View Full Version : Project: Golf L 1975
Vandaag de Golf L van 09-05-'75 opgehaald bij Chrisjuh!
Aangezien mn Golf 1 GTI G60 project bijna af is,moet ik dus weer iets anders om handen hebben toch?:D
De G60 is wat uiterlijk betreft orgineel,incl. antenne emblemen enz enz...alleen de verlaging en de 16" wielen met grote remmen verklappen iets..
Nu dus de 75er......daar heb ik hele andere plannen mee.....
http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/6/9/golfver3.JPG
Niks orgineel meer laten is het motto!!Lekker profiteren van het belastingvrij rijden.........maar dan wel met de looks van deze tijd..
Plan:
Heldere koplampen en dito knippers voor.
Dikke bumper in RS model.
Corrado dashboard of misschien TT.
Heldere rood/witte achterlichten.Liefst brede model,ff kijken of het beetje pas te maken is.
Om niet te modern te worden,zoek ik iets van 6x14 3 spaaks.
16V dak antenne.
Cobra kuipstoelen met 4 puntsgordels,kunnen gelijk die vage heupgordels eruit.
Reservewielbak eruit,en dan TT demper met dubbele pijpen eronder lassen.
Embleem gaten en slot dichtlassen achter.
enz enz...
Over de kleur ben ik nog niet uit,maar waarschijnelijks iets met flip flop oid :D
Als jullie meer tips hebben?Kom maar op!! :woowoo:
oja...als ik nou mn papieren kwijt maak?Zou ik dan een nieuw (2006) kenteken kunnen aanvragen?Lijkt ie weer wat nieuwer :D
JK Le Mans
15-04-2006, 13:02
dacht dat 1 april al geweest was :D:D:D
Maar iig gefeliciteers en succes ermee
Groeten Jasper
golf mkII 16v
15-04-2006, 13:03
koop dan iets wat toch al vernachelt is en maak daar iets van en laat deze lekker in orgineel IS MIJN MENING:D
en wat het kenteken betreft moet je op nieuw naar de RDW anders komt er alleen maar een 1 bij op het papier en de plaat
1 ding is zeker chris,
gevoel voor humor heb je wel.
Veel succes en plezier ermee en als je weer nuchter bent horen we je echte plannen wel.
Hee,
Dat komt mooi uit, ik heb er nog een staan hoe jij hem wil hebben.
Kunnen we wel ruilen toch. :D
Nee mooie MK1 zo van achter gezien, en voor de rest ook nog netjes voor zijn leeftijd.
mooi golfje! zeker met van die vette rs bumpers..erg cool ;)
maar succes ermee, ben benieuwd..
goede plannen!
blij dat ik je een beetje over de streep getrokken heb
mogguh chirs...
ja kijk nou praat je mooie plannen...
ik kan heel goed een Booskijker lassen zal ik je daar effe mee helpen...
trouwens ruilen voor mijn Golf neus dan is het makkelijker klaar toch...
als het goed is ligt er nog een highwing op zolder bij jou op de zaak doe die er ook effe op...
heb ook nog zo een kamei motorkap luchthapper ook wel iets voor jou denk...
staat ie trouwens al thuis?
succes ermee...
Chris.........jij weirdo.........ik zit bijna in m'n broek te zijken man.
Maar van harte met je aanwinst, ben blij dat die in goeie handen terecht komt !!!
Succes
Grtz........... LRR
ik kan heel goed een Booskijker lassen zal ik je daar effe mee helpen...
trouwens ruilen voor mijn Golf neus dan is het makkelijker klaar toch...
alse...
ik wou t niet zeggen..blij dat je hetzelf doet
ik wou t niet zeggen..blij dat je hetzelf doet
ja toch ries dan hoef ik het bij de mijne niet te kopen en chris die hoeft er geen moeite voor te doen om het zo mooi te krijgen :cool:
Chris.........jij weirdo.........ik zit bijna in m'n broek te zijken man.
ik geloofde men ogen eerst nie
:chair:
maar dus, have fun :rolleyes:
ik heb trouwens ook nog deuren met audi handgrepen voor je en een dichteachterklep...
WTF we ruilen ze gewoon om dan zijn we er toch chris jij blij ik blij ;)
maar gefeliciteerd met je swallow tail...
binnenkort effe swallowtail meeting houden samen :p
knarfmk1
15-04-2006, 14:38
ik kreeg hier bijna een hartverzakking! :eek: :chair:
heb overigens nog mooi tribal stickers liggen hier, iets voor op de zijkant? :D
chrisjuh
15-04-2006, 15:16
Heej Chris!
Gefeli man! Breng die Golf Touch achterruitstickers van de week wel mee, je bent ze vergeten! En tot mn verbazing zie ik nu 3 spaaks velgen staan....je wilde toch 16'' TSW Venoms eronder.... :confused:
Grtn Chris.
Nou...ik ben niet dronken hoor??!.......Heb vanmiddag gelijk een bumper weten te scoren!!!:D
Loopt een rare knik onder mn achterlichten trouwens....tot aan de kentekenplaat,hopelijk vallen mn brede lichten daar over heen...anders een beetje plamuur erover....
Plannen klinken prima! Eerst even langs de Lidl (http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/page...418.p.Sportgaas), voor het racegaas wat in de aanbieding is!
Zo te horen wil ik deze auto graag van je kopen als hij af is ! :D :D
boy.schouten
15-04-2006, 15:34
Super mooi ding man, hopelijk hou je hem wel orgineel ;)
Succes ermee
steven16v
15-04-2006, 16:08
Schrok me rot toen ik het eerst las... :confused:
Maar zal vast goed komen met de golf. :)
@vwjopie: inderdaad maar eens een swallowtail meeting organiseren. :D
Ik zou er ook ff een dakje in zagen, het mooie weer zit er weer aan te komen, dus dat is wel lekker dan.................
retro hans
15-04-2006, 16:14
LSD deuren een optie!!
hahahahahahahahahaha die Chris ;)
hopelijk wordt ie wel beter klaargemaakt dan die andere type 1,
want dat ziet er niet uit natuurlijk, zo'n standaard kleur erop en zo.... jek!
:) ;)
maar gefeleciteerd Chris, en het zal allemaal wel goedkomen, swallowtailtje van chrisjuh heeft volgens mij een goed nieuw tehuis!
rallye16vt
15-04-2006, 17:36
En doe er ook een beetje neon onder, een mooie happer in de klep.
Ben je helemaal in de mode met je antieke golf :)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/achter_original.jpg
Brede achterlichten zijn veel beter!!Binnenkort is die witte ook zo!!Maar dan met een dubbele DTM onder mn RS achterbumper:D
steven16v
15-04-2006, 18:40
Als je dan toch die lelijke chromen bumpers er afhaalt dan mag je ze mij wel geven. :tongue:
nee,die bumper blijft zitten,daaroverheen moet ik de RS bumper purren...mooie verstevigings balk is dat
je vergeet de monster sideskurts :P
neej, zonder gekheid.. mooi strak ding zo van achter..
alleen een nieuwe kenteken plaat en een nieuwe nl sticker zou mooier zijn..
maakt het net even wat strakker..
Chris mafkees... gefeliciteerd met de aankoop!
:D :D
Meer mensen dus met zulke ideeën om op deze manier een topic te openen: ik moet binnenkort m'n 100% originele 84er mkII GTI nog voorstellen hiero, en had dat op dezelfde manier willen doen. Maar zijn wat teveel mensen dien er niet intrappen, en het idee is nu al gebruikt natuurlijk. :D
Maar goed: wat zijn nu de échte plannen? Want ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar. :)
haha.....plannen zijn niet zo groots hoor...nieuw rechtervoorscherm erop...hier en daar wat lassen,strakmaken en bijspuiten....en een paar dikke wielen eronder...iets klassieks...honinggraad.....zwart of goud hart...zie wel wat ik tegen kom :D
chrisjuh
15-04-2006, 20:16
haha.....plannen zijn niet zo groots hoor...nieuw rechtervoorscherm erop...hier en daar wat lassen,strakmaken en bijspuiten....en een paar dikke wielen eronder...iets klassieks...honinggraad.....zwart of goud hart...zie wel wat ik tegen kom :D
Hheheh, leuke foto zo naast die 84-er Golf Country..... :D
ja lijkt hoog zo he....komt door de 16" ...
Vandaag al voor de show ff zwarte 3 delige BBS gepast onder de 75er...erg geil...
chrisjuh
15-04-2006, 20:20
ja lijkt hoog zo he....komt door de 16" ...
Vandaag al voor de show ff zwarte 3 delige BBS gepast onder de 75er...erg geil...
Hehehe foto's? :woowoo:
ja rop ze onder die polo vandaan en zet ze hieronder!
Denk dat ik de voorkop met booskijker van VWJOPIE overneem......ben ook een setje lexus lichten in het brede model op het spoor!! :D
Toink...(Twan)......op msn praten we verder over die neon...
mercedes 190 achterlichten toch?
heb ze vandaag opgehaald bij de sloop voor je..
tevens dat nerces sterrretje wat je op de motorkap wou..
dat komt best uit chris dat je me neusje overneemt van mijn golf kan dr bij mij weer wat anders op ;)
maar wat een hoogte verschil zeg tussen beide...
@steven zou wel leuk zijn alleen dan moet ik denk wel met groene platen rijden hahah keuring lukt nog effe niet denk...
deal jopie!!!.....mn pasen kan niet meer stuk:D
nou de mijne ook niet...
dan krijg je er trouwens helder rood/ smoke achterlichten bij voor noppie...
@Chrisjuh....de foto.. :woowoo:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/BBS4_original.jpg
IJsbeer86
16-04-2006, 16:29
gasp
chrisjuh
16-04-2006, 18:06
Aaaarg Mooi! :woowoo:
had driespaaks wielen toch mooier gevonden...dit is zo lelijk, met al die spaakjes
staan super chris die bbssen...
Wat een VWF niveau dit... heel jammer...
Ik dacht dat dit forum gewoon leuk was, geen flauwe kul, gewoon serieus... En dan zijn er weer mensen die het moeten verpesten.
gewoon erg jammer!
@tommyboy............ik snap jou even niet??Dus grappig doen mag niet?
Mag er dan alleen gepraat worden over welke Porsche wielen ik vandaag eens onder mn Golf 2 zet??Ook erg 1-tonig vind je niet??
En wat ik vroeger al leerde?Vind je een tv-programma niet leuk?Zap gewoon ff door:D...voor elk wat wils.........zo ook hier op het forum...Ik ga ook echt niet elk topic bijhouden of het wel mijn "ding" is........
Alleen jammer dat je niet echt deze vorm van humor begrijp........
Mag er dan alleen gepraat worden over welke Porsche wielen ik vandaag eens onder mn Golf 2 zet??Ook erg 1-tonig vind je niet??
1-0 :D
@tommyboy............ik snap jou even niet??Dus grappig doen mag niet?
En wat ik vroeger al leerde?Vind je een tv-programma niet leuk?Zap gewoon ff door:D...voor elk wat wils.........zo ook hier op het forum...Ik ga ook echt niet elk topic bijhouden of het wel mijn "ding" is........
Alleen jammer dat je niet echt deze vorm van humor begrijp........
en dan zeggen ze altijd dat ik hap... :D
chrisjuh
17-04-2006, 11:19
Wat een VWF niveau dit... heel jammer...
Ik dacht dat dit forum gewoon leuk was, geen flauwe kul, gewoon serieus... En dan zijn er weer mensen die het moeten verpesten.
gewoon erg jammer!
Ja inderdaad Tommy dit forum is een heel stuk minder geworden door bepaalde personen.....
@Chris; Schandalig dit topic! En maak vooral geen grappen meer...offuh topicje openen op het VW forum, kan Tommy het daar bejubelen!
chrisjuh
17-04-2006, 11:20
hheheh.....cynisme alom, daar hou ik van!
1-0 :D
dat maakte gelijkspel in mijn ogen.... :tongue:
pfff, ik ga toch al langer mee op dit forum.... :cool:
wow, hier komen me toch een stel apen uit de mauw, of poezen uit de panty's, zoals Christiaan dat zegt... :cool:
over humor gesproken! mij verwijten dat ik het niet snap.... :iamwithst
*ik verveel me ook hoor....*
dat maakte gelijkspel in mijn ogen.... :tongue:
pfff, ik ga toch al langer mee op dit forum.... :cool:
En jij hapte niet? :tongue:
en zo staat het geschreven........AMEN......... :D
En jij hapte niet? :tongue:
ja, vraag je dat nog eens af... ;)
maa goei, hap is mijn middlename...
polonick
17-04-2006, 15:18
zie er strak uit chris die wielen ;)
je heb goeie plannen trouwens dnek dat ik ook rs kit haal
dat lijkt me echt een superidee, om hem aan dezetijd aantepassen.
mischien nog spinners eronder en zo n gave dennenboom aan je spiegel met een lekkerluchtje. een gele past goed bij de kleur van je auto.
iets met veel parelmoer ofzo.
breadfan83
17-04-2006, 18:25
bah wat n lelijk ding
k zie t al, moet nog veel aan gebeuren
zo'n vette spoiler achterop ziet er dik uit, en carbonnen booskijkers voorop
in de catalogus van autostyle staat trouwens een megastoere luchthapper voor op de motorkap en voor op t dak, zijn ook helemaal niet duur geloof ik, en zo'n brandblusser in NOS-fles design
dat idee met die lak lijkt me wel mooi, zo groen met paars flip-flop!
en k zou m achter een stuk omhoog doen, dan ziet ie er echt uit alsof ie zo gaat racen!
en dan binnenin zo'n versnellingspook met lampjes, en van die RVS-look accenten (heb je trouwens ook in t kunststof, dan is t niet zo zwaar!) zoals handremgreep en raamslingers en deurgrepen
k denk dat t zo wel in orde gaat komen
zorg iig dat je van die lelijke grondlak-kleur afkomt
succes met t project, je gaat t nodig hebben denk k!
Misschien een idee om er kunststof bumpers op te zetten?
En ff een achterpaneel met grote lexuslook-lampen... DOEN JOH!
Vandaag de Golf L van 09-05-'75 opgehaald bij Chrisjuh!
Corrado dashboard of misschien TT.
Ben je van plan die dashboard uit je eigen TT te halen ?? Dat zou pas gaaf zijn... Vooral doen. EN je oude Golf1 dash in de TT mischien idee ?? :)
chris heeft geen tt meer na...
de dag dat hij ingehaald werd door een witte golf 1 op weg naar lelystad..:D
waarom denk je dat ie nu een witte golf 1 gekocht heeft ;)
mooi...............heb wielen gevonden!!.......
Omdat de BBS wel erg lekker eronder staan...heb ik een goedkope variant erop gevonden:D.......
7x15et23 Rial nep 3 delig........ook ff 165-50-15 scoren...randen polijsten,en het hart zwart of goud.....zal dat ouwe hok beter staan dan de 145 bandjes op de 4,5j's...
http://www.vertigo69.com/rims/rial7x15et23.jpg
Gert...ik heb mn adresjes....en krijg er nog een T-shirt bij ook:D...en misschien nog een sticker voor de Golf ook... ;)
dat lijkt me echt een superidee, om hem aan dezetijd aantepassen.
mischien nog spinners eronder en zo n gave dennenboom aan je spiegel met een lekkerluchtje. een gele past goed bij de kleur van je auto.
iets met veel parelmoer ofzo.
geen gele, die heb ik al!
"Arbre Magique vaniglia" (Maar die hangt nu bij de pc... Omdat men gereinigde stoelen al zo lekker geuren, den de combi me koppijn bezorgde....)
chris heeft geen tt meer sinds...
de dag dat hij ingehaald werd door een witte golf 1 op weg naar lelystad..:D
:D
Stefan MK1 ask
22-04-2006, 19:01
wat doe je met die velgen die er onder zitten die op de foto staan?
stefan
@Stefan...
Die standaard wielen die doe ik niet weg.....die 145 zijn altijd handig voor mn fiets :D
Tommy_cc_
15-05-2006, 08:12
gezellige thread... ;)
hoever ben je met de velgen? welke stappen heb je genomen? ben benieuwd naar t resultaat!
GR!
post effe je nieuwe foto's chris je ben al heel wat verder en niet alleen met je wielen ;)
ps, je kunt ook metalen dopjes krijgen als ik me niet vergis voor de plastic look a like exemplaren die er nu in zitten
De velgen liggen nog in de schuur....voor op de trommels passen ze niet,moet wat van het hart laten afdraaien...(van de velgen dan...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/trommel.JPG
Beetje roest?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/rusty.JPG
Beetje beter zo ff
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/rvpassen.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/13-05-06.JPG
Berserker
16-05-2006, 12:14
is de keienvanger niet ook rot???
had ik dus wel bij mijn audi stukken vervelender....
of zit dat geschroefd bij een golf1?
Nee,front zit gelast,en is nog goed...zit wel wat aanslag op die rand waar het scherm tegenaan zit,maar is niet rot..De binnenschermen zijn wel slecht..maar dat gaat helemaal goed komen:D
kijk is aan chris lekker bezag geweest weer :D
gaat helemaal goed komen maar wel relaxed dat je 2 nieuwe schemrmen gekocht heb...
krijg ik straks mooi 2 nieuwe schermen als we gaan ruilen egggegegegeg :D
Timmetje20
16-05-2006, 18:34
M'n broer is ook bezig een 76'er te restaureren maar daar komt wel een nieuw voorfrontje in.
Echt een supergaaf autootje!
chrisjuh
17-05-2006, 11:56
Gaat lekker zo Chris! Mooi dat het front nog oke is! :)
Zo............vanochtend om 7.00 op mn werk....schermen van de Golf af
Randen van de schermen naar binnen geklopt,schermen geschuurd,onderkanten 'gespetterd',kleur gemaakt...en toen de cabine in en gespoten!
Vanmiddag,heerlijk in het zonnetje onder de carport de schermen gemonteerd..en getectyleerd....nu alleen de sierlijsten er weer op :D
Foto's volgen....
Waarom voor niet ombouwen naar schijven?
Wist eerlijk gezegt niet dat er rondom trommels geleverd waren bij de eerste golfjes :)
waarom niet ombouwen naar schijven? omdat dit origineel zo geleverd is en zeldzaam is! tenminste, ik zou het niet ombouwen!
Zolang het allemaal nog functioneert,blijven er gewoon trommels onder...en aangezien ik er zeer weinig mee rijd,zullen ze niet zo snel slijten ook:D
trommels vooraan,leuk,zeldzaam, en kunje meeste velgen erop kwijt (wat niet altijd kan met schijfremmen, zie mij en mn atsn en hogere ET waarde :mad: )
Der Typ Siebzehn
21-05-2006, 13:42
laat die trommels voorin maar mooi zitten, is toch origineel, je zult alleen iets defensiever moeten rijden als je met de `75er onderweg bent, dus niet vergeten dat die niet zo goed remt als de GTI :D
Der Typ Siebzehn
21-05-2006, 13:44
Waarom voor niet ombouwen naar schijven?
Wist eerlijk gezegt niet dat er rondom trommels geleverd waren bij de eerste golfjes :)
alleen bij de 1100cctjes, de 1500cc hadden vanaf het begin standaard schijven voorin.
Ik heb wel het idee dat de spoorbreedte met de trommels voor groter is......en niet alle velgen passen er zomaar op hoor...helaas zijn de trommels niet helemaal vlak...
wel erg apart, trommels voor.
Der Typ Siebzehn
21-05-2006, 21:09
wel erg apart, trommels voor.
voor die tijd, begin en midden jaren zeventig was het vrij normaal.
Berserker
22-05-2006, 09:30
onze vw 412 uit 73 heeft toch al schijven voor...
kevers toen ook?
volgens mij alleen op de eerste 1100 tjes zitten trommels aan de voorkant.
1300 en 1500's hadden gewoon schijven.
Der Typ Siebzehn
22-05-2006, 18:04
alleen op de 1100 tjes van modeljaar `75 (vanaf het begin in `74 tot in de zomer van `75), 1500´s hadden al meteen vanaf het begin (`74) schijven voor, en 1300´s zijn pas jaren later, in de zomer van `79 uitgebracht, natuurlijk met schijven voorin.
steven16v
22-05-2006, 18:55
alleen op de 1100 tjes van modeljaar `75 (vanaf het begin in `74 tot in de zomer van `75), 1500´s hadden al meteen vanaf het begin (`74) schijven voor, en 1300´s zijn pas jaren later, in de zomer van `79 uitgebracht, natuurlijk met schijven voorin.
Klopt inderdaad. Die van mij heeft ook schijven voor.
Die trommels moet je er zeker weten wel op laten. Tenminste dat had ik gedaan.
chris we willen foto's zien ;)
Waar willen we foto's van zien dan? :D
heb gister de Golf verkocht...........geen nood.........komt volgens mij bij een goeie eigenaar terecht..........Zal wel ergens opduiken op het forum hier...:D
Der Typ Siebzehn
07-06-2006, 15:37
niet veel plezier van gehad, nog geen 2 maanden.....
idd, is een erg mooie golf!
vond hem zelf zeeer super op orgineel staal, plat
Nog nieuwe fotos van deze golf?
Moet je eens op naam 'BBS roy' zoeken hier op het forum,dat is ondertussen alweer bijna 2 jaar de huidige eigenaar:D
Golf 1979
17-02-2008, 09:40
die rare bbs jes dat kan toch niet bel me fff breng ik ze wel voor je naar het oud ijzer
Chris, ik wordt hitsig van je auto... (misschien moet ik eens naar een psycholoog) :screwy:
BTW hoe is het verhaal van de achterlichten zonder achteruitrij verlichting, tot wanneer zijn ze geleverd? en zaten ze op alle modellen?
Achterlichten zonder achteruitrij verlichting zijn enkel geleverd op de golf basis modellen. Ook wel Golf N genoemd in plaats van een S, L of LS.
Zo is er voor de N bijvoorbeeld ook een achterruit zonder de verwarmingsdraden.
Achterlichten zonder achteruitrij verlichting zijn enkel geleverd op de golf basis modellen. Ook wel Golf N genoemd in plaats van een S, L of LS.
Zo is er voor de N bijvoorbeeld ook een achterruit zonder de verwarmingsdraden.
Ok dus een beetje zoals bij smart de Base de kaalste is.... soms is het lastig om het allemaal te onderscheiden van elkaar... zo heeft de 1.1 trommelremmen en de 1.5 niet... etc.
Der Typ Siebzehn
26-03-2008, 23:08
zo heeft de 1.1 trommelremmen en de 1.5 niet... etc.
alleen bij de eerste jaargang hadden de modellen met 1100cc trommelremmen voor, daarna gewoon schijven.
Wat type 17 zegt klopt, en ik meen me te herinneren dat de 1100 L (luxe) versie wel schijven had.
chris_vw89
27-03-2008, 21:40
heej kerel, mooie bak man, hoeveel cm heb jij hem ongeveer verlaagd?
Der Typ Siebzehn
27-03-2008, 21:50
Wat type 17 zegt klopt, en ik meen me te herinneren dat de 1100 L (luxe) versie wel schijven had.
ook de eerste 1100 L (luxe) hadden alleen maar trommels vooraan in de eerste jaargang.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.