View Full Version : Mistlicht/APK vraagje
Ik wou net m'n mooie "nieuwe" oude mistlicht schakelaar monteren, blijkt nu nadat ik de huide schakelaar los gehaald heb, geen achter-mistlicht heb, zat maar 1 draad aan. Beetje verder gekeken dan mn neus lang is, zit er geen mistlicht in de achterunits, was er heilig van overtuigd dat ie daar in zat, al zou ik ook niet echt weten waar :redface:
Maar nu de vraag, is een achtermist-mistlicht verplicht voor een Golf 1 uit 1980? Want dan maak ik er nog even een losse lamp onder de bumper
Vorig jaar is ie gekeurd, ook zonder mistlicht dus, maar er was bij die keuring meer waar ik m'n bedenkingen bij had..
Alvast bedankt!
Alex
Alle autos na iets van 1990 of zoiets (jaartal weet ik niet) moeten een mistachterlicht hebben, auto's daarvoor (en zeker 1980!) zijn verplicht een mistachterlicht te hebben alleen als je er een schakelaar in je dashboard voor hebt. Anders niet.
Voorbeeld: mijn scirocco van '84 heeft een schakelaar voor mistachterlicht, en was een afkeurpunt vorig jaar omdat ik mijn mistachterlicht heb ingezet als remlicht. Dit jaar haal ik het schakelaar uit het dashboard, en klaar ben ik!
Alle autos na iets van 1990 of zoiets (jaartal weet ik niet) moeten een mistachterlicht hebben, auto's daarvoor (en zeker 1980!) zijn verplicht een mistachterlicht te hebben alleen als je er een schakelaar in je dashboard voor hebt. Anders niet.
Voorbeeld: mijn scirocco van '84 heeft een schakelaar voor mistachterlicht, en was een afkeurpunt vorig jaar omdat ik mijn mistachterlicht heb ingezet als remlicht. Dit jaar haal ik het schakelaar uit het dashboard, en klaar ben ik!
Ook vaag zeg! Dus die schakelaar eruit en tis geen probleem...
De persoon die dat bedacht heeft, heeft die een betaalde baan? :D
Bedankt iig!!
golf mkII 16v
13-05-2006, 12:32
mijn 1 werdt goedgekeurd met schakelaar en geen mistachterlicht
mistachterlichten waren ook remlichten
G-eert-40
13-05-2006, 13:10
bij de ene wel en bij de andere niet, tis soms wel vaag.
Breng hem voor de zekerheid wel zonder schakelaar weg. Of als ik voor die tijd een "leuk" lampie tegenkom met lampie..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.