View Full Version : speakers achterin een golf1
hey kerels
ben bezig met speakers achterin in te bouwen in de golf, maar wat is een mooie oplossing om de hoedenplank niet te beschadigen.
Reaper Kustoms
12-04-2006, 09:18
je moet een dubbele hoedenplank kopen/maken.
ik heb er ene bij mediamarkt gekocht. dan heb je een origineel ogende hoedenplank maar daaronder zit een tweede stuk MDF waar de speakers op zitten.
op het zeg maar origineel ogende deel zit gewoon stof bekleed, echter wel gaten om het geluid door te laten die je niet ziet.
bijkomend voordeel van deze hoedenplank is dat deze bestaat uit twee lagen mdf, dus gaat nooit doorhangen bij grote speakers.
ze zijn wel niet de goedkoopste... ik heb twee jaar geleden 100 euro betaald.
heb je een foto of iets van een voorbeeld?
VwPolo89
12-04-2006, 11:43
wat je ook kan doen is ringen maken uit mdf waar je je speakers onderaan tegenvijst en dan zo aan je hoedenplakn bevestigd.
ga je ookeen woofer steken of niet? bij mijn broer zijn passat (metalen plaat onder de hoedenplank) heb ik een kist gemaakt over de ganse breedte van de auto, in het midden de woofer die naar binnen speelt en de zijkanten de boxen ingewerkt vlak onder de hoedenplank. werkt ook alleen heb je dan nog wel tweetertjes nodig die je bovenop plaatst
subwoofer komt er nog wel, duurt ff. wel een idee om ringen te maken, maar komt dat geluid er nog een beetje goed uit?
VwPolo89
12-04-2006, 12:55
ja tuurlijk. de hoedenplank van een golf1 heeft gaatjes, je maakt een plaatje net zoals je normaal een luidspreker zou monteren, alleen maar je de speaker dan onderaan vast, dit alles vijs je tegen de hoedenplank. eventueel 4 gaatjes maken (bestaande gaten nemen en je boxen zo vastmaken.
ik vind niet zo direct hoe het bij mijn broer zijn golf was, hij heeft alles eruitgedaan sinds zijn golf ingeschreven staat als oldtimer
MrMiljon
12-04-2006, 14:15
Zelf heb ik de ori hoedenplank eruit gehaald. Omdat het uiteraard zonde is om er een te verzagen maar omdat je er eigenlijk niks mee kan, aangezien dat meteen doorhangt ,gaat scheuren enz. enz. Ik heb gewoon bij de K*rwei een plaat MDF van 12mm gekocht die keurig netjes op maat gezaagd en voorzien van de gaten. Speakers er aan de onderkant tegenaan bevestigd en het geheel overtrokken met (in mijn geval bruine) cordleroi(of hoe heet dat spul. Je weet wel met die ribbeljes waar die studenten broeken van hebben). Heb de hoedenplank later wel moeten verstevigen met balkjes omdat het toch door begon te zakken.
Black Devil
25-04-2006, 20:38
persoonlijk zou ik niks in de hoedeklank zetten, ten eerste zonde voor je orginele hoedenplank, en ten tweede gaan de hoedenplankdragers naar de knoppen bij het golfje 1
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.