Log in

View Full Version : slecht lopen stationair als motor koud is warm nergens last van

1800 16v kr
21-03-2006, 16:12
ik heb hier op forum veel gevoekt en ook wel veel gevonden maar niet precies wat ik zoek ik hoop dat julie mij verder kunnen helpen

het gaat hier om een golf 2 1800 16v gti motorcode kr

als de motor koud is en je start hem loopt hij heel beroerd en valt zelfs weer uit als je gas iets aanraakt.het lampje van de accu licht dan ook op knippert een beetje

ik heb er al nieuwe bougies in gedaan
andere rotor
andere verdelerkap
bougiekabels ingespoten met contact spray

nou is mij op gevallen dat het soort pompje motortje rechts naast de inlaat buizen alleen heen en weer gaat en geen rondjes draaid hoort dit of is dit niet goed

ik ben eigenlijk einde raad ik kan alles wel gaan vervangen maar vind ik het dan khoop dat jullie mij verder kunnen helpen

dit probleem is trouwens afgelopen zodra hij beetje warm begint te worde
dan loopt hij echt perfect

wolfsburger91
21-03-2006, 16:21
ik denk dat je je stappenmotor bedoelt het zou idd kunnen dat die niet meer goed werkt dat die vevruild is ff er af halen en ff inspuiten met remmenreiniger dat ene paar keer herhalen en dat moet t weg zijn.

1800 16v kr
21-03-2006, 16:29
en dat reinigen van de stappen motor moet je hem er dan gewoon afhalen en remreiniger erin spuiten
of moet je hem uit elkaar halen en bepaalde onderdelen schoon maken

ik heb ook de stekker er af gehaald en deze door gemeten maar daar staat als ik hem op contact zet geen spaning op hij loopt heel eventjes en dan scheit hij er mee uit
en als ik hem dan meet via het blok staat er nog wel spanning op de plus al is dat maar heel weinig

saus
21-03-2006, 16:49
Eraf halen en gewoon remreiniger erin spuiten.
En als laatste een beetje wd-40 erin spuiten

Niet uit elkaar slopen :)

Reaper Kustoms
21-03-2006, 16:50
idd is typisch stappenmotorgeval. heeft precies dezelfde problemen gehad.

1800 16v kr
21-03-2006, 17:12
oke dan dan zal ik dat gaan problemen hopelijk is dat mijn probleem ook
ik laat het julie nog horen kheb de stapen motor er al af nu nog even remreiniger halen en in spuiten met wd 40 is teflon spray ook goed of beter of slechten of ten strengste verboden

wolfsburger91
21-03-2006, 17:21
teflon spray is ook goed als er maar iets vettigs inkomt omdat remmen reiniger namelijk uitdroogt

1800 16v kr
21-03-2006, 17:25
thanxs voor de goeie tps weet iemand van juli emischien ook hoe het kan dat mijn km/teller 20 km/h uur teveel aan geeft kheb het hier al gevraagt maar niet veel wijzer van geworen mijn banden maat is 195/50 r15