View Full Version : Airco of climate control?
Niels383
06-04-2006, 10:26
Hoi
Mijn vraag is wat is nu duidelijk het verschil tussen airco en climate control? ik weet het domme vraag, maar is me nog niet helemaal duidelijk!
Groeten Niels
vwcrewcab
06-04-2006, 11:02
Hoi
Mijn vraag is wat is nu duidelijk het verschil tussen airco en climate control? ik weet het domme vraag, maar is me nog niet helemaal duidelijk!
Groeten Niels
Volgens mij is airco alleen de temeratuur die geregeld wordt, en bij climate control wordt ook onderander de luchtvochtigheid geregeld!
Maar waarom in het luchtgekoelde gedeelte deze vraag :confused: :)
Christiaan
06-04-2006, 11:16
't gaat toch over lucht :D Heb hem maar even verplaatst...
Naar mijn weten kun je climate control exact de temperatuur instellen (bijv. 18,5 graden, of 21 graden), en bij airco, is het een beetje "gokken" hoe koud/warm het word, dat dit op eenzelfde manier in te stellen is als een normale kachel...
Berserker
06-04-2006, 11:17
Ik geloof dat airco gewoon blaast, en climate control de auto op een constante ingestelde temperatuur houdt...
achja tgaat over gekoelde lucht he ;)
vwcrewcab
06-04-2006, 11:25
Ik geloof dat airco gewoon blaast, en climate control de auto op een constante ingestelde temperatuur houdt...
achja tgaat over gekoelde lucht he ;)
Climate control "regelt" de temperatuur, dus temp in auto check en dit dan vergelijken met ingestelde waarde, en zo dus regelen hoe koud/warm de uitstromende lucht moet zijn.
En idd, airco regeld alleen de temp van de uitstromende lucht, dus checkt niet echt de temp in de auto zelf.
Reaper Kustoms
06-04-2006, 12:20
en bij climate kun je links en rechts een andere temperatuur instellen. dus als het vrouwtje het koud krijgt kun je rechts opstoken tot 30 graden zonder zelf een attack te krijgen.
Pedaalemmer
06-04-2006, 14:04
en bij climate kun je links en rechts een andere temperatuur instellen. dus als het vrouwtje het koud krijgt kun je rechts opstoken tot 30 graden zonder zelf een attack te krijgen.
dat is niet bij elke climate controll
Grote verschil is dus dat de climatronic de auto op de door jou ingestelde temperatuur houdt. En airco hetzelfde is als de bediening van een normale kachel unit, alleen blaast hij echt koude lucht als je hem op koud zet.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.