PDA

View Full Version : hulpveer schroefset verwijderen

Reaper Kustoms
13-04-2006, 21:26
Is het schadelijk voor je schokbrekers als je de hulpveer van je schroefset verwijdert? slaat hij dan door? of kun je hier ook weer iets (eenvoudigs) tegen doen?

paultje
13-04-2006, 22:17
dat ligt eraan.. als ik het zou doen.. dan zoutie net als nu op z'n bumpstops blijven liggen.. dus ik zou er niets mee opschieten.. meeste schroefsets worden gelimmiteerd door die stops en niet door een hulpveer... die is namelijk puur om de boel op z'n plaats te houden bij het uitrekken van de demper

Matheo
14-04-2006, 10:26
zijn er genoeg die zonder rondrijden.. maar zover ik begrepen heb is het niet echt aan te raden. die hulpveer is idd om de veer op spanning te houden bij volledig uitveren.

Reaper Kustoms
14-04-2006, 12:14
ow dus je hebt er eigenlijk geen bal aan om die eruit te halen. dus die veer is zoals ik al dacht voor de rebound?

Marco
14-04-2006, 16:02
dat ligt eraan.. als ik het zou doen.. dan zoutie net als nu op z'n bumpstops blijven liggen.. dus ik zou er niets mee opschieten.. meeste schroefsets worden gelimmiteerd door die stops en niet door een hulpveer... die is namelijk puur om de boel op z'n plaats te houden bij het uitrekken van de demper

Dus......

RubenD
14-04-2006, 16:08
Gewoon niet eruit halen. Je hebt anders alleen maar kans met uitveren dat de hoofdveer verschiet. Dan heb je feest. En je hebt misschien niet meer voldoende voorspanning na het verwijderen en dus problemen met de APK.

Lekker laten zitten dus!

paultje
14-04-2006, 16:10
Dus......

:rolleyes:

knarfmk1
14-04-2006, 20:11
bij mijn schroefsetje (kw variant 1, jetta 1) zit die hulpveer los als ik m op de brug heb, terwijl ik nog een aantal cm schroefdraad over heb, dit voelj e ook als je te hard over een hobeel gaat,
ik heb zoiets gelezen dat je dit eventueel kan verhelpen door de zuigerstang bovenaan iets te verkorten en het stuk schroefdraad (op de zuigerstang) daarna weer op originele lengte te brengen, zodat je slag wat kleiner wordt.

heeft iemand hier ervaringen mee? :( :)

Marco
14-04-2006, 21:26
Ik heb het idee dat bij jou het geheel niet juist gemonteerd is, want hoe of hoe hoog je set ook staat, het zal ten alle tijden op spanning blijven door de hulpveer. Maak eens een fotootje

Tomvw
20-04-2006, 13:31
Deze hulpveren moet je laten zitten anders kan de veer naast de schotel schieten en kan deze breken of andere schade maken.
Deze zit er ook niet voor niets.
Zelfs in de race laten ze hem zitten.
Vooral auto's met een stare achter-as omdat deze bij een scherpe bocht uit de vering wordt getilt

Richard
20-04-2006, 13:56
je kan andere gewichtsveren krijgen bij kw. kosten ook niet alles.. zo heb je een goede kwaliteit schroefset en kan je iets lager gaan..

zo hebben wij de complete onderstel afgericht op de druk die de veren had..
en alle slaloms die we meededen gewonnen zonder het o zo bekende pootje lichten

breadfan83
20-04-2006, 14:00
die hulpveren zijn ook om t trillen van de hoofdveer tegen te gaan
bij een bepaalde frequentie gaat de hoofdveer namelijk iut zichzelf trillen en bijft hiermee doorgaan
de hulpveer zit op een andere trillingsfrequentie dan de hoofdveer en gaat dit dus tegen

laten zitten dus!

Reaper Kustoms
20-04-2006, 14:04
je kan andere gewichtsveren krijgen bij kw. kosten ook niet alles.. zo heb je een goede kwaliteit schroefset en kan je iets lager gaan..

zo hebben wij de complete onderstel afgericht op de druk die de veren had..
en alle slaloms die we meededen gewonnen zonder het o zo bekende pootje lichten

klinkt interessant, ik ga eens zoeken...