PDA

View Full Version : basrol


Reaper Kustoms
03-05-2006, 12:03
ik heb nu een baskist, zelfgemaakt.

ik wil een rol/buis. waar kan ik die het beste van maken? het is voor een 15'' subwoofer.

van welk materiaal zijn ze gemaakt als je ze koopt?
ik vind ook geen zaak waar ik ze kan kopen zonder speaker of in de gewenste maat.

breadfan83
03-05-2006, 12:33
zou je ze niet met dat buigbare MBF kunnen nmaken? je weet wel, die MDF platen met die groeven dr in waardoor je t in feite op kunt rollen

Reaper Kustoms
03-05-2006, 12:41
ja ik ken ze, maar of je dat fatsoenlijk luchtdicht krijgt gemaakt...
en precies een goede 15'' cirkel maken wordt lastig denk ik.

breadfan83
03-05-2006, 12:52
ja ik ken ze, maar of je dat fatsoenlijk luchtdicht krijgt gemaakt...
en precies een goede 15'' cirkel maken wordt lastig denk ik.

die cirkel maken zal geen probleem zijn denk k, gewoon een goed geraamte maken

en luchtdicht krijg je t ook wel, miss met glasvezel matten ofzo? moet wel n manier voor zijn te vinden

en anders miss gewoon eens met een dikke PVC pijp proberen
k weet niet hoe t met de resonantie dr van zit, maar luchtdicht en rond is t iig wel, en duur is t ook niet!

k weet wel dat JBL zo'n ronde kisten verkoopt, incl speakers, dus zou je miss eens op hun site moeten kijken of er wat over de gebruikte materialen staat vermeld... normaal is dat namelijk wel t geval

Reaper Kustoms
03-05-2006, 12:58
pvc in 15'' vind ik niet. weet jij waar je zoiets krijgt?

ik ga eens ff op jbl site kijken.

houdt glasvezel wel goed op hout dan? dan is het geen slecht idee...

in ieder geval al bedankt.

Reaper Kustoms
03-05-2006, 13:12
ik heb het volgende net uitgevonden.
de zgn. basrollen zijn gemaakt van polypropylene... chic woord voor
gevlokt pers-karton.

dat wordt dus een ton duitse dash waspoeder kopen... hahaha

breadfan83
03-05-2006, 13:22
pvc in 15'' vind ik niet. weet jij waar je zoiets krijgt?

neuh, sorry, geen idee, miss eens bij een riolering-leggers-bedrijf vragen (of hoe dat ook mag heten :D)



houdt glasvezel wel goed op hout dan? dan is het geen slecht idee...

zal toch wel, anders maak je gewoon een huisje van dat hout, dat aan de buitenkant de afmeting heeft, die t zaakje eigenlijk van binnen moet hebben, dan doe je daar iets van alufolie omheen, en daaromheen de glasvezelmatten.
als alles dan uitgehard is, kan je die rol MDF er zo uit halen en heb je een huisje van glasvezel. lekker licht, oersterk en ook nog eens mooi luchtdicht

Reaper Kustoms
03-05-2006, 13:28
glasvezelverhaal is nog niet zo een slecht idee... heb daar al vaker mee gewerkt... maar wordt wel een duur grapje. eens kijken of ik het materiaal ergens wat goedkoper kan krijgen.

breadfan83
03-05-2006, 14:02
ik heb het volgende net uitgevonden.
de zgn. basrollen zijn gemaakt van polypropylene... chic woord voor
gevlokt pers-karton.

dat wordt dus een ton duitse dash waspoeder kopen... hahaha


als dat zo is...
gewoon bij een paar bedrijven langs gaan

die buizen worden vaak gebruikt door groothandel en opslag/overslagbedrijven om vanalles om heen te wikkelen

wij gebruikten dat op mijn oude vakantiebaan bij V-TECH om wikkelfolie omheen te doen. die foilie werd gebruikt om pallets met goederen in te pakken in doorzichtige folie, zodat t allemaal veilig op transport kon

die kartonnen rollen donderden we achteraf gewoon weg, dus als je effe een paar bedrijven afgaat, hebben ze vast wat van die rollen voor je

Kevin20v
03-05-2006, 14:07
Ik had laatst een bedrijf gevonden die elk soort hout kon vormen en volgens mij ook mdf zo kon maken dat het een 15" cilinder wordt... :)

Zal strakjes even naar die link zoeken voor je

Reaper Kustoms
03-05-2006, 14:39
Ik had laatst een bedrijf gevonden die elk soort hout kon vormen en volgens mij ook mdf zo kon maken dat het een 15" cilinder word... :)

Zal strakjes even naar die link zoeken voor je


zou super zijn :)

Golf_1_gts
03-05-2006, 23:50
anders een mooie boom zoeken...die omkappen en dan uithollen.
Wel zorgen dat je meteen een goede dikke boom neemt voordat je een half bos omkapt

breadfan83
04-05-2006, 00:47
anders een mooie boom zoeken...die omkappen en dan uithollen.
Wel zorgen dat je meteen een goede dikke boom neemt voordat je een half bos omkapt

fijn dat je ook effe meedenkt....bedankt :chair: :chair: :chair:

Reaper Kustoms
04-05-2006, 07:57
goed idee, vannacht eens ff de diameter van de bomen bij de buren opmeten.

Kevin20v
04-05-2006, 09:24
Heb niets meer kunnen vinden... heb nog gegoogled maar ook daar niets :eek:

Lijkt me sterk dat ik van rond hout heb gedroomt :D

zal vanavond nog eens goed zoeken

Berserker
04-05-2006, 12:24
anders een mooie boom zoeken...die omkappen en dan uithollen.
Wel zorgen dat je meteen een goede dikke boom neemt voordat je een half bos omkapt

indian style :goodpost:

http://www.intangible.org/Features/micronesia/images/Koscan2.jpg
http://www.intangible.org/Features/micronesia/images/CanCgrandson.jpg

golf mkII 16v
08-05-2006, 21:23
ik werk in de bouw en we gebruiken karton om palen mee te storten
is beresterk spul

Reaper Kustoms
08-05-2006, 23:06
ik werk in de bouw en we gebruiken karton om palen mee te storten
is beresterk spul

weet je niet waar dat spul vandaan komt? wat voor soort organisatie. dan zoek ik me zo'n bedrijf in de buurt... die hebben vast een stukje afval voor me liggen.

roy1
10-05-2006, 21:24
PVC pijp van 150 (diameter 15 cm) tot300 (30 cm) gewoon even bij de wat grotere loodgieters bedrijven langsgaan hebben meestal wel een stukje liggen...als ik 2 weken eerder had gelezen hadk weln stukje voor je toen heb een hoop kapot staan zagen op de zaak.
of bij het bedrijf Wavin daar staat een grote zee container met afval pvc liggen ook nog wel een leuke stukken tussen! en pvc is mooi rond:P

Matheo
10-05-2006, 21:29
pvc in ongeveer 15" is idd best te vinden hoor! op mijn werk (bouwmarkt) hebben ook een hele tijd wat afvalstukken gelegen. helaas al weggegooit. gewoon ff op zoek gaan dus.

Reaper Kustoms
11-05-2006, 09:28
nou zal dan nog eens goed gaan zoeken. ben al bij diverse bouwmarkten geweest tevergeefs. 15'' is trouwens 38.1 cm diameter...

roy1
11-05-2006, 09:58
nou zal dan nog eens goed gaan zoeken. ben al bij diverse bouwmarkten geweest tevergeefs. 15'' is trouwens 38.1 cm diameter...
ik zal eens kijken of ik iets kan regelen! maar dan word het of 30 of 40 cm... moet je wel ff zegge dan!

Reaper Kustoms
11-05-2006, 13:57
40 cm. diameter zou super zijn.
moet wel een inhoud van 60 liter hebben die pijp. dus een lengte van ongeveer 50 cm. bij een diameter van 40 cm.

alvast bedankt.