PDA

View Full Version : injector vraagje voor de kenners

RonPolo
01-04-2006, 22:42
Ik ben in het bezit van een polo 6n1 uit 1995.

De motor komt uit 1998 en is een 1.6i ( 8v).

Nu vraag ik me af of iemand mij kan vertellen hoeveel volt er op de injector hoort te staan!??

Is het nou een 5v. of 12v. aansturing, en kan iemand mij de originele nr. van de bosch injector vertellen??

Ik heb namelijk een probleem met de polo, de vorige eigenaar heeft lopen prutsen in de bedrading van de auto ( motor ruimte ) .

Hierdoor heeft de bedrading sluiting gemaakt en is deels beschadigd.
Dit was voor mij de reden om de gehele motor draadboom te vervangen.
Dit is dus gedaan en gelukt natuurlijk, de auto wou in eerste instantie niet meer lopen.

De vorige eigenaar had al eens een contact 12v draad naar de injector getrokken. Als ik die aansluit dan loopt hij wel maar niet correct zoals het hoort.
Als ik dan gewoon de originele draad ( zwart/geel) meet dan meet ik een 5v aansturing van de computer, maar daar wilt hij niet op lopen als ik hem start.
Nu lijkt het eigenlijk net alsof er origineel gewoon 5v aangestuurd moet worden, maar de injector die erin zit 12v nodig heeft om te werken.

Vandaar dat ik een vaag vermoeden heb dat de injector niet de originele is .

Ik weet het klinkt een beetje vaag allemaal maar ik hoop dat iemand mij meer informatie kan verschaffen.
Of de moeite wilt nemen om het bij zijn eigen auto mischien na te kijken voor mij.

Ik zou hier namelijk echt mee geholpen zijn.

De auto staat namelijk te koop wegens omstandigheden en sinds een dag heb ik dit probleem.
En ik wil namelijk de auto GOED verkopen en niet met mankementen.

Alvast bedankt.

:cool:

rogek
01-04-2006, 22:54
ron, wat is de motorcode van de motor?

zal ik eens even het digitale naslagwerk er op naslaan.. ;)

RonPolo
01-04-2006, 23:11
AEA of de AEE, 1 van de 2 is het .

Zou je dan die 2 voor mij kunnen vegelijken of daar onderling ook nog verschil in zit??

Zou echt helemaal geweldig zijn , ps vento al verkocht??

:rolleyes:

rogek
01-04-2006, 23:25
aea = monopoit en aee is mpi.. denk dus de laatste...

heb er net naar gezocht maar kan nix over spanningen vinden...
wel hoe je kan tesetn met een led testerr..

anders voeg me event oe op msn: rogek@dds.nl

RonPolo
02-04-2006, 08:14
Verder iemand die nog een idee van de voltage heeft?

MelG60
02-04-2006, 10:40
12 volt, massa geschakeld.

RonPolo
02-04-2006, 15:03
12 volt, massa geschakeld.

Thanks, dan zal de aansturing vanuit de ecu niet helemaal ok zijn.

Even op zoek gaan naar 1 die ik kan proberen, en wat je al zei even zonder lambda sonde gaan proberen.

Morgen weer een dag ....

;)