PDA

View Full Version : Gepakt met 47km/h te hard

stijnex16v
17-04-2006, 17:52
Zo jongens ik ga ook weer een keer de weg op zeg.

Eerst ff met meisje naar meubels gaan kijken, daarna lekker cruisen in Eindhoven. Kom ik op de kennedylaan komt er een golfje 4 aan gescheurd met een dame er in.... dus ik hihi leuk.... Staan we samen aan het stoplicht vooraan geeft zijn een flinke peut gas dus ja, ik laat me niet door een vrouw inpakken he dus ik er achter aan met een lekkere zwarte pluim uit de uitlaat (diesel he)

Tja en je weet met een snelle wagen, geef je 2 keer (sommige bijna 1 keer) gas en je rijdt 100km/h. Dit was op een 3 baans weg waar wij als enigste reden totdat ik in mijn binnenspielen een Seat Leon aan zag komen. Ik dacht hmm missschien wil die ook nog ff mee doen. (ik niet in de gaten dat hij mij gewoon aan het filmen was :mad: :D).
Nou volgende stoplicht linksaf de ringbaan op in Eindhoven en ja ze stond weer naast mij.
En toen het volgende stoplicht zag ik dat er 2 mannen in een zwarte leon achter mij zaten en tegen de dame aan het babbelen waren en op dat moment kreeg ik dus een stopteken

Ik dacht oh oh hier ga ik dan. Nou ik voorop naar een parkeerplaats gereden en ze hadden ons dus allebei te pakken.

Nou agent was zeer aardig hoor. Ik word ook niet boos of wat dan ook omdat ik toch weet dat ik ook een keer gas gegeven heb alleen nu staat dat vast :chair: :chair:
Nou meneer wij u hoe hard u reed, ik zei geen idee. U reed 50 km te hard -3 km correctie dat is dus 47 km/h te hard. Ik zei ja dat zou kunnen hoor
Altijd aardig blijven want het is toch zo . Dat meisje baalde wel want die had nog een puntenrijbewijs hihi.

Nou ik heb nog ff me eigen wagen op de video gezien, moet je toch meegemaakt hebben. Ik vroeg ook nog of ik o ptv kwam maar hij zei nee deze keer is er geen tvploeg bij.
Nou ff over hun auto gebabbeld, het was een zwarte seat leon 20vThihih

Maar nu wat zal dit geintje mij gaan kosten ik heb mijn laatste bekeuring 1.5 jaar geleden ongeveer gehad en dat was dan iets van 60 euro ofzo.
Ik kan nergens een indicatie vinden maar denk zelf dat het rond de 300 euro zal zitten
Uitspraak doet de officier van Justitie

Nou mensen dit was onze 2e paasdag shit happens

Ohja hij vroeg waarom dat ik te hard reed, nou ik zei ik ben gewoon een sportieve rijder en het is een lekker stukje weg en was beetje met de dame in kwestie aan het dollen. (kun je beter naar de hoeren gaan is goedkoper volgens mij hihi)

Dussssssssssssssssss ik moet nu wachten, maar heb me rijbewijs nog wel

:cool: :cool:

chris
17-04-2006, 18:15
Ik ben vorige maand geflits..........afgerond naar 120...........waar je 70 mocht....Kreeg een accept giro van 430 euro binnen......

berendd
17-04-2006, 18:18
tjah kennedylaan is niet de handigste plaats om gas te geven....

rijd zoon beetje constant een surveillancewagen op en neer..

stijnex16v
17-04-2006, 18:30
tjah kennedylaan is niet de handigste plaats om gas te geven....

rijd zoon beetje constant een surveillancewagen op en neer..
tja dat moet je dan ook weten he en op de kennedylaan gaf ik geen gas maar op de montgomerylaan het verlengde ervan

Moroder
17-04-2006, 18:45
Et gassen is altijd leuk, tot het opgemerkt wordt door iemand die het van jouw niet mag opmerken ;)

volksfahrer.nl
17-04-2006, 18:55
Op tweede paasdag naar de meubelboulevard.....
Dan vraag je om problemen :D

stijnex16v
17-04-2006, 18:57
Op tweede paasdag naar de meubelboulevard.....
Dan vraag je om problemen :D
ja, maar had dit soort problemen toch niet verwacht
zo heb ik 2 jaar geleden een parkeerbon op 2ekerstavond gekregen het is wat met die feestdag ik moet gewoon binnenblijven

Arno
17-04-2006, 18:58
stijnex...
zal ik je vertellen, als ik jou verhaal zo lees.
Dat die meid in het complot zat van die 2 agenten.
ze wist dondersgoed dat jij zou gaan happen natuurlijk, en dat deed je uiteraard.
Vandaar dat je nu bekroond word met een vette bekeuring...
Hap de volgende keer niet zo, scheelt je een hoop geld :D

pirelli
17-04-2006, 21:41
van die uitlokkers rijden er hier ook rond , heb het vanmiddag nog meegemaakt , waar je max 70 mag ff verkeerslichtsprintje trekken en bij de 74 afhaken naar de 70 , zuur was ie ervan met zijn golfje 20VT, kende de golf al van de politie hier in de regio.

levis
17-04-2006, 21:49
hoorde die meid nu wel by the cops of niet?

Melvin
17-04-2006, 21:53
beetje dom hihihihi :)

balen man!

Rallye-VR6t
17-04-2006, 22:22
Ach over 5 jaar is je aantekening weer verdwenen.
Ik moet nog 4 jaar.... :redface:

vwmenneke
17-04-2006, 23:09
Blijft een flinke overtreding inderdaad 5 jaar staan? ik kan namelijk nergens op internet zoiets vinden en heb zelf eind 2004 ook een stevig prentje gehad.

stijnex16v
18-04-2006, 06:28
nou de aantekening blijft 2 jaar staan(mag niet meer zo'n zelfde avertreding maken) en de dame in kwestie hoord hier echt niet bij die stond te shacken op haar benen omdat ze dus nog een punten rijbewijs had enzo ik heb en ook mijn vriendin duidelijk gezien hoor.

Tja en wat is dom het is meer pech hebben een keer, iedereen met een pittige wagen weet hoe snel je bij een stoplicht weg kunt zijn en hoe snel je boven de 50 zit hihi en ik ben gewoon een keer gepakt nu helaas maar waar .(balen)

Maaruh heeft iemand een idee wat dit nou kan gaan kosten??

vwjopie
18-04-2006, 06:32
Ik ben vorige maand geflits..........afgerond naar 120...........waar je 70 mocht....Kreeg een accept giro van 430 euro binnen......

dit is 50 km te hard dus denk dat je er in de buurt zal zitten...

zwaar zuur...

Cabby 82 TDi
18-04-2006, 06:38
Iemand bij onze club reed 89 km/h te hard op een 80km weg.

Dit waren zijn ondervindingen :

1 de ovj ( offecier van justitie ) kijk 5 jaar terug in het systeem naar eventuele begane ovetredingen boven de 30 km te hard ( voor de zo genaamde resedive )

2 vervolgens bepaalt hij nagelang je histrorie binnen 10 dagen of je je papiertje weer op mag halen ( bellen hept ! )

3 wanneer je hem mag ophalen dan in het district waar de ovetreding is begaan

$ wanneer je resedive bent begint hij met 4 maanden ontzegging nu kan het zijn dat je pas na die 4 maanden voor moet komen je kan dan bij aankomst van die brief een verzoek to versnelde terruggaaf indien in afwachting op de zitting.

4 Na oordeel van de rechter zal de tijd van reeds ingevorderde papiertje in mindering op de straf worden gebracht vaak is dat straf 4 maand onvoorwaardelijk en de hoogte van de boete voor de eerste x is afhankelijk wat de uitdraai van vorige keren en de bui van de ovj .

Ik raad aan om GEEN advocaat in handen te nemen , ( over het algemeen ( afhankelijk van je eigen bespraaktheid) is de rechtbank gevoeliger voor je eigen pleidooi 0 Tevens is de rekensom heel een voudig een advocaat vraag gemiddeld €300,- per uur met vaak een voorschot van € 1000,- 1 uur voorberreiding 1 uur reistijd van en naar rechtbank 1 uur behandeling van de zaak dat is minimaal 900,- euro in tegenstelling tot de boete die ( in mijn geval voor de eerste x € 540,- was.incl 4 maanden ontzegging en 1jaar voorwaardelijk.

De 2e x dat je zoiets gebeurt is het meenes de ovj gaat je behandelen als of je oude vrouwtje dood hebt gereden ob het zebrapad ook hieer zelf het pleidooi voeren (indien mogelijk) en op comando tranen produceren helpt Afhankelijk van je pleidooi zal de ovj een eis van 1 jaar onvoorwaardelijke ontzegging eissen met 2 jaar voorwaardelijk.

In mijn geval om dat de 2e keer een ( reden had ) kwam ik er af met 4 maand onvoorwaardelijk en een verlenging van de proeftijd met 1 jaar ( dus nu 2 jaar totaal ) af met een boete van € 740,00.

Dus heren kom naar het oosten ( A31 ) en leef je daar uit zonder gevaar en blijf zo veel mogelijk weg van de nederlandse wegen maar ook daar moet je op passen voor die politzei want die mogen ook uw nederlands papiertje vorderen.

sjampoo
18-04-2006, 07:09
Heren heren: Wie z'n billen brand..

Eigen schuld: dikke prent.

Denner
18-04-2006, 08:12
Het is zeker fijn om een keer flink gas te geven, alleen het moeilijkste is wanneer en waar, want ze komen altijd te voorschijn als je het niet verwacht. Is wel klote om zo gepakt te worden.

stijnex16v
18-04-2006, 08:29
Het is zeker fijn om een keer flink gas te geven, alleen het moeilijkste is wanneer en waar, want ze komen altijd te voorschijn als je het niet verwacht. Is wel klote om zo gepakt te worden.

Hier ben ik volledig met je eens en nu ben ik gewoon een keer de pineut

Zeend
18-04-2006, 11:17
Wees blij dat je niemand geraakt hebt .. want dan had je een flink proces aan je broek kunnen krijgen (door door schuld, om eens wat te noemen)

Hoogtes van bekeuringen kun je vinden in de OM Boetebase (http://www.om.nl/boetebase/); vanaf die site wordt je weer doorverwezen naar de site Verkeershandhaving (http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127) .

Maar ja, wel een érg grote overtreding..

Jens

stijnex16v
18-04-2006, 11:30
Wees blij dat je niemand geraakt hebt .. want dan had je een flink proces aan je broek kunnen krijgen (door door schuld, om eens wat te noemen)

Hoogtes van bekeuringen kun je vinden in de OM Boetebase (http://www.om.nl/boetebase/); vanaf die site wordt je weer doorverwezen naar de site Verkeershandhaving (http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127) .

Maar ja, wel een érg grote overtreding..

Jens

sprak de minister :D :D
er is niemand geraakt in mijn onderwerp nee dus daar hoef je niet over te dicussieren dat snapt iedereen wel

On TOPIC :chair:

DeNB3rt
18-04-2006, 11:37
nog nooit een bekeuring gehad hier :D

maar idd wel balen, rij soms ook es te snel, gelukkig nog niet gepakt :rolleyes:

snellesjaak
18-04-2006, 12:56
Kan gebeuren, maar het is altijd balen wanneer de snelheidsovertreding tegen de 50 km/uur boven de toegestane snelheid is. Het geld dat je nu uitspaarde bij de A3 wielen kan je inleveren bij vadertje staat... ;)

Brazen
18-04-2006, 15:50
Bekeuring is zonde geld.... :mad:

Btw weet iemand hoeveel je voor 38 km te hard kan verwachten ongeveer. Ben vorige week met 98 op een weg waar je 60 mag.

Voor de mensen uit 7huizen....ze staan tegenwoordig wel erg vaak op de noordelijke dwarsweg! :mad:

Zeend
18-04-2006, 16:01
Btw weet iemand hoeveel je voor 38 km te hard kan verwachten ongeveer. Ben vorige week met 98 op een weg waar je 60 mag.

Als je 90 km/u had gereden zou het je €136 kosten, maar ja.. meer dan 30 km/u te snel:
"Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie."

Ter vergelijking:
"Dezelfde overtreding op de autosnelweg: € 189,-"

Jens

Denner
18-04-2006, 16:49
Een bekeuring is zeker zonde van het geld, maar dan probeer je je een keer aan de snelheid te houden en dan zit er een audi s8 bijna aan je bumper vast en met zijn lichten te seinen. Daar kan ik dus niet tegen dus ben er gewoon met 100 km/u voor gaan rijden, want zo langzaam moest je daar :tongue:, toen werd die vent wel gek volgens mij, gaf hij er flink gas op en rechts inhalen, maarja toen zat hij weer achter een ander die zich aan de snelheid hield.
Snap wel dat je soms gas wil geven, maar niet als het zwaar druk is op de snelweg vind ik. Ik probeer soms ook gas te geven hoor, maarja kijk altijd wel of het kan of niet. Maarja een 1.6 gaat ook niet super hard :rolleyes:

Intelligence
19-04-2006, 10:17
Lol, ik kan je precies vertellen wat t mij gekost heeft, ik ben namelijk ook een keer gepakt met 47km/h te hard in de bebouwde kom, maar geen staande houding, was geflitst. Quanta kosta: 305 euro's....

Het domme bij mij was, ik ben diezelfde dag op de terugweg op dezelfde plek weer geflitst met 35 km/h te hard, Quanta kosta: 200 euro...

Berserker
19-04-2006, 10:36
Intelligence Lol, ik kan je precies vertellen wat t mij gekost heeft, ik ben namelijk ook een keer gepakt met 47km/h te hard in de bebouwde kom, maar geen staande houding, was geflitst. Quanta kosta: 305 euro's....

Het domme bij mij was, ik ben diezelfde dag op de terugweg op dezelfde plek weer geflitst met 35 km/h te hard, Quanta kosta: 200 euro...

dan snap ik jouw nickname toch niet.... :rolleyes:

Gijs
19-04-2006, 10:40
Hehe ;)

Ach het houd het leven spannend he ;) Iig goed dat je de gevolgen accepteerd. :) Want je hebt eenmaal zelf je rechtervoet onder controle. Sommige wat beter dan de ander maargoed :rolleyes: (rij zelf ook meestal te hard op de snelweg, zo rond de 130/140 (waar je 120 mag) als het verkeer het toelaat) Boven de 150 kom ik niet, want dat kan me m'n rijbewijs kosten. En de astra van m'n pa gaat niet heel veel harder :rolleyes:

Reaper Kustoms
19-04-2006, 11:55
wat een prijzen zeg. die zijn helemaal dol geworden. volgens mij krijg je nog minder straf als je iemand neerschiet met opzet, en hij blijft in leven.

gelukkig woon ik vlak naast duitsland...

Zeend
19-04-2006, 13:59
wat een prijzen zeg. die zijn helemaal dol geworden. volgens mij krijg je nog minder straf als je iemand neerschiet met opzet, en hij blijft in leven.

gelukkig woon ik vlak naast duitsland...

De Duitsers kennen een puntenrijbewijs, en die is aardig fanatieker dan bij ons. Je mag op een aantal snelwegen onbeperkt racen, maar echt láng niet overal.
Bij ons zijn de bekeuringen op de snelweg trouwens lager dan op de andere wegen in verband met het risico dat elders een stuk groter is.

Voor de info:
Uit onderzoek is gebleken dat een snelheidstoename van 1 km/u leidt tot een toename van 3% op een ongeval waarbij gewonden vallen.
Bij ernstige ongevallen is de stijging nog sterker: 1 km/u leidt tot 5% meer kans op ernstig of dodelijk letsel.

Voor een botsing tussen een auto en een voetganger geldt een vergelijkbaar verband tussen snelheid en overlevingskansen.
Botssnelheid % overleden
32 km/u 5
48 km/u 45
64 km/u 85
(Percentage voetgangers die overlijden bij een botsing met een voertuig, bij verschillende snelheden.)

Jens

Intelligence
19-04-2006, 15:36
Maj, ik woon ook wel vlak naast duitsland (echt vlak naast ;)) maar toen ik geflitst was had ik haast en dan is via duitsland gaan een hele omweg :p

Reaper Kustoms
19-04-2006, 15:44
nee ik weet ook wel dat niet heel duitsland een race-circuit is, als ze je ergens pakken met een overtreding zijn ze niet mild...

gelukkig is de no-limit autobaan maar 5 min. racen voor mij.

Gijs
19-04-2006, 15:50
gelukkig is de no-limit autobaan maar 5 min. racen voor mij.

Racen? Eerst rijden dan "racen" ;)

Marco
19-04-2006, 21:17
Kan zelfs zo zijn in duitsland dat ondanks er een adviessnelheid van 130 km/h geldt de verzekering daar NIET uit keert als je te hard hebt gereden en een ongeluk hebt veroorzaakt. Ze zijn daar idd echt NIET zo laf als hier.

Berserker
20-04-2006, 08:40
Marco Kan zelfs zo zijn in duitsland dat ondanks er een adviessnelheid van 130 km/h geldt de verzekering daar NIET uit keert als je te hard hebt gereden en een ongeluk hebt veroorzaakt. Ze zijn daar idd echt NIET zo laf als hier.

Dit klopt niet helemaal, het is zo dat als je harder rijdt dan de adviessnelheid van 130 je het ALTIJD schuld bent, dus altijd moet jij betalen, maar onverzekerd ben je niet....

flat4_85
20-04-2006, 08:53
Ehmm,jawel hoor,je verzekering betaalt NIET,heb t zelf meegemaakt toen we effe naar de nordschleife reden,150 waar je 130 mocht,ongeluk en de verzekering betaalde niet uit!!