PDA

View Full Version : Haperende Polo


gscherpenzeel
05-06-2006, 14:58
Hi all,

Sinds een week heb ik een probleem met mijn Polo (1.6 bj 1999). Bij bepaalde snelheden valt soms de aandrijving weg. Zelf heb ik totaal geen verstand van auto's en ben ook al met het probleem bij mijn garage geweest. Ze hebben in eerste instantie de onstekingskabels (?) vervangen, maar het probleem bleef.
Vorige week is de auto weer bij de garage geweest, maar de monteur heeft het wegvallen niet kunnen reproduceren. (Maar ik zelf wel) Afgelopen vrijdag had ik er weer last van, en ben dus nogmaals langs de garage gereden. In een testritje gebeurde er wederom niets.

Het is namelijk dat bij het doortrekken in de derde versnelling tot ongeveer 75 km/u en 100 km/u in de vierde (de momenten vlak voordat ik doorschakel naar de volgende versnelling) er een schok in de auto te voelen is. Nadat de schok geweest is loopt de motor prima verder, maar in de periode van de schok en kort daarna is de aandrijving weg.

Misschien heeft het er niks mee te maken, maar een paar dagen geleden stond de auto stationair te draaien (vlak na inschakeling) en toen ging de motor uit niks van 1000 naar 2000 toeren en weer terug, en weer naar 2000. Alsof ik met het gas zat te spelen.

Vanmorgen had ik er na een koude start weer last van, daarna heeft ie ongeveer een 3 uur stilgestaan, toen ging het prima, en na weer een half uurtje stil te hebben gestaan was het weer helemaal knudde.

De garagemonteur heeft er totaal geen idee van wat het kan zijn, misschien iets met temperatuur sensoren maar ik heb eigenlijk weinig zin om een hoop onderzoeksuren te gaan betalen.

Heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn? Of kan ik er beter mee naar een VW dealer gaan (meer uitleesmogelijkheden oid?)

Berserker
06-06-2006, 09:43
Ik heb een polo uit 97 1.4 en als ik die doortrek dan hikt die ook....

is volgens mij valse lucht of de LMM, mijne loopt stationair ook niet altijd even goed... valt soms uit...

gscherpenzeel
06-06-2006, 18:38
Ik heb een polo uit 97 1.4 en als ik die doortrek dan hikt die ook....

is volgens mij valse lucht of de LMM, mijne loopt stationair ook niet altijd even goed... valt soms uit...

Ok, en hoe valt dit te verhelpen? (btw, wat is de LMM??)

G-eert-40
06-06-2006, 19:25
LMM = lucht massa meter.

vw dennis
06-06-2006, 19:51
Misschien wel Temp. voelertje, gaan wel vaker kapot.

Berserker
07-06-2006, 07:58
kijken waar ie valse lucht aantrekt d.m.v. remmenreiniger erop te spuiten...

en daar de pakking of iets dergelijks vervangen of vloeibare ertussen...

kheb er nog niet naar gekeken...

gscherpenzeel
10-06-2006, 16:20
De polo is inmiddels naar de dealer geweest. Storingsgeheugen uitgelezen en het bleek dat er een probleem was met de gasklepregeleenheid. Deze is vervangen en het gasklephuis is schoongemaakt en de basisinstelling is weer teruggezet.

Probleem verholpen!

poloatlanta
26-06-2006, 14:18
De polo is inmiddels naar de dealer geweest. Storingsgeheugen uitgelezen en het bleek dat er een probleem was met de gasklepregeleenheid. Deze is vervangen en het gasklephuis is schoongemaakt en de basisinstelling is weer teruggezet.

Probleem verholpen!

Volgens mij heb ik dit zelfde grapje met m'n polo, maar hoeveel heeft het je gekost?>