PDA

View Full Version : Achterlichten branden erg slecht


Steeph
17-05-2006, 20:57
Ik heb een maand of 5 geleden beide achterlichten vervangen van 5Watt naar 10Watt omdat ik ze minder vond branden.
Nu zijn de lampjes weer zeer zwak!! :confused:
Remlichten, knipperlichten en achteruitrijlampen branden als de tierelier, dat werkt dus helemaal goed!!!

Bekabeling net nagekeken van de achterlichten, (heb helaas geen meetinstrument) daar is niets aan te zien.

Totdat ik bij de zekeringenkast ging kijken!
Zekering 7 is voor het stadslicht en achterlicht links,
Zekering 8 is voor het stadslicht en achterlicht rechts,
Beide zekeringen waren erg nat met een vettige vloeistof. Een groot deel van de zekeringen kast onderaan overigens. :confused:

Nu is mijn vraag is contactspray een vluchtige stof EN is deze contactspray ook vettig?
Zo niet, dan moet die vloeistof ergens anders vandaan komen, alleen ik weet niet waarvan!!!

Wie o wie kan me wat meer licht in deze zaak geven!

Thnx ps ik heb een cabrio uit '89

Grtzzz

Reaper Kustoms
17-05-2006, 21:15
Nu is mijn vraag is contactspray een vluchtige stof EN is deze contactspray ook vettig?





ja

Steeph
17-05-2006, 21:28
Thnx, vettig blijkt een feit, dat ie vluchtig is lijkt me dan niet, omdat er al meer dan 1 jaar niet meer gekeken is naar de zekeringenkast, wat inhoud dat, mocht dit contactspray zijn, dat die spray er al erg lang zit!

Grtzzz

fre-golf1-16v
17-05-2006, 21:38
hoe branden je stadslampje in je koplampen dan ? let op stadslicht

Steeph
17-05-2006, 21:57
hoe branden je stadslampje in je koplampen dan ? let op stadslicht

Juist goed! Daar is ook niets mis mee!!! Het zijn alleen de achterlichten!!!

Grtzzz

vw dennis
17-05-2006, 22:05
Eigenlijk moet je fftjes doormeten, als het nou een massa probleem is, leg je gewoon ff een nieuwe massa bij je achterlicht, hoef je die draadboom niet te strippen.

Een goede manier om er achter te komen is een v4 meting :)

V1=v2+v3+v4

V1 is gewoon de accuspanning

V2 is de spanning over de verbruiker, in dit geval het lampje, zorg wel dat deze aan staat tijdens het meten

V3 is de plus kabel doormeten, 1 stekker op de plus van het lampje, de ander op de plus van de accu

V4 is massa controleren, 1 op massa lampje, en 1 op massa (chassis)

Als je V2 V3 en V4 bij elkaar optelt, moet het bij elkaar hetzelfde zijn als V1, Als dat het geval is heb je in ieder geval goed gemeten.

Dit kan je gewoon doen met de multiemeter, (moet je maar even zien te vinden) gewoon gelijkspanning, en tot een bereik van 20V instellen.

Succes :D

Steeph
17-05-2006, 22:13
Dank je voor de uitleg, ik ga kijken wat ik hier mee kan doen. Heb geen technische opleiding genoten, dus zal me er in gaan verdiepen via het www ;)

Zoals je in het 1e postje kunt lezen heb ik geen multiemeter. Ze kosten niet veel, dat weet ik ook. Msschn toch maar 's 1ntje aanschaffen!

Grtzzz

Golf_1_gts
17-05-2006, 22:20
€ 7 bij de Aldi :D

vw dennis
17-05-2006, 22:28
Zoals je in het 1e postje kunt lezen heb ik geen multiemeter. Ze kosten niet veel, dat weet ik ook. Msschn toch maar 's 1ntje aanschaffen!

Grtzzz

Ja, kan zeker geen kwaad om er 1 te hebben, komen altijd wel eens van pas. En een stroomloop schema is opzich ook wel handig om te hebben :)

Steeph
18-05-2006, 07:13
Met het boek "Jetst helfe ich mir selbst"

http://members.home.nl/stephan.gielisse/Volkswagen/VW_Jetzt_helfe_ich_mir_selbst.jpg

zou het mogen lukken.

Grtzzz

Lexo
18-05-2006, 07:35
je kunt het beste je massa verbindingen bij de achterlichten controleren op corrosie, draai ze even los en als het helemaal wit of groen uitgeslagen is, opschuren er weer monteren!

wat ook vaak gebeurd is dat de contactlipjes in de stekkers wat corroderen. hier zelfde verhaal, stekker loshalen en dan die koperen stripjes (de stekkertjes zelf dus) even opschuren!

dit scheelt erg veel!

Lieuwe
18-05-2006, 09:09
Heb hetzelfde ook gehad.. is 99% zeker een massaprobleem.

Achterop de lichtunits zitten ook aansluitingen waar je een extra massa aan kan leggen (tenminste bij mijn brede units). Ik heb ook aardig wat gezeik gehad met massaproblemen en slechte (geoxideerde) verbindingen, maar het is nu wel aardig goed bij mij. Alles werkte de avond voor ik naar de APK moest en toen bij de APK werkte in 1 keer de complete rechterkant niet meer :D

Steeph
18-05-2006, 23:59
Meten is (z)weten salkmarsegguh!
Ben vdaag bij de Aldi geweest, en kon daar geen metertje vinden voor minimaal € 7. helemaal GEEN!!!

Ik vind het erg wazig waar die vettige vloeistof dan vandaan komt!
Er zit geen stuurbekrachtiger in m'n cabby!

het is wel frappant dat het alleen bij de 2 achterlichten is die zwak schijnen! omdat de gehele onderkant van de zekeringenkast vettig is!

Dat massa verhaal ga ik ook eens na evenals de oxidatie, wel wazig dat het om de beide achterlichten gaat, nogmaals de andere lampen van de beide units werken prima!

Grtzzz

Lexo
19-05-2006, 06:16
oxidatie krijg je door vocht, als het in je koffer vochtig is is het dus niet zo vreemd dat beide lampen (hun massa's) daar last van krijgen..

Steeph
19-02-2009, 11:19
Kom na vele jaren dit topic weer eens tegen, toch maar even reageren, beter laat dan niet.

HALFORDS verkoopt SHIT lampjes, allemaal eigen merk troep, en die dingen gaan in no time achteruit.
Heb er Philips in gedaan en die werken al weer een hele tijd goed.

Topic kan dus dicht! Knap dat het al zo lang open staat. ;)

Grtzzz

evilnyntje
19-02-2009, 11:33
Topics met info die voor anderen handig kan zijn gaan nooit dicht ;)

The_Rabbit
19-02-2009, 12:17
Heb hetzelfde ook gehad.. is 99% zeker een massaprobleem.

Achterop de lichtunits zitten ook aansluitingen waar je een extra massa aan kan leggen (tenminste bij mijn brede units). Ik heb ook aardig wat gezeik gehad met massaproblemen en slechte (geoxideerde) verbindingen, maar het is nu wel aardig goed bij mij. Alles werkte de avond voor ik naar de APK moest en toen bij de APK werkte in 1 keer de complete rechterkant niet meer :D


Ook 99% zeker een massaprobleem. ;)