Stijn
22-03-2004, 21:12
Type 1 dudes...
Heb afgelopen weekend (samen met good old Tjaap en Marc) een tweetal blokjes opgehaald in Enschede. Had ze gevonden op marktplaats, een 1300 en een 1500 plus een doos onderdelen. Wilde die 1500 graag omdat dat origineel is voor mijn Kever. Bij nadere inspectie blijkt het echter een Amerikaanse 1600 te zijn (motorcode B). Beiden zijn enkelpoorts trouwens. Jammer dat het geen origineel blok is voor m'n kever, wel cool dat ik zomaar een 1600 erbij heb.
Helaas ligt het ding wel een eind uit elkaar....cylinders en alles liggen ernaast maar blok zit nog dicht. Alles ziet er goed uit en was netjes ingevet dus ik wil het eigenlijk gewoon weer even snel in elkaar zetten en rijden met dat ding.
Maar..... Ik ben geen leek op motorgebied, wel op specifiek dit gebeid! Iemand tips die ik absoluut niet mag missen of waar ik erg mee de mist in kan gaan? Hoe werkt het eigenlijk met koppakkingen? Is het trouwens een idee om dubbelpoorts koppen te zoeken om op die 1600 te schroeven?
Heb afgelopen weekend (samen met good old Tjaap en Marc) een tweetal blokjes opgehaald in Enschede. Had ze gevonden op marktplaats, een 1300 en een 1500 plus een doos onderdelen. Wilde die 1500 graag omdat dat origineel is voor mijn Kever. Bij nadere inspectie blijkt het echter een Amerikaanse 1600 te zijn (motorcode B). Beiden zijn enkelpoorts trouwens. Jammer dat het geen origineel blok is voor m'n kever, wel cool dat ik zomaar een 1600 erbij heb.
Helaas ligt het ding wel een eind uit elkaar....cylinders en alles liggen ernaast maar blok zit nog dicht. Alles ziet er goed uit en was netjes ingevet dus ik wil het eigenlijk gewoon weer even snel in elkaar zetten en rijden met dat ding.
Maar..... Ik ben geen leek op motorgebied, wel op specifiek dit gebeid! Iemand tips die ik absoluut niet mag missen of waar ik erg mee de mist in kan gaan? Hoe werkt het eigenlijk met koppakkingen? Is het trouwens een idee om dubbelpoorts koppen te zoeken om op die 1600 te schroeven?