Log in

View Full Version : webers op een 8v

glauco
22-04-2006, 11:42
hallo, ik zou graag dubbele webers op mn golf gti 8v steken (bouwjaar '90)
maar nu is mn vraag, hoe ver mag ik gaan in grootte? zodat er wel dagelijks mee valt te rijden, of anders hoe kan ik mn blok naar zo'n pakweg minstens 150pk krijgen met mn digifan injectiesysteem (eventueel een ander) want op de keuring doen ze nogal moeilijk over weber carburators op een injectie :D en ook al zitten dan de webers naar mn dashbord toe, dus moet ik nog een gehele leiding maken op frisse lucht naar daar te krijgen
en wat zeg je van andere nokkenassen, wat is de limiet voor dagelijks gebruik? 285°? en dan met zo'n verstelbaar nokkenaswiel, of toch maar niet
en wat valt er te bewerken aan mn cullassen?
let wel, dit allemaal liefst voor dagelijks gebruik, maar er mag wel wat kracht in komen ;)

TD15
22-04-2006, 14:57
Ik heb veel geleerd over nokkenassen de laatste tijd :D. Als je je kop nog gaat bewerken en spruitstuk nog omtovert in een spagettie, kan je wel een 280 graden nok proberen. Een verstelbaar tandwiel is aan te raden om je timing zo mooi mogelijk te krijgen. Met een snellere nokkenas heb je waarschijnlijk minder vermogen onderin toeren. Je kan hem dan wat tandjes vroeger zetten en dan fijnstellen met je verstelbare tandwiel :). Zo heeft hij onderin wat meer vermogen. Dus gewoon voor algemeen afstellen is het wel aan te raden...altijd makkelijk!

Als je Webers achter je motor zitten is het inderdaad niet ideaal. Ik weet niet of digifant aan te raden is, dat moeten de anderen geleerden hier maar vertellen :D. Maar maak een hitteschild tussen je blok en de carbs en zorg dat hij daar genoeg frisse lucht van buiten krijgt...dan valt het allemaal wel mee ;)!