View Full Version : Cilinderkop Golf 1 '77 1300
Hallo
Weet iemand waar ik een cilinderkop kan kopen van een golf 1 uit 1977 met een 1300 motor de motorcode begint met bk
Gelieve te bellen
06-12973339
Vanessa
BK bestaat niet voor zover ik weet.
Ook is een 1300 in die tijd niet geleverd voor een Golf. Of geen originele motor dus of verkeerd gelezen?
steven16v
30-03-2006, 17:52
Misschien is het wel een 1.1 motor. Zo ja, dan heb ik nog een goede kop liggen.
Pm voor meer info.
Heej Vanessa,
Wanneer je een 1300cc motor in je auto hebt en dit is de orginele, dan zal er een GF motor inzitten (bij 1100 GG).
Wanneer er een Polo/Derby motor in is gekomen zal het om een GK of HK gaan.
Cilinderkoppen van dit spul is allemaal hetzelfde, behalve HK (dit is een multipoint blok met verstuivers).
MVG,
Jeroen
Heej Vanessa,
Wanneer je een 1300cc motor in je auto hebt en dit is de orginele, dan zal er een GF motor inzitten (bij 1100 GG).
Wanneer er een Polo/Derby motor in is gekomen zal het om een GK of HK gaan.
Cilinderkoppen van dit spul is allemaal hetzelfde, behalve HK (dit is een multipoint blok met verstuivers).
MVG,
Jeroen
Dit klopt niet helemaal; er zijn 2 verschillende sleeptuimelaar-koppen, die mét en zonder verbrandingsruimte.
HK heeft iig dezelfde kop als een 1300 GK en een 1000 GL (allen zonder verbr. ruimte)
Volgens mij hebben de 1100cc motoren (net als de 900cc) een kop met verbrandingsruimte.
ik heb nog een complete HB liggen
1100 cc 50 pk en 75Nm oid..
golf mkII 16v
30-03-2006, 21:15
moet dan een blokje met motorcode FA zijn 74/78 1100cc
Dit klopt niet helemaal; er zijn 2 verschillende sleeptuimelaar-koppen, die mét en zonder verbrandingsruimte.
HK heeft iig dezelfde kop als een 1300 GK en een 1000 GL (allen zonder verbr. ruimte)
Volgens mij hebben de 1100cc motoren (net als de 900cc) een kop met verbrandingsruimte.
Dankje voor het verbeteren van mijn info :)!
moet dan een blokje met motorcode FA zijn 74/78 1100cc
Klopt als een bus! En in 77 was er nog geen 1300...althans....niet in de Golf.
vw virus
31-03-2006, 12:31
ik ben met die auto bezig en het is een gk-motor. is dus inderdaad waarschijnlijk een polo/derby motor.
de cilinderkop is dus gescheurd en we hebben nu een andere cilinderkop nodig. de lettercode op de kop eindigt op -D- dit moet hetzelfde zijn ivm de plek van de tapeindes van het inlaatspruitstuk. aangezien hier dubbele webers opzitten met bijpassend spruitstuk moeten we weer dezelfde kop hebben.
de verbrandingsruimte zit inderdaad in de zuigers en niet in de kop.
de lettercode op de kop eindigt op -D- dit moet hetzelfde zijn ivm de plek van de tapeindes van het inlaatspruitstuk. aangezien hier dubbele webers opzitten met bijpassend spruitstuk moeten we weer dezelfde kop hebben.
wat bedoel je daar precies mee? Je kunt die tapeindjes toch weer in een andere kop zetten. De plek waar die komen is altijd hetzelfde toch?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.