PDA

View Full Version : door gedraaid texalarm..


VWJYI
14-06-2006, 12:50
nou fijn alarm heb ik.... Dit alarm zat er al in toen ik de auto kocht maar geeft dus af en toe vals alarm (misschien bij meer mensen aan de hand) Van ellende de sirene maar los gekoppeld... soms gaat het een paar weken goed en dan gaat hij weer zomaar af....
en nog een vraagje heb hier ook nog 2 handzenders kan ik die op een of andere manier inlezen op mijn alarm ze reageren nu niet echt.... Bij mijn andere auto ging dit wel daar had ik een texalarm laten inbouwen...

nou wacht met spanning op jullie reacties.....

Christiaan
14-06-2006, 18:43
Heb ook een texalarm gehad in mijn Golf III, en dat ging zo nu en dan ook spontaan af...

Oplossing, nieuw alarm :D

als je een "codekaart" bij je alarm hebt, of het e.e.a. aan papieren, is het mogelijk om de zenders opnieuw in te laten lezen. Heb je deze niet, dan zal de unit van je alarm opgestuurd moeten worden, om opnieuw geprogrammeerd te worden, incl. je handzenders... kost je iets van 150 euro meen ik....

henri
08-08-2006, 18:12
syncroniseren bij een tex alarm dan moet je de auto op contact zetten in de knop van elke handzender een paar keer indrukken, als ze helemaal niet werken en weer opnieuw ingeleerd moeten worden heb je de code kaart nodig als je die niet hebt moet het alarm opgestuurd worden.

en wat betreft die vals alarm melding, moet je eens naar het ledje kijken als je het alarm uit zet, die geeft een knipper code aan de hand van die knipper code weet je waar de fout melding van is.

GTIRoberto67
12-12-2010, 13:29
Ik heb ook een texalarm, met 2 knops zender, op mijn Golf 3 GTI zitten en heb ook het zelfde probleem. Gisteren ging die tijdens het rijden af en gisteravond ging hij ook zomaar af. Eerst een paar keer geprobeerd met de afstandbediening maar dat lukte niet. Na 5 min. eindelijk stil. Gelijk maar even de stroom eraf gehaald. Vandaag, 12.12, de stekker eruit gedaan en daarna de stroom er weer op. Ik heb gehoord dat het te maken heeft met vochtig weer.
Roberto

Richard
12-12-2010, 14:38
Texalarm?

http://blog.menshealth.nl/wp-content/uploads/2008/12/050421kliko.jpg

4 auto's gehad waarin dit standaard zat ingebouwd:
- de golf 1 cabrio
- de g40
- de passat
- de audi
Wat een ellende spul is dat.

Rallye-VR6t
12-12-2010, 14:55
Hé achteraansluiten!

Je bent niet de eerste met elende :tongue:
Hoevaak ik niet uit mijn bed ben gekomen voor dan jammerding.

Hierboven genoemde oplossing = de beste!

In de klikko met dat ding!

Jel Golf 2 GTI
12-12-2010, 15:01
idd die dingen zijn alleen maar miserie :mad:

Heb het ook in 2 wagens gehad en heb ze bij alle 2 verwijderd. :D

GTIRoberto67
12-12-2010, 16:23
Misschien iemand die een betere merk weet en die weinig tot geen problemen heeft?

Pewi Vwteam
13-12-2010, 18:32
alle alarm setje die je achteraf inbouwd is troep!! ik sloop die bende er meestal direct af, zelfs bij mijn mk5 heb ik die meuk er afgehaald!

Tjeerd
13-12-2010, 18:34
Wij kwamen er ook eentje tegen in de cabrio van Tijmen.. Toen we de boel lostrokken wilde het apparaat niet meer starten.. Iemand een idee?

miesjel
13-12-2010, 18:40
Toevallig van de week nieuwe handzender geprogrammeerd (4 knopjes). Zet auto op contact, dan knopje indrukken waarmee je hem normaliter ontgrendeld. Als het goed is gaan je alarmlichten snel knipperen, druk nu nogmaals op dat knopje en klaar :)

Rallye-VR6t
13-12-2010, 22:19
Als je pech hebt mag je door de knippercode procedure om de handel aan te leren. :mad:

De Pul
13-12-2010, 22:28
Wij kwamen er ook eentje tegen in de cabrio van Tijmen.. Toen we de boel lostrokken wilde het apparaat niet meer starten.. Iemand een idee?
wel alle onderbrekingen weer aan elkaar gesoldeerd?

Tjeerd
13-12-2010, 22:33
Nope, even gebrugd wat we dachten dat de onderbreker was..

Mk1-Addict
13-12-2010, 22:35
stom zeg, ik herken dit helemaal niet.

Ik heb een jaar of 7 geleden mijn cabrio laten uitrusten met een Texalarm en het werkt uitstekend. Die knippercode is idd een goede tip, meestal is het de motorkapschakelaar die storing veroorzaakt, afstelling is wat lastiger en deze roest/oxideert wat sneller dan de andere schakelaars.

Ik heb in mijn vorige cabrio een Gemini alarm gehad, dat gaf wel regelmatig vals alarm :mad:

De Pul
13-12-2010, 22:42
Nope, even gebrugd wat we dachten dat de onderbreker was..
als je het alarm eruit hebt en alle kabels weer origineel aangesloten,zou ie gewoon moeten lopen....

Tjeerd
13-12-2010, 22:46
We gaan er komend weekend mee aan de slag..


En anders bel ik je even ;)

De Pul
13-12-2010, 22:47
We gaan er komend weekend mee aan de slag..


En anders bel ik je even ;)
dat mag altijd ;)

Tjeerd
13-12-2010, 22:49
Toen we aan het meten waren ging er plotseling een deur-ontgrendel motor over zijn toeren. Bleek helemaal met folie en tape ingepakt te zijn, alles gesmolten..
Centrale vergrendeling hebben we dus maar losgetrokken..

RonaldH
18-12-2010, 20:34
meestal is het een motorkapschakelaar,werd al eerder gepost.

en Texalarm troep??

dacht het niet,het is goed spul,maar je moet het wel goed inbouwen.
en onderhouden.