View Full Version : Golf verlagen?
Clawfinger
03-05-2006, 15:49
Ik heb het plan om 13" Ally Cats onder de Golf te zetten. Nu wil ik er uiteraard niet van die 175-70-13 ballonbanden om... Dus dat wordt 175-50-13 waarschijnlijk. Maar dan wordt de ruimte boven de wielen wel erg groot... dus dan kom ik uit bij verlagen.
Mijn vraag aan jullie: doen? Zo ja, hoe laag moet ie? :D
corrado-usa
03-05-2006, 16:04
Zo laag als die kan.
Hoe lager hoe mooier :D
Zo laag als die kan.
Hoe lager hoe mooier :D
mee eens :D
jetta mk1 '82
03-05-2006, 17:29
zakken met die handel !!!!!!!!!!!
Dubweiser
03-05-2006, 17:51
drop it like its hot :cool:
knarfmk1
03-05-2006, 17:51
laag=goed --> rijmt dus dat is de beste oplossing! doen! :D:D
Der Typ Siebzehn
03-05-2006, 18:02
toegegeven, een verlaagde Golf 1 ziet gaaf uit, maar voor de niet bepaald om zijn robuustheid bekend staande Golf 1 karosserie is het niet bepaald van voordeel.....als je gaat verlagen, doe dan maximaal de waardes die de Golf 1 GTI standaard had, en je kunt je het beste daarbij meteen een veerpootbrug voorin + stabilisatorstang voor voren onderin monteren.
80 mm rondom naar benee :)
en 195/45/13 erom
(mits de velgen breed genoeg zijn ;))
Met zo'n kleur MOET je wel omlaag!
Clawfinger
03-05-2006, 18:36
toegegeven, een verlaagde Golf 1 ziet gaaf uit, maar voor de niet bepaald om zijn robuustheid bekend staande Golf 1 karosserie is het niet bepaald van voordeel.....als je gaat verlagen, doe dan maximaal de waardes die de Golf 1 GTI standaard had, en je kunt je het beste daarbij meteen een veerpootbrug voorin + stabilisatorstang voor voren onderin monteren.
De GTI is maar 25 mm verlaagd volgens mij... dat is dus de moeite niet waard, lijkt me. Maar die veerpootbrug en stabi zijn nog geen gek idee! :D
VwPolo89
03-05-2006, 19:27
gewoon zakken met da ding :)
zeker als je een band 175/50 gaat steken :)
Erwin G60
03-05-2006, 20:05
Omlaag met die kikker:D.
Anders word het net een country!
Tiefleger
03-05-2006, 21:11
Naar de bodem met dat ding. :D :D
Moet je even de topic van zippo zoeken heeft net andere velgen op z'n auto zitten. Ook met die maat banden.
Succes.
Rene.
Down!, down to the ground! :D Dat wordt dus weer een dagje sleutelen door pappa en mij dus ;)!
Clawfinger
03-05-2006, 23:10
Naar de bodem met dat ding. :D :D
Moet je even de topic van zippo zoeken heeft net andere velgen op z'n auto zitten. Ook met die maat banden.
Succes.
Rene.
Dat ziet er idd erg goed uit! Maar ik ben van plan 6jx13 velgen te kopen en hij heeft er naar het schijnt 7jx13 onder zitten. Dus het zal toch wel ietsjes anders bij mij lijken :rolleyes:
schroefsetje eronder en zo laag als ie kan ;)
met 13 inch en een schroefset kan je je carter vastzetten op de grond maar dat rijd niet zo fijn denk ik ;)
maar 100% zeker verlagen...
classicline
04-05-2006, 19:22
80 mm rondom naar benee :)
minimaal.. ;)
Clawfinger
04-05-2006, 21:15
Van iedereen moet ie zo laag mogelijk dus :tongue:
Vergeet niet dat het een daily driver is he, hij moet wel lichtelijk comfortabel blijven ;) Dus ik weet niet of ik zo ver ga als 80mm... :redface:
classicline
04-05-2006, 21:32
Van iedereen moet ie zo laag mogelijk dus :tongue:
Vergeet niet dat het een daily driver is he, hij moet wel lichtelijk comfortabel blijven ;) Dus ik weet niet of ik zo ver ga als 80mm... :redface:
als je niet zo laag wil zou ik geen 13" nemen..
bij bijv 60mm hou je nog best wel veel ruimte in de wielkast over.
vind ik persoonlijk geen gezicht.
maar wat iedereen ook zegt het is en blijft jouw auto en
maak hem zoals het voor jou het makkelijkst is en wat je zelf mooi vind.
(wel jammer dat het een daily is ;) )
Clawfinger
04-05-2006, 23:07
Met m'n originele schokdempers kan ik sowieso niet verder gaan dan 35-40 mm verlagen. En ik denk niet dat zo'n beetje veel helpt. Dus dan ben ik wel aangewezen op een schroefset, of niet? :rolleyes:
juist schroeven die hap ;)
classicline
05-05-2006, 09:05
als je niet zeker weet hoe laag zou ik idd een schroefset nemen,
daar mee kun je iid nog eens wisselen van hoogte.
ronnie_v
08-05-2006, 19:27
ik heb mijn golf1 ook verlaagd met een schroefset,en ik heb nog iets van 3cm schroefdraad over. Ik heb er ook 13"velgen onder, bandenmaat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Ook rij ik er dagelijks mee naar mijn werk, comfortabel is anders, maar je hebt wel een hoop lol :D Lekker stuiteren, en het staat ook nog eens super-stoer!! :woowoo:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/3/1/verlaagd.JPG
(op de foto is de achterkant nog een cm lager, dan de voorkant,dit is inmiddels "rechtgezet"!!)
vw dennis
08-05-2006, 19:34
Natuurlijk zakken dat ding
Clawfinger
10-05-2006, 14:48
Ik bestel gewoon een schroefsetje binnenkort! :D Hij gaat omlaag dus!!!
Heb nu alleen probleempjes met de velgen, want de Ally Cats passen niet zonder spoorverbreders op de voornaven... de remklauw van m'n 1300 is al te dik :confused:
heb ik ook gehad bij mijn Polo is het veel anders kan je ook wat van je klauw afslijpen...
breadfan83
10-05-2006, 18:05
schroefsetjes kan je goedkoop bij black devil bestellen :D
en als je me effe wat foto's stuurt van je auto, dan maak ik je wat fotosoepjes op verschillende hoogtes
stuur me ook effe een foto mee van de velgen die je dr onder zou willen hebben, dan pak ik wel effe de luchtsleutel en zet je t zaakje dr sneller onder dan jij WOW kunt zeggen :D:D:D
(Foto's kunnen naar breadfan83@hotmail.com of breadfan83@gmail.com
anders zet je me effe in je lijst op MSN, dan stuur je ze me daarover effe door, kan ik ze je ook wat makkelijker terugsturen )
Ja maar ik en Michel werken bij Brezan/Autogros ;). Dus dan kan je ze nog goedkoper krijgen ;)! Inkoopsprijs!!
breadfan83
10-05-2006, 20:53
Ja maar ik en Michel werken bij Brezan/Autogros ;). Dus dan kan je ze nog goedkoper krijgen ;)! Inkoopsprijs!!
regel mij dan ook effe zo een :D
goedkoper dan inkoop mag uiteraard ook altijd :D
regel mij dan ook effe zo een :D
goedkoper dan inkoop mag uiteraard ook altijd :D
Das leuk tot de baas erachter komt :D!
Mister Cool
10-05-2006, 22:02
ah dan mogen jullie voor 't forum vast wel meer setjes regelen voor diezelfde prijs ;)
Clawfinger
11-05-2006, 15:43
en als je me effe wat foto's stuurt van je auto, dan maak ik je wat fotosoepjes op verschillende hoogtes
stuur me ook effe een foto mee van de velgen die je dr onder zou willen hebben, dan pak ik wel effe de luchtsleutel en zet je t zaakje dr sneller onder dan jij WOW kunt zeggen :D:D:D
(Foto's kunnen naar breadfan83@hotmail.com of breadfan83@gmail.com
anders zet je me effe in je lijst op MSN, dan stuur je ze me daarover effe door, kan ik ze je ook wat makkelijker terugsturen )
Tof! Ik zal zo ff wat foto's maken! :D
Jeroen!!! SSSSSSSSSTTTTT!!!! :iamwithst
Tommy_cc_
14-05-2006, 23:15
waar blijven die fotosjop pics? ben nu wel nieuwsgierig aan het worden!
He klauwvinger!
Heb ik jou vrijdag de 19e gespot in Veendam?
13.50 bij de kruising ter hoogte van de PUMA Opel-boer?
zag nog net in de verte een groene MK1.
Altijd leuk om zoiets te zien rijden :)
waar blijven die fotosjop pics? ben nu wel nieuwsgierig aan het worden!
Hij is te lui om zijn auto te wassen en op de foto te zetten...
He klauwvinger!
Heb ik jou vrijdag de 19e gespot in Veendam?
13.50 bij de kruising ter hoogte van de PUMA Opel-boer?
zag nog net in de verte een groene MK1.
Altijd leuk om zoiets te zien rijden :)
Er is maar 1 zo groen in Veendam, dus denk 99,9% kans dat hem dat was :D!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.