Moroder
03-05-2006, 22:17
Hallo!!
Ik had eindelijk mijn uitlaat onder de Golf dus kon het apparaat eindelijk fatsoenlijk aan de loop :).
Maar problemen! Beestje loopt onderin bagger (net of er een scherpe nokkenas is toegepast, maar dat is niet zo). Spuugt/vlamt uit de kelken en in de hoge toerentallen is het beter. Ook lees ik aan mijn A/F meter af dat het mengsel pas goed is als ik hem op de choke heb staan.
Dus ik concludeer:
Sputteren/spugen/vlammen --> Te arm mengsel.
Late reageren A/F meter --> Te arm mengsel.
Onderin geen tot weinig gasreactie --> Te arm mengsel.
Nou is mijn vraag: Wat is de basis synchroonafstelling voor die apparaten dat et een beetje fatsoenlijk loopt?
Hoe ver moeten: (zie afbeelding)
*De co-schroeven open gedraaid worden? (nmr.46)
*De luchtcorrectieschroeven open gedraaid worden? (nmr.74)
Ik heb twee opmerkingen gevonden van Serge:
duuh :D
basis synchroon : draai stationair helemaal terug .en stel de drosselkleppen op tuimelen .daarna stationair weer uitdraaien totdat motor weer stationair loopt .co schroeven op 3 tot 4 hele slagen los
Tuimelen: Het moment van open en dicht gaan????
synchroon is kut ,en backfire uit webers is te arm mengsel
En nog een vraagje:Kun je de Webers afstellen op de vacuumaansluitingen?? Dus die onderaan bij de gaskleppen zitten. Want ik neem aan dat in het inlaatspruitstuk de druk per gasklep anders is. Het spruitstuk bestaat uit vier individuele buizen in principe.
http://www.euronet.nl/~wilaben/40dcnf.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P10101401.JPG
Ik had eindelijk mijn uitlaat onder de Golf dus kon het apparaat eindelijk fatsoenlijk aan de loop :).
Maar problemen! Beestje loopt onderin bagger (net of er een scherpe nokkenas is toegepast, maar dat is niet zo). Spuugt/vlamt uit de kelken en in de hoge toerentallen is het beter. Ook lees ik aan mijn A/F meter af dat het mengsel pas goed is als ik hem op de choke heb staan.
Dus ik concludeer:
Sputteren/spugen/vlammen --> Te arm mengsel.
Late reageren A/F meter --> Te arm mengsel.
Onderin geen tot weinig gasreactie --> Te arm mengsel.
Nou is mijn vraag: Wat is de basis synchroonafstelling voor die apparaten dat et een beetje fatsoenlijk loopt?
Hoe ver moeten: (zie afbeelding)
*De co-schroeven open gedraaid worden? (nmr.46)
*De luchtcorrectieschroeven open gedraaid worden? (nmr.74)
Ik heb twee opmerkingen gevonden van Serge:
duuh :D
basis synchroon : draai stationair helemaal terug .en stel de drosselkleppen op tuimelen .daarna stationair weer uitdraaien totdat motor weer stationair loopt .co schroeven op 3 tot 4 hele slagen los
Tuimelen: Het moment van open en dicht gaan????
synchroon is kut ,en backfire uit webers is te arm mengsel
En nog een vraagje:Kun je de Webers afstellen op de vacuumaansluitingen?? Dus die onderaan bij de gaskleppen zitten. Want ik neem aan dat in het inlaatspruitstuk de druk per gasklep anders is. Het spruitstuk bestaat uit vier individuele buizen in principe.
http://www.euronet.nl/~wilaben/40dcnf.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P10101401.JPG