PDA

View Full Version : slagetje kapot


Pedaalemmer
02-04-2004, 09:41
Ik was bezig met een beetje vuil weg te halen en ik leun met mijn arm op een slangetje en toen hoorde ik KNAK...kapot..de vraag is waarvoor dient dit slangetje... (zie foto)

mijn auto loopt nog goed ik merk er niks van...maar hoe snel moet ik dit maken?

Christiaan
02-04-2004, 09:42
tis in ieder geval (zover ik kan zien op de foto) een vacuum slangetje....zou ik toch wel maken......

Pedaalemmer
02-04-2004, 09:46
het probleem is dat hij op dat zwart plastic kapot is..dus dan zou ik dit ding (zie foto) moeten hebben maar hoe heet het?

Christiaan
02-04-2004, 09:47
geen idee....ff bij een sloperij kijken lijkt me wel iets handiger, niet dan? Dat "potje" nieuw halen lijkt me niet echt nodig, volgens mij zit er niet zoveel in....

Pedaalemmer
02-04-2004, 09:50
heeft iemand geen chrome voor me :D

ander rij ik wel ff naar de vw dealer..maakt me ook niks uit..

slangetje zelf is ook helemaal uitgedroogd en knakt zo kapot bij de minste buiging..denk dat ik die dan ook ff vernieuw als ik dan toch bezig ben :cool:

Christiaan
02-04-2004, 09:52
rij je gewoon naar de dealert met je auto, en laat je ter plaatste ff beoordelen hoe dat ding heet....

Fred
02-04-2004, 10:45
Dat slangetje gaat naat je verbruiksmeter.........op het dashboard...

Effe op de sloop gaan neuzen :D

Pedaalemmer
02-04-2004, 10:49
Dat slangetje gaat naat je verbruiksmeter.........op het dashboard...

Effe op de sloop gaan neuzen :D

dat dacht ik al..want dat pijltje tussen mijn klokjes werkte al niet meer. die verschijnt altijd als ik hem in zijn 5 zet..

ik vind dat metertje super handig..du vanmiddag ff naar de vw dealer ff nieuwe halen...:D:D

Fred
02-04-2004, 10:49
Enne in dat potje zit een terugslagklep...voor de rembekrachtiger....dus mwah tis dus wel een beetje belangrijk ;-))

Pedaalemmer
02-04-2004, 10:50
mmm..enig idee wat dat kost?

Fred
02-04-2004, 10:51
Heb jij dan geen boordcomputer in je Gti zitten???? :confused:

Pedaalemmer
02-04-2004, 10:52
jawel...hoezo? dat verbruik klopt van geen kant..en ik vind boord computer niet zo handig alleen voor de olietemp.

Fred
02-04-2004, 10:53
Geen idee wat zoiets kost, ik heb er nog een reserve liggen voor het geval dat....gewoon effe informeren op de sloop is denk ik het voordeligst, de slang die vanaf dat dingetje naar je rembekrachtiger loopt is er aan gekrompen. Denk dat je dan bij de dealer het geheel moet kopen....en das meestal niet goedkoop.....

Pedaalemmer
02-04-2004, 10:55
maar hoe heet zo`n ding nou precies..want als ik dat aan de man bij de sloop moet gaan uitleggen...:(

en hoelang kan ik zo nog doorrijden? dus alleen dat bovenste slangetje ligt eraf dat is het enigste..

Fred
02-04-2004, 10:55
Dat verbruik is in liters per 100 km he.........bij mij klopt het vrij nauwkeurig..

Ben alleen benieuwd naar dat pijltje tussen je meters, ik heb twee Gti's maar geen van tweeen heeft dat, alleen die boordcomputer (zelf motor als jij dus: EV)

Fred
02-04-2004, 10:57
Als je de afgebroken aansluiting dicht maakt op dat potje kun je er jaaaaaaaaren mee doorrijden.....alleen wijst je verbruiksmeter niks aan

Fred
02-04-2004, 10:58
Goeie vraag...........terugslagklepje ??

Gewoon naar de sloop of dealer en laten zien wat je moet hebben..... :D

Zelfs de meest domme sloper moet het dan wel weten :rolleyes: :rolleyes:

Pedaalemmer
02-04-2004, 10:59
ah dus ik moet ff zorgen dat dat kleine gaatje geen lucht aanzuigt..

kan ik ff morgen rustig navragen bij de dealer en/of sloop

Fred
02-04-2004, 11:04
Dat kleine gaatje kun je gewoon een kleinparkertje oid in draaien.....zuigt namelijk valse lucht aan

Pedaalemmer
02-04-2004, 11:09
ja dat zal ik idd ff doen..zal ik hem anders maar een naampje geven :D:D

heeft niemand een vraagbaak ofzo waar het in staat...is ook zo dom om er naar toe te lopen en dan te zeggen van ...euh ik kom een onderdeeltje halen maar euh...tsja loopt u maar even met me mee :rolleyes:

Pedaalemmer
02-04-2004, 11:11
Dat verbruik is in liters per 100 km he.........bij mij klopt het vrij nauwkeurig..

Ben alleen benieuwd naar dat pijltje tussen je meters, ik heb twee Gti's maar geen van tweeen heeft dat, alleen die boordcomputer (zelf motor als jij dus: EV)

ik zal wel ff fotootje maken..alleen zie je het pijltje niet aangezien die tijdelijk niet meer werkt;)

is gewoon ecometertje

Fred
02-04-2004, 11:23
Ik heb een Haynes book ..........daar staat het ook niet in :D

Maar ik denk dat als je vraagt om een terugslag klepje, wat in de vacuum slang van de remservo zit, ze het wel weten.

En mijn ervaring met slopers is, is dat dat ze het helemaal niet erg vinden als jij niet precies weet hoe zoiets heet.....beter hun laten kijken dan dat je het verkeerde krijgt

Fred
02-04-2004, 11:25
Ben benieuwd naar die foto.....welk bouwjaar is die Gti van jou dan ????

Ik heb een 85er én een 86er......zonder eco metertje

Pedaalemmer
02-04-2004, 11:28
ja daar heb je ook weer gelijk in.

dit is het metertje..het pijltje wat je er nu opziet staan is niet het pijltje wat beweegt maar is doorzichtig met een lamptje erachter en die ligt op zodra het ideale schakelpunt is om zuinig te rijden en als je hem in zijn 5 zet komt er een wit pijltje te voorschijn die heen en weer begeeft als je gas geeft of gas loslaat.

maar ik neem aan dat mensen het wel kennen....

mijn gti is van 85

Pedaalemmer
02-04-2004, 11:29
dat witte pijltje wat dan tevoorschijn komt is precies hetzelfde als bij de temp en tank meter

Fred
02-04-2004, 11:34
Ik heb daar een koelwater temperatuur meter zitten...in beide auto's

Het gekke is dat ik het bij de Gti ook verder nergens kan vinden, wel in andere uitvoeringen

De rest van het instrumenten paneel is hetzelfde.....zo te zien ook het stuur, dat lijkt verdacht veel op wat ik er in heb zitten :confused:

Pedaalemmer
02-04-2004, 11:40
Mijn auto is een keertje opnieuw op kenteken gezet in 87...dus misschien hebben ze er wat aan veranderd toen..

Fred
02-04-2004, 11:45
Wat maakt het uit toch?? Als het maar werkt, er zijn zoveel uitvoeringen in omloop, de oudste van mijn Gti komt oorspronkelijk uit Zweden.....jawel ik heb zelfs de officiele Zweedse papieren en kenteken platen er nog bij.....Die wijkt op een aantal zaken sterk af van wat hier gebruikelijk was....

Maar goed je weet wat dat potje is nu .....hoop dat je slaagt voor een ander.....zo niet geef maar een gil en dan kijken we of we wat kunnen regelen .... :D

FMA
02-04-2004, 11:45
dat lijkt mij eerder een unit uit een rocco.

heh, weet eindelijk waar dat verdomde slangetje zit nu, mijn verbruik staat altijd op 0.0, straks eens controleren :D
sjampoo wist me trouwens te vertellen dat die vacuumdingen reteduur zijn....

Pedaalemmer
02-04-2004, 11:48
wat is reteduur?

dat is het leuke van zo`n golfje...t zijn gewoon bouwpakketjes waarmee je bijna oneindig veel combinaties kunt maken.

FMA
02-04-2004, 11:48
die vacuumslangetjes

het is trouwens ook nie logisch dat je een MFA EN zo'n metertje hebt.

lijkt wel een mix van een golf gti unit en een rocco unit

Fred
02-04-2004, 11:58
Dat zei ik ook al, dat soort zaken is vaak prijzig omdat het één geheel vormt. Dat potje(terugslagklepje) zit vastgekrompen aan de slang naar de remservo, en daar zit ook weer een plastic aansluitstuk aan de slang gekrompen. Een en ander is niet los te maken zonder het te vernielen....hoewel in warm water zachtmaken zou een optie zijn ...dus moet denk het geheel in één keer worden aangeschaft :mad: :mad:

Pedaalemmer
02-04-2004, 11:59
handboekje maar ff gepakt......:D

Fred
02-04-2004, 12:05
Zo zie je maar...........zoveel modellen zoveel uitvoeringen

Pedaalemmer
02-04-2004, 12:09
eigenlijk wil ik een digifiz erin hebben. Maar ik vind dit klokkensetje wel fijn en sinds het ecometertje niet meer werk..heb ik een raar leeg gevoel van binnen net alsof er iets mist in mij leven ;);)

hahaha

Fred
02-04-2004, 12:13
wil je er over praten ?? whahahahaha

teken er met een witte stift tijdelijk een pijltje op, is het net of het werkt :D :D

Pedaalemmer
02-04-2004, 12:17
ik knip er wel eentje uit papier..en die prik ik met een punaise ervoor..dan beweeg ik hem met een stikje visdraad via een kleine wieltje doorgebonden aan mijn gaspedaal...:D ..dan lijkt het net alsof ie weer werkt... :D :D :D :D :D

Fred
02-04-2004, 12:36
Veel succes met je vissnoer hahahahaha

Pedaalemmer
06-04-2004, 17:06
Ik ben bij de VW-dealer geweest..en het kost me 26 euries..dat is dus heel de slang met dat geval ertussen in helemaal compleet.

niet ehct duur maarja auto is pas 20 jaar oud..;)

Fred
06-04-2004, 18:58
Ik ben bij de VW-dealer geweest..en het kost me 26 euries..dat is dus heel de slang met dat geval ertussen in helemaal compleet.

niet ehct duur maarja auto is pas 20 jaar oud..;)


Dat valt dan reuze mee.....heb je toevallig een onderdeel nummer??

Pedaalemmer
06-04-2004, 21:02
Nee ik was zo slim om mijn protomonee te vergeten dus kon ik hem niet bestellen aangezien ze eerst geld willen en dan pas bestellen.

dus ik heb geen bon en dus ook geen onderdeel nummer.. ik ga morgen terug en dan zal ik het wel posten hier :D

Allart-Ghetta
07-04-2004, 17:04
het probleem is dat hij op dat zwart plastic kapot is..dus dan zou ik dit ding (zie foto) moeten hebben maar hoe heet het?

Dat is de een-wegs-klep voor onderdruk naar de rembekrachtiger.
Hierop zitten diverse onderdrukslangetjes aangesloten, oa naar de MFA en ontstekingsonderdrukregeling.

Fred
07-04-2004, 18:24
Nee ik was zo slim om mijn protomonee te vergeten dus kon ik hem niet bestellen aangezien ze eerst geld willen en dan pas bestellen.

dus ik heb geen bon en dus ook geen onderdeel nummer.. ik ga morgen terug en dan zal ik het wel posten hier :D


LOL...........fijn is dat he eerst betalen, dan pas bestellen pffff

Alsof je iets bij Megapool gaat kopen ;) ;)

Fred
07-04-2004, 18:28
Hierop zitten diverse onderdrukslangetjes aangesloten, oa naar de MFA en ontstekingsonderdrukregeling.


Bij dit type motor (EV) zit de aansluiting voor de vacuumvervroeger op het gasklep huis, naast de aansluiting naar de vacuumschakelaar voor de acceleratie verrijker.......

Zestienkleppen
07-04-2004, 19:19
Nee ik was zo slim om mijn protomonee te vergeten dus kon ik hem niet bestellen aangezien ze eerst geld willen en dan pas bestellen.

dus ik heb geen bon en dus ook geen onderdeel nummer.. ik ga morgen terug en dan zal ik het wel posten hier :D

Zo zie je maar dat er toch nog wel wat verschil tussen de dealers zit. Hier vinden ze het geen probleem om het "risico" te dragen, ergo, je betaald pas als je het ook daadwerkelijk in handen hebt. Of bestellen in Enschede en afhalen in Almelo/Hengelo oid? No problemo.

Allart-Ghetta
08-04-2004, 09:56
Bij dit type motor (EV) zit de aansluiting voor de vacuumvervroeger op het gasklep huis, naast de aansluiting naar de vacuumschakelaar voor de acceleratie verrijker.......

HAHA ik heb zelfs een EV met mechanische stoters en zonder druksprongschakelaar/acceleratieverrijking.

Fred
08-04-2004, 10:31
HAHA ik heb zelfs een EV met mechanische stoters en zonder druksprongschakelaar/acceleratieverrijking.


Sja.....zoiets heb ik ook....maar het gaat om de motor die de vraagsteller heeft, daar is de aansluiting van de vacuumvervroeger zelfs van zichtbaar op het bijgevoegde plaatje :p

Pedaalemmer
08-04-2004, 11:11
Zou jij tegen vergoeding mijn klepstoters kunnen maken?


oja ik kon ff kleine 40 euro afrekenen..morgen is het binnen dus ff afhalen..kan ik die slangen zo los trekken en vervangen of gaat dat ook nog een werkje worden?

Fred
08-04-2004, 11:33
Lostrekken moet lukken....misschien dat er aan de ene kant wat klemmetjes zitten, de zijde die naar de remservo gaat zit kun je zo lostrekken uit de servo

Tja die stoters...probleem is dat ik midden in een verhuizing zit, dus niet echt veel tijd heb...tis namelijk niet zomaar gedaan, want de nokkenas en alles wat daar mee samen hangt moet los....

Ik had op een andere site een geillustreerde beschrijving geplaatst hoe je een en ander moet doen, maar door een crash is het daar verdwenen.

Ik zal morgen eens kijken of ik geheel nog terug kan vinden en wellicht hier kan plaatsen.....

Pedaalemmer
08-04-2004, 13:58
is goed...

ik ga gelijk vanavond afspraak maken voor coimpressie meting van me blokkie...ik wil dus nu zekerheid hebben over hoe het ervoor staat.

Allart-Ghetta
08-04-2004, 23:17
Hydraulische stoters Gtipowerrr?
Je hebt zelf al nieuwe stoters gekocht?
Kom maar een keer langs.

Pedaalemmer
09-04-2004, 10:47
Ik heb nog niks gekocht..maar als ik dus de onderdelen meeneem..dan fix je het voor me?:D

en waar woont gij..:D

Marco
09-04-2004, 23:12
Nee ik was zo slim om mijn protomonee te vergeten dus kon ik hem niet bestellen aangezien ze eerst geld willen en dan pas bestellen.

dus ik heb geen bon en dus ook geen onderdeel nummer.. ik ga morgen terug en dan zal ik het wel posten hier :D

Als je er maar vaak genoeg komt,dan hoeft je niet meer vooruit te betalen :) Als ik iets nodig heb wat niet op voorraad ligt (verbaas me er nog iedere keer over wat er allemaal zo op voorraad ligt) en ze moeten het bestellen hoeft ik pas te betalen als ik het kom ophalen.

Pedaalemmer
13-04-2004, 11:04
ik kom er regelmatig en dan neem ik voor genoeg geld aan onderdelen mee.....maar ik merk wel dat ie me vaak zat matst

Pedaalemmer
14-04-2004, 11:36
http://img5.imageshack.us/img5/5298/Metertje02.JPG

Beetje onscherp maar ja kwas behoorlijk bezig met autorijden ;)


http://img4.imageshack.us/img4/1149/Slangetje01.JPG

dit is het nieuwe slangetje..ik heb gelijk de klemmetjes vervangen en die slangetjes schoongemaakt waarop ie werd aangesloten. Er kwam wel druk vanaf toen ik hem van die rondetrommel (wat het is) aftrok. Maar alles werkt prima dus...operatie red henks ecometertje is voltooid :D

kosten 39,15 euro :D

Fred
14-04-2004, 12:12
Die ronde trommel is je rembekrachtiger......wat je denk ik hoorde is vacuum, want daar is die slang voor die er aan het geheel zit.....vacuum vanaf je inlaatspruitstuk naar de remservo..

Pedaalemmer
14-04-2004, 13:20
http://img4.imageshack.us/img4/8770/Slangetje02.JPG

Toen ik de slangetjes aan het verwisselen was zag ik dat er 2 pijpjes op uitsteken. Waarvan er bij mij eentje dus naar die eco meter gaat en de andere is afgedekt met een groen dopje. Enig idee waarvoor deze zou kunnen dienen?