View Full Version : BBS RS en RM waarschuwing
Ik denk ik zal het toch maar even vermelden dat ik het laatste half jaar zoveel ROTZOOI heb voorbij zien komen dat het niet leuk meer is .....
Enkele voorbeelden :
bijna altijd zijn ze krom ( meestal als recht verkocht )
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/rene3.jpg
lekken vaak
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/hobbybobafdichting.JPG
scheuren (vooral aan de achterkant ) 1 is evt te lassen(maar gaat toch weer scheuren na verloop van tijd) 2 is niet meer te doen ( sterkte is weg uit het matriaal en dan kan hij ineens 10 cm inscheuren )
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/Afbeelding270.jpg
als de randen zijn gespoten betekend dat vaak dat er een dikke laag corrosie onder zit .
moeren die gescheurd zijn ( van de 3 delige )
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/boutjemoertje.JPG
bouten in de velg gekit/gelijmd ( dol ,afgebroken , of schroefdraad weg )
roestige bouten (krijg steeds meer van die rommel binnen om te vervangen ,goedkoop is vaak duurkoop !!!) Tip : koop inox !
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/boutenroest.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/bbsboutjeroest3_436371.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/bbsboutjeroest6.JPG
scheurtjes van de boutgaten naar het naafgat toe .
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/scheurinvelg.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/scheureninvelg.JPG
velgen niet uitgeklokt met het monteren ( rand er scheef op )
etcetcetc
wordt er een btj moe van .... :shake:
steven16v
04-04-2006, 10:43
Das een goede waarschuwing! :goodpost:
Goedkoop is helaas te vaak duurkoop ..
vwbullit
04-04-2006, 11:23
je heb helemaal gelijk peter.
gisteren is een belg 4 bridgestone's komen halen en had ook bbsen mee genomen.
Zo krom als een hoepel.
Maar wel laten polijsten spuiten e.d dan is het geld weg gooien.
Maar het komt ook door de prijzen die deze velgen ( waard ) zijn.
Ze snorkelen ze dan overal op, als ze maar glimmen denken ze dan.
en dat uitklokken van de rand is het ergste nog niet maar als ze krom gereden zijn man man.
Zie ze maar is te balanceren.
Toppie peter.
je heb helemaal gelijk peter.
en dat uitklokken van de rand is het ergste nog niet maar als ze krom gereden zijn man man.
Zie ze maar is te balanceren.
Toppie peter.
:cool: thanxie
maar uitklokken kan de band ook op gaan lekken ... ;)
rallye16vt
04-04-2006, 15:56
@Sixpack, Maar hoe is dat mogelijk, dat ze compleet scheuren????
Matriaal moeheid , te hard aantrekken , deuken ....etcetc
Matriaal moeheid , te hard aantrekken , deuken ....etcetc
Vastmeppen met de luchtsleutel zonder eerst de velg op de naaf te drukken...
Dat uitklokken: is dat met behulp van voelermaten de rand er recht opzetten?
Ja je hebt helemaal gelijk Peter... ben het helemaal met je eens...
Mensen denken tegenwoordig overal weer een dikke velg van te maken, en een mooie bv BBS die moet je duur betalen ( want iedereen weet ondertussen dat die dingen nu nog veel geld waard zijn) en het is een oude velg dus die raken een keer op.... dus gaan ze op zoek bv op de sloop naar iets wat nog weer mooi te maken is en word er niet meer nagedacht over de veiligheid van de auto want de velg en de band is het enige wat tussen jou en de auto zit.
Heb zelf ook al een paar keer gehad dat ik iets had voor een klant dat niet meer te richten ( omdat het zo krom was dat het niet in de pers paste) of af te draaien was omdat het dan te dun werd. En dan moeten wij gaan vertellen dat het niet meer goed komt, en das jammer van het vaak duur betaalde velgje.
En als ik zo een beetje in de rond kijk dan lijkt het wel of iedereen dit jaar op bbs voorkomt rijden.... ook hier op het forum heb ik het vermoeden dat iedereen bbs freak is, maakt ook niet uit. Maar als ze dan volgend jaar de bbs willen verkopen omdat iedereen erop rijd dan raken ze de bbs niet meer kwijt voor die 1000 euro die die gekost heeft.... Kijk maar eens in de vw bladen van een paar jaar geleden toen kocht je nog een bbs set voor 200 gulden...
Ik denk dat het met de bbs helemaal uit de hand loopt.
Maar goed zo denk ik er over..
Dus mensen kijk goed uit voordat je wat koopt...... koop geen kat in de zak.
wijze woorden heren, goed dat hier eens aandacht aan wordt besteed... ik heb het met groeiende interesse gelezen, want heb er eerlijk gezegd ook nooit zo bij stil gestaan.
Dat iemand het in zijn hoofd durft te halen om zulke velgen uberhaupt te verkopen zeg!
Echt zwaar gevaarlijk.
En dat aandraaien, wiel erop drukken boutjes erin sleutel erop totdat de luchtsleutel niet meer verder wil draaien :(
Zie ze dan maar eens los te krijgen. Hier op de zaak als we auto's ombouwen (loop stage bij een producent van verlagingsveren, dempers en schroefsets) moet je echt soms een balk op de sleutel zetten (met lucht wil dan niet) en dan brug omhoog en eentje duwen, de ander trekken. Een keer gehad met volle gewicht eraan hangen en de andere duwen en dan ben je een half minuut bezig met 1 bout. Tering wat zat dat vast zeg...
Maar wij draaien de velgen met de hand vast en natrekken met 110 Nm voor lichtmetaal en staal met 120 Nm.
Sta er nog van te kijken al die scheuren enzo!
Vaak kijken ze naar het geld wat ze ermee kunnen pakken he... diegene die speciaal dit jaar op een bv bbs willen rijden zijn al blij dat ze een setje hebben die ze kunnen klaar maken.
heb al wel eens gehoord van jongens die gewoon bij de oud ijzer boer uit de bak een een krom en gaar setje vonden en klaar maken en voor goed geld van de hand deden. :chair:
Dit is een pas een goede topic bedankt peter.
Ik zal ook gelijk vertellen wat mij overkwam:
Via marktplaats RM's gekocht aangezien ik zelf randen kan regelen dacht ik,
Ik maakt er gelijk 8J voor en 8,5J achter vorige week begonnen met oude randen er
aftehalen (nog niks aan de hand) en ik begin met verafbijt de harten te ontlakken en ik denk bij me zelf wat zijn die bout gaten raar !!!
Ik geloofde m'n ogen niet ik moet het echt meten de bout gaten waren OVAAL !!!
De verkoper heeft ze geprobeerd een andere steek van te maken op wel een hele bijzondere manier !!!
Na jah weer wat geleerd ook al is het BBS RM 012 toch de steek kontroleren !!!
Dit wilde ik ff kwijt
En nog iets Peter (jij zal de antwoord weten :-))
Als er aan een velg gelast is, is die velg toch niet goed meer? of heb ik het mis?
Door de hitte verandert de samensteling van het materiaal toch. Heb ik eens een keer gehoort.
Als je het antwoord weet graag
Alvast bedankt
Dat klopt , door de inbreng van hitte verandert de structuur , hij wordt er slapper van .
echter het gaat maar ja ...tot hoever kun/wil je gaan ...
in principe is het zo dat de meeste lassers ( metaal bedrijven ) het hart in elk geval niet meer lassen ( andere steek e.d. )
randen nog wel , maar als elk half jaar terugkomt met weeeer een scheur erbij zullen ze niet vrolijk worden ....
dus lassen kan , maar niet teveel ...
Dat is niet altijd zo, het ligt er maar net aan over welk oppervlak er gelast is en waar er gelast is (en door wie) tis echt niet iets wat zomaar ff iedere harrie die een lasapparaat kan hanteren een ALU (dat is ook nog ff heel wat anders als ijzer lassen) velg kan lassen.
Wat Joost zegt over BBS freak, wil ik t volgende nog aan toevoegen... Een echte BBS liefhebber doet zn velgen nioet weg om er aan te verdienen :)
Jurgen Santana
04-04-2006, 23:13
Ik denk ik zal het toch maar even vermelden dat ik het laatste half jaar zoveel ROTZOOI heb voorbij zien komen dat het niet leuk meer is .....
Thanks voor de waarschuwing. Ik zal geen bij jou gepolijste BBS RM of RS aanschaffen of moet ik dit anders zien :confused:
stijnex16v
05-04-2006, 06:36
hihi misschien kan fire and Ice nog wel wat rotte voorbeelden laten zien want die heeft ook een hele eigen verzameling hihi
Zeer goede topic dit hoor want ik heb ook rommel gezienondetussen de blinkende rand is minderbelangrijk dan een goed stevig (kloppend) hart
[QUOTE=
Wat Joost zegt over BBS freak, wil ik t volgende nog aan toevoegen... Een echte BBS liefhebber doet zn velgen nioet weg om er aan te verdienen :)[/QUOTE]
Precies maar er zijn ook zat jongens die toevallig weten dat er bij opa of de buurman nog een setje ligt van een tig jaar geleden die dan over kopen voor een prikkie en dan klaar maken en door verkopen voor veeeeeeeel geld en geef ze eens ongelijk er zijn zat mensen die gewoon met de bbs rage mee moeten doen en die betalen gewoon die centen er voor.. en die kijken dan niet naar de staat van de velg verder, die kijken alleen maar of het dik onder de auto staat... toch.
Jurgen Santana Zeg je dat nu express of serieus.
Hij krijgt die velgen zo aangeleverd van klanten, koopt tie niet zelf voor de verkoop lijkt mij zo...
Thanks voor de waarschuwing. Ik zal geen bij jou gepolijste BBS RM of RS aanschaffen of moet ik dit anders zien :confused:
Ik krijg alles zo aangeleverd , regelmatig geef ik het advies om iets weg te gooien simpel weg omdat het niet veilig meer is .
Als het niet veilig is ,wordt het door mij niet behandeld/bewerkt/gepolijst.
Duidelijker jurgen ? ;)
Jurgen Santana
05-04-2006, 11:51
Ik vroeg mij inderdaad af of de wielen wel of niet gepolijst werden. Maar das dus duidelijk!
Jurgen Santana
05-04-2006, 11:54
Jurgen Santana Zeg je dat nu express of serieus.
Hij krijgt die velgen zo aangeleverd van klanten, koopt tie niet zelf voor de verkoop lijkt mij zo...
Ik zei het en express en serieus. Ik zeg in mijn post ook nergens dat hij de velgen koopt of verkoopt.
vwbullit
05-04-2006, 13:57
:cool: thanxie
maar uitklokken kan de band ook op gaan lekken ... ;)
jazeker ik zei dat is het ergste NOG niet :hug:
dat is te verhelpen om ze opnieuw te monteren.
Maar veel mensen kijken van HEE die bbsen zijn goud geld waard.
sprokkelen waar ze kunnen om te verkopen.
Dat is jammer.
Ik ben blij dat ik nog een orgineel setje heb zonder schade PFOEIIIII
Ieder zijn vak zo zie je maar weer.
Er zijn best wel mensen die het echt niet zien en die ze dan een gaar setje hebben verkocht.
EN die mensen moeten toch zelf is meemaken als je met 50 of zo een velg hebt die spontaan overmidden klapt.
Laat staan met 120.
Jeetje dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Laten we hopen dat zeker de VF ers op hun hoede zijn gebracht.
vwbullit
05-04-2006, 14:00
dat zie je verkeerd.
Hij maakt ze klaar voor mensen die zelf die troep komen brengen
En als het niet meer gaat jammer dan.
Peter treft geen blaam.
Als je kijkt wat hij zelf te koop heeft staan is dat geen rommel.
komt goed mensen ;)
tis meer als waarschuwing voor de mensen die op MP e.d een set kopen ...
en dan komen ze bij 1 van de polijsters en dan is er niets meer van te maken ( athans niet veilig )
ik weet dat ,als je van mij
Peter (sixpack PPS )
Arjan ( JPS )
of Stefan ( PUC belgie )
wielen koopt ze 100% inorde zijn. d.w.z. recht , goed gepolijst en nagekeken op evt gebreken .
doe er je voordeel mee :)
vwleusden
05-04-2006, 16:52
Pak van mijn hart Pooiert ;)
Maar vind het zeker goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht.... oud alu prijs stijgt ook hard en ijzer is al 10 cent de kilo geloof ik.
Maar vind het zeker goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht.... oud alu prijs stijgt ook hard en ijzer is al 10 cent de kilo geloof ik.
Weeg jij je wielen eens en doe dit maal 10cent.
Dan koop ik je wielen. :tongue: :D
corrado-usa
05-04-2006, 18:13
Als ik een set op haal, controleer ik alles eerst goed.
Als het nix is neem ik het ook niet mee, hoe goedkoop het ook is.
Ik wil geen rommel verkopen.
breadfan83
05-04-2006, 19:37
Weeg jij je wielen eens en doe dit maal 10cent.
Dan koop ik je wielen. :tongue: :D
ik heb alleen een grammen weegschaal! :D:D:D
tis idd goed dat dit effe aan de aandacht komt
k ben zelf ook gek op BBS velgjes, maar k wist niet dat er zoveel mis mee kon zijn!
denk dat t idee BBS voorlopig dan maar effe van de baan is, als ik zie wat je voor een beetej redelijke moet neertellen
achja, ooit gaan die dingen ook wel weer uit de mode, en dan koop ik ze voor n peuleschilletej (lees: nog steeds verrekte veel geld!!!)
zijn dr niet n paar mensen die hier opt forum bekend zijn waar je welfatsoenlijke velgen kan kopen voor een redelijke prijs? peter is er denk k al een van, maar verder weet ik eigenlijk niemand die er zo veel mee doet...buiten t een of andere setje dat zo nu en dan eens wordt aangeboden
Michel B4
05-04-2006, 19:52
ik heb naar aanleiding van dit topic me setje RM nog es goed bekeken van onder tot boven,en kan gelukkig zeggen dat ik niks vreemds kan ontdekken.
niet dat ik niet goed gekeken heb toen ik ze ophaalde maar toch,heb zelf al aardig wat velgen onder ogen gehad en weet nu wel aardig waar ik op moet letten,alleen was dit weer nieuw voor me een 2 delige set.
dus handig om dit dan even te lezen ;)
misschien wat half off-topic...maar ben ik nu de enige die niet (zeker) weet wat uitklokken is?
breadfan83
05-04-2006, 20:26
misschien wat half off-topic...maar ben ik nu de enige die niet (zeker) weet wat uitklokken is?
das geloof ik zoveel als t centreren van de verschillende delen tov. mekaar
dus dat alle delen precies in elkaars midden zitten en alles in balans is
:D
Ben echt een honingraatfan... (of hoe de neuk je dat ook schrijven mag) Maar BBS 2 of 3 delig.... Mwuah, sja... euh... Ik heb al zown weinig aan gedane auto... Setje 15 inch Graku dan maar... :eek:
tis een eurow de kilow, velgen brengen net iets meer op nog nl... :D
(heb mezelf vorige week een set Ally Cats uit de bak gevist... :tongue: )
das geloof ik zoveel als t centreren van de verschillende delen tov. mekaar
dus dat alle delen precies in elkaars midden zitten en alles in balans is
Correct :)
ik had ook nog een vraagje ..
opletten op scheuren is me duidelijk, maar hoe kan ik controleren of de velg scheef is? op straat zetten en rollen ermee of is er een andere manier om dit te controleren??
mvg Erik
opstapelen, en langs de randen voelen of ze op elkaar aansluiten, maar dit is niet een 100% meting...
Michel B4
06-04-2006, 17:03
even op een balanceer machine monteren en laten draaien,dan goed naar de randen kijken..
cabrio16v
07-04-2006, 12:46
even op een balanceer machine monteren en laten draaien,dan goed naar de randen kijken..
die heb ik nou nooit bij me als ik op velgen jacht ben .. verdorie !! :cool:
:tongue:
corrado-usa
07-04-2006, 14:05
Weet je het voor de volgende keer :D
Michel B4
07-04-2006, 17:37
haha ja nou ik bedoel dus evn met de set naar een banden boer gaan.als de verkoper niks te verbergen heeft heeft ie daar vast geen probleem mee.
vwleusden
07-04-2006, 22:16
Auto op de krik, je huidige wiel eraf en die andere erop... ff starten en draaien maarrrrrr :D
OMG! (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_volkswagen/30959025.html%3Freturn%3DeJw1y00OgyAQBeC7mOhSQI1VjGnsRQwWbI0IRMaftundOyy6mfnevIzgjH8mThvPM0Z5NKz28Kp5AjhOyGydMuki1hmcFgJ8ajQRG9heTrtavTLEGqlWqbQy%252FW717A%252FxwOu9KtMnLPoKQ2vH5NQtS6Rv5yPOuzi%252FgcXNEBpHV1RBGaoqUW77l4B4Ty7wRGaU1XUe0it8FfRSFphGHzqEGkQoKNL6KRwT15ZR8%252F0B5EBF%252Bw%253D%253D%26df%3D1)
hobbybob weer bezig geweest ......
mijn god wat maken sommige mensen er een zooi van ...
:eek:
opgeknapte bbs set(4stuks) velgen voor onder andere golf 1 ,het zijn de twee delige gti uitvoering waarvan het hart is gepoedercaot met een extra blanke lak laag de buiten ring is gepolijst aluminium en de bouten zijn van rvs met zoals je ziet bolkop moeren naar mijn idee zijn dit de enigste in deze uitvoering de banden zijn met v profiel .
Er is nog niet opgereden ze zijn wel uit gebalanceerd .
Bieden mag ook
Dit zijn echte specials
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/omg.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/omg1.jpg
Michel B4
17-04-2006, 20:56
hahaha sjonggg,wat een prutser.nu is alleen de vraag wat ie met de orginele gaten gedaan heeft en of et zo weer terug te doen is met orginele 12 kant boutjes.
als ie geboord heeft om dit passend te krijgen is et daagggggg bbsjes.
Er is nog niet opgereden
Baart mij nog het meest zorgen. :D
Sjongejonge zeg, deze heeft denk ik geen flauw idee waar hij mee bezig is geweest! Je mag je afvragen of hij ze wel op moment heeft nagetrokken. Je mag je wel afvragen of hij überhaupt wel kit tussen de rand heeft gedaan... :rolleyes:
ach , sommigen die "wisten" wat ze deden hadden ook last van lekkages en onbalans ...
ach , sommigen die "wisten" wat ze deden hadden ook last van lekkages en onbalans ...
Ja dat zal wel ja. Eerst zelf even laten proberen, daarna komen ze wel.
Valt die onbalans bij de RM's niet wat mee trouwens? Heb nog een setje RM's uit elkaar liggen, maar de passing velgbed/ring past eigenlijk precies, zit geen speling in!
(Is maar een vraag he, niet meteen tot de grond toe afbranden. :D )
hahaha sjonggg,wat een prutser.nu is alleen de vraag wat ie met de orginele gaten gedaan heeft en of et zo weer terug te doen is met orginele 12 kant boutjes.
als ie geboord heeft om dit passend te krijgen is et daagggggg bbsjes.
Wat denk je zelf? boren om boutjes passent te krijgen? 144 gaatjes ofzo toch? (vraag me af over wie dit meer zegt ;) )
Maar goed, beetje extra aandikken is wel goed voor de discussie! ;)
Ik meen trouwens dat ie ze met tandpasta heeft gekit! :D
ik begrijp sowiezo niet wat iemand bezield om zoveel geld neer te tellen voor een setje velgen waar de halve scene al mee rond rijd. Voor datzelfde geld heb je een paar sets andere leuke velgen en dan kan je nog eens afwisselen.
ik begrijp sowiezo niet wat iemand bezield om zoveel geld neer te tellen voor een setje velgen waar de halve scene al mee rond rijd. Voor datzelfde geld heb je een paar sets andere leuke halve velgen en dan kan je die na 2 weken weer verkopen.
Voor datzelfde geld heb je een paar sets andere leuke halve velgen en dan kan je die na 2 weken weer verkopen.
tranen in mijn ogen...
:D :woowoo:
Michel B4
18-04-2006, 17:06
Wat denk je zelf? boren om boutjes passent te krijgen? 144 gaatjes ofzo toch? (vraag me af over wie dit meer zegt ;) )
Maar goed, beetje extra aandikken is wel goed voor de discussie! ;)
Ik meen trouwens dat ie ze met tandpasta heeft gekit! :D
ok maar jij gaat er dus zomaar vanuit dat hij zoveel moeite heeft gedaan om m7 bouten te vinden?
en wie zegt dat hij idd niet 144 gaten geruimd heeft om andere dikte bouten erin te krijgen?
dus niet doen alsof ik iets doms zeg als jij al helemaal niet weet wat ie dan wel gedaan heeft.
ofwel gewoon lekker je mond houden en lekker gaan spelen met je porsche velgjes ;)
ok maar jij gaat er dus zomaar vanuit dat hij zoveel moeite heeft gedaan om m7 bouten te vinden?
en wie zegt dat hij idd niet 144 gaten geruimd heeft om andere dikte bouten erin te krijgen?
dus niet doen alsof ik iets doms zeg als jij al helemaal niet weet wat ie dan wel gedaan heeft.
ofwel gewoon lekker je mond houden en lekker gaan spelen met je porsche velgjes ;)
Whahaha... en nu pas je dit toe op jezelf... en dan had je uberhaupt niet gepost hier... ;) JIJ doet hier in eerste instantie uitspraak over... Maar goed, toch leuk dat je het in mijn post wel ziet, en niet in je eigen... (zulke dingen vind ik interessant!)
Ik vermaak me prima met mijn Porschewielen idd! :D Tis een tik, maar niet een verkeerde toch? ;)
Michel B4
18-04-2006, 18:43
ik doe er helemaal geen uitspraak over,ik zeg dat ik hoop dat ie dat niet gedaan heeft maar zeg niet te weten dat ie het gedaan heeft.
das iets heel anders maar zoals gewoonlijk zie en lees jij wat je wil lezen,das nu juist jou probleem.
maar zoals gewoonlijk zie en lees jij wat je wil lezen,das nu juist jou probleem.
blaat maar verder in een pb... :blahblah:
ON-topic
Michel B4
18-04-2006, 18:51
blaten doet een schaap,en als jij jezelf als een schaap ziet is dat jouw probleem of ziekte.http://smile.smilies.nl/433.gif
blaten doet een schaap,en als jij jezelf als een schaap ziet is dat jouw probleem of ziekte.http://smile.smilies.nl/433.gif
ja, 5-0 voor jou... :D
pfffffffffff kinder klas ..................
pfffffffffff kinder klas ..................
old school?
klopt , oude posts ( week geleden )
dus oldschool :D
Misschien een heel domme vraag, maar ben nog beetje een leek op het gebied van auto's. Word er met de APK niet naar de velgen gekeken? want ze kijken namelijk wel naar je banden.
Dan heb je wel veel kans dat mensen voor de APK even een ander setje eronder doen, maar dat lijkt me ook niet slim want het is wel voor je eigen veiligheid.
Ik heb OZ velgen eronder liggen, maar zal als ik mijn verlagingsetje eronder leg er is goed naar kijken. Hoop dat ze nog goed zijn, want heb eigenlijk nog nooit op scheuren enzo gelet.
het valt vaak niet echt op , dus er wordt zo overheen gekeken ...
hier een voorbeeld van wat je wel kunt zien
MP4
http://www.volksforum.com/users/stijn/SV_A0021.mp4
thanx stijn
rene aka ralleygolfdriver.nl
bertil1970
14-05-2006, 09:57
het valt vaak niet echt op , dus er wordt zo overheen gekeken ...
hier een voorbeeld van wat je wel kunt zien
MP4
http://www.volksforum.com/users/stijn/SV_A0021.mp4
thanx stijn
rene aka ralleygolfdriver.nl
ik kom het maar al te vaak tegen ,nu pak ik de velg op de buitenste rand .
dus zie vaak niet eens de slingering ten opzichte van de naaf!!
Ik heb een vraag ivm BBS rs'en...
De diameter van het stuk met schroefdraad aan de achterzijde van de centercaps van Rs'en is deze gelijk voor elk type rs? Zoja, iemand die me die diameter zou kunnen zeggen?
Alvast bedankt!
nee ,over het algemeen :
RS 16 inch = +/- 76 mm doorsnede
en de RS 15 = +/- 55 mm doorsnede draad ( RS 17" ook in 5x100 rs 301 )
nee ,over het algemeen :
RS 16 inch = +/- 76 mm doorsnede
en de RS 15 = +/- 55 mm doorsnede draad ( RS 17" ook in 5x100 rs 301 )
Bedankt sixpack!
Dan een volgende vraag, weet je misschien ook wat de buitendiameter van een 15" centercap is?
Ik ben een oplossing aan het zoeken om men beschadigde centercap van men borbets te vervangen vandaar.
Heb je misschien enkele foto's van voor/achterkant (en zijaanzicht?)van zulk een 15" dekseltje?
Hartstikke bedankt
Klik ! (http://motors.search-desc.ebay.de/BBS-RS-deckel_Zubehoer-fuer-Reifen-Felgen_W0QQbsZFindenQQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfcclZ1QQfclZ3QQfgtpZQQfposZPostleitzahlQQfromZR2QQfrppZ50QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQftsZ2QQga10244Z10425QQlopgZQQsacatZ14771QQsadisZ200QQsaprchiZQQsaprcloZQQsargnZQ2d1QQsaslcZ3QQsbrftogZ1QQsofocusZbs)
VolkswagenRacing
15-05-2006, 17:56
Word het dan niet eens tijd dat bbs ze gewoon weer in productie gaat nemen als er zoveel vraag naar is? :)
breadfan83
23-07-2006, 03:20
isser nog n manier hoe ik snel zelf BBS RM velgen kan testen?
k kijk uiteraard wel naar deukjes of bultjes, maar zijn dr ook andere dingen waar ik op moet letten?
en hoe ver en hoe groot of diep mogen de deukjes zijn?
neem tenminste aan dat je n velg die n deukje in de rand heeft soms nog wel kan repareren
ik weet toevallig dat t setje waar ik naar ga kijken in een velg n deukje heeft, dus vroeg me ook af of jij miss ook losse RM's verkoopt, mocht vervanging nodig zijn
bedankt alvast
hoe kun je meten of zien of het steek 100 is, dat je dus geen audi steek ofzo koopt?
Mr.Markos
07-01-2007, 16:02
Ik ga zo voor een setje BBS RS kijken waar nog de banden omheen zitten. Waar kan ik allemaal op letten om te voorkomen dat ik geen dure miskoop doe? Ik heb de eerste post al uitgeprint van Peter, maar met band is dat wat lastiger te checken allemaal..
en waar staan die codes allemaal voor? (BBS RM 012 etc..)
Berserker
07-01-2007, 17:27
De codes staan voor de bepaalde uitvoeringen, hoe breed en welke steek en welke et waarde....
Mr.Markos
07-01-2007, 19:01
Ik ben net wezen kijken naar de BBS. Ik heb ze nog niet gekocht, ik zou hem nog laten weten wat ik doe. Ze waren namelijk niet helemaal vlekkenloos.
Het was een BBS RS 001 ET25 (dacht ik) met redelijk goede bandjes (195/55) merk weet ik niet meer..
Wat er mis was:
Het begon al dat de velgen gespoten waren, heel dik gespoten. Er zaten rond de rand (zegmaar tussen de rand en het hart) dikke klodders. Ik dacht eerst dat dit roest was, maar met een mesje hebben we dit her en der weggesneden/gepulkt en daar was het gewoon dikke klodders verf. Maargoed, liever had ik gezien dat dit er niet op zat..
De randen waren opzich overal stoeprandschade-vrij op 1 plekje na, en daar was de rand wel lichtjes gebogen, maar volgens mij was dit niet erg, want zo erg gebogen was het ook weer niet.
Toen ik naar de binnenkant van de velgen aan het kijken was kwam ik helaas nog iets tegen.. namelijk een scheurtje. Het was geen grote scheur want je moest er wel goed naar kijken, maargoed het was wel een scheur.
De man deed ze overigens weg omdat hij zijn auto verlaagd had en hij met deze velgen te laag kwam (had er al grotere velgen op zitten) hij had ze nog maar net van zijn auto afgehaald, dus ik geloof voor zover verder wel dat ze recht zijn. Hij zei dat ik ermee terug mocht komen als ze niet recht waren, maarja dat wil nog niet veel zeggen :)
Mijn vraag is.. zal ik het doen? Ze zijn niet duur, maar als ze onbruikbaar zijn is elke prijs natuurlijk te veel. Een vriend van me is een beroeps lasser, heeft ook een certificaat voor aluminium lassen. Hoe moeilijk is het om zo'n scheur te laten lassen. Zou iemand met zo'n certificaar de velg netjes kunnen lassen?
iemand, help me :redface:
Mr.Markos
07-01-2007, 21:33
Iemand die me toevallig kan helpen? Ik zou vanavond namelijk laten weten wat ik zou doen..
Het gaat me vooral om de scheur in de velg. Kan ik deze laten lassen door iemand die gecertificeert alu kan lassen of moet ik daarvoor naar een specialist gaan? En wat kost het om een rand te vervangen?
En de deuk door een stoeprand of iets dergelijk, ik neem aan dat een klein deukje in de velgrand niet erg is? Hoe kan ik controleren of zien of dit niet te erg is. Ik heb wel eens bijv stalen velgen gezien met ergere deuken in de velgrand erin.. maarja..
iemand die me vanavond nog kan helpen? http://www.easyipb.com/forums/style_emoticons/default/angel.gif
corrado-usa
07-01-2007, 21:40
Iemand die me toevallig kan helpen? Ik zou vanavond namelijk laten weten wat ik zou doen..
Het gaat me vooral om de scheur in de velg. Kan ik deze laten lassen door iemand die gecertificeert alu kan lassen of moet ik daarvoor naar een specialist gaan? En wat kost het om een rand te vervangen?
En de deuk door een stoeprand of iets dergelijk, ik neem aan dat een klein deukje in de velgrand niet erg is? Hoe kan ik controleren of zien of dit niet te erg is. Ik heb wel eens bijv stalen velgen gezien met ergere deuken in de velgrand erin.. maarja..
iemand die me vanavond nog kan helpen? http://www.easyipb.com/forums/style_emoticons/default/angel.gif
Die van marktplaats af van 400 euro.
Als die het zijn had ik het altijd gedaan, is geen geld.
En weer klaar maken ;) heb je een hele mooie set.
1 scheurtje per rand is lasbaar ( kan ik doen ) bij 2 houd het gewoon op , dan is de rand "gaar" (sterkte eruit ) en om ongelukken te voorkomen wordt ie door ons niet meer gelast.
voor de rest is er veel mogelijk met de RS RM, maar ga altijd uit vant het ergste , dan kan het alleen nog maar meevallen .
(trouwens staat de info al in de 1e post, lees ook even de evt corrosie die onder de verf kan zitten )
Mr.Markos
07-01-2007, 22:18
ja de eerste post had ik gelezen voordat ik ging, vandaar dat ik ook de verf eraf heb zitten krabben om te kijken hoe het zit met de corrosie. Maar hoe erg is corrosie op deze velgen? De boutjes kun je toch vervangen, en corrosie op de velg zelf is toch te behandelen?
(om even van erge dingen uit te gaan, hoeveel kost het om alle boutjes te vervangen?)
Hoeveel kost het om een scheur bij jou te laten maken (mag ook wel via de pm als je wil) het is geen grote scheur, en het is er maar 1. Maar hij zit er wel!
ja de eerste post had ik gelezen voordat ik ging, vandaar dat ik ook de verf eraf heb zitten krabben om te kijken hoe het zit met de corrosie. Maar hoe erg is corrosie op deze velgen? De boutjes kun je toch vervangen, en corrosie op de velg zelf is toch te behandelen?
(om even van erge dingen uit te gaan, hoeveel kost het om alle boutjes te vervangen?)
Hoeveel kost het om een scheur bij jou te laten maken (mag ook wel via de pm als je wil) het is geen grote scheur, en het is er maar 1. Maar hij zit er wel!
nou ... ik zou er even van uitgaan dat je geen lowbudget projekt aanschaft .....
bouten moet (voor de mooi) toch vervangen,corrosie moet in 90% van de gevallen afgedraaid worden ,en aangezien de orgi.randen 3mm dik zijn ...(met reden natuurlijk :rolleyes: ) je draait rond de 1 mm weg en dan hou je dus 2 over , das net te weinig ...
Als je niet teveel corrosie hebt kun je slijpen en polijsten ....maar....ja....
hou aan 4 nieuwe randen a125,- per stuk , bouten 1.10 per stuk (rvs geen rommel)
richten 45,- p.s. (om af te draaien dienen ze draaibank recht te zijn )
en dan nog spuit werk, de/monteren etc.
dus denk goed na voordat je ze koopt,daarom is een goed set wat duurder.
doe het goed of niet . zeg ik , maar dat is aan jou :)
owja randje lassen +/- 15 euro ...
En en en en ?? hoest afgelopen ?
Owja gister toch weer iets binnengekregen .... :eek:
van een bekende velg reparateur uit het hoge noorden ....
zal van de week es pics posten ...
Toch wel uit het hele hoge noorden hoop ik :D :D :D
Daar heb ik ook wat spullen van liggen hier :rolleyes:
Mr.Markos
08-01-2007, 18:30
En en en en ?? hoest afgelopen ?
GOED! :D
heb ze gehaald, banden zijn nog redelijk (195/55/15 Michelin) 2 banden hebben ongeveer 3,5 tot 4 mm profiel de andere twee 5 tot 5,75 mm profiel. 2 zijn er een beetje scheef afgesleten maar niet heel erg.
De velg zelf is kut, maar ik heb ze gekocht voor de banden..
ownee ;) nee de velgen zijn ook wel goed denk ik. Helaas 1 met een scheurtje (aan de achterkant) maar die valt nog te lassen. Binnenkort als ik tijd heb eens alle verf erafhalen. Er zitten 2 of 3 lagen op denk ik, 2 zeker. Degene vanwie ik hem gekocht heb had de auto net waar ze onder lagen, hij vond de velgen te klein voor zijn auto (bmw cabrio) Ben benieuwd wat ik vind onder de verflaag, maar dat zie ik over een paar weken wel zodra ik tijd heb. Ik ga iig uit van het ergste :) dan valt het altijd mee :tongue: Foto's komen tegen die tijd nog wel een keer ;)
(wat vinden jullie eigenlijk van 195/55/15 om een BBS RS 001? Hij komt onder een Golf MK1. Te dik? Goed? Te plat? Te breed? etc :) )
195/45 is beter.............veeeeel beter :)
Toch wel uit het hele hoge noorden hoop ik :D :D :D
Daar heb ik ook wat spullen van liggen hier :rolleyes:
idd Hoog uit het noorden joosie
gefeliciteerd met de aankoop !
Sandra-CorsaC
08-01-2007, 22:46
voor de rest zagen de velgen er wel oke uit toch op die kit na :eek:
Hmm stel gewoon hoge eisen aan velgen denk ik ;)
heb er 2 en halve dag over gedaan om die rommel er af te krijgen ....(wilde eerst BRAAM wegenbouw bellen of die asfalt konden schrapen ;) )
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/Afbeelding028.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/Afbeelding029.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/Afbeelding040.jpg
sandra , het komt goed hoor :)
Ik zie meteen bij wie dit is gebeurd!!! Die heeft mijn BBSjes ook geplakt, met als resultaat dat er nog steeds DRIE lek zijn! Ben met 2 terug geweest en die heeft hij even op dezelfde manier lekvrij gemaakt. Een grote prutser is het! :drill: :chair:
Ik zie meteen bij wie dit is gebeurd!!! Die heeft mijn BBSjes ook geplakt, met als resultaat dat er nog steeds DRIE lek zijn! Ben met 2 terug geweest en die heeft hij even op dezelfde manier lekvrij gemaakt. Een grote prutser is het! :drill: :chair:
mocht je nu nog eens problemen hebben , mail of bel je maar ;)
vwbullit
14-01-2007, 02:16
aller barstend wat een knoeierd.........................................................
voor hem zijn velgen niet in de wieg gelegd meer wat jij zei peter absfalt teerder hahahah
Als we dan toch foto's gaan posten dan zal ik er morgen ook een paar opzetten.... foto's van een bbs rand die gewoon (met de ik denk haakse slijper) is bewerkt en daarna is gepolijst..... en dan klaar leggen onder de carpoort, omdat ie zogenaamd niet thuis is ;) Maar de klanten hebben al wel betaald.... :confused:
vwbullit
14-01-2007, 13:37
fouten maken is normaal maar dit is verpesten.
gooi op die foto's
corrado-usa
14-01-2007, 13:51
gelukkig lekken die setjes van mij nooit
Hier een paar foto's van de randen waar ik het over had.....ook van een polijster :D zegt ie!!!!!!!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/9/9/rand1_original.jpg
Ik heb de randen iets afgedraaid zodat je duidelijk kunt zien waar de wielen mee geschuurt worden...... en wat er dan van over blijft..... :(
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/9/9/rand2_622906_original.jpg
En deze let even op het randje boven in de foto.... denk gewoon met een schroeven draaien een deukje er uit getikt :thumbup:
Allemaal diepe krassen en deuken...... erg jammer.
Okee ben zelf natuurlijk ook geen prof.... maar om nou zoiets afteleveren en dan ook nog zeggen dat het dan niet meer beter kan. :mad:
Mensen kijk toch uit.... het spul kost al zat en dan is het zonde om zoiets te laten verpoeren......
vwbullit
22-01-2007, 23:41
geen prof.... lul niet man
wat jij afleverd is zeker geen half werk net als het werk van peter..
alleen polijster */-*/- is drama vandaar dat we ook niks van hem horen.
Berserker
23-01-2007, 09:40
hahaha laat mij alweer een stuk beter voelen over mjn polijstwerk...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_2357.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_2376.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_2369.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_1861.jpg
OK de kleine moeilijk bereikbare randjes lukken niet echt, maar daarom doe ik t ook niet voor andere..
corrado-usa
23-01-2007, 11:09
Ik ook.
http://img164.imageshack.us/img164/6415/spa04505zo.jpg (http://imageshack.us)
Ik krijg de laatste weken 10 a 20 mails per dag over polijsten aangezien ik ook nog een gewone baan erbij heb lukt het niet om ze allemaal te beantwoorden sorry...
Ik zit tot mei/juni zeker al vol met polijst opdrachten .... ik doe mijn best maar kan niets beloven , tis niet meer te overzien op dit moment n.l.
Joossie ( arjan joostema ) http://www.jps-worksofart.nl/
en PUC (belgie ) http://www.pucpolish.be/
zijn zeer bekwaam,
je kunt hun evt ook vragen .
Gr peter
Vinni G60
26-02-2007, 22:11
Peter check mail, Joossie check PM, alsjeblieft
Nou nou nou .... vandaag weer wat moois gezien ( van een velgspecialist uit uden)
in een bbs rm RS bouten ??!! die zijn te lang,op zich niet erg maar op +/- 1cm van die RS bout zit geen schroefdraad dus schroefdraad in de velg wat ver*kt ... :screwy: omdat ze dus zo tering vast zitten (cheap chrome bouten) draai ik er 1 dol ..... :mad: dus weer uitboren en een helicol erin :redface:
2e was een set dat van achter was afgedraaid om de et aan te passen.... boutgat had nog 2 mm dragende weking ...... :eek:
daar moesten dus even opnieuw 4 gaten bijgeboord worden anders kon ie de velg weggooien .... :chair:
de wonderen zijn de wereld van de bbsjes nog niet uit :screwy:
kijk ook uit voor mensen die bbs velgen verkopen met bijvoorbeeld steek 4 keer 108 in plaats van 4 keer 100 maar dan wel zo slim zijn om de steek maat notering uit de velg te schuren en dan als de meer gewilde steek te verkopen of velgen met steek 5 maal 112 als 5 maal 100 verkopen toch lullig
mk1diesel
24-12-2007, 16:10
als je zeker wilt zijn dat je een goede setje rm hebt dan moet je een nieuwe setje kopen. kost wel een beetje maar dan heb je ook wat.
al dat rommel moet direct naar de oud ijzer boer oid. en vernietigd worden
Beetje rigoureus vind je niet :rolleyes:
ach setjes van mij zijn toch net als nieuw ? :)
vind ik ook hoor! wegbrengen die rommel..
of nog makkelijker: Ik haal het bij je huis op en breng ze voor jou weg!
;)
Hobbybob
27-01-2008, 23:25
Ik vind die BBS-en vaak mooi, maar vind dat ze soms een beetje TE veel gewaardeerd worden. En die prijzen die ervoor neergelgd worden vind ik ook een beetje uit z'n verband getrokken. Als je hier of ergens anders over velgen begint, dan moeten het meteen BBS-en zijn. Die heb ik dus express niet gepakt. Niet dat ik ze niet mooi vind, maar puur om lekker iets anders te doen. Het is iig wel belachelijk dat mensen andere mensen in gevaar brengen door gewoon afgekeurde velgen te verkopen. Van de andere kant is het wel zo dat als je iets 2e hands koopt je wel moet weten wat je koop of anders iemand mee moet nemen die dat heeft. Anders is het eigen schuld dikke bult.
1800 16v kr
22-03-2008, 12:59
hey mensen ik heb gister een setje bbs rm gekocht
de verkoper zij dat die de ergst beschadigde velg op de blanceer machine had gehad
en dat deze 100% recht was
leek mee geen verkeerde gozer
maar nu blijkt dat de andere 3 zo recht als een rechte plak zijn
maar die andere zit toch iets een slag in (heb zelf nog niet gezien maatje van me heeft ze op balanceer apparaat gehad en belde me net )
iets een hoogte slag en iets een breedte slag
aan de achter zeide van de velg voorkant is niet krom
weet iemand van julie of deze dan nog te richten is
slag was volgens hem niet mega erg
1800 16v kr
22-03-2008, 17:28
het zit niet in de rand
maar in het hart
heb ze van iemand van hier van het forum gekocht
maar die zegt nu dat hij hem gecontroleerd had
er zijn er 3 recht en 1 krom
wordt nou gericht
kost me weer 65 euri
diegene is te min om de helft mee te betalen
beetje jammer dit ga geen namen noemen
zo min ben ik niet ik ben een man van men woord
jammer genoeg hij niet
kunnen er een paar zijn zoeken op BBS rm te koop :D
maar doet er niet toe, jij zit ermee ... :shake:
jammer dat het zo moet,maar helaas sommige mensen doen zo zaken.
soms is het echter ook onwetendheid en als mensen zeggen "met rijden voel je niets " wil niet zeggen dat een velg recht is ..
misschien wil de verkoper de helft van de reparatie betalen ?
igg suc 6 !
JettaPowerrr
22-03-2008, 17:56
diegene is te min om de helft mee te betalen
@ Sixpack: Lijkt er niet op.
Overigens hoef ik niet te zoeken, ik weet al wie er bedoelt word. Heb ook met deze persoon contact gehad over deze velgen.
Beetje jammer, maar ik heb niet de indruk, dat die persoon het met opzet zo heeft gedaan.
Jammer is het natuurlijk wel. :(
Euuuh ja, ik heb de RM`s verkocht aan hem
Heb ook al via PM contact gehad....
Ik heb dus de velg met de grootste beschadiging op een balanceermachine gehad. Toen heb ik geen slag gezien, zowel aan de binnen en buitenkant van de velg. Ook zat er geen hoogteslag in...
Deze dingen ga ik echt niet verzinnen....ik was namelijk eerst van plan om ze onder de GTI te monteren en wou graag weten of de velg krom was...
Maar goed....denk over mij wat je wil denken...en zeg over mij wat je wilt zeggen..ik verkoop geen rommel...en als er iets aan mankeert zeg ik het ook eerlijk...ik weet dat de velg recht was toen ik hem controleerde en dat ik de waarheid vertelde...
dus waarom zou ik dan mee gaan betalen aan een richtbeurt....
1800 16v kr
22-03-2008, 18:47
Euuuh ja, ik heb de RM`s verkocht aan hem
Heb ook al via PM contact gehad....
Ik heb dus de velg met de grootste beschadiging op een balanceermachine gehad. Toen heb ik geen slag gezien, zowel aan de binnen en buitenkant van de velg. Ook zat er geen hoogteslag in...
Deze dingen ga ik echt niet verzinnen....ik was namelijk eerst van plan om ze onder de GTI te monteren en wou graag weten of de velg krom was...
Maar goed....denk over mij wat je wil denken...en zeg over mij wat je wilt zeggen..ik verkoop geen rommel...en als er iets aan mankeert zeg ik het ook eerlijk...ik weet dat de velg recht was toen ik hem controleerde en dat ik de waarheid vertelde...
dus waarom zou ik dan mee gaan betalen aan een richtbeurt....
ik heb je fotos gestuurt
jij kunt zien welke je gebalanceert hebt
als die er tussen zit
dan was dus 1 van die andere krom
en dit heb jij niet geweten dan
zeg niet dat jij troep verkoopt
bekijk die fotos zit die velg er tussen wie jij gebalanceert hebt
wees dan een vent
zit hij er niet tussen dan zou ik naar een andere zaak gaan om je wielen te controleren
want er zijn 2 velgen beschadigt
die ik nu thuis heb nog iets erger als wie ik weg gebracht heb
trek je conclusie ;)
1800 16v kr
22-03-2008, 18:58
nou het blijkt dus dat de velg wie er tussen zat op de foto
degene was wie hij gecontroleerd was
kben de minste ook niet
rene kon hier ook niks aan doen (ga er vanuit dat die 1 velg heeft gecontroleerd en niet allemaal )
woensdag kan ik men rm weer ophalen
dan controleert hij de volgende 3 ook nog
aangezien er veel geld in gaat wil ik niet voor bijv 65 euro
1 kromme velg hebben
de rest is besteld bij stroeve
heb de logos voor binne in al thuis liggen
allu moeren zijn besteld
hart wordt mat zwart
komen vergulde bouten in
en de maten van de randen zullen 2,5 j worden
dan heb ik 2x 9j
daarmee ga ik passen
en dan kijken 2inch erbij of 3inch erbij
rene kon hier ook niks aan doen (ga er vanuit dat die 1 velg heeft gecontroleerd en niet allemaal )
Mooi dat je `t zegt...
Ik heb inderdaad 1 velg op de balanceermachine gehad, dit was de velg met de meeste schade....heb zelf gezien dat er geen slag in zit.....
Ben er toen ook vanuit gegaan dat de andere 3 dus ook niet krom waren. Dit heb ik ook tegen je gezegd...(ook via pm) ik ben er vanuit gegaan, maar garantie erop geven kon ik niet....
Dus als er achteraf daar eentje van krom blijkt te zijn...
Tja....das idd ff jammer, maar ik kan daar uiteindelijk ook niet veel aan doen.
Maar goed...hoop voor je dat `t voor de rest een beetje wil lukken met de RM`s...de plannen die je ermee heb klonken goed...`t wordt iig extreem breed :)
1800 16v kr
23-03-2008, 23:20
de rm's gaat nog wel een poosje duren
aangezien ik direct wil gaan voor het uiterste
nu worden eerst de achter wielkasten maximaal bewerkt
net zo als voor
dan worden de schermen weer aan elkaar gelast
en dan hoop ik inplaats van 9
er 9,5j in te kunnen krijgen zonder dat het aanloopt
en nog 1cm te kunnen zakken voor en achter
als de velgen klaar zijn post ik ze wel hier
nu worden eerst de achter wielkasten maximaal bewerkt
net zo als voor
dan worden de schermen weer aan elkaar gelastWanneer ga je dit doen? Zou je me daar eens foto's van kunnen sturen? :)
edelweiss
27-03-2008, 10:02
na de vele slechte verhalen van bbs`jes dan ook maar ff een foto posten, hoe het ook kan : bbs rs 001 10j:
http://img233.imageshack.us/img233/2751/imag0143smalltr8.jpg
en de 9j:
http://img233.imageshack.us/img233/7571/imag0144smallfp4.jpg
was nooit zo een liefhebber van bbs, omdat je ze al zoveel ziet en aardig in de prijs zijn,maar nu ik ze toch zelf erop heb zitten, ben ik meteen verlieft op de bbs :thumbup: zijn toch tering mooie velgjes...
1800 16v kr
29-03-2008, 00:10
Wanneer ga je dit doen? Zou je me daar eens foto's van kunnen sturen? :)
zodra het gaat gebeuren maak ik fotos
maatje van men broer gaat het doen
maar is een poosje met vakantie dus gaat nog wel even duren
maybe heb ik nog iemand anders
ook kameraad van men broer werkt bij las bedrijf
die heeft het ook weer super in de vingers
en wil het ook wel voor me doen
die gaat ook men achter klep doen
foto komen wel in men topic
verder vandaag goed nieuws men velg is weer klaar
de rm is weer zo rond als niet ronder is als nieuw
nou zijn ze alle 4 perfect om opgeknapt te worden
resultaten post ik hier wel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HLUFKPWP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VEFNAAUH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMOOFNP4.jpg
imitatievelgen...
WTF!? Hoe hebben ze dat dan voor elkaar gekregen?
Jan-Jelle
03-02-2009, 16:16
niet best, klok van maken :D
Immitatievelgen zijn vaak ook gewoon minder; over het algemeen worden ze maar in een heel beperkt aantal maten geleverd (ET waardes etc.) omdat ze gewoon maar een beperkt aantal mallen hebben, en dan gieten ze ze ook nog met goedkoper aluminium... nou je ziet de gevolgen
aldus
BBS E30
met scheurtjes, klant had deze gekocht diep in duitsland, bedoeling was dat ik ze ging refurbishen maar helaas zag ik deze scheurtjes..
kon niets anders doen dan afkeuren.
(klant heeft contact gehad met verkoper en er is een oplossing gevonden)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/IMG_5727.JPG http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/IMG_5729.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/IMG_5730.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/IMG_5731.JPG
Audi1981
13-05-2013, 21:59
Ik vind het geweldige velgen, maar schrik me ziek als ik zie hoeveel er mee gerommeld wordt, dan maar OEM of nieuwe wielen :thumbup:
dit ziet er ook verantwoord uit:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m899500926-orginele-bbs-rs-velgen.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/f_particulier_zakelijk-particulier/page/5/kerscher-futura-velgen-149228293.html?sr_ab=0&query=velgen&category=2002&local-postcode=4661&local-distance_value=50&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=#
BBS E30
met scheurtjes, klant had deze gekocht diep in duitsland, bedoeling was dat ik ze ging refurbishen maar helaas zag ik deze scheurtjes..
kon niets anders doen dan afkeuren.
(klant heeft contact gehad met verkoper en er is een oplossing gevonden)
Je zou toch zeggen dat de verkoper dit ook gezien moeten hebben :wow:
ja leek mij ook,
effin ze zijn terug naar de eigenaar gegaan en ik hoorde dat ie ze weer doodleuk te koop had gezet :screwy:
The_Maxx
09-03-2015, 23:27
http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/f_particulier_zakelijk-particulier/page/5/kerscher-futura-velgen-149228293.html?sr_ab=0&query=velgen&category=2002&local-postcode=4661&local-distance_value=50&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=#
Die worden zo nieuw geleverd. Google maar eens ;)
ow echt, zie nu die inleg adapters liggen.
Die Bruine
13-07-2019, 07:52
Up! ;)
Monseigneur de polijstpooier...
Ik heb getracht contact met u op te nemen. Echter die maibox van u zit te vol :shake: .
Ik heb een setje Borbet B die weer tot leven gebracht moeten worden. Zie mijn oorspronkelijk bericht:
Hallo Sixpack,
Ik heb Borbet B 16“ 2x 9j en 2x7,5j. De 9j hebben standaard stoeprandschade en oxidatieplekken. De 7,5j zijn zwart gespoten en voorzien van stoeprandschade...
Ik wil ze graag als nieuw met zwart verzonken delen. Gespoten of gepolijst laat ik aan jou en jouw expertise over. Zo op het eerste zicht heb ik geen kromming of scheurtjes kunnen ontdekken. Maar ook dat laat ik liever aan jou over.
Als je tijd hebt hoor ik het graag. Zelf heb ik geen haast. De Scirocco ligt opgeslagen. Maar dit moet toch sowieso gebeuren, dus waarom niet nu alvast.
Ik kom zelf uit Zwijndrecht. Als het kan bent ik ze het liefst langs. Ik vermoed dat versturen net zoveel kost. Al heb ik heb geen idee waar ze geen moeten.
Ik hoor wel van je,
Die Bruine
De mailbox in inmiddels leeg, :)
Ik stuur je even een privé bericht :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.