PDA

View Full Version : Versnellingsbak vraagje

martin_d_B
06-06-2006, 07:44
Weet iemand de ratio's van een CP bak(2liter bak van een t2)??

Ik ga dieselen en wil het toerental bij 120 wel weten, anders kan ik de maat schoeisel nog een beetje aanpassen.. :D

wannabay
06-06-2006, 11:24
Uit m'n hoofd weet ik het niet, maar ze staan in Molinari's boek.
de nieuwe bijbel zogezegd ;) :D

Fahrvergnugen
06-06-2006, 20:19
Weet iemand de ratio's van een CP bak(2liter bak van een t2)??

Ik ga dieselen en wil het toerental bij 120 wel weten, anders kan ik de maat schoeisel nog een beetje aanpassen.. :D

+/- 4000 toeren als ik me niet vergis

martin_d_B
07-06-2006, 12:20
+/- 4000 toeren als ik me niet vergis

Dat vind ik toch nog erg veel voor een AAZ (1.9TD), dus wil dit toerental wel wat naar beneden hebben.
Weet je toevallig waar ik die ratio's kan vinden? Dan kan ik er een reken tooltje op los laten om het een en ander te berekenen...

En is de km teller aan te passen van een t2b?? Want die gaat niet meer kloppen als ik met de wielen ga rommelen om aan het gewenste toerental te komen.. :(

martin_d_B
07-06-2006, 12:22
Uit m'n hoofd weet ik het niet, maar ze staan in Molinari's boek.
de nieuwe bijbel zogezegd ;) :D

Waar kan ik die "bijbel" vinden??

VWrijder
08-06-2006, 20:03
Waar kan ik die "bijbel" vinden??
Zie dit draadje (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15104)

mattijs
08-06-2006, 20:35
Dat vind ik toch nog erg veel voor een AAZ (1.9TD), dus wil dit toerental wel wat naar beneden hebben.
Weet je toevallig waar ik die ratio's kan vinden? Dan kan ik er een reken tooltje op los laten om het een en ander te berekenen...

En is de km teller aan te passen van een t2b?? Want die gaat niet meer kloppen als ik met de wielen ga rommelen om aan het gewenste toerental te komen..

maarre...als je het alleen bij de achterbanden houdt hoef je de km-teller niet aan te passen...En ik vind het persoonlijk ook wel mooi staan, achter iets grotere diameter dan voor...maar ja dat ben ik natuurlijk... ;)

martin_d_B
09-07-2006, 10:59
Omdat ik toch nog steeds een beetje met het toerental van mijn busje zit heb ik toch weer een vraag over de bak.
Ik heb nu ook een porsche 914 bak, maar nu is mijn vraag of deze nu langer is dan een CP bak?? en zo ja is het dan de moeite waard om deze om te bouwen; neusschakeling, diff omdraaien, enz...

Ik hoor het wel weer... :D

Fahrvergnugen
10-07-2006, 09:53

En is de km teller aan te passen van een t2b?? Want die gaat niet meer kloppen als ik met de wielen ga rommelen om aan het gewenste toerental te komen.. :(

Hoi Martin,

van ratio's weet ik helaas niets, ik weet dat het +/- 4000 omw. is omdat ik ook met een CP bak rijdt.

wat betreft je km.teller, je kunt (net zoals ik) een fiets comp. gebruiken, je kunt hier zelf de omtrek van je banden ingeven en hij kan tot 300km/h dus prima oplossing.

Gr,
Paul.