Log in

View Full Version : Het blokje ligt erweer in!!

mk1owner
07-06-2006, 12:15
Vorige week heb ik alle binnekanten gespoten buitenkant in de grondlak en de auto is goed strak! Nu eb ik gister met een vriend van me mn motorblokje erweer ingehangen alleen sta je dan weleens voor zo'n raadsel namelijk Hoe zat dat ookalweer?? :redface: . Ik heb gister de koppeling aangesloten en de schakelstang maar ik krijg m heel moeilijk in zijn 3 wat heb ik hier fout zitten? En heeft er iemand een kabelboomschema voor me van een golf 1 uit 1981 met een 1300 carb motor? Verder zou ik graag willen weten welke brandstofleiding de retour en de toevoer is dus de bovenste of onderste slang, en hoe dat idiote slangenstelsel van de kachel loopt? Sorry ben niet echt een autotechneut kwa motoren dus hoop dat iemand me erbij kan helpen Groetjes arjan alvast bedankt

VwPolo89
07-06-2006, 12:32
het slecht in zijn 3 gaan kan ermee te maken hebben dat schakelstang slecht gecentreerd is en dat je zo een versnelling slecht kan nemen.

bij mijn polo is de bovenste leiding de toevoerleiding van de brandstof maar of dit bij je golfje ook zo is weet ik niet, je kan eventueel kijken als je brandstoffilter er nog aanhangt, als dit het geval is dan is deze de aanvoerleiding

mk1owner
09-06-2006, 21:31
pff word er helemaal gek van de kabelboom :( . Ik heb nu alles aangesloten wat ik weet dus mn schakelaars tellers startmotor benzine meter bla bla. Maar nu heb ik echt kabels over waarvan ik zeg hoe komt dit hier aangezien de vorige eigenaar ookal aan die boom gerommeld heeft. Het betreft een golf 1 ui 1981 met een 1.3 carb

Ik heb dus een bobine met 4 aansluitpunten bij een punt staat plus andere weet ik even niet wie kan me vertellen welke kleur er op de plus komt en zo de andere 3 draden nog.

Dan heb ik een of ander zwart kunstof-aluminium blokje van bosch waar zon platte stekker aankomt waar word deze geplaatst?

Achterkant zekeringskast waar dus de contactblokken inkomen zitten ooknog pinnetjes onder waar je draden op kan zetten welke en wat komt hier wel en niet?

En ik heb nog achter de zekeringskast 2 vrij dikke rode kabels lopen en die komen op een stekker uit die nergens op past?

Bestuurderskant motoruimte komt een kabel naar het blok zeg maar waar 2 gekke ronde stekkers aanzitten waar gaan deze heen?

en ik heb achter het stuur 2 massa punten zitten waarvan ik er 1 helemaal vrij heb klopt dit? En de stekker die van de achterkant af komt zit aan de gele stekker (die aan de zekeringskast hangt) een rood los draadje is dit ergens voor?

Sorry ik snap er helemaal niks meer van de hele kabelboom niet dus hoop via deze weg een beetje antwoord op mn vragen te krijgen. Alvast bedankt groetjes arjan

mk1owner
10-06-2006, 18:01
helemaalniemand die me iets kan vertellen hier? :redface:

Menace
10-06-2006, 21:45
zal als ik weer thuis ben e skijken in m'n draadcshema voor de mk1.
Zijn ook n aantal stekkers die je NIET hoeft te gebruiken he.

Als je kan maak dan n paar foto's van stekkers waarvan je nite weet waar ze heen moeten en van dat plastic/alu blokje

RonPolo
10-06-2006, 21:49
pff word er helemaal gek van de kabelboom :( . Ik heb nu alles aangesloten wat ik weet dus mn schakelaars tellers startmotor benzine meter bla bla. Maar nu heb ik echt kabels over waarvan ik zeg hoe komt dit hier aangezien de vorige eigenaar ookal aan die boom gerommeld heeft. Het betreft een golf 1 ui 1981 met een 1.3 carb

Ik heb dus een bobine met 4 aansluitpunten bij een punt staat plus andere weet ik even niet wie kan me vertellen welke kleur er op de plus komt en zo de andere 3 draden nog.

Dan heb ik een of ander zwart kunstof-aluminium blokje van bosch waar zon platte stekker aankomt waar word deze geplaatst?

DIT IS WAARSCHIJNLIJK JE MODULE, DEZE LIGT IN JE PARAFAN AAN DE BESTUURDERSKANT MEEN IK.

Achterkant zekeringskast waar dus de contactblokken inkomen zitten ooknog pinnetjes onder waar je draden op kan zetten welke en wat komt hier wel en niet?

ALS HET GOED IS KOMEN ER ENKELT 2 RODE RECHTS ONDER,ALS JE DE ACHTERKANT NAAR JE TOE ZET.

EEN BRUINE ZIT VOLGENS MIJ BOVENIN ERGENS.

En ik heb nog achter de zekeringskast 2 vrij dikke rode kabels lopen en die komen op een stekker uit die nergens op past?

ZIE HIERBOVEN DUS

Bestuurderskant motoruimte komt een kabel naar het blok zeg maar waar 2 gekke ronde stekkers aanzitten waar gaan deze heen?

en ik heb achter het stuur 2 massa punten zitten waarvan ik er 1 helemaal vrij heb klopt dit? En de stekker die van de achterkant af komt zit aan de gele stekker (die aan de zekeringskast hangt) een rood los draadje is dit ergens voor?

Sorry ik snap er helemaal niks meer van de hele kabelboom niet dus hoop via deze weg een beetje antwoord op mn vragen te krijgen. Alvast bedankt groetjes arjan

MOCHT JE ER ECHT NIET UITKOMEN EN JE WOONT IN NOORD HOLLAND WIL IK JE ALTIJD EVEN KOMEN HELPEN, HEB NET MIJN DRAADBOOM VERWIJDERD DUS HET ZIT NOG VRIJ VERS IN HET GEHEUGEN.
ANDERS EVEN FOTO`S MAKEN, DAT ZEGT MEER DAN WOORDEN.

sorry voor de hoofdletters maar dat is wat makkelijker voor jou om te ontcijferen wat ik zeg.

;)

mk1owner
19-06-2006, 22:05
oke ik heb in de tussen tijd een hele hoop op kunnen lossen maar is er hier niemand die me even an vertellen hoe het met die bobine zit?? Er moeten 4 draden op bij een punt staat +12v dat is duidelijk maar wie kan me zeggen welke kleuren waar komen? Groetjes arjan!

mk1owner
21-06-2006, 21:52
blijf m gewoon zolang uppen totdat ik antwoord op mn vraag heb :D

Rob077
22-06-2006, 23:13
Zal ik ff komen buurten met mijn vraagbaakjes e.d.?

mk1owner
22-06-2006, 23:41
kunnen we evt zaterdag wel doen als jij tijd hebt ik heb de auto wel op de zaak staan maar ik pm je er morgen wel ff over over waar ik werk hoelaat enz moet ook nog ff naar heijnen heb een fan nodig en wat kleine rommel. Groetjes arjan :D

Rob077
22-06-2006, 23:54
Ik hoort het wel...

mk1owner
23-06-2006, 23:05
hij loopt al heb het zelf allemaal ff rustig uitgezocht. Alleen loopt de motor niet stabiel ligt aan de benzine die op is bougies die slecht zijn en rotor en verderlerkap die hun beste tijd gehad hebben. Morgen ff nieuw spul halen een fan en wat slangetjes klemmetjes etc etc. En dan schuur ik hem morgen (grondlak) en wil ik kijken wanneer ik een middagje de cabine kan hebben op t werk zodat ik hem spuit. Morgen ook ff kabels achter het dashbord netjes leggen en alles aansluiten en dan is dat ook afgesloten Groetjes arjan!

Rob077
24-06-2006, 00:11
Dus je hebt mijn expertise niet meer nodig?
Vond het al wat stil in mijn mailbox.
Dus jij werkt bij een autoschadebedrijf? In Venlo of Blerick?