Log in

View Full Version : Rempedaal erg hard

Zestienkleppen
14-05-2006, 18:00
Ik stel de vraag maar even voor de zekerheid;

De Golf heeft 2 weken stilgestaan, vandaag mocht ie na een poetsbeurt de weg weer op. Uiteraard waren de schijven wel wat roestig. Wat me echter opviel was dat het rempedaal vanaf het moment van wegrijden echt keihard was. Het remmen werd langzaam beter, maar het harde pedaal is min of meer gebleven.

Het kan goed zijn dat ik het me verbeeld, 2 weken in andere auto's gereden en dan ben je vergeten dat de Golf nooit geweldig geremd heeft.

Maar misschien remklauw vast?

golf mkII 16v
14-05-2006, 18:58
werkt de rembekrachtiger wel?

Zestienkleppen
15-05-2006, 07:02
Geen idee...

TD15
15-05-2006, 11:06
Kan idd zijn dat 1 of meer zuigers in je remklauwen stroef en/of vast zitten...

Even wielen eraf, de klauw eraf halen en even de blokken uit elkaar drukken, wanneer de blokken recht uit elkaar gaan is het goed, gaan ze scheef dan is er wat mis...!

Fred
15-05-2006, 11:21
Geen idee...

Misschien zit de terugslag klep in de vacuumleiding vanaf het spruitstuk naar je rembekrachtiger vast??

Je rembekrachtiger kun je trouwens even snel checken door bij afstaande motor een aantal keer op het pedaal te trappen, zodat alle vacuum in de servo weg is...
Dan houdt je het pedaal ingetrapt en start je de motor....het pedaal MOET nu weg zakken, omdat er vacuum op de servo komt..

Terugslag klepje kun je evt demonteren en er op blazen, een kat op moet ie dan doorlaten, de andere kant op niet...

Let met demonteren wel op hoe ie gemonteerd zit, zodat ie weer op de juiste manier terugkomt !!

Zestienkleppen
15-05-2006, 11:57
Misschien zit de terugslag klep in de vacuumleiding vanaf het spruitstuk naar je rembekrachtiger vast??

Je rembekrachtiger kun je trouwens even snel checken door bij afstaande motor een aantal keer op het pedaal te trappen, zodat alle vacuum in de servo weg is...
Dan houdt je het pedaal ingetrapt en start je de motor....het pedaal MOET nu weg zakken, omdat er vacuum op de servo komt..

Terugslag klepje kun je evt demonteren en er op blazen, een kat op moet ie dan doorlaten, de andere kant op niet...

Let met demonteren wel op hoe ie gemonteerd zit, zodat ie weer op de juiste manier terugkomt !!Ik ga vanavond testen, en hou jullie op de hoogte.

vw dennis
15-05-2006, 16:23
Misschien die vacuum slang van je rembekrachtiger kapot, heeft die geen onderdruk en werkt die dus niet. Zou best kunnen

Zestienkleppen
15-05-2006, 19:38
Nou, het pedaal zakt wel weg, dus dat werkt. Komende tijd maar eens even in de gaten houden. Bedankt voor de moeite.

J_Fix
19-10-2006, 21:26
Nou, het pedaal zakt wel weg, dus dat werkt. Komende tijd maar eens even in de gaten houden. Bedankt voor de moeite.

Zat net met de search te zoeken i.v.m. een juist niet hard pedaal en deze thread kwam het dichtste bij mijn tegenovergestelde probleem.
Pedaal zakt bij mij ook keurig weg zoals t hoort dus servo lijkt goed te werken.
Verder nieuwe remolie er in, alles dus ook opnieuw ontlucht (juiste volgorde), rembekrachtiger op de achteras heeft hij niet. Er zitten nieuwe schijven + blokken op en nieuwe schoenen achter (geen lekkages op remcylinders e.d.) maar hij blijft wat "vaag" remmen. Meer in de trant van geleidelijk afremmen als ik vol in de remmen ga.

Het pedaal voelt zoals gezegt ook niet hard aan. Het pedaal is trouwens wel weer hard als hij op de handrem staat :confused:

Iemand een idee waar ik verder nog kan zoeken?

J_Fix
28-10-2006, 01:14
Zal zelf even antwoorden :) Meer voor als iemand anders ooit hetzelfde vergeet te checken als ik :redface:

probleem bleek te zitten in de spietjes in de trommels achter. Er zit per kant zo'n spietje met tandjes voor het zelfstelmechanisme.... tsja... zonder tandjes doet dat uiteraard z'n werk niet :redface:

Nieuwe spietjes er in (paar tellen werk en paar eurocent) en voila, weer keurig werkende remmen.