Log in

View Full Version : daily driver poets- en uitmestbeurt;)

bobby-digital
17-05-2006, 16:00
Beste vw vrienden en Linnie;),

na iets meer als een jaar en ruim 40k km te hebben gereden, heb ik vanmiddag de Golf 2 GTD maar eens wat gepoetst voordat die roze wordt :giggle: heb 1 kant en de motorkap in de poets staan de rest komt morgen wel....
deze golf was (is) eigenlijk alleen voor woon werk verkeer en ik wou er eigenlijk niets aan doen... maja kon het toch niet laten om een beeetje toonbaar proberen voor de dag te komen.
Golfke ligt 6 cm dichter bij moeder aarde met 15 inch staal, achterkaarsen komen van tommy z'n type2.
Qua stukken eigenlijk alleen maar de wiellagers vervangen en de gloeispiralen dus dat valt nog wel mee, drukgroep komt er binnekort aan denk ik :redface: klinkt niet meer zo gezond daaronder.....

als er iemand nog low-budget ideeen heeft hoor ik het wel, geld pomp ik liever in de type 1, daarover binnekort meer;)

hier ff een paar pica's, van de gepoetste kant welteverstaan;)

http://www.volksforum.com/albums/files/8/6/7/PICT0011.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/8/6/7/PICT0010.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/8/6/7/PICT0009.JPG

LinnieTDI
17-05-2006, 16:06
Goot bezig gewaes ;) :D

Edit: Maarten, ik ben een vw-vriendinnetje geen vriendje :D :D

Mister Cool
17-05-2006, 16:09
Zo daar knapt -ie flink van op :D . Haha je bumpers ook maar eens weer zwart maken dan ;) . Van wat voor auto komt dit staal btw?

bobby-digital
17-05-2006, 16:12
nou die bumpers krijg je nooit meer zwart volgens mij, zal het van de week een keer gaan proberen maar heb er weinig hoop op....

staal komt een een renault kliko af, ga het misschien nog laten verbreden, maar vind het zo ook wel cool

Pedaalemmer
17-05-2006, 16:48
matzwart van motip...dat krijgt alles zwart ;)

goed werk..hij glimt weer als een olie natte tepel

Marco
17-05-2006, 21:42
Zwarte schoepoets, keertje of 3 a 4 herhalen, moet jij eens opletten wat ie weer zwart wordt en t blijft ook nog n aardige tijd zitten ook

vwleusden
17-05-2006, 21:55
Kiwi schoenpoets, 89cent ;) inwrijven met een redelijk hard borsteltje.

Marco
17-05-2006, 22:10
Die bedoelde ik, wist dat t iets met fruit te maken had :)

bobby-digital
18-05-2006, 19:47
zal het eens gaan proberen, thnx guys

Crosne
18-05-2006, 19:54
of zonnebloem olie :) werkt ook superrrrrrr

en Maarten....ook ff onder de bumpert poetsen :)

tjeeke
18-05-2006, 19:59
Zonnebloemolie of olijfolie werkt perfect.
Maar...met afgewerkte olie glimt ie ook mooi en gaat niemand twee keer tegen je auto aan hangen. :lick:

Alberto
18-05-2006, 22:12
afgewerkt motor olie
op smeren ff wachte uitpoetsen klaar
paar keer herhaalen voor het mooiste resultaat
plastic is ook van olie gemaakt dus werkt perfect

JeeWee
22-10-2006, 12:53
hey was op zoek naar spul waarmee je bumpers en andere kunststofdelen aan de buitenkant mooi zwart mee kunt krijgen, maar schoenpoets en afgewerkte olie is dus mooi spul naar ik begrijp! Nog meer tips?

René
22-10-2006, 12:58
hey was op zoek naar spul waarmee je bumpers en andere kunststofdelen aan de buitenkant mooi zwart mee kunt krijgen, maar schoenpoets en afgewerkte olie is dus mooi spul naar ik begrijp! Nog meer tips?

zorgen dat de bumpers goed droog zijn en dan lijnzaadolie erop smeren met een doek...is te krijgen bij dierenspeciaalzaken

uurtje in laten trekken en dan nog ff met een droge doek er overheen
:)

rickGT
22-10-2006, 15:06
zorgen dat de bumpers goed droog zijn en dan lijnzaadolie erop smeren met een doek...is te krijgen bij dierenspeciaalzaken

uurtje in laten trekken en dan nog ff met een droge doek er overheen
:)

he he eindelijk iemand die het ook door heeft, lijn of ongekooktelijn(iets moeilijker te vinden) olie en ze blijven echt lang mooi

golf mkII 16v
22-10-2006, 21:31
he he eindelijk iemand die het ook door heeft, lijn of ongekooktelijn(iets moeilijker te vinden) olie en ze blijven echt lang mooi
Inderdaat lijnolie,te vinden in de verfspeciaalzaak
gebruik het ook overal voor wat zwart is :D

RubenD
22-10-2006, 21:36
Motip heeft naast Matzwart ook speciaal voor bumper (kunststof dus) een mat zwart spray die ook goed hecht op de bumpers. Deze wil ik uit gaan proberen, mag jij ook wel doen! :D

Verder ziet tie er netjes uit!

JeeWee
24-10-2006, 21:08
RubenD, heb ik al gedaan, vind het resultaat wel ok maar is veel werk om alles af te plakken etc. Verder is het dan lastig om het mooi dekkend te krijgen (vlekkerig resultaat), dus wilde toch even wat anders eerst proberen, vandaar!

Pedaalemmer
24-10-2006, 21:11
als je teveel vlekken krijgt komt dat meestal door een slecht behandeld oppervlak. oorzaak is meestal slecht ontvetten van de ondergrond

JeeWee
24-10-2006, 21:13
't was ontvet en geschuurd met terpentine... Maar niet gespoten in een cabine dus wat wind kan ook een beetje funest zijn.