PDA

View Full Version : Dik HOK!


Airtime
16-05-2006, 07:26
Omdat ik niet verwacht dat ik mijn keverproject af heb voordat mijn vrouw bevalt (september :) ) en het de eerstkomende tijd daarna ook niet echt snel zal gaan :redface: , heb ik gisteren weer een kevertje gekocht om in de tussentijd mee te rijden! :dance: :wee: :jacks:

Samen met Mr. VA en Keverpech (thanks gasten! :hug: ) wezen kijken en na stevig onderhandelen :giggle: het kevertje voor een leuk bedrag kunnen overnemen.

Het is een '71-er spaarkevertje met wat werk; druklager vervangen, fusees versleten, remslangen vervangen, en wat gedoe aan de verlichting, maar geen laswerk! Ik heb nog een neue verstelbare vooras liggen, dus die komt eronder. En dan zsm door de apk halen. Planning is iig om ermee naar Budel te gaan. Hoop dat ik dat red.

Maar goed, photos speak so much louder than words:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/8/Kever1.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/8/Kever2.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/8/Kever3.JPG

robertjan007
16-05-2006, 07:35
:D :D :D ubercool :D :D :D

Denner
16-05-2006, 07:43
Super joh zo'n kever. Hoop dat je er veel plezier aan zult beleven ;).

Woody's Notch
16-05-2006, 08:01
Kun je in ieder geval weer cruisen. Mooie auto zo te zien. Altijd fijn dat er mensen zijn die je advies kunnen geven en helpen met onderhandelen. Babykamer ook al klaar? :D

Airtime
16-05-2006, 08:10
Thanks voor jullie reacties! :)

Babykamer is inderdaad al klaar! :woowoo: We zijn net verhuisd (vandaar dat mijn andere projectje ook behoorlijk heeft stilgelegen), en we hebben in 1 ruk door geklust aan de babykamer. :D

vwcrewcab
16-05-2006, 08:21
Gave ride!

Die velgjes en het dakrekje maken het net iets meer!

vwwastelands
16-05-2006, 08:31
Gefeliciteerd Bob!

-Jens!-
16-05-2006, 08:45
he kijk aan! spaarkever = altijd goed :cool: ;)

heel fijn kevertje man!!

Bussie komt zo
16-05-2006, 09:35
Goed bezûg gozâh..

Gewoon deze hoogte laten man, is hartstikke goed...
maar tof kleurtje wel...

DeNB3rt
16-05-2006, 10:14
ziet er zo al erg super uit!

Melvin
16-05-2006, 11:13
nice... hoodride stond er al op?

Airtime
16-05-2006, 11:20
Thanks y'all! :)

Hoodride stond er idd al op. Hij is op dit moment voor 'verlaagd' dmv 75kg scherpzand van de Karwei (geen punt...) in de vorm van 3 25kg zakken. Maar dat gaan we dus anders doen! :) Voor de treeplanken moeten ook andere komen, dit is geen pan...
Dit dakrekje gaat er ook af, ik heb zelf nog een betere die er (af en toe) op komt. :cool: Dus als er nog geinteresseerden zijn, lemme know.

VolksKai
16-05-2006, 13:14
Leuk bakkie, Bob! Mooie originele Wegu D-sign achterop, goed bezig!! :cool:

Nou alleen ff een mooie sticker ofzo over dat Hoodride gedoe, en je kan in stijl mee naar Budel! :rock:

manijack
17-05-2006, 08:46
Hey super kever bob, eindelijk weer luchtgekoeld. Lekker genieten met dat ding. Het moet nog wel een buikschuiver worden, op deze manier krijg je hoogtevrees.
Ik zoek nog een dakrek om te verbouwen voor de vari dus laat even weten wat je ervoor wilt hebben, misschien wil ik hem van je overnemen.
Als je nog iets nodig hebt misschien heb ik nog wel iets liggen in de garage, roep maar......
Ik zie hem wel irl op 28 mei toch??????

Airtime
17-05-2006, 09:42
Leuk bakkie, Bob! Mooie originele Wegu D-sign achterop, goed bezig!! :cool:

Nou alleen ff een mooie sticker ofzo over dat Hoodride gedoe, en je kan in stijl mee naar Budel! :rock:

Thanks Kai! :)

Zit nog een mooie sticker op het dashboardkastjeklepje, een vette oldskool smilie! Kan ik er wel voor gebruiken... :D

@Manijack: Ook thanks! :) De 28e heeft 'ie iig nog geen apk, dus of ik er dan mee naar Y'burg kom weet ik niet. Omlaag gaat hij zowiezo (aangezien er toch laswerk aan de vooras zit... :cool: )

manijack
17-05-2006, 10:14
@Manijack: Ook thanks! :) De 28e heeft 'ie iig nog geen apk, dus of ik er dan mee naar Y'burg kom weet ik niet. Omlaag gaat hij zowiezo (aangezien er toch laswerk aan de vooras zit... :cool: )

Ik heb eventueel nog wel een paar plaatjes van de "HUMMER" voor die dag te leen hoor.

Wat moet er allemaal aan gebeuren dan voor de APK?

Airtime
17-05-2006, 10:22
Wat moet er allemaal aan gebeuren dan voor de APK?

Voor de apk is de vooras het belangrijkst en meeste werk, voor de rest zit er speling op 1 fusee, moeten alle remslangen voor + achter vervangen worden (doe ik natuurlijk gelijk met de vooras), is de verlichting niet helemaal top en moet er een nieuw uitlaatje op. De verwarmingskabels liggen los en ik moet de reserveband even oppompen, de ruitenwissersproeier werkt niet goed genoeg. Valt allemaal wel mee, dus. Wat niet voor de apk hoeft, maar wat wel handig iis wil ik uberhaupt kunnen rijden is dat het druklager vernieuwd moet worden. Dat staat voor volgende week op het program.

Al met al denk ik dat als ik me een paar avondjes of een weekendje druk maak dat ik hem wel apk-klaar heb. :) ACN is misschien nog iets te vroeg, maar Budel wil ik eigenlijk wel redden.

manijack
17-05-2006, 11:26
Voor de apk is de vooras het belangrijkst en meeste werk, voor de rest zit er speling op 1 fusee, moeten alle remslangen voor + achter vervangen worden (doe ik natuurlijk gelijk met de vooras), is de verlichting niet helemaal top en moet er een nieuw uitlaatje op. De verwarmingskabels liggen los en ik moet de reserveband even oppompen, de ruitenwissersproeier werkt niet goed genoeg. Valt allemaal wel mee, dus. Wat niet voor de apk hoeft, maar wat wel handig iis wil ik uberhaupt kunnen rijden is dat het druklager vernieuwd moet worden. Dat staat voor volgende week op het program.

Al met al denk ik dat als ik me een paar avondjes of een weekendje druk maak dat ik hem wel apk-klaar heb. :) ACN is misschien nog iets te vroeg, maar Budel wil ik eigenlijk wel redden.

Ik zou zeggen van het weekend even beulen en je kan rijden :D
ik weet nog wel een APK adres waar je over het algemeen direct terecht kan...

Airtime
17-05-2006, 11:32
Dat is nu net een beetje het jammere, ik zit komend weekend in Belgie... Anders had de 28e ook geen probleem geweest. :(

PB dat adres me anders even, heb wel interesse (al woon ik ook om de hoek van Volksrepairs, is dus ook een optie).

RATFINK
17-05-2006, 11:40
Goed bezig kan je tenminste aircooled rijden, klussen aan die ander zal zo'n vaart niet lopen als strax de kleine er is.

manijack
17-05-2006, 12:13
Dat is nu net een beetje het jammere, ik zit komend weekend in Belgie... Anders had de 28e ook geen probleem geweest. :(

PB dat adres me anders even, heb wel interesse (al woon ik ook om de hoek van Volksrepairs, is dus ook een optie).

PM is onderweg...

volksfahrer.nl
17-05-2006, 19:32
Yo Bobbelientje!
DIK HOK!! :D ;)
Gooi er gelijk ff verlaagde fuseekogels onder!
Met standaard kogels ga je het niet redden.
Dan loop je héél snel tegen hun einde aan!

volksaddiction
17-05-2006, 22:14
:rock:
dikke ride dude !
ff flink er tegenaan en rijden met dat hok ;)
Moet toch in no time de weg op te helpen zijn.
Keep on posting !

Airtime
18-05-2006, 07:06
Dank u, dank u! Ook nogmaals voor het voorzien in de goede raad enzo... :D

@Urwin: Verlaagde fussieballs was ik wel van plan, ja. Zijn de kosten niet. Misschien dat ik het monteren ervan tot na de apk uitstel, ding moet gewoon zsm rijden! :cool:

volksaddiction
18-05-2006, 08:05
Dank u, dank u! Ook nogmaals voor het voorzien in de goede raad enzo... :D

@Urwin: Verlaagde fussieballs was ik wel van plan, ja. Zijn de kosten niet. Misschien dat ik het monteren ervan tot na de apk uitstel, ding moet gewoon zsm rijden! :cool:
hmmmmmm, zou er geen dubbel werk van maken en ze gelijk er tussen zetten !!
Als alles toch al uit elkaar ligt......
Of was die verlaagde as al helemaal compleet met draagarmen en spindles ?

flat 4 freak
18-05-2006, 09:08
fusee kogels zitten er zo in he leon :rolleyes:

maar eh dik hok mr bob

ik ben benieuwd een vrijdag avond als we hem gaan halen
zal een leuk avondje worden

Airtime
18-05-2006, 09:08
Verlaagde as zit nu compleet met spoorstangen, remme, stuurdemper, draagarmen en schokbrekers onder die blauwe. Is (volgens mij) gewoon een kwestie van alles in 1 keer overzetten. Misschien zitten er zelfs al verlaagde fuseekogels onder, maar dat moet ik eerst ff bekijken. Denk het eerlijk gezegd niet... :(

Niels - AirMighty.com
18-05-2006, 09:11
Heeeeyyyyy.... GEFELICITEERD gozer!!!!
Kun je weer lekker ZELF cruizen in je EIGEN luchtgekoelde! ;)
Greetingz, Niels

maniacmark
18-05-2006, 09:15
veel plezier in die ubervette ride

Airtime
18-05-2006, 11:02
@ flat 4 freak: wordt wel lache denk ik, morgenavond :wink:

@ Niels: Thanks mate! De juli-ACN zal je hem wel irl zien! :cool:

@ maniacmark: Thanks, gaat wel lukken als het aan mij ligt! :)

Airtime
18-05-2006, 11:04
BTW, dit is zo ongeveer de bedoeling, und schnell!

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/8/bugselecta.jpg

:cool:

flat 4 freak
18-05-2006, 11:30
netjes hoor wel lache zo

maar ehhhh

volgens mij kan ie lager..........................hahahaha

VolksKai
18-05-2006, 15:34
maar ehhhh

volgens mij kan ie lager..........................hahahaha
Achter in ieder geval! ;)

volksaddiction
18-05-2006, 15:37
Mis alleen nog een beetje de three-tone grijs ;)

Airtime
18-05-2006, 18:36
Mis alleen nog een beetje de three-tone grijs ;)

:fingered: :D

Ik heb hem ff vlug-vlug gemaakt. Geen tijd gehad/genomen om dat er in te sjoppen/painten. :redface:

En tuurlijk kan hij nog verder omlaag, maar het is niet de bedoeling dat ik na het eerste ritje met Ing zij gelijk moet bevallen ofzo... :rolleyes:

manijack
18-05-2006, 20:56
Als keverpechie zin heeft kan je hem ook morgenavond gelijk bij mij neerzetten dan zet ik wel ff dat voorassie er onder met een beetje hulp van keverpechie dan kan je misschien toch nog naar de acn van juni. Ik moet toch nog ff mijn uitlaat lassen dus dan kan dat assie ook nog wel ff ;)

the hanz
19-05-2006, 06:16
leuke bak ook joh enne zo'n aanbod als hier boven is ook helemaal top natuurlijk...thats where friends are fore :hug:

danielle
19-05-2006, 06:44
Bob onwijs veel plezier met je ride! Ik zie hem wel in juni op de ACN. Yburg wordt het voor mij niet, ben de op de VW Nationals. Su6 met klussen! Zie wel hoe ie geworden is!

Airtime
19-05-2006, 07:45
Als keverpechie zin heeft kan je hem ook morgenavond gelijk bij mij neerzetten dan zet ik wel ff dat voorassie er onder met een beetje hulp van keverpechie dan kan je misschien toch nog naar de acn van juni. Ik moet toch nog ff mijn uitlaat lassen dus dan kan dat assie ook nog wel ff ;)

Tjeezes Jack, dat is wel een heel erg tof aanbod van je! :hug:

Maar goed, probleem is dat het nieuwe verstelbare voorassie nog onder een andere kever zit (hij is wel echt nieuw!). Ik kan het kevertje bij Flat 4 freak neerzetten (ook :hug: ), probeer ik volgende week 's avonds het druklager te doen (dat is ff het belangrijkst, kan nu niet ontkopplen...). Dan hebben we nog het Helemaalvaartsweekend, elke dag kan ik er wel wat aan doen. Dus in theorie moet de ACN wel te halen zijn (maandag of dinsdag keuren), weet alleen nog niet of Y'burg te halen is... :redface:

flat 4 freak
19-05-2006, 08:02
dilemma's

hahahaha

Airtime
21-05-2006, 15:07
ZO, vrijdagavond samen met Flat 4 freak het kevertje opgehaald in De Lier! :rock:

Eerst naar de snelweg gesleept, daar op de vluchtstrook het ding in zijn 1 gezet en gestart. Eenmaal op gang reed het ding super! Opschakelen zonder koppeling gaat best goed. Bij Moordrecht de snelweg af en verder naar de klusruimte gesleept, waar ik van de week in ieder geval het druklager wil vervangen. :)

Wat fototjes die Flat 4 freak heeft gemaak onderweg:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/8/DSC03869.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/8/DSC03868.JPG

Robbert, thanx voor het lachen! :cool:

flat 4 freak
21-05-2006, 16:13
Robbert, thanx voor het lachen! :cool:

hahaha

no thanx
we lachen woensdagavond verder ;) :hug:

volksfahrer.nl
21-05-2006, 16:30
It's alive!!
Bob heb weer wielen! Beterssssssssssssss

volksaddiction
21-05-2006, 16:59
hehe, eindelijk weer eens een rijdende kever onder je kont !!
:woowoo:
Keep on posting !

Airtime
21-05-2006, 17:38
It's alive!!
Bob heb weer wielen! Beterssssssssssssss

Alive and kickin'! :woowoo:

En of ik weer wielen heb! Kreeg er nog 5 originele wielen bij! :eek: 4 ervan gaan op marktplaats, de 5e heb ik een ander doel voor :)

Airtime
21-05-2006, 17:39
hehe, eindelijk weer eens een rijdende kever onder je kont !!
:woowoo:


Ja, was alweer veeel te lang geleden! :redface:

Keep on posting !

Offcourse! :)

-Jens!-
21-05-2006, 18:01
jaja kicke apparaat man!! droppen en gaan!

manijack
22-05-2006, 07:09
Ik had hem vrijdag hier wel verwacht, hadden we ff kunnen sleutelen....
Woensdag kan ik helaas niet anders had ik je wel komen helpen.

Airtime
22-05-2006, 07:17
Hey Jack, ik las je PB te laat (gisterenavond pas). Maar goed, maakt niet uit, joh! Komt allemaal wel goed! Woensdag gaan we er lekker tegenaan, vanavond of morgenavond die verstelbare vooras onder het andere kevertje vandaan halen en even langs VR om de benodigde onderdelen te halen.
Ik vraag me eigenlijk alleen nog af of ik caster shims nodig heb. Iemand die me dat kan vertellen? :)

Niels - AirMighty.com
22-05-2006, 09:14
Kijk goed bezig bobbie!!
Ben idd erg benieuwd op de ACN va julie... duurt alleen nog ffies.
Have fun with it!! :D

flat 4 freak
22-05-2006, 11:33
Hey Jack, ik las je PB te laat (gisterenavond pas). Maar goed, maakt niet uit, joh! Komt allemaal wel goed! Woensdag gaan we er lekker tegenaan, vanavond of morgenavond die verstelbare vooras onder het andere kevertje vandaan halen en even langs VR om de benodigde onderdelen te halen.
Ik vraag me eigenlijk alleen nog af of ik caster shims nodig heb. Iemand die me dat kan vertellen? :)
heb ik nog liggen eventueel ;)

-Jens!-
22-05-2006, 15:13
als je hem achter ook omlaag gooit heb je ze niet nodig, enkel als je een dikke rake wil....

edit; dat is in ieder geval wat ik ervan heb begrepen, heb er geen ervaring mee! ;)

Airtime
22-05-2006, 15:57
Ok, duidelijk. Gaat zowel voor als achter omlaag, heb ze dus wrs niet nodig. :)

Tanx!

flat 4 freak
22-05-2006, 18:24
zoals beloofd nog een aantal fotoos hier
zo staat ie er nu bij,bij mijn schuur

hij staat buiten omdat het vol is binnen :redface:
maar als we moeten sleutelen gaat ie naar binnen

http://www.volksforum.com/albums/files/9/5/7/DSCF0038.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/9/5/7/DSCF0041.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/9/5/7/DSCF0040.JPG

de koeien vonden hem ook mooi zo te zien :giggle:

volksfahrer.nl
22-05-2006, 18:26
Mijn oude kever had ook niet echt een gigantische rake maar die had de shims zeker nodig!
Zonder was er niet mee te rijden..als of je dronken was!
http://www.heymon.net/insurance/graphics/DRUNK.JPG

Airtime
23-05-2006, 07:21
Zonder was er niet mee te rijden..als of je dronken was!

Dat lag echt niet aan de auto, hoor!

(He, wat gemakkelijk weer... :chair: :redface: ) Effe serieus nu, ik zal ze dus maar beter gebruiken, dus Robert als ik ze van je over kan nemen, dan graag! (Moet ik nog wel ff langere bouten halen). :)

@ Robert: Toffe foto's, man! Vooral die koei'n erbij! :cow: :cow: :cow: :woowoo:

De 2-tone kofferklep is nu wel duidelijk te zien... :redface: :D

HOK!

Beetlefreak
23-05-2006, 07:36
Als je een enkel setje shims tussen de onderste vooraskoker zet dan zijn langere bouten niet beslist nodig!
Eerst de bouten er ff beetje indraaien en vervolgens de shims ertussen schuiven :)

Airtime
23-05-2006, 07:49
Ok, thanks! :)

VolksKai
23-05-2006, 12:08
Goed hok man!!

Ga zo door!!

Airtime
23-05-2006, 12:32
Jawohl! :wink:

Brazen
23-05-2006, 12:42
gaat hem morgen es ff "live" bekijken...tussen de koeien en schapen...gefeliciteerd met je aanwinst!

Airtime
23-05-2006, 12:51
Bedankt! Ik zal je morgen zelf ook nog wel zien, dan? :)

Airtime
29-05-2006, 14:38
Volksforu is weer in de lucht, dus een update!

Vorige week woensdag het druklager vervangen. Het probleem was dus dat de hele set-up (druklager, drukgroep, en in zekere zin ook de koppeling en vliegwiel) voor een versnellingsbak met geleidebus was, het enige wat echter ontbrak was dus de geleidebus... :chair:
Geleidebus gemonteerd, nieuw druklager erin (thanks Leon! :hug: ) en we konden weer rijden. :dance:

Afgelopen zaterdag het 'ding' van voooruh van zijn hoogtevrees afgeholpen! :wee:

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31857.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31858.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31862.jpg

Stuk beter, nietwaar? :cool:

En nog wat 'sfeerplaatjes' van tijdens het klussen:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31861.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31860.jpg
Hier zie je de kever van Flat 4 freak in de achtergrond. Daar is een bij Volksaddiction 4.5" versmalde as onder gekomen, ziet er echt P :eek: RN :eek: uit! Robert, wederom bedankt voor alle hulp gozer! :hug:

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31859.jpg

De originele vooras die eronder zat was toch best wel rot.

Stiekum moet ik toch wel toegeven dat hij nu weer iets hoger staat... :redface: :redface:

Samen met de bodemvrijheid verdwenen namelijk ook de stuurcapaciteiten als sneeuw voor de zon... :mad: Dus binnenkort maar lagere bandjes monteren. Het is toch leuker om zo nu en dan een bochtje te kunnen nemen zonder dat je daarna gelijk je banden moet vernieuwen. :rolleyes: :D

manijack
30-05-2006, 09:20
goed bezug!!!!

Brazen
30-05-2006, 10:59
Heb donderdag nog ff gekeken....ziet er goed uit! Ik ga zaterdag aan de kwiebelt werken en ga es kieken wat jullie dur van gemaakt hebben :rolleyes:

Airtime
06-06-2006, 12:22
Even een update van het projectje:

Vorige week woensdag heb ik een nieuwe (standaard) uitlaat gemonteerd.
Afgelopen zaterdag ben ik druk bezig geweest met de remmen. Eerst de 2 remslangen achter vernieuwd, dit ging erg voorspoedig. Daarna moest ik rechtsvoor de hele handel uit elkaar halen, vanwege lekkage van de wielremcilinder. Hierbij is zoveel remvloeistof weggelekt (stom, stom, stom :chair: ) dat er lucht in het systeem is gekomen. Ik heb alles rechtsvoor wel weer in elkaar gezet (nieuwe wielremcilinder, goede gebruikte remschoenen + trommel), maar ik had niet genoeg remvloeistof (en tijd) meer om alles opnieuw te ontluchten... :( Dit moet ik van de week dus nog doen.
Gisteren heb ik nog wel 1 draagarm vervangen (speling op de fuseekogel) en de schokbrekers en stabilisatorstang voor gemonteerd. Hij is lekker stug geworden. :cool:

Helaas ga ik de ACN (http://www.aircooledcruisenight.nl) er niet mee redden, vanavond... :( :( (En foto's heb ik ook al niet :redface: )

Bussie komt zo
06-06-2006, 13:04
Wat nou geen foto's!!!

Beetje jammer, voor de rest wel lekker bezig.
Je heb meer gedaan dan ik, das een ding wat cker is.
Ik heb het hele weekend op het RAM-festival gezeten, omdat we moesten rijden daar.

Airtime
06-06-2006, 13:21
Camera vergeten... :stupidme:

Brazen
06-06-2006, 15:57
Ik heb er ook niet al te veel gemaakt.....maar Robert toch wel?
:rolleyes:

greetz

Airtime
27-06-2006, 08:42
Hehe, weer eens een update.... :rolleyes:

Na 'wat' strubbelingen met de ruitensproeier (uiteindelijk toch maar omgebouwd naar elektrisch, had ik al veeeeeeel eerder meten doen! :chair: ) gisteravond de kever neergezet bij de garage voor de apk. Nu maar duimen dat hij erdoorheen komt (of dat er in ieder geval niet teveel aan hoeft te gebeuren.

Foto's van gisteravond:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/34238.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/34237.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/34239.jpg

Thanks Robert voor de lift naar huis! :hug:

Brazen
27-06-2006, 10:01
Zit alles er nog aan??? Na het nemen van dat weggetje bij Ton ?? :D


Suck6

Gijs
27-06-2006, 10:50
Ik vind hem er echt tof uit zien :cool:
Hoop dat de apk mee zal vallen, kun je lekker cruisen :D

Airtime
27-06-2006, 11:13
Zit alles er nog aan??? Na het nemen van dat weggetje bij Ton ?? :D


Pfff dat weggetje is met een niet verlaagde auto al een ramp, met het kevertje was het al helemaal niets! :rolleyes: Maar zo te zien zit (na 2 keer het weggetje te hebben 'genomen') alles er nog aan. :D Trouwen, dat stuk met klinkers van de parallelweg is ook een aardige bone-shaker! :eek:

Ik laat het (uiteraard) wel weten wat het is geworden.

Airtime
27-06-2006, 11:18
Ik vind hem er echt tof uit zien :cool:
Hoop dat de apk mee zal vallen, kun je lekker cruisen :D

Thanks man! :)

Ach, en als hij wordt afgekeurd, weet ik in ieder geval waar ik naar moet kijken. Tis alleen dat ik van het weekend op :rock: Werchter zit, de ACN wordt dan misschien wel lastig... :redface:

Brazen
27-06-2006, 11:29
Trouwen, dat stuk met klinkers van de parallelweg is ook een aardige bone-shaker! :eek:

:D Ja daar word je ook niet vrolijk van...

Dasher
27-06-2006, 11:31
mooie Kever :dance:

Airtime
27-06-2006, 13:38
Werd net gebeld, zo goed als goedgekeurd! :dance: Alleen de claxon werkte niet. Dus ik heb gezegd dat hij dan harder op de knop moest slaan. :D Denk dat hij niet goed contact maakt, waarschijnlijk kan ik hem vanavond ophalen! :dance: :woowoo:

Brazen
27-06-2006, 13:53
Werd net gebeld, zo goed als goedgekeurd!

Zo goed als :confused: :rolleyes: Gefeliciteerd! :cool:

Airtime
27-06-2006, 13:58
Ja, zo goed als. :rolleyes: Klinkt beetje vaag, maar hij ging er vanuit dat hij de claxon vandaag wel werkend zou krijgen, en omdat dat het enige resterende puntje was... :D

Brazen
27-06-2006, 14:02
Ja, zo goed als. :rolleyes: Klinkt beetje vaag, maar hij ging er vanuit dat hij de claxon vandaag wel werkend zou krijgen, en omdat dat het enige resterende puntje was... :D

Flinke zooi WD40... paar tikken erop....toet toet ;) Gaat helemaal goed komen, mooi werk joh!

volksaddiction
27-06-2006, 14:10
goed adresje he ;)
Gefeliciteerd pik !!
Eindelijk weer "aircooled" de weg op :woowoo:

Airtime
27-06-2006, 15:47
Net de (verlossende) bevestiging gehad: GOEDGEKEURD! En ook afgemeld, natuurlijk.

:wee:

Vanavond ophalen, morgen naar het werk ermee. :dance:

Probleem met de claxon was dat de sleepring ontbreekt. Moet ik dus even een nieuwe voor halen. :)

Niels - AirMighty.com
27-06-2006, 15:55
Gefeliciteerd Gozer!!!! :D Good Bussy :woowoo:

Bussie komt zo
27-06-2006, 16:01
kijk beter, cruisen met die hap..
Geweldig, gefeliciteerd ermee.

Airtime
27-06-2006, 16:09
Thanks heren!

Oja, enne @ Leon: Zekers goed adresje! Kan hem iedereen aanbevelen.

manijack
27-06-2006, 20:36
eindelijk APK.
Kunnen we hem dinsdag bewonderen.
gefeliciteerd jongen en nu cruisen geblazen

Airtime
07-08-2006, 12:34
Zal ik ook maar weer eens een updateje van mijn kevertje posten? :cool:

Ik rijd nu al een tijdje erg tevreden rond. Onder andere op de trouwerij van Keverpech de fotografe (die in het dagelijks leven ook mijn vrouw is :wuv: ) de hele dag rondgereden. Op een gegeven moment die dag begon de kever een beetje zijn territorium af te bakenen. Vermanend toespreken werkte niet, dus vorige week samen met Flat4Freak het blok er maar weer uit (in de hoop/verwachting dat het de oliekoeler zou zijn). Dit was dus niet het geval, het was de krukaskeerring. :angry: Omdat ik het juiste gereedschap (en de keerring zelf) daar niet voor bij me had, het blok er meteen maar weer terug ingehangen. :tongue:
Afgelopen weekend alle benodigde spullen geregeld (zoals een momentsleutel van 350 Nm) en weer met Flat4Freak (gezellig!) het blok eruit gefietst en de keerring vervangen.

Voorlopig lekt hij niet meer, dus kan ik nu weer verder met de handrem (kabel is gebroken :chair: ) en de claxon (werkt alleen als ik er hard op sla... :chair: )
Daarna komen de minder nodige, maar wel leuke dingen, zoals originele treeplanken, lagere bandjes voor, dan rondom nog wat verder verlagen, achterruitjalouzieen plaatsen, Empi-shifter monteren, mistlampen voorop aansluiten, dat soort dingen.

Hier nog even een fototje genomen op de trouwdag van Keverpech:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/8/Rolling.JPG
8)

Oja, en Flat4Freak, ontzettend bedankt voor de gezelligheid en de toegestoken handjes! :rock:

flat 4 freak
07-08-2006, 14:41
hahaha

beter dat het allemaal is gelukt pik
beter dat ie niet meer lekt

het was cker gezellig en het ging lekker vlot
half 11 in de schuur

en om 11 zaten we aan de koffie te kijken naar en blok wat achter de spaarkever stond met de koppeling en het vliegwiel er al af

goed gereedschap is het halve werk

beetje jammer dat die bout van de uitlaat afbrak ander had je ook die kachelpotten kunnen doen afgelopen zaterdag

oh ja
jij ook nog bedankt voor je hulp

VolksKai
07-08-2006, 14:51
Goed bezig Piemeltjes!!!! :rock:

ArjenE
17-08-2006, 13:42
zeker een mooie wagen zo... en helemaal mooi dat ie door zn apk is gekomen! :D

Ik hoop hem binnenkort eens te spotten in berkel! :)