View Full Version : 16v slaat af
Corrado_G60
06-06-2006, 17:39
Mijn 16v-tje KR slaat vaag af?! Ben laatst van nieuwegein naar tilburg gereden zonder problemen. Nou reed ik vandaag in het centrum van Tilburg, op een mooie weg trek ik de auto door naar +/- 6000 toeren waarna die vaag begint te stotteren. Ikke afremmen en terugschakelen naar zn 2, nix meer aan de hand. Wil ik even later een sloom bochtje maken, slaat de motor af. Kon hem wel weer meteen starten dus ben maar door gereden. Kmtje verder gebeurde hetzelfde weer, iemand enig idee waar dit aan kan liggen??
Wat ik kan bedenken:
1. Thermostaat kapot, geen koeling meer, blok te warm, valt uit.
2. Knik in kabelboom waardoor die bij bepaald toerental slecht verbinding maakt.
jan_gti_16v
06-06-2006, 20:03
ik heb het ook gehad met me golf bleek aan de ontsteking te liggen...
dus die vervangen en toen ging die weer.....
Corrado_G60
06-06-2006, 20:53
Hij wordt wel erg snel warm, maar dacht dat dit een 16v kwaaltje was. Het lampje van de watertemp. gaat iig nooit branden. Kabelboom zal ik even nakijken.
@ Jan, was bij jou de complete ontsteking overleden of alleen de contactpunten/rotor ?!
waarschijnlijk je ontstekingskeerring die de olie an de goede kant van je kop houd.
Als er dan olie bij je ontsteking komt da nheb je geen vonk meer of erg slechte vonk en loopt ie dus beroerd.
Komt dan vooral bij hoge inspanning voor omdat je zoveel toeren maakt dus oliedruk word ook hoger lijkt me waardoor de olie door je keerring gaat lekken.
golf mkII 16v
06-06-2006, 22:57
pomp in de brandstoftank geen goed contact
jan_gti_16v
06-06-2006, 23:43
heb bij mij de hele ontsteking vervangen..
en als die vol met olie zit zou je kunnen proberen te reinigen met remmen reiniger...
dan wel ff goed schoonmaken erna anders ken je je vlees braden in je motorruimte...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.