PDA

View Full Version : kortsluiting in achterlichten...


G-eert-40
23-05-2006, 14:52
tis een polo 2F uit '93.

na ongeveer 2x mijn linker-achter lampje van het gewone licht te hebben vervangen, is hij nu weer stuk. bij nader inspectie zag ik dat het armatuur bij de onderste 2 lampjes beetje was aangetast door vocht. dus vanmiddag even mijn achterlicht-unit eruit gehaald. er kwam een flinke straal water uit de onderste twee gedeeltes van mijn buiten-unit.

mijn vraag is of er een algemeen bekend probleem is met betrekking tot vocht in die achterlicht-units? want de rubber-ring die tegen het chassis aan zit, is volgens mij nog goed. kan het dan aan de glaasjes liggen, dat die pakking of iets dergelijks gewoon versleten zijn? zoja, zijn de glaasjes makkelijk te verwijderen en opnieuw in te smeren met lijm of iets dergelijks?

hoop dat iemand me kan helpen, heb over 2 weken apk keuring. rechter-unit is nog perfect en die andere is na klein beetje schuurwerk ook weer goed, en wil niet nieuwe achterlicht-units aanschaffen.

mvg geert.

G-eert-40
23-05-2006, 23:25
upje

Dennis@polo86c.nl
24-05-2006, 08:55
Als de pakking tussen de lamp en de carosserie goed is, dan moet de licht-unit wel lek zijn, of er loopt water vanuit binnen in de auto in.

Volgens mij heb ik nog wel een gebruikte achterlicht liggen, origineel getind, bestuurderskant.

G-eert-40
24-05-2006, 11:35
van binnen is alles droog, dan zal het wel via die glaasjes ergens naar binnen stromen. ik heb van die donkere zwart/rode achterlichten erin zitten. zou een heel dun laagje doorzichtige siliconenkit niet werken? overal tussen de naden insmeren?