PDA

View Full Version : Mini projectje Jetta


RonPolo
16-04-2006, 19:36
Ik zal me eerst even netjes voorstellen.

Ik ben Ronald en heb me 2 maanden geleden hier aangemeld toen ik een 6n1 gekocht had.
Deze heb ik vrij kort erop weer verkocht omdat ik een mk1 golf gti wou kopen.

Na slechte ervaring een paar jaar geleden met een gti had ik nogal wat eisen en vond daardoor ook niet echt wat ik wou.

Heb al veel vw`s gehad maar nog nooit een Jetta eigenlijk.
Vandaar dat ik dus langzamer hand opzoek ben gegaan naar een geschikte jetta.

Deze heb ik dus nu gevonden heb er wel aardig wat plannen mee.

De auto is gekocht van oudere mensen en verkeerd eigenlijk in top staat mag ik wel zeggen.
Heeft alleen 2 HELE kleine roestplekjes aan beide kanten net onder de achterlichten.
Dit is een vrij veel voorkomende plek voor oudere vw`s.

Enigste nadeel was eigenlijk dat de mensen nooit echt harder dan 70 met die auto gereden hebben. :chair:

De terug weg verliep prima, enkelt hij wou gewoon niet harder dan 135 de 1.6 carb. motor.
Na even volgehouden te hebben werd hij eindelijk wakker geschud en liep mooi door naar de 160. Dit vond ik wel even prima voor die dag.

De plannen zijn als volgt:

De dag na aankoop heb ik bij black devil met zijn groepsaankoop een schroefset besteld van supersport. Deze moet eigenlijk deze week eronder komen.

De logo`s achterop heb ik vandaag verwijderd en zwart gespoten , die chroom look dingen origineel vind ik maar niks.
Ook het logo in de gril moest eraan geloven.

Morgen ga ik die vreselijke striping ( origineel , pasific) verwijderen over de zijkant van de auto.
Dit moet ik wel doen dit weekend want volgende week word hij geheel gepolijst de lak door een poetsbedrijf.
Hij glimt nu ook wel, maar heeft gewoon meer wasstraat gezien dan een emmertje met spons. :D

Ben nu ook al druk bezig met het verzamelen van de 16v onderdelen.
Ik wil hem dus ombouwen naar 16v, incl. remmerij voor en achter.
Vandaag heb ik de achteras met remdrukverdeler en remklauwen gekocht , brandstof pomp en hulppomp . Draadboom ( helaas oud model). en de fusee stukken voor met remklauwen.

Qua velgen weet ik nog niet wat eronder moet komen, ik had een setje rm velgen liggen maar die heb ik verkocht. Omdat ik toch wat breders eronder wil hebben. Misschien ook wel wat groter.

De trekhaak die erachter zit moet natuurlijk ook nog verwijderd worden.

Hier alvast wat foto`s van de auto zoals ik hem kocht die dag:

http://img442.imageshack.us/img442/7520/jetta0019uj.jpg

http://img459.imageshack.us/img459/9522/jetta0046ru.jpg

http://img442.imageshack.us/img442/9288/jetta0099wd.jpg

RonPolo
16-04-2006, 19:39
USA achterlichten en kentekenplaat houder ( zwarte plaat kofferklep) zijn ook onderweg naar mij toe.

Voor wil ik de stadslichten nog verhuizen naar de knipperlichten voor de Ami look.

Matheo
16-04-2006, 19:42
mooie kleur! plannen klinken goed ;) hou ons op de hoogte!

René
16-04-2006, 19:42
persoonlijk vind ik het zonde wat je hebt gedaan..... originele look met schroefset en rm`s lijkt super...

naja.. mooie auto verder...en succes met de ombouw

RonPolo
16-04-2006, 20:59
qua uiterlijk blijft hij redelijk origineel hoor.

Enkelt de rm wielen vind ik gewoon even te klein.

Verder blijft hij op de ami achterkant en velgen redelijk origineel.

Jurgen Santana
17-04-2006, 09:15
USA achterlichten en kentekenplaat houder ( zwarte plaat kofferklep) zijn ook onderweg naar mij toe.

Dat is zeker vet als je ook het bijbehorende kenteken hebt! :tongue:

LuNaTiK
17-04-2006, 10:28
Jij bent goed bezig zie ik wel!! Ga zo door!

Maar zo lang je 1600 carbje nog lekker doortuft zou ik niet met een motorombouw beginnen... Zo kom je toch ook wel op de meetings!!

Check:

www.trunksociety.com en meld je maar even aan!

RonPolo
17-04-2006, 11:24
Dat is zeker vet als je ook het bijbehorende kenteken hebt! :tongue:

Dat is geen probleem hoor, heb ze al laten maken.
Ik heb alleen geen 18:02 ontheffing. Dus dat word even illegaal rijden.

Ik laat daarom ook de originele in de kofferbak liggen, altijd makkelijk mocht ik aangehouden worden.

RonPolo
17-04-2006, 11:25
Jij bent goed bezig zie ik wel!! Ga zo door!

Maar zo lang je 1600 carbje nog lekker doortuft zou ik niet met een motorombouw beginnen... Zo kom je toch ook wel op de meetings!!

Check:

www.trunksociety.com en meld je maar even aan!

Thanks, maar de motorombouw doe ik omdat ik het beter vind rijden.
1.6 schiet niet echt op he!

:chair:

En ik zal me zeker binnekort even aanmelden bij de trunksociety.

jettaracing
17-04-2006, 13:12
Motorombouw naar 16v is wel veel werk ,verkijk je er niet op ,of je moet er ervaring mee hebben !
We hebben die van lunatik net een weekje draaiend ,en de ombouw is op zich wel te doen ,maar je moet wel veel kabelwerk ombouwen ,vooral van oud type kabelboom( Motor) naar nieuw type kabelboom(auto)
Je moet wel veel omzetten (solderen)
In ieder geval succes!
Check anders lunatik's topic eens........
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18579

RonPolo
17-04-2006, 15:24
Motorombouw naar 16v is wel veel werk ,verkijk je er niet op ,of je moet er ervaring mee hebben !
We hebben die van lunatik net een weekje draaiend ,en de ombouw is op zich wel te doen ,maar je moet wel veel kabelwerk ombouwen ,vooral van oud type kabelboom( Motor) naar nieuw type kabelboom(auto)
Je moet wel veel omzetten (solderen)
In ieder geval succes!
Check anders lunatik's topic eens........
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18579

Ik heb wel wat ervaring met auto`s hoor. Ik werk nu ruim 10 jaar als monteur.
En ik ben ook druk opzoek naar een nieuw type draadboom , en volgens mij heb ik deze nu ook gevonden.
Incl. de motor , versn. bak. aandrijfassen, radiateur , ecu, ontstekings module etc etc.

Enigste is nog dat ik nu een opvoerpomp met vlotter heb liggen voor in de tank van het oude model . Dit is met 3 aansturingsdraden. En het nieuwe type is met 4 draden.
Nu moet ik dus nog even uitzoeken waarom daar verschil in zit.
Misschien dat jij me daar mee op weg kan helpen door te vertellen wat het verschil is.

:hug:

ps. check je PB even als je wilt.

LuNaTiK
18-04-2006, 17:50
Jij hebt de pacific Jetta, dus kan je zeker je tank laten zitten. Je moet inderdaad wel die opvoerpomp plaatsen, inclusief de bekabeling daarvoor. Maar als je dan toch bezig bent is dat een koud kunstje.

JettaGTI-16v
18-04-2006, 20:53
He ronald

Wanneer ga je eigelijk beginnen? Meld het ff als je begint dan kom ik ff een keer kijken op een zaterdag ofzo ben benieuwd naar je aanwinst dan kom ik ff met mijn Jetta of met de vr6 langs.

Goed bezig:D

Dennis

RonPolo
18-04-2006, 21:43
Jij hebt de pacific Jetta, dus kan je zeker je tank laten zitten. Je moet inderdaad wel die opvoerpomp plaatsen, inclusief de bekabeling daarvoor. Maar als je dan toch bezig bent is dat een koud kunstje.

Opvoer pomp heb ik sidns vandaag 2 type`s voor.

Oud model ( naar horen zeggen) 3 polig

Nieuw model 4 polig.

En voor de zekerheid heb ik erook een tank bij zitten en de hoofd pomp voor onder de auto.

Ik heb nu dus een dubbel setje, kan niet fout gaan eigenlijk.

Van de week ga ik bij een sloper 16v golf de draadboom vanaf de pompen naar de zekeringenkast verwijderen voor mezelf.
Helaas was de motordraadboom niet bruikbaar meer ( veel in geknipt) ik neem die voor de zekerheid ook nog wel mee als reserve.

Ik probeer nu zoveel mogelijk te verzamelen cq kopen om straks de ombouw in korte tijd te kunnen afronden.
Vandaar dat ik ook op safe speel door sommige dingen dubbel te kopen van oud en nieuw type.
Kan ik altijd nog de juiste keuze`s maken.

RonPolo
18-04-2006, 21:48
He ronald

Wanneer ga je eigelijk beginnen? Meld het ff als je begint dan kom ik ff een keer kijken op een zaterdag ofzo ben benieuwd naar je aanwinst dan kom ik ff met mijn Jetta of met de vr6 langs.

Goed bezig:D

Dennis

Begonnen ben ik al even, maar niet zichtbaar echt verder, eerst alle onderdelen verzamellen en dan als ik 200% overtuigd ben dat ik alles heb dan begin ik.
De bedoeling is om het binnen een paar dagen voor elkaar te gaan maken namelijk.
Ik bedoel in een weekje vakantie.
De motor eruit halen en het nieuwe hart te plaatsen is nog geen dag werk.
Daarbij heb ik in mijn hoofd uiterlijk 2 dagen om de bedrading en brandstof aanvoer voor elkaar te maken.
Als dat al niet lukt mag mijn baas me wel ontslaan. :chair:

Verder ben je altijd wel welkom hoor Dennis voor een bakkie koffie.
Ben erg benieuwd naar jouw sletta.

tjeeke
18-04-2006, 23:18
Veel succes, en hou ons op de hoogte.
PS. Velen hier zijn fotogeil. :spankit:

RonPolo
18-04-2006, 23:20
Als er veranderingen zijn dan komen ze zeker hier met foto`s te staan hoor.

Als het goed is deze week een paar kleine update`s.

;)

RonPolo
22-04-2006, 14:32
Zo even een kleine update.

Vrijdag avond heb ik bij erdem mijn schroefset opgehaald en gemonteerd meteen.
Incl. toplagers vernieuwd.

USA / China : achterkant is ook binnen gekomen deze week.

Ziet er goed uit ( kan ook niet anders want het is nieuw).

De kentekenplaathouder wou ik in carresorie kleur hebben.
Enigste nadeel is dat mijn vaste spuiter midden in een verhuizing zit en dus geen tijd heeft. :chair:

Daarom heb ik het voor tijdelijk zelf even gedaan vandaag. Resultaat is niet eens zo heel erg slecht mag ik zeggen.
Hij ligt nu uit te dampen, dus even afwachten hoe het geheel is geworden morgen.

Foto`s volgen nog hiervan...

RonPolo
23-04-2006, 20:31
Zoals beloofd hier de foto`s van de geplaatste supersport schroefset en de usa achterplaat en lichten.

http://img397.imageshack.us/img397/9061/schroefsetenachterlichten0020i.jpg

http://img397.imageshack.us/img397/7436/schroefsetenachterlichten0048d.jpg

http://img439.imageshack.us/img439/8858/schroefsetenachterlichten0057o.jpg

http://img397.imageshack.us/img397/3392/schroefsetenachterlichten0074j.jpg

:D

De achterkant wil ik in de loop van deze week monteren.
Ik zit nog te wachten op de "kleine" kentekenplaten .

Op deze foto`s is trouwens ook te zien dat de Pacific striping verwijderd is en alle logo`s zwart zijn gespoten.
Ziet er al een stuk beter uit moet ik zeggen.

jettaracing
23-04-2006, 20:41
Goed op weg hoor !
komt helemaal goed zie ik wel ,ben benieuwd naar de volgende vorderingen !

LuNaTiK
23-04-2006, 20:47
Dit gaat heel snel de goede kant op! Way to go Ron!

RonPolo
23-04-2006, 21:10
Dit gaat heel snel de goede kant op! Way to go Ron!

Thanks , dat is ook wel de bedoeling dat het de goede kant op gaat ja.

Of het snel gaat weet ik allemaal nog niet.
Maar zo goed en snel als mogelijk is .

;)

Black Devil
24-04-2006, 12:23
dat kan lager ;) hahaha word een top bak!

RonPolo
24-04-2006, 19:18
dat kan lager ;) hahaha word een top bak!


Voor daily drive word dat niks Ermed, mijn spatlappen voor lopen nu al over de grond af en toe.

Ze beginnen al helemaal te slijten aan de onderkant.

Schuin over de drempels bij mij in de straat elke dag is ook niet alles.
Nu gaat het NET zeg maar.
Heel af en toe pakt de onderlip de grond nog, maar daar valt mee te leven.

Ik moet over minimaal 5 drempels elke morgen om bij mijn werk te komen, en het zijn niet van die kleintjes ook zeg maar.... :mad:

RonPolo
27-04-2006, 22:21
Zo weer even een "Kleine" update van mijn kant.

De plannen waren eerst om een standaard 16v in de sletta te gaan hangen met het originele injectie systeem erop.

De plannen zijn dus iets gewijzigd en meteen ook in werking gesteld.

Vandaag heb ik een 16v kr blok gekocht.
Geheel kompleet nog zonder versn. bak.

Daarbij heb ik een setje 45 webers gekocht geheel kompleet.

Waaronder:

Originele gaskabel bediening ( meestal niet meer aanwezig bij aangeboden setjes)


Inlaat spruitstuk

pakkingen

webers

kelken

filters

Brandstofpomp voor de webers

box om de carterdamp in op te vangen


En last but not least , een spaghetti 4-2-1 gekocht voor aan de motor.

Dit alles moet voor een leuk resultaat gaan zorgen.
Nu moet ik alleen voor het mooie nog even nieuwe luchtfilters hebben.
Weet iemand waar ik die kan krijgen en wat die kosten?

Verder twijfel ik nog een beetje welke bak ik eraan ga hangen.

De standaard bak van mijn 1.6 pacific is eventueel een optie.
Die is lekker kort van zichzelf al, of zijn er nog meer Goede bakken voor erachter?

Foto`s volgen nog van dit alles, zal morgen worden.

:green:

jettaracing
28-04-2006, 22:01
webers! :eek: :eek: :eek:
Dat gaat zeer zeker goed komen !!!!
Ik kan bijna niet wachten op de foto's! :D

RonPolo
28-04-2006, 22:21
Zal morgen even wat foto`s schieten van de webers.

Motor ligt op mijn werk , dus die volgen nog.

RonPolo
29-04-2006, 20:04
Zoals beloofd hier wat foto`s van de webers.

Vandaag de webers even schoongemaakt en de inlaat gespoten.

Kleppendeksel met carter-ontluchtingsnippel ( voor de catch tank) glans zwart gespoten.

De usa kontje gemonteerd , wat trouwens niet zo even p&P is zoals de verkoper zei.
Achterklepslot moet je flink aanpassen om de plaat passend te krijgen.
En dan zit je nog met de bevestiging van de plaat.

Maar goed, heb hem grotendeels kunnen vast schroeven, alleen de zijkanten heb ik moeten kitten .

Achterlichten paste er zo in.

Let niet op de kwaliteit van de foto`s want ik heb echt altijd ruzie met dat ding.

:chair:

EDIT: ok , foto`s uploaden lukt dus niet nu. Image shack pakt ze niet.
Zal het later op de avond nog eens proberen

:mad:

RonPolo
29-04-2006, 20:11
http://img212.imageshack.us/img212/7291/webersenamikont0033tr.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/9093/webersenamikont0049po.jpg

http://img212.imageshack.us/img212/3933/webersenamikont0079ze.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/3654/webersenamikont0082ca.jpg

Ze doen het weer....

:D

ArjenE
29-04-2006, 20:14
nice, very nice :)

RonPolo
29-04-2006, 20:24
nice, very nice :)

Thanks

Wil de motor toch zo snel mogelijk erin hebben nu.

Schrok me alleen een hoedje toen ik hoorde wat die spruitstuk pakkingen kosten voor de kr.

14,50 per stuk ( 4 nodig) + een beetje btw.

Het zal wel nodig zijn hoor, maar ik bestel toch zovaak nieuwe pakkingen en deze prijzen heb ik nog nooit betaald bij de leverancier.

Meteen ook de spruitstuk moertjes ( koperen) mee laten komen.

De planning is om morgen de benzine pomp voor de webers uit elkaar te halen en te reinigen.
Dit is een originele pomp voor de webers dus die hou ik ook het liefst.

Heeft alleen een tijdje droog gelegen, dus even uit elkaar halen en schoonmaken.

Dan maar even een tijdje in de schuur benzine laten pompen van cola fles naar cola fles. Om te kijken of hij nog betrouwbaar is.

Eventueel heb ik nog 2 nieuwe benzinepompen liggen voor een carb. motor. ( elecktr.) Maar gebruik toch liever deze , blijft het allemaal mooi origineel.

Kan niet wachten tot dat hij rijd, dan maar meteen een afspraak maken voor het afstellen van de motor.

Ik kan kiezen tussen 2 bedrijven , hurricane racing en Van Gaal tunning.

Zijn er mensen met ervaring bij 1 van deze bedrijven wat betreft het afstellen van de webers???

LuNaTiK
29-04-2006, 20:33
Zooo goed bezig maat!

Ik ben benieuwd hoe dat zaakje straks gaat klinken al met al!!

RonPolo
29-04-2006, 22:04
Zooo goed bezig maat!

Ik ben benieuwd hoe dat zaakje straks gaat klinken al met al!!

Volgens mij gaat dat klinken als 4 reuzen die snakken naar benzine.

:D

Volkswagenaar
30-04-2006, 00:17
zo, deze gaat ook de goede kant op.
weer één om te volgen :)

RonPolo
30-04-2006, 20:00
Vandaag weer even een middagje wezen knutsellen.

De brandstof pomp even uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

Deze heeft namelijk een tijdje "droog" gelegen.
FF een check up gedaan en daarna even laten pompen een uurtje.
Kan het natuurlijk niet hebben als de motor straks erin zit , dat de pomp gaat weigeren.

http://img174.imageshack.us/img174/5923/webersenamikont0149kg.jpg

Ook even de inlaat van de motor gehaalt , en meteen even een foto gemaakt van het blok . ( met oude kleppendeksel nog) .

http://img174.imageshack.us/img174/3149/webersenamikont0121hh.jpg

Foto van het spruitstuk, die ik wil voorzien van een laag hitte gestendige verf ( zwart) en daarna het eerste deel in wikkellen met van die uitlaat tape voor de warmte onder de motorkap.

http://img259.imageshack.us/img259/8274/webersenamikont0138yl.jpg

Dan hier nog een foto van de gasklep bediening, enkelt vraag ik me nog steeds af hoe ik deze het beste kan monteren.
Want echt wijs word ik daar niet van.
Iemand een idee???

http://img172.imageshack.us/img172/5217/webersenamikont0152ss.jpg

verder verbaasde ik me nog over de brandstof retour.
Ik kan hem namelijk nergens vinden.
Weet iemand hoe dat zit bij webers?

Het liefst met een foto erbij , en als het kan ook van de gasklepbediening.

:hug:

JettaGTI-16v
30-04-2006, 21:39
Het ziet er allemaal heel mooi uit die USA kenteken platen en die bak in kleur SUPER:D

En cker met die webers erop.
Ik krijg nu al weer de kriebels om aan mijn Jetta te sleutelen. Maar dat gaat niet lang meer duren.

grz. Dennis

RonPolo
30-04-2006, 21:59
Het ziet er allemaal heel mooi uit die USA kenteken platen en die bak in kleur SUPER:D

En cker met die webers erop.
Ik krijg nu al weer de kriebels om aan mijn Jetta te sleutelen. Maar dat gaat niet lang meer duren.

grz. Dennis

heheh, die bak in kleur moet toch echt opnieuw gedaanw orden door de spuiter hoor.

Kleur komt niet overeen nu het eenmaal op de auto zit. Maar dit is toch maar even voor tijdelijk .

Als de spuiter weer tijd heeft gaat hij naar binnen , ik hoop dat het deze zomer nog gaat worden. Hij is druk aan het verhuizen naar een nieuw pand.

RonPolo
05-05-2006, 06:28
Even een klein , grote update...

Vanavond ga ik beginnen met de inbouw van de motor.

Heb sinds gisteren zo goed als alles bij elkaar kunnen vinden.

- Uitlaat origineel 16v tot de einddemper

- einddemper supersprint ovaal

- ontsteking seat ibiza system porsche met vacuum vervroeger

- handchoke bediening origineel golf 2 ( geen lelijk gat in het dashboard)

- stuurhuis voor stuurbekrachtiging ( rest had ik al)


Vanaf morgen zal ik proberen hier foto`s van de werkzaam heden te plaatsen.

De bedoeling was om hem in een later stadium in te gaan bouwen , maar kan de verleiding gewoon niet weerstaan.

De inbouw zelf zal niet zo spannend wezen , enkelt de afwerking van kleine dingen en het afstellen van de motor ( hurricane racing) zal even wat tijd in beslag nemen.

Vanaf vanavond of morgen ochtend een update met foto`s dus.

:D

knarfmk1
05-05-2006, 08:09
hurricane racing zou ik ook voor gekozen hebben, de eigenaar heeft zeer veel verstand van (onder andere) de afstelling van webers.. :)

Menace
05-05-2006, 09:49
Ik heb nog wel een setje witte knipperlichten voor je, kan der zelf nix meer mee omdat ik dunne bumperts heb...

patrick 86c
05-05-2006, 10:05
dit project schiet al aardig op.
ik ben benieuwd naar het eind.

-Jens!-
05-05-2006, 11:01
ziet er goed uit, waar heb je die kelken vandaan btw?

RonPolo
05-05-2006, 21:36
hurricane racing zou ik ook voor gekozen hebben, de eigenaar heeft zeer veel verstand van (onder andere) de afstelling van webers.. :)

Lucien en wesly zijn idd kenners van Webers.

Dit is ook niet de eerste keer dat ze webers afstellen. ;)

RonPolo
05-05-2006, 21:36
Ik heb nog wel een setje witte knipperlichten voor je, kan der zelf nix meer mee omdat ik dunne bumperts heb...

Bedankt voor het aanbod, maar ik vind bij deze auto juist de oranje knipperlichten netjes staan.

RonPolo
05-05-2006, 21:41
ziet er goed uit, waar heb je die kelken vandaan btw?

De kelken zaten al bij de webers die ik kocht.

Zijn 4 cm zo uit mijn hoofd, filters heb ik ook besteld . Worden 4 van die losse kleine filters die je over de kelken heen monteerd.

Er is gewoon weinig ruimte voor grote filters te monteren.


Bedankt voor de reacties allemaal, morgen ga ik weer druk verder.

Vanavond even snel de motor eruit gehaald en de gehele uitlaat lijn verwijderd.
De bak van de "oude" motor verwijderd incl. de koppeling en starterkrans.

Beetje wazige foto , maar ik kan gewoon niet met dat ding omgaan.

:chair:

http://img206.imageshack.us/img206/9258/ombouw0012eh.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/6316/ombouw0027xf.jpg

Volkswagenaar
06-05-2006, 10:38
Ziet er allemaal goed uit, lekker blokje.

JettaGTI-16v
06-05-2006, 16:27
Zozo het blok is er al uit :D Ben erg benieuwd hoe dat nou loopt met die mooie webers erop:P

Grtz Dennis

RonPolo
06-05-2006, 19:02
http://img422.imageshack.us/img422/6856/ombouw10019dj.jpg

http://img422.imageshack.us/img422/3532/ombouw10064er.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/3228/ombouw10077zc.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/7056/ombouw10095zp.jpg

http://img453.imageshack.us/img453/4177/ombouw10106ru.jpg

Zoals jullie kunnen zijn is het vandaag weer een productief dagje geweest.

Motorruimte even lekker schoon gemaakt , stuurhuis met leidingen voor de stuurbekrachtiging gemonteerd , versn. bak achter de motor gehangen ( meteen even een nieuwe koppeling achter gemonteerd) en ten slotte de motor weer op zijn vertrouwde plek geplaatst.

Alles zat lekker mee vandaag, weinig tegen gezeten moet ik zeggen.

Spaghetti spruitstuk zit ook mooi weer op zijn plek en de aandrijfing is ook voor elkaar.

Wat koelwaterslangen weer op zijn plek, en klein ander grut.

Enigste probleem die mij tegemoet komt nu is de bougiskabels.

Ik heb een ontsteking van een system porsche motor erop gezet .
Dit schijnt dus vaker gedaan te worden heb ik gelezen.

Ben nu alleen erg benieuwd wat voor verdeelkap en rotor ze gebruiken dan.
De originele kabels passen niet op de verdeelkap van de ibiza.
En de originele kap past niet op de ontsteking.

Iemand die hier een alternatief voor weet??

:rolleyes:

RonPolo
07-05-2006, 17:44
Weinig reacties na de laatste update moet ik zeggen. :(

Maar goed, wij gaan vrolijk verder met de bouw van de auto.

Hierbij even een filmpje van de motor.

HIJ DOET HET!!!!!!

Nog niet helemaal optimaal, maar dat word verholpen door het laten afstellen van de carb.`s.

Ben in ieder geval blij dat hij het gewoon doet.

Er was namelijk voor mij weinig achtergrond informatie van de webers, wist niet hoe ze waren en in wat voor staat.
Dat het er goed uitzag was het enigste.

Hij loopt nu iets te rijk, dat komt omdat ze hiervoor op een opgeboorde 16v zaten met geflowde kop en andere nokkenassen.

Enigste wat er nog gedaan moet worden is het opzoek gaan naar een stuurbekrachtigings leiding.
Deze had ik namelijk wel, maar is door mijn collega per ongeluk gebruikt bij zijn ombouw naar st. bekr. . :chair:

Verder moet de auto nog worden voorzien van een einddemper, ik heb er wel 1 liggen die ik daarvoor ga gebruiken CQ pasmaken.
Maar daarvoor ben ik nog opzoek naar een originele einddemper van een golf 16v.

Verder moet ik ook nog een oplossing zoeken voor de bovenste waterslang.
Deze komt precies tegen mijn kelk aan.
Nu zag ik dat het watermondje van een golf 3 2.0 16v iets schuiner stond met dezelfde aansluitingen.
Ik denk dat ik deze maar even ga bestellen en passen.



http://www.video4all.nl/src/win_video.php?cid=AOH0W7BjhMJTQcmU3xXw3

serge pot
07-05-2006, 18:33
het lopen van 3 cylinders ,kan duiden op : verstopte sproeiers,vacuum lek ,verbrande kleppen ,verbogen kleppen ,kapotte bougie .

jettaracing
07-05-2006, 20:55
Dit Gaat zeker goed komen ! Super dat ie al loopt,denk je dat je het Co een beetje af kunt stellen voor als ie voor de de apk keuring moet?
In ieder geval een super combinatie ,de 16v met webers!Ik ben erg benieuwd hoe dat zal rijden ,je bent in ieder geval goed bezig (en je laat er geen gras over groeien!)

Succes ! groeten Wytze

RonPolo
07-05-2006, 21:07
het lopen van 3 cylinders ,kan duiden op : verstopte sproeiers,vacuum lek ,verbrande kleppen ,verbogen kleppen ,kapotte bougie .

Ik denk zelf dat hij een verstopte sproeier heeft op de 1e cillinder, want af en toe back fire`d hij uit zijn 1e kelk van de 1e cillinder.
Dat geeft aan op een te arm mengsel.

Maar dat moet helemaal goed komen verder hoor.


Verbrande klep, verbogen of iets dergelijks is het zeker niet.

Kapotte bougie kan het nog wel wezen.

@Jettaracing: Bedankt, en als je het wilt moet je het gewoon meteen doen toch?? ;)

Sander
07-05-2006, 22:18
Erg net project! Je onderdeel ligt netjes in de schuur te wachten. Heeft echt geen haast! Geld zit al in de forumpot.

RonPolo
08-05-2006, 06:00
Erg net project! Je onderdeel ligt netjes in de schuur te wachten. Heeft echt geen haast! Geld zit al in de forumpot.

Bedankt Sander, ik kom hem deze week ophalen bij je. Ik geef je even een belletje van te voren.

arnus71
08-05-2006, 07:14
Damn, je werkt echt snel zeg. Ziet er allemaal goed uit!

RonPolo
08-05-2006, 22:32
Damn, je werkt echt snel zeg. Ziet er allemaal goed uit!

Kom maar een keer langs wippen op mijn werk, daar staat hij.

Bedankt allemaal voor de reacties.

Vanavond ben ik weer even heel druk bezig geweest met van die kleine dingen.


Het op "3" cillinders lopen is ook gevonden, de vacuum vervroeger is stuk.
Hierdoor trekt hij valse lucht op het inlaat spruitstuk terhoogte van de 3e en 4e cillinder.

Verder heb ik de stuurbekr. leiding gemonteerd.

De koelvin voor de radiateur heb ik verplaatst naar de voorkant van de auto.
Deze zit dus tussen het front en de radiateur in nu.
Staat meteen een stuk sierlijker onder de kap.

De waterslang die ik op het filmpje afkeur heb ik ook vervangen nu door 1 die wel goed past.
Loopt nu mooi vrij van de webers af.

Verder nog wat kleine dingen aangepast om het front weer netjes te kunnen monteren.

Morgen ga ik verder met het aanpassen van de gril.
Deze ga ik aan de achterkant gedeeltelijk dicht maken over de lengte.

Dit IVM de rij wind. Bij hogere snelheden komt de rij wind samengeperst in de kelken terrecht. Dit wil je niet omdat hij dan een te arm mengsel krijgt en het risico is dus dat je motorschade oploopt.

Foto`s van de aanpassingen heb ik nog niet gemaakt. :rolleyes:

Deze zal ik morgen en maken en posten.

Nu ga ik mijn bedje opzoeken....

:D

RonPolo
09-05-2006, 19:33
http://img316.imageshack.us/img316/4328/radiateurombouw0010dx.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/7167/radiateurombouw0045kt.jpg

http://img316.imageshack.us/img316/9594/radiateurombouw0055hm.jpg

Hier wat foto`s van de ombouw naar een andere koelvin.

Op de 2e foto zie je hem net voor de radiateur staan tussen het voorfront.

Het is een fan geworden van een citroen zx. Deze staat bij de zx ook voor de radiateur en koelt enorm goed.

Heb alleen een heel klein sleufje in mijn voor front gemaakt en een dwars strip van het voor front een deel verwijderd voor de motor van de fan.

Viel in grote lijnen ontzettend mee, de warmte wisselaar heb ik gewoon van de jetta gebruikt en daar deze fan op aangesloten.
Heb ook niet lopen knippen in de originele kabelboom verder, heb alleen van een sloop auto de originele boom van de koelvin gepakt.

Op de andere foto zie je ook mijn koelwaterslang die nu wel perfect zit.

:thumbup:

JettaGTI-16v
10-05-2006, 18:32
Ziet er allemaal super uit:D Het filmpje is ook gaaf.

Ga zo door

Grtz Dennis

Black Devil
11-05-2006, 19:22
echt super dik project!!!!!! ik denk dat ik volgende week ff langs kom om te spieken, kun je je telnr ff pben of mij ff bellen/smsen, bij je nummer kwijt... :(

arnus71
11-05-2006, 20:33
Waar woon je in Noord Holland? Wel interessant om een keertje te komen kijken!

RonPolo
12-05-2006, 05:38
echt super dik project!!!!!! ik denk dat ik volgende week ff langs kom om te spieken, kun je je telnr ff pben of mij ff bellen/smsen, bij je nummer kwijt... :(

Hey Erdem,

Mijn tel. nr. is niet geheim hoor ik heb hem al 10 jaar dat nr.

06-55786695

RonPolo
12-05-2006, 05:40
Waar woon je in Noord Holland? Wel interessant om een keertje te komen kijken!

Ik werk in Heerhugowaard, bij autobedrijf beco , Overtoom 16. ( autodemontage bedrijfen terrein )


A.S week gaat de auto naar hurricane toe, zondag even mijn nieuwe luchtfilters ophalen bij van Gaal tuning.

Daarna is het afwachten wat hij gaat doen op de bank.

:drive:

JettaGTI-16v
12-05-2006, 21:26
Heey

Ik kom misschien morgen ff bij je kijken k ben toch wel erg nieuwsgierig:D

Grtz Dennis

RonPolo
12-05-2006, 21:54
Heey

Ik kom misschien morgen ff bij je kijken k ben toch wel erg nieuwsgierig:D

Grtz Dennis

Je bent altijd welkom Dennis, maar ik ben er morgen niet.
Heb een dagje vrij genomen, moet nog een hoop doen ( niet aan de auto).

De auto staat er wel , dus je kan altijd even kijken.

;)

René
12-05-2006, 22:41
heel erg gaaf projectje! je bent sneller dan mij! (maar dat kan gauw :tongue: )

Richard
12-05-2006, 22:45
wie niet..

René
12-05-2006, 22:48
wie niet..
:chair:

JettaGTI-16v
13-05-2006, 10:22
Je bent altijd welkom Dennis, maar ik ben er morgen niet.
Heb een dagje vrij genomen, moet nog een hoop doen ( niet aan de auto).

De auto staat er wel , dus je kan altijd even kijken.

;)

ow doe je goed man maar dan kom ik wel volgende week zaterdag bij je kijken of staat ie dan bij hurricane?

RonPolo
13-05-2006, 16:57
ow doe je goed man maar dan kom ik wel volgende week zaterdag bij je kijken of staat ie dan bij hurricane?

Als het mee zit dan is hij zeker volgende week zaterdag klaar.

Maar wil het wel dat ik dan ook toevallig vrij ben.... :D

Maar ik denk wel dat ik dan op mijn werk ben om wat kleine puntjes nog op de spreekwoordelijke I te zetten.

Heb gistere nog even snel de votex console erin geschroefd. Denk dat ik daar mijn radio in ga monteren en op de originele plek een olie temp. meter en een Air fuel meter ga plaatsen.

:rolleyes:

JettaGTI-16v
14-05-2006, 21:23
Als het mee zit dan is hij zeker volgende week zaterdag klaar.

Maar wil het wel dat ik dan ook toevallig vrij ben.... :D

Maar ik denk wel dat ik dan op mijn werk ben om wat kleine puntjes nog op de spreekwoordelijke I te zetten.

Heb gistere nog even snel de votex console erin geschroefd. Denk dat ik daar mijn radio in ga monteren en op de originele plek een olie temp. meter en een Air fuel meter ga plaatsen.

:rolleyes:


Oke ;) Ik kijk wel ff wat ik doe want ik krijg deze week ook mijn spullen binnen voor mijn Jetta en daar ga ik ook Zaterdag mee verder maar het is net hoe het loopt allemaal. Kom dan in ieder geval smiddags dan.

grtz Dennis

RonPolo
19-05-2006, 19:59
Zo , vandaag te horen gekregen bij hurricane racing dat hij klaar is.

Hij heeft er even mee gereden en vond hem goed rijden, zijn gok gaat uit naar een 150 pk.

Morgen gaat hij hem rollen op de bank voor de laatste controlle van de afstelling.

Dit word gecontroleerd met een wide band lambda om de verbranding op alle snelheden en toerentallen te kunnen controleren.

Enigste tip kreeg ik mee om toch mijn gas bediening even te reviseren.
( stiekum wist ik dit al).

Het gaat dan enkelt om het deel waar de kabel aan zit.
Het stangetje met kogelkopjes is versleten en de veren van de hevel zelf zijn al wat slapper geworden door de jaren heen.
Daardoor trekt hij hem niet 100% naar zijn stationair stand toe.

De ene keer loopt hij 1000 toeren de andere keer 1200.

Dit gaat hij nog voor mij bestellen van de week.

Ben heel benieuwd wat hij morgen nou exact gaat doen op de bank, uitdraai word natuurlijk hier even gepost.

Verder wil ik morgen kijken of ik nog tijd heb om wat kleine puntjes op de I te zetten.

Schakelstangen moeten even afgesteld worden , wilt niet helemaal soepel in zijn 1e versn.

Onder tussen de draag armen in wil ik nog mijn draagarm brug monteren van OMP.

Heb een corrado vr6 stuur gekocht die ik er nog even in wil hebben, vind het persoonlijk een heel lekker stuur. Niet te dik en niet te dun, en qua grote ook perfect.


:)

LuNaTiK
19-05-2006, 22:12
Goede berichten man!!

En uiteraard willen wij foto's zien!!

PS: Die van mij mag dinsdag voor de keuring... Dus eigenlijk zijn we allemaal bijna klaar!

RonPolo
19-05-2006, 22:24
Goede berichten man!!

En uiteraard willen wij foto's zien!!

PS: Die van mij mag dinsdag voor de keuring... Dus eigenlijk zijn we allemaal bijna klaar!

Thanks, en dan ben ik meteen klaar voor mijn eerste meeting van de jetta. ( mivw meeting).

Ik hoop dat ik voor die tijd nog even mijn velgen kan laten verbreden , wil namelijk wel met iets andere wielen komen dan wat er nu onder zit.

Dus of Lm of verbreed staal.

Het verbreden zal niet zo`n probleem geven, enkelt de kosten voor andere banden meteen moet ik nog even herzien.

Heb nu al even genoeg kosten gemaakt de laatste tijd aan de auto.

:eek:

RonPolo
20-05-2006, 20:09
Zo , vandaag wezen rollen met de jetta.

het viel me eigenlijk een beetje tegen moet ik zeggen.

Standaard levert een KR 138 pk meen ik, nu is er eigenlijk niks aan mijn motor gedaan enkelt een setje webers gemonteerd.

Mijn vermogen is nu 135 pk.

Als je heel logisch na denkt is het ook niet zo heel raar. De motor is niet nieuw of gereviseerd . Dus je mag er vanuit gaan dat deze inwendig al de nodige normale slijtage heeft gehad door de jaren heen.
De mensen van Hurricane wezen me er ook op dat 9 van de 10 16v motoren echt na 10 jaar hun standaard pk`s niet meer zouden halen.

De motor is dus ook niet stuk of slecht , als ik echt pk`s wil gaan halen moet ik de motor laten reviseren , opboren en de kop laten bewerken.

Maar hij rijd verder prima en ondanks de ibiza ontsteking is er ook geen toerenbegrenser meer.
Kan hem mooi door trekken tot 7250 toeren zonder dat hij gaat pingellen of raar reageerd.

Boven de 3000 toeren trekt hij ook in 1 stuk door zonder dipje naar de 7250 toeren toe.
Dus qua pk`s viel het mij een beetje tegen, maar qua rijden vind ik het wel prima zo.

Die verbaasde gezichten op de weg alleen al vind ik super, ze schrikken zich rot als ik ze voor bij kom bij vol acceleren. Die webers laten zich wel goed horen aan de mede mens. :D

Hier een uitdraai van de run van vandaag.

http://img406.imageshack.us/my.php?image=rollen2oq.jpg

RonPolo
21-05-2006, 14:27
Als troost..... :tongue:

Heb ik vandaag maar een setje recaro`s gekocht voor in de sletta.

Donker grijs van kleur uit een golf vandaan.

Elecktr. verstelbaar, moet alleen nog even een kabelboom maken daarvoor.

De achterbank schijnt er wel in te krijgen zijn, ik moet enkelt opzoek naar een setje deurpanelen die erbij passen.
Het komt namelijk uit een golf 3 drs vandaan.... :(

Maar dat komt ook wel weer goed met de tijd.
Denk dat ik straks alvast de voorstoelen erin maak .
Rijd een stuk beter dan die standaard stoelen van een jetta.

:D

JettaGTI-16v
21-05-2006, 18:52
Netjes hoor he:D

Hij heeft maar 4 pk verloren in al die jaren.
Hoeveel heeft dat blok eigelijk gelopen??

grtz Dennis

RonPolo
21-05-2006, 19:52
Netjes hoor he:D

Hij heeft maar 4 pk verloren in al die jaren.
Hoeveel heeft dat blok eigelijk gelopen??

grtz Dennis


Eigenlijk heeft hij een pk of 10 verloren die hij met de webers en de spaghetti weer terug heeft gekregen eigenlijk.

Km stand van de motor is onbekend.

RonPolo
21-05-2006, 19:57
Hier wat foto`s van het interieur en het stuurtje:


Dit vond ik toruwens onder de vloerbekleding onder de bestuurdersstoel.
Dit is de lijst met alle codes die behoren tot mijn auto.
Deze lijst werd gebruikt door de monteurs in de fabriek die de auto in elkaar zetten.

Montage-anweisung heet het, chass. nr. staat ook nog vermeld op het forumulier.
Denk dat dit best nog wel appart is voor een auto uit van deze leeftijd.

:cool:

http://img368.imageshack.us/img368/6518/recaro0014zi.jpg

http://img66.imageshack.us/img66/4998/recaro0023bi.jpg

http://img482.imageshack.us/img482/406/recaro0030jp.jpg

http://img353.imageshack.us/img353/3083/recaro0041el.jpg

De achterbank zit er al wel in, moet alleen nog de rugleuning vastzetten en van een golf 4 drs de zijkanten terhoogte van de rugleuening monteren.

arnus71
21-05-2006, 20:20
Net interieur hoor. Dat zijn inderdaad erg lekkere stuurtjes, en die deurpanelen lijken wel erg goed te passen met je nieuwe stoelen! Ziet er perfect uit.

RonPolo
21-05-2006, 20:25
Net interieur hoor. Dat zijn inderdaad erg lekkere stuurtjes, en die deurpanelen lijken wel erg goed te passen met je nieuwe stoelen! Ziet er perfect uit.

Het interieur is niet helemaal 100% schade vrij hoor!

De bestuurders stoel is de instap wang van de zitting gaar.
het stof is heel maar de wang is stuk.
De wang heb ik binnekort nieuw liggen hier als alles goed gaat.

De stof van de instapwang van de leuning is niet mooi meer, maar deze wil ik met de tijd laten repareren.
Er is nog stof op de markt bij de stoffeerders om dit te laten repareren.


De deurpanelen lijken idd zo op de foto er mooi bij te passen ja, enkelt in dag licht zie je dat de panelen licht grijs zijn en de stoelen donkergrijs.

Helaas wel......

rallye16vt
21-05-2006, 21:48
Hey Ronald, Heb je snel gedaan zeg!!!, puik werk!
En mooie stoelen heb je erin.
En is de film al onderweg???

RonPolo
21-05-2006, 21:58
Hey Ronald, Heb je snel gedaan zeg!!!, puik werk!
En mooie stoelen heb je erin.
En is de film al onderweg???

Thanks Richard, de film moet ik nog even maken eigenlijk.

Wil hem eerst even helemaal klaar hebben ( zover het kan) en dan een leuk filmpje in elkaar schroeven .

Maar zodra ik wat heb ben jij de eerste die hem krijgt... :cool:

TimMK1
22-05-2006, 08:53
Hoe heb je het nou uiteindelijk opgelost met de bougiekabels en verdelerkap?

RonPolo
22-05-2006, 19:23
Hoe heb je het nou uiteindelijk opgelost met de bougiekabels en verdelerkap?

Ik heb ( tijdelijk) de originele 16v kabels in de kap van de ibiza gepropt.

Met stevig aanduwen lukt het aardig en blijft redelijk goed zitten.

Wat voor kap er precies oppast en de kabels 100% juist in kunnen weet ik nog niet.

Ik heb in de wandel gangen gehoort van een bx kap. Maar dat wil ik nog even proberen eerst.

RonPolo
22-05-2006, 20:07
Vandaag een setje cookkie cutters gekocht in een opwelling.

Helemaal kompleet met naafkapjes.

Weet alleen niet of het wel mooi zal staan onder de jetta.

Misschien gaan ze evengoed nog wel de verkoop in , ligt eraan of er intresse voor is.


Dit model is het.

http://img329.imageshack.us/img329/7199/cookieblackcenterow1zz.jpg

Wat zal zo`n setje nog doen in de verkoop?
Zijn best redelijk , moeten wel opgeknapt worden. ( lees harten gespoten en eventueel randen polijsten)

einzer
22-05-2006, 20:34
Je kunt inderdaad een verdelerkap nemen van een citroën BX, als je wil kan ik wel het nummer voor je opzoeken en pm'en, moet dit toch ook nog voor rené doen.

Altijd lekker hé zo'n 16v op webers ;) .

Pk's vallen misschien tegen maar als ik het tenminste goed zie is je kromme(is dat van het koppel of de pk's?????) netjes recht.

Ziet er goed uit en snel voor mekaar.

RonPolo
22-05-2006, 21:45
Je kunt inderdaad een verdelerkap nemen van een citroën BX, als je wil kan ik wel het nummer voor je opzoeken en pm'en, moet dit toch ook nog voor rené doen.

Altijd lekker hé zo'n 16v op webers ;) .

Pk's vallen misschien tegen maar als ik het tenminste goed zie is je kromme(is dat van het koppel of de pk's?????) netjes recht.

Ziet er goed uit en snel voor mekaar.

Met het onderdeel nr zou ik zeker geholpen zijn ja.

Merk van de kap en rotor en onderdeel nr. zou zeker mooi zijn.

Pk`s vallen idd . een beetje tegen, De onderste schuine lijn is mijn koppel kromme.
Je ziet hem in 1 rechte lijn omhoog gaan. Max. koppel ligt bij 6000 toeren.
Koppel is 174nm. bij 6000 toeren dus.

einzer
22-05-2006, 21:50
Voor een standaard motor is dat toch helemaal niet verkeerd hoor.

Ik zal het ff voor je opzoeken de kap is van facet, zal wel eens op het doosje kijken, staat alleen niet hier, je hoort het nog.


Met het onderdeel nr zou ik zeker geholpen zijn ja.

Merk van de kap en rotor en onderdeel nr. zou zeker mooi zijn.

Pk`s vallen idd . een beetje tegen, De onderste schuine lijn is mijn koppel kromme.
Je ziet hem in 1 rechte lijn omhoog gaan. Max. koppel ligt bij 6000 toeren.
Koppel is 174nm. bij 6000 toeren dus.

rallye16vt
22-05-2006, 22:03
Over je vermogen ronald, Nu weet je wel het echte vermogen.
En geen geschat of kroeg pk,s.
Je koppel is zelfs wat meer dan destijds (168nm) volgens het boek.
En alles zelf gedaan, dus goed werk.

RonPolo
22-05-2006, 22:16
Over je vermogen ronald, Nu weet je wel het echte vermogen.
En geen geschat of kroeg pk,s.
Je koppel is zelfs wat meer dan destijds (168nm) volgens het boek.
En alles zelf gedaan, dus goed werk.

DAt is waar richard, meten is weten en gissen is missen.

Nou moet ik wel zeggen dat hurricane een negatieve bank heeft voor de klant.
Dit bedoel ik juist positief.

Sommige vermogensbanken geven vaak te veel aan.
Die van hurricane zou eerder een pk te weinig aangeven dan te veel.

Heb dit ooit mee gemaakt bij de mobiele bank van Eric Botman.
Daar gaf mijn golf g60 197 pk op de bank.

Een maand later bij hurricane gaf hij 179 pk aan.

:tongue:

Zo zijn er nog meer voorbeelden tussen botman en hurricane.

Dit is niet bedoeld om botman negatief neer te zetten, maar meer om aan te geven dat er toch een hoop verschil in banken zit.

RonPolo
30-05-2006, 22:14
Deze auto is nu te koop.

Zie verkoop topic:http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21651