Log in

View Full Version : Aankoop Jetta

Jayy
30-04-2006, 18:10
Hallo,

Ik heb nu een Ford en ben op zoek naar een andere (niet roestende) auto. Ik zit te twijfelen tussen een Japanner of bijvoorbeeld een Jetta.

Ik zag een '91 Jetta staan met 140.000 km., voor € 950. Is dit een redelijke prijs? Ik zie namelijk ook vaak Jetta's staan voor bijna € 2000. En nog belangrijker: waar moet ik vooral op letten als ik ga kijken bij een Jetta? Wat zijn de typische veelvoorkomende Jetta problemen?

Ik ben nog een redelijk Volkswagen-noob.

Bedankt voor alle reply's!

MauSeR35
30-04-2006, 18:31
welkom!
denk dat die prijs voor die jetta wel redelijk is, ligt een beetje aan de staat ook allemaal, heb je er niet nog wat meer info over of nog leuker een paar foto's ofzo. en naar wat voor soort ben je op zoek, iets snels of gewoon... is snel zat?

Jayy
30-04-2006, 20:21
Hey,

Deze (link onderaan) stond bij Autobedrijf J.T. van Steyn te Voorhout. Iemand bekend met deze dealer? Ik zie wel 2 plekjes bij de dorpels, of zijn dit krikpunten of iets dergelijks? Ik vind hem er wel netjes uit zien. Ik vind een 1.6 idd snel genoeg.

Ik wil in ieder geval geen roest meer na mn Ford, daar heeft een Jetta in principe geen last van? En andere Jetta-specifieke kwaaltjes waar ik op moet letten?

greetz, Jonas

Link:

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?country=NL&currency=EUR&transmission_GT=&transmission_LT=&make_id_EQI=Volkswagen&model_EQS=Jetta&keywords_LKSPLIT=&specified_price_GT=&specified_price_LT=2000&transmission_sel=0&fueltype_EQS=0&colour_EQS=0&bodytype_EQS=0&year_GT=0&year_LT=0&mileage_GT=0&mileage_LT=0&geolocate=0&postcode=&orderby=neg_price&dealertypeid_EQI=g&dealertypeid_EQI=f&locale=atnl.CARS.1&id=200617227963542#

Jurgen Santana
30-04-2006, 21:03
De dorpels zie je niet. Dat zwarte is een kunststof dorpelverbreder.

RonPolo
30-04-2006, 21:11
In heerhugowaard ( noord holland) staat nog een carat uitvoering.

airco

elecktr. ramen

C.V

stuurbekrachtiging.

1.8 injectie.

Blauw van kleur

prijs 900 euro.

Vond hetzelf wel een mooi ding moet ik zeggen.

Het is dat ik net een jetta gekocht heb.

Verder zou ik gewoon de auto goed bekijken voor dat je wat koopt.
Elke auto van dat bouwjaar heeft zo zijn problemen? gebruikers sporen.

Echt door rotten doen ze idd niet , maar roest vorming is altijd te verwachten gezien het jaartal. Eventuele oude schade kan ook altijd voor roest plekjes zorgen.

Net onder de achterlichten willen ze wel eens roesten.

breadfan83
01-05-2006, 00:54
kijk naar de achterkant, waar de regengootjes tussen achterlicht en klep lopen. daaronder zitten vaak roestlijnen
op de dorpels zitten ze ook wel vaker, effe deur opendoen en je kan ze zien

overleg effe met de verkoper, en vraag of je de deurpanelen effe los mag halen, vooral achteraan. de deuren willen nog wel eens roesten aan de bovenkant, daar waar t raam de deur in gaat

ook effe de schermen controleren onder de wielkastverbreders, omdat hier nog wel eens vuil en vocht ophopen en roest veroorzaken

kijk ook effe of er geen gaten in de schokbrekerhuizen zitten, vooral rechtsachter (vraag me niet waarom, maar die roest nog wel eens door) maak effe de achterklep open en dan kan je t zo zien (als de kofferbekleding van opzij dr af is)

verder effe alle plekken nakijken waar rubbertjes zitten, dus de rubber buigbare slangetjes waar je kabels en slangen (van oa. je centrale vergrendeling) doorheen lopen. deze zitten tussen de voordeur en a-stijl, tussen achterdeur en b-stijl, en tussen t dak en de achterklep. vooral op die laatste plek wil nog wel eens roest zitten

verder effe iemand meenemen die een beetje wat van motoren en techniek af weet om effe te checken

de jetta ziet er op de advertentie iig erg netjes en vooral onverprutst uit
als de jetta in een goede harde staat is, is die prijs van 900 euro redelijk, maar dan nog zou ik altijd proberen er wat af te pingelen, vooral bij een handelaar! :D:D:D

Jetta MaNiA
01-05-2006, 07:19
Hey,

Deze (link onderaan) stond bij Autobedrijf J.T. van Steyn te Voorhout. Iemand bekend met deze dealer? Ik zie wel 2 plekjes bij de dorpels, of zijn dit krikpunten of iets dergelijks? Ik vind hem er wel netjes uit zien. Ik vind een 1.6 idd snel genoeg.

Ik wil in ieder geval geen roest meer na mn Ford, daar heeft een Jetta in principe geen last van? En andere Jetta-specifieke kwaaltjes waar ik op moet letten?

greetz, Jonas

Link:

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?country=NL&currency=EUR&transmission_GT=&transmission_LT=&make_id_EQI=Volkswagen&model_EQS=Jetta&keywords_LKSPLIT=&specified_price_GT=&specified_price_LT=2000&transmission_sel=0&fueltype_EQS=0&colour_EQS=0&bodytype_EQS=0&year_GT=0&year_LT=0&mileage_GT=0&mileage_LT=0&geolocate=0&postcode=&orderby=neg_price&dealertypeid_EQI=g&dealertypeid_EQI=f&locale=atnl.CARS.1&id=200617227963542#

Vrij goedkoop, laat het kenteken eens door de NAP halen voor de zekerheid?

Jayy
02-05-2006, 19:24
Thanx voor de reply's!

Ik heb m aangeschaft. Hij rijdt super!

greetz, Jonas

vw dennis
02-05-2006, 20:14
Gefeliciteerd met je Jetta... Een paar foto's zouden wel leuk zijn. ;)

breadfan83
02-05-2006, 20:21
idd , proficiat met je jetta!
foto's hoeven niet persee hoor...tis niet dat wel hier allemaal fotogeil zijn ... alhoewel ... eigenlijk toch wel

Denner
02-05-2006, 20:59
Gefeliciteerd met je Jetta en welkom tot de VW familie, hopelijk heb je het hier heel erg naar je zin ;)

breadfan83
02-05-2006, 21:24
btw, check www.trunksociety.com :D

Jayy
02-05-2006, 22:17
hahaha geniaal trunksociety!

leuk dat jullie enthousiast zijn. Ik zal spoedig wat pics posten, heb er bij de handelaar alvast een paar gemaakt ;)

Nu nog even van mn roestbak (ford orion) af zien te komen :D

breadfan83
03-05-2006, 11:11
hahaha geniaal trunksociety!

leuk dat jullie enthousiast zijn. Ik zal spoedig wat pics posten, heb er bij de handelaar alvast een paar gemaakt ;)

Nu nog even van mn roestbak (ford orion) af zien te komen :D

www.israllycrossmisschieneenidee?.com

Jayy
08-05-2006, 23:50
weet iemand trouwens waar ik goedkoop een 2ehands Haynes Service & Repair Manual kan krijgen? Bij Ebay heb ik er wel eens een voor mn ford gekocht.

grtz

Jurgen Santana
08-05-2006, 23:57
tussen t dak en de achterklep. vooral op die laatste plek wil nog wel eens roest zitten

Welke plek bedoel je hier mee? Bij mij zit hier de achterruit.

breadfan83
09-05-2006, 08:46
Welke plek bedoel je hier mee? Bij mij zit hier de achterruit.

k geloof dat ik op dat punt weer was overgeschakeld in Golf-modus... :rolleyes: