View Full Version : keuring golf1
Ik ben van plan om een 16v motor in mijn golf1 te monteren. Ik heb een golf1 1600cc automaat, 75pk. Hoe kan ik het realiseren dat mijn auto straks wordt goedgekeurd? :confused:
gr johannes
Op de letter van de wet zou je de auto ter keuring aan moeten bieden bij RDW (vermogen is zowat verdubbeld), maar in de praktijk zul je geen problemen krijgen bij de APK (op kenteken staat 4 cylinders benzine, klopt dus nog).
Op de letter van de wet zou je de auto ter keuring aan moeten bieden bij RDW (vermogen is zowat verdubbeld), maar in de praktijk zul je geen problemen krijgen bij de APK (op kenteken staat 4 cylinders benzine, klopt dus nog).
keuren ze em af als die zoveel meer pk heeft?
Christiaan
24-04-2006, 10:21
Hoeft niet, maar je kunt wel een hoop gezeik krijgen als je een ongeluk krijgt / veroorzaakt....
Hoeft niet, maar je kunt wel een hoop gezeik krijgen als je een ongeluk krijgt / veroorzaakt....
...en het niet omgekeurd is,
apk geeft geen problemen, 4 cylinders blijft 4 cylinders, maar inderdaad wat christiaan zegt, als je een ongeluk krijgt, bestaat inderdaad de kans dat er een technisch onderzoek komt, en dan kon het nog wel eens vervelende gevolgen hebben.
...en het niet omgekeurd is,
apk geeft geen problemen, 4 cylinders blijft 4 cylinders, maar inderdaad wat christiaan zegt, als je een ongeluk krijgt, bestaat inderdaad de kans dat er een technisch onderzoek komt, en dan kon het nog wel eens vervelende gevolgen hebben.
Dus ik zou hem technisch helemaal in orde moeten maken. Remmen etc ver vangen, gewoon de onderdelen op elkaar afstemmen....
steven16v
24-04-2006, 10:47
Dus ik zou hem technisch helemaal in orde moeten maken. Remmen etc ver vangen, gewoon de onderdelen op elkaar afstemmen....
Yep, maar dan nog moet je hem rdw laten keuren.
Yep, maar dan nog moet je hem rdw laten keuren.
hoe zit dat dan met die 40% regeling. Dat je maar 40% meer pk's mag hebben tov het orgineel aantal pk's?
klopt....je mag 40% vermogenswinst hebben...als je meer winst hebt, dan zou je hem opnieuw moeten keuren officieel
klopt....je mag 40% vermogenswinst hebben...als je meer winst hebt, dan zou je hem opnieuw moeten keuren officieel
DAt opnieuw laten keuren zal wel flink wat geld gaan kosten en je auto moet dan ook echt helemaal in orde zijn. Weet iemand hoeveel pk zo'n 16v motor heeft?
PL 129 of KR 139
Keuring omvat een rijtest op Lelystad en o.a. een dB meting.
Keuring omwat een rijtest op Lelystad en o.a. een dB meting.
Idd, en dat is meestal niet goedkoop. Aangezien er geen typegoedkeuring is voor een Golf 16v (jah of Golf Oettinger). Het kost een aantal duiten, maar van het ongeluk gezeur ben je af!
DAt opnieuw laten keuren zal wel flink wat geld gaan kosten en je auto moet dan ook echt helemaal in orde zijn. Weet iemand hoeveel pk zo'n 16v motor heeft?
Ook als je m niet laten keuren door de RDW lijkt t mij zeer verstandig dat de auto verder ook helemaal in orde is.....
just my .02
maniacmark
24-04-2006, 17:50
Ook als je m niet laten keuren door de RDW lijkt t mij zeer verstandig dat de auto verder ook helemaal in orde is.....
just my .02
I TotaLLy AgreE
hoe zit dat dan met die 40% regeling. Dat je maar 40% meer pk's mag hebben tov het orgineel aantal pk's?
minder dan 40% vermogenstoename is alleen een geluidstest,
meer dan 40% vermogenstoename is geluidstest + weggedragtest.
(indien er geen andere typegoedkeuring aan de auto kan worden gehangen)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.