PDA

View Full Version : Golf mee naar nederland?

millie
03-06-2006, 20:06
Wat vinden jullie?
Moet deze golf nederlander worden of portugees blijven.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/Img00240.jpg

Het is een golfje 1300 carb.
Zeer goede staat heeft wat oorlog wonden van Lisboa,maar verder bikkel hard.

Wahnsinn
03-06-2006, 21:11
Ik zou kijken wat de kosten zijn voor het invoeren zijn en dan kijken of je voor minder geld niet hier eenzelfde golfje kunt krijgen. Maar dat denk ik niet..

En als je er emotioneel aan gehecht bent, dan lijkt het me duidelijk. :)

robertjan007
03-06-2006, 21:24
Ik zou kijken wat de kosten zijn voor het invoeren zijn en dan kijken of je voor minder geld niet hier eenzelfde golfje kunt krijgen. Maar dat denk ik niet..

En als je er emotioneel aan gehecht bent, dan lijkt het me duidelijk. :)

Idem...

Jurgen Santana
03-06-2006, 21:30
Ik denk ook dat je je de kosten en moeite beter kunt besparen en een nieuwe (lees andere) Golf kunt kopen.

Zeend
03-06-2006, 21:53
Je moet idd de regels uitzoeken, met name de BPM. Volgens mij hoef je die niet te betalen als je minimaal een jaar in het buitenland hebt gewoond. Wie weet geldt dat ook voor de verwijderingsbijdrage.
Als hij goed is en hij doet het goed, meenemen. Moet je wél BPM betalen... beter hier een goede zoeken, er zijn nog golfjes zat!

Wel leuk: dat UA-kenteken, oekraïenelooker!

Jens

Wahnsinn
03-06-2006, 22:12
Heb net even BPM gekeken, de BPM is maximaal 200 euro.. dus dat is ook niet het geld.

BPM Calculator (http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp)

Maar als het als "inboedel" mee kan dan gewoon houden. Waarom dan het gedoe van nieuwe auto zoeken. Nu weet je wat je hebt, en het bevalt je blijkbaar :)

millie
03-06-2006, 22:45
Ik woon 6 jaar in portugal.

Dus de auto valt onder inboeldel?
De auto staat overgens niet op mijn naam.

Om je eerlijk te zeggen ben ik er wel wat aangehecht.
Net veel dingen vervangen aan de auto.

Als bpm moet betalen en alles om moet zetten bij de rdw kost het me niet meer als 400€.

Ik denk dat ik het gewoon moet doen.

Trouwens zolang ik niet ingeschreven ben kan ik nog eff mijn lol op met een portugees kenteken,en 8.10€ aan belasting per jaar en 250€ per jaar aan verzekering.:D

Dat is maar van te korte duur.:(
Daarna moeten er weer aangeloven de harde werkelijkheid die belasting van nederland heet.;)

hajee
03-06-2006, 23:15
als de auto niet op je naam staat kun je hem niet meenemen als verhuisboedel, dan moet ie minimaal een jaar of half jaar? op je eigen naam gestaan hebben, en moet je hem hierna nog weer een jaar, of weer half jaar?? op je eigen naam houden,
nu is het gewoon een import auto, dus bpm verschuldigd

Jelle
04-06-2006, 10:02
Om je eerlijk te zeggen ben ik er wel wat aangehecht.

Daarom... gewoon meenemen, kosten zijn niet zo hoog.

hajee
04-06-2006, 11:06
Ook als de auto op naam van zijn vrouw staat?
als z'n vrouw hem invoerd als verhuisgoed, kan dat natuurlijk wel.
maar niet op z'n eigen naam.

Wahnsinn
04-06-2006, 11:47
Trouwens zolang ik niet ingeschreven ben kan ik nog eff mijn lol op met een portugees kenteken,en 8.10€ aan belasting per jaar en 250€ per jaar aan verzekering.:D

:eek: :eek:

Der Typ Siebzehn
05-06-2006, 11:49

Dat is maar van te korte duur.:(
Daarna moeten er weer aangeloven de harde werkelijkheid die belasting van nederland heet.;)

Waarom blijf je ook niet lekker in Portugal zitten? Als ik dat zo lees, tjongejonge, daar ben je w.b.t. het financiele beter af, en last but not least ook zeker w.b.t. het weer, hier dat regenachtige pokkenklimaat, daar: sunshine, sunshine reggae.....overleg het je nog eens!

DeNB3rt
05-06-2006, 12:13
en minder regen/kans op roest :D

millie
05-06-2006, 13:00
Om het eerlijk te vertellen wil ik hier ook niet weg.

Maar het grote brobleem in portugal is dat het zeer moelijk
is om wat geld te maken.

Ik heb hier zoon 2 jaar voor verschilende basen gewerkt,waar ik werkelijk gillend weg ben gegaan.
Nu werk ik zoon 4 jaar voor me zelf,maar de laatste jaren sinds die euro er in is gekomen is hier zeer moelijk om wat te verdienen.

Mensen moeten meer betalen,en krijgen niet meer salaris dat doet niet goed.
De ziekefondsverzekering is omhoog gegaan btw is met 2% gestegen nu dus 21% en ga zo maar door.

En het min.salaris is nog altijd 350€ netto per maand,maar over het algemeen zitten de mensen op zoon 750€ netto.(gedeelte zwart):woowoo:

Dus ik stop ermee,iedere prijs die ik maak is te duur.
Ik sta liever te timmeren in de kou in nederland,maar dan weet ik wel zeker dat ik mijn rotsooie kan betalen.

Het is jammer want ik mag hier graag leven,cultuur,het leven op zich,ect.
In portugal is het echt nog zo:"gezelligheid kent geen tijd"!;)

Der Typ Siebzehn
05-06-2006, 13:20
.....hier zijn de bazen nog meer om te gillen! Uitzicht op vast werk is ook hier op het moment bijna nihil, je zult meestal jaren voor een uitzendbureau bezig zijn. En met een loon van tussen de 1000,- en 1500,- Euro netto maandelijks, weliswaar, heeft men het hier zwaar, geloof dat maar. Hier zijn we ons ook blauw aan het betalen aan o.a. het ziekenfonds, is dit jaar meer geworden, word weliswaar gecompenseerd, maar niet voldoende. Verder o.a. hoge huurprijzen, koopwoningen zijn hier in NL. belachelijk duur, veel onzinnige en onterechte belastingen b.v. de "onroerend-goed" belasting, enz. enz. Hier is het leven pas echt duur, hier word je van alle kanten geplukt. Je moet het maar zelf weten wat je doet, maar dat is de (nederlandse) realiteit.

Tommy
05-06-2006, 16:12
.....hier zijn de bazen nog meer om te gillen! Uitzicht op vast werk is ook hier op het moment bijna nihil, je zult meestal jaren voor een uitzendbureau bezig zijn. En met een loon van tussen de 1000,- en 1500,- Euro netto maandelijks, weliswaar, heeft men het hier zwaar, geloof dat maar. Hier zijn we ons ook blauw aan het betalen aan o.a. het ziekenfonds, is dit jaar meer geworden, word weliswaar gecompenseerd, maar niet voldoende. Verder o.a. hoge huurprijzen, koopwoningen zijn hier in NL. belachelijk duur, veel onzinnige en onterechte belastingen b.v. de "onroerend-goed" belasting, enz. enz. Hier is het leven pas echt duur, hier word je van alle kanten geplukt. Je moet het maar zelf weten wat je doet, maar dat is de (nederlandse) realiteit.

:iamwithst