PDA

View Full Version : kevert wil niet zo meewerken

breadfan83
14-04-2006, 15:15
ik heb effe spoedeisende hulp bij de kever van me maat

we hebben geprobeerd te starten, startmotor draait, accu is op full-power, bougiekabels zijn (naar mijn weten) in de juiste volgorde aangesloten... dr zit brandstof in...

we kunnen niet meer echt iets ontdekken dat er mis mee kan zijn, behalve de bougies... maar hoe krijgen we die dr uit?

zou iemand trouwens effe kunnen kijken of we idd de kabels goed hebben aangeloten? dus welke uitgan van de verdelerkap naar welke bougie hoort te gaan?

de auto moet vandaag eigenlijk weg van waar ze nou staat, en ze weigert gewoon dienst!

alvast bedankt voor jullie hulp
groeten
Chris

volksaddiction
15-04-2006, 21:37
de eerst bougie op de verdeler is bij een hoop kevers verschillend, maar de volgorde is iig 1-4-3-2
Aan de bougies zal het denk ik niet liggen, denk eerder dat het contactpuntje niet open gaat.....
niet open = geen vonk, zou daar eerst eens naar kijken !
Bougies kan je er uithalen met een ratel, dop 21 en een "knietje" omdat je weinig plek heb ik de motorruimte om er een rechte ratel op te zetten
Suc6

flat4_85
16-04-2006, 11:17
Ook al zit er benzine in,krijgt je carb. dat dan ook.Het zou aan je benzinepomp kunnen liggen of aan de stoter van de pomp.

breadfan83
16-04-2006, 12:33
de eerst bougie op de verdeler is bij een hoop kevers verschillend, maar de volgorde is iig 1-4-3-2
Aan de bougies zal het denk ik niet liggen, denk eerder dat het contactpuntje niet open gaat.....
niet open = geen vonk, zou daar eerst eens naar kijken !
Bougies kan je er uithalen met een ratel, dop 21 en een "knietje" omdat je weinig plek heb ik de motorruimte om er een rechte ratel op te zetten
Suc6

die volgorde van ontsteking had ik al, stond trouwens ook op t blokje
maar ik weet dus niet welke de eerste is bij deze kever, en om nou gewoon n gok te nemen... dalijk zet ik t precies verkeerd en geef ik de zuiger een klap bij uitlaat of compressie... dan zijn we nog verder van huis

de bougies zijn er trouwens onderhand uit, was een beetej morrelen maar tis gelukt
ze waren nogal smerig, en hebben geprobeerd ze schoon te maken, maar toen bleek dat t puntje van de bougie, di econtact maakt met de kabel, los in de bougie zat

maar meteen effe nieuwe bougies gekocht, en morgen inbouwen

Ook al zit er benzine in,krijgt je carb. dat dan ook.Het zou aan je benzinepomp kunnen liggen of aan de stoter van de pomp.

t stinkt naar benzine , dus dan zou t in feite gewoon moeten werken he?

Zeend
16-04-2006, 21:00
De eerste op je ontsteking zie je door de verdeelkap los te halen. Er staat een klein streepje op d ebovenzijde van het metaal onder de kap: dat is je eerste cilinder. Als de rotor hiernaar wijst, staat de 1e cilinder op ontsteken. Dit gebruik je voor de groffe basis-instelling.

Jens

breadfan83
16-04-2006, 21:13
De eerste op je ontsteking zie je door de verdeelkap los te halen. Er staat een klein streepje op d ebovenzijde van het metaal onder de kap: dat is je eerste cilinder. Als de rotor hiernaar wijst, staat de 1e cilinder op ontsteken. Dit gebruik je voor de groffe basis-instelling.

Jens

die info ontbrak nog! bedankt!

k hoop dat we dr morgen aan t kopen krijgen dan!

mocht t niet zo zijn horen jullie t hier wel weer...als ze loopt laat ik t natuurlijk ook wel effe horen

iig bedankt allemaal voor de hulp!