Log in

View Full Version : USA bumper met chroom op de Jetta

Jetta MaNiA
05-06-2006, 18:19
Hallo allemaal,

Heb vandaag een USA bumper gemonteerd met chromen strips. Ben benieuwd naar de reacties. Weet nog niet of ik em erop houd, aangezien ik de USA achterbumper niet heb. Anders gaat deze de verkoop in, raak em vast wel kwijt.

De kentekenplaat komt eronder, maar wel zo dicht mogelijk tegen de auto aan. Ik fabriceer nog wel iets, komt wel goed.

En de felbegeerde meguiars sticker zit er ook op :)

http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5872.sized.jpg

http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5875.sized.jpg

http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5871.sized.jpg

Hieronder staan de bushok formaat posters:
http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5872.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5875.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5871.jpg

Erwin G60
05-06-2006, 18:42
Ziet er goed uit gewoon laten zitten en op zoek gaan naar een usa achterbumper:D

maartenunplukt
05-06-2006, 18:44
idd, vind het erg gaaf

René
05-06-2006, 18:44
jup! staat hem super! zou ook op zoek gaan naar `n ami-achterbumper
ook toevallig net met meguiar`s gepoetst? ;)

breadfan83
05-06-2006, 18:54
niet meer weg doen, staat dr erg goed!

t kenteken kan je mbv beugels aan de binnenbalk vastmaken, zo hoef je tenminste geen gaten in de bumper zelf te boren

nu nog effe een achterbumpertje regelen!

Jetta MaNiA
05-06-2006, 19:08
Bedankt voor de reacties mensen! Als iemand een USA achterbumper met chroom weet te liggen, laat maar weten!

niet meer weg doen, staat dr erg goed!

t kenteken kan je mbv beugels aan de binnenbalk vastmaken, zo hoef je tenminste geen gaten in de bumper zelf te boren

nu nog effe een achterbumpertje regelen!

Net 2 dagen bezig geweest dat ding strak te krijgen. Ga nu niet die plaat vastparkeren ofzo :tongue:

Komt een mooie beugel onder. Die USA dingen zijn daar allemaal op voorbereid, moet niet al teveel moeite kosten.

Jetta MaNiA
05-06-2006, 19:09
jup! staat hem super! zou ook op zoek gaan naar `n ami-achterbumper
ook toevallig net met meguiar`s gepoetst? ;)

Gepoetst? Ik poets nooit :D

2 Keer per week wassen en waar nodig Meguiars Gold Class derover.

Pedaalemmer
05-06-2006, 19:13
staat hem zo goed..vraag me af of het met kenteken ook nog mooi is. love the rimms !

Zweiter
05-06-2006, 19:18
staat em erg goed hoor! bumpertjes met chrome (zeker de usa-serie) is ook echt rovers-goed aan het worden. nu ik nog een setje vinden voor op de golf... :rolleyes:

Arnaud
05-06-2006, 19:18
Yep, toppertje hoor!! Houwe zo, en i.m.o. is het niet eens zo storend, een US-voorbumper en een Euro achterbumper!
Is het een nieuwe trouwens? Lijkt wel zo! :woowoo:

Jetta MaNiA
05-06-2006, 19:20
Yep, toppertje hoor!! Houwe zo, en i.m.o. is het niet eens zo storend, een US-voorbumper en een Euro achterbumper!
Is het een nieuwe trouwens? Lijkt wel zo! :woowoo:

Nee niet nieuw, gewoon 2 dagen mee bezig geweest. Schuren ontvetten spuiten. Zitten nogal wat lagen op.

Moroder
05-06-2006, 19:57
Nee niet nieuw, gewoon 2 dagen mee bezig geweest. Schuren ontvetten spuiten. Zitten nogal wat lagen op.

Met structure coat :rolleyes: ?? Net ook nog 2 bumpertjes mee gespoten, nadat ik de beschadigingen had bijgeschuurd ;). Als nieuw!

BasLacrosse
05-06-2006, 22:14
complimenten voor de bumper, fantastisch!

|| RS ||
05-06-2006, 23:00
Johan! Ben je gek geworden ofzo? Je gaat die bumper toch niet meer wegdoen. Ben je helemaal door de ratten besnuffeld! (<-- hahaha, heerlijke uitdrukking vind ik dat :D ).

Maarre ... die bumper blijft mooi zitten! Met of zonder Ami-achterbumper, lekker boeiend. Zo enorm verschil is het niet en zo storend is het ook niet als ze verschillend zijn. Maar desondanks zou ik er wel opzoek naar gaan natuurlijk ...

En die kentekenplaat ... komt ie aan de zijkant te zitten? Of recht in het midden?

Gijs
05-06-2006, 23:10
Ben je helemaal door de ratten besnuffeld! (<-- hahaha, heerlijke uitdrukking vind ik dat :D ).

Whahah!

Staat goed dit geheel. Wat me ook erg opvalt is dat je auto nog super in de lak staat zeg :cool:
Mooi geheel :)

Jetta MaNiA
06-06-2006, 06:44
Johan! Ben je gek geworden ofzo? Je gaat die bumper toch niet meer wegdoen. Ben je helemaal door de ratten besnuffeld! (<-- hahaha, heerlijke uitdrukking vind ik dat :D ).

Maarre ... die bumper blijft mooi zitten! Met of zonder Ami-achterbumper, lekker boeiend. Zo enorm verschil is het niet en zo storend is het ook niet als ze verschillend zijn. Maar desondanks zou ik er wel opzoek naar gaan natuurlijk ...

En die kentekenplaat ... komt ie aan de zijkant te zitten? Of recht in het midden?

Nu ik de foto's wat meer zie vrees ik ook dat ie blijven moet. Het staat inderdaad wel gaaf. Ik pak vanavond wel een klapstoeltje, ga ik gewoon een half uur voor de auto zitten loeren.

Kentekenplaat komt in het midden, de hele auto is symmetrisch, op het Jetta logo na op de achterkant, dus moet de kentekenplaat in het midden. Maar die komt met een custom beugel onder de bumper. Wil hem namelijk precies in het midden van de bumper hebben. Met de huidige constrictie komt ie vlak met de voorkant van de bumper. Dat vind ik maar niks.

Ik zie jullie op MIVW! En hoogstwaarschijnlijk met deze bumper. Heb gister al gereden zonder plaat aan de voorkant, maar een ritje MIVW zal me vast minder goed afgaan zonder plaat.

Jetta MaNiA
06-06-2006, 06:48
Hier nog 2 foto's. GerbenH wilde het geheel plaatje graag zien, dus snel met de camera naar buiten gehold:

http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5877.sized.jpg

http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5878.sized.jpg

http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5877.jpg
http://www.onh.zolties.nl/albums/album167/100_5878.jpg

okkehel
06-06-2006, 18:07
ja die bumper staat super..houden dus maar daar was je zelf ook wel over uit.
maar waar heb je die bumper op de kop getikt zijn volgens mij vrij moeilijk te krijgen of/en heel duur..

Oane
06-06-2006, 21:05
staat mooi johan! knipoog

breadfan83
06-06-2006, 22:39
Net 2 dagen bezig geweest dat ding strak te krijgen. Ga nu niet die plaat vastparkeren ofzo :tongue:

Komt een mooie beugel onder. Die USA dingen zijn daar allemaal op voorbereid, moet niet al teveel moeite kosten.

heb je dr aan geschuurd en gespoten dan ofzo?
welke lak heb je dr dan voor gebruikt? en hoe heb je de biesje los gekregen?

heb je m nog voorbehandeld? en zoja, waarmee?

vwjopie
07-06-2006, 06:19
ziet er heel erg goed uit die bumper erop...
trouwens het hele geheel mag er wezen...

Jetta MaNiA
07-06-2006, 06:42
heb je dr aan geschuurd en gespoten dan ofzo?
welke lak heb je dr dan voor gebruikt? en hoe heb je de biesje los gekregen?

heb je m nog voorbehandeld? en zoja, waarmee?

Hele ding geschuurd met de excentrische korrel 180. Daarna plastic primer.
Toen in de filler gezet. Toen de structuur er weer opgespoten.

Daarna met matzwart zijdeglans afgespoten en klaar.

Tussentijds steeds ontvetten natuurlijk.

Het biesje? Afplakken heh... niet moeilijk doen als het makkelijk kan :cool:

breadfan83
07-06-2006, 10:46
en dat gaat niet breken dan? k bedoel, de bmper is altijd n beetje flexibel, en die verf zal wel aardig hard worden...

MKII freak
07-06-2006, 17:52
laten zitten en als je m zat bent... mij bellen als de sodemieter haha

Staat super kerel

Moroder
07-06-2006, 19:25
en dat gaat niet breken dan? k bedoel, de bmper is altijd n beetje flexibel, en die verf zal wel aardig hard worden...

Volgens mij spuit hij dat met structure coat van Innotec. Spul is flexibel dus breekt ook niet. Zeker 100% mooi spul dat :)

breadfan83
07-06-2006, 21:13
Volgens mij spuit hij dat met structure coat van Innotec. Spul is flexibel dus breekt ook niet. Zeker 100% mooi spul dat :)

ok, bedankt!

iig NIET weg doen die bumper!
heb je nog interesse in een amerikaanse achterbumper voor een jetta btw?

Mister Cool
07-06-2006, 21:56
Heej dit staat 'm erg goed :cool: ! Blijft ook een heerlijk fijne auto trouwens! Spotte 'm van de week nog bij nijega afslag de wâldwei op (dinsdag ofzo(was ook in de slet coupe)

Ik vind jou lichtjes namelijk ook wel vetjes! Kun je me daar wat meer over vertellen??

Jetta MaNiA
07-06-2006, 22:14
ok, bedankt!

iig NIET weg doen die bumper!
heb je nog interesse in een amerikaanse achterbumper voor een jetta btw?

Ja, zolang je de binnenbalk er maar bij hebt. En chrome erop natuurlijk.

Jetta MaNiA
07-06-2006, 22:14
Heej dit staat 'm erg goed :cool: ! Blijft ook een heerlijk fijne auto trouwens! Spotte 'm van de week nog bij nijega afslag de wâldwei op (dinsdag ofzo(was ook in de slet coupe)

Ik vind jou lichtjes namelijk ook wel vetjes! Kun je me daar wat meer over vertellen??

Wat wil je weten?

breadfan83
08-06-2006, 04:16
Ja, zolang je de binnenbalk er maar bij hebt. En chrome erop natuurlijk.

pb me daar vrijdagavond effe over, tegen dan hoop ik dr wat meer over te weten.

gr,

chris

Marco
08-06-2006, 22:59
Biesje kun je er zo afhalen, zit geklemt, met beetje handigheid krijg je em er wel af.

breadfan83
10-06-2006, 23:11
Biesje kun je er zo afhalen, zit geklemt, met beetje handigheid krijg je em er wel af.

dus als ik hem een gewone biesloze regel kan ie t biesje van zijn eigen bumper overzetten? zal denk k wel wat geld schelen
ook nog US lights nodig miss?

|| RS ||
10-06-2006, 23:58
Hee ! En ik dan ? :eek:

:D

breadfan83
11-06-2006, 02:02
Hee ! En ik dan ? :eek:

:D

ik wilde alleen effe informeren of dit mogelijk was. :hug:
geen zorgen , als ik aan één bumper kan komen, is die tweede ook geen probleem meer...

t zijn maar bumpertjes he :rolleyes: haha

|| RS ||
12-06-2006, 19:04
Nee bumpers hoef ik niet (heb dikke bumper model), maar wel de achterlichten! :D

Mister Cool
12-06-2006, 22:32
Wat wil je weten?

Nou dat lijkt wel wat op xenon vond ik... En ik vroeg me af wat je daar aan gedaan had?? Complete units, of speciale pitten, weet ik wat er allemaal mogelijk is?? En heb je er dan ook meer lichtopbrengst van?? Leek mij namelijk wel wat...

Jetta MaNiA
13-06-2006, 06:48
Nou dat lijkt wel wat op xenon vond ik... En ik vroeg me af wat je daar aan gedaan had?? Complete units, of speciale pitten, weet ik wat er allemaal mogelijk is?? En heb je er dan ook meer lichtopbrengst van?? Leek mij namelijk wel wat...

Zijn speciale pitten. Zogenaamd meer lichtopbrengst, maar valt tegen. Ik ga er van die Philips night guide pitten inzetten.

Volkswagenaar
13-06-2006, 09:03
Staat wel fijn Johan!

Nas
14-06-2006, 17:43
ik wilde alleen effe informeren of dit mogelijk was. :hug:
geen zorgen , als ik aan één bumper kan komen, is die tweede ook geen probleem meer...

t zijn maar bumpertjes he :rolleyes: haha

Je hebt een PM

sanderz
14-06-2006, 20:27
ik vind het super staan en ook een mooie auto, alleen ik ben niet zo fan van die dikke onderlip. maw is te laag in verhouding met de zijkant. voor de rest topauto.

mzzl sander

Jetta MaNiA
14-06-2006, 20:37
Er zijn ook van die wielrand dingen, die precies op die lip komen tot aan bovenkant "dunne" bumper.

Ben benieuwd hoe dat zal staan. Dan lijkt die verhouding heel anders. Maar het was mij ook al opgevallen hoor. Maar vind de 16v lip wel beter staan dan de CL lip.