn ene golf 2 ('88) op mijn andere Golf 2 ('86).

Op de 88-er sloot de voorbumper altijd netjes aan onder de gril en op de "knikken" in de voorschermen. Nu ze op de 86-er zitten heb ik ineens een ruimte van ongeveer anderhalve centimeter er tussen zitten. :eek: Dus over de volle breedte van de gril en ook bij de "knikken" van de voorschermen.
De voorbumper is overigens een orgineel VAG-product.

Is dit normaal? Ljkt mij eigenlijk niet. :confused:
Volgende vraag natuurlijk... is dit op een of andere manier op te lossen zodat het weer netjes aansluit?

Golf_1_gts
20-03-2006, 23:43
dicht-kitten :D

Matheo
20-03-2006, 23:49
1 van de 2 ooit een flinke tik gehad? een vriend van mij heeft ooit eens een flink ongeluk gehad met zijn golf 2 en die hebben we toen (om sjampoo maar eens te quoten) laten oplappen-voor-een-knaak-en-een-bosje-kont-haar.. toen we later nog eens de bumper loshaalde zat er in de chassisbalk een sleutel 10 tussen (onder) de bumper bevestiging om hem een beetje fatsoenlijk te laten passen.
bumper was recht, maar wou toch niet goed passen (chassisbalken krom denk ik). toen maar wat ringetjes tussen gezet, ging perfect. (en hij was weer een sleutel 10 rijker)

Jelle
21-03-2006, 16:57
't is heel onwaarschijnlijk dat de '86-er een klapper heeft gemaakt. De afstand tussen gril en bumper is ook overal helemaal gelijk.

Moet ik ook maar eens gaan zoeken naar langere bouten en ringen, zodat hij wat hoger komt te zitten.
Wel een Kl@#$$# klus. Ik kan amper met de pols onder de bumper aan de voorkant doorkomen (beetje laag ;) ) laat staan met de ratel :D
Ik vraag me trouwens af hou je die ringen er tussen krijgt in de balk achter de bumper... daar heb je helemaal geen zicht/grip meer als je de bumper er voor zet.

wolfsburger91
21-03-2006, 17:28
een kameraad van me had dat ook met zijn fire and ice daar hebben we ringen aan de onderkant van de stalenbalk van de bumper aan gelast

golf mkII 16v
21-03-2006, 20:23
carroseriering er aan lassen zeker achter