PDA

View Full Version : storende versterkers


Rickyrick
26-03-2004, 21:03
Hallo,

Ik heb vandaag mijn tweede versterker ingebouwd voor m'n nieuwe hoedenplank speakers.

Nu is het zo dat als ik de auto start, de speakers enorm gaan 'blazen' en dat wordt hoger als het toerental ook hoger wordt, vast herkenbaar.

De andere versterker is aangesloten op de subwoofer en hiermee heb ik dit probleem nog nooit gehad, wel dat hij bonkte als de radio aanging..

Ook als ik speakers op van versterker wissel blijft hetzelfde probleem bestaan.
Alle draden zijn netjes uitelkaar, signaal gaat langs de rechter kant, de + langs de linker kant en de ground komt vanuit de achterkant.

Wie weet hier wat op?

Groetjes,
Rick

Johan Fire and Ice
26-03-2004, 23:59
even filter halen ervoor
heb ik ook gedaan en heb er geen last meer van

Rickyrick
27-03-2004, 00:42
okidoki, heb vanavond nog met de massa lopen klooien maar dat moet echt goed zijn, thanks!

Rickyrick
27-03-2004, 13:42
hmm caliber filter er achter gehangen maar die filterd m'n bass ook weg..
Massa zit op de gordel ophangpunt en heb net een 35 kwadraats + kabel gelegd.. niks helpt!

Johan Fire and Ice
27-03-2004, 15:02
mm raar heb ik geen last van

Marcski
27-03-2004, 15:08
Probeer de massa van de radio zelf eens te verleggen, kijk of dat helpt..

Bussie komt zo
27-03-2004, 17:49
Kan ook de dynamo zijn deze heeft een ontstoringsfilter misschien is deze kapot.
anders zijn er ook losse ontstoringsfilter die je op de radio monteerd deze nemen niet je bas weg.

Rickyrick
29-03-2004, 22:09
okeoke, nou was het bij mij achter de radio al een zooitje, dus zal morgen alle kabels ff vervangen..

thanks!

a 16v
01-04-2004, 22:39
Heb je de signaalkabels en de + kabel wel gescheiden door de auto liggen ...(links en rechts),
En die (inline)filters onderdrukken alleen bepaalde Mhz-en ......
Je moet dus verschillende merken uitproberen...

Suc6

Bussie komt zo
02-04-2004, 08:18
Alle draden zijn netjes uitelkaar, signaal gaat langs de rechter kant, de + langs de linker kant en de ground komt vanuit de achterkant.


Heb je de signaalkabels en de + kabel wel gescheiden door de auto liggen ...(links en rechts),

je vraag stond al in de vraag. :eek:

a 16v
03-04-2004, 22:11
foutje...zal voortaan beter lezen.....

Matheo
07-04-2004, 13:56
is een probleem met de massa, heb ik ook gehad. controleer eens of alles achter de radio eens goed vast zit (dat was het probleem bij mij) maar het kan ook ergens anders zitten. ik heb gelijk ook een extra massakabel getrokken van de accu gelijk naar het chassis, wil ook wel eens helpen. condensator schijnt ook te helpen (volgens mij niet, maar volgens een vriend van mij wel...)