PDA

View Full Version : Verlagen metbestaande vering


laurentd
14-06-2006, 15:57
Hello

ik ben dus duidelijk nieuw hier, don't shoot me als deze vraag al eens aan bod geweest is :) .

Is het mogelijk mijn passat (van 99) wat lager te krijgen zonder daarvoor zware kosten uit te voeren ? Zoja, Hoe ?

En ik overweeg eventueel een chiptuning uit te voeren, hebben jullie enige suggesties ?

Thanks !!

Laurent

berendd
15-06-2006, 09:29
Is het mogelijk mijn passat (van 99) wat lager te krijgen zonder daarvoor zware kosten uit te voeren ? Zoja, Hoe ?

En ik overweeg eventueel een chiptuning uit te voeren, hebben jullie enige suggesties ?



1 nee, verlagingsset kost altijd geld, en met je bestaande vering kan je niet lager. oplossingen als autostyle klemmen en dat soort fratsen zijn alleen maar gevaarlijk. verlagen doe je in 1e instantie niet voor de looks maar voor de wegligging dus daar moet je goede componenten voor gebruiken.

2 geen id, geen ervaring mee, maar denk dat als je wat rond kijkt op verscheidene fora dat er wel wat over te vinden is.

Kevin20v
15-06-2006, 09:42
:iamwithst

Ik zou het nooit voor minder als een schroefset doen! onderdelen als de poten zijn toch een van de weinige dingen die ervoor zorgen dat je contact houd met de weg...

Persoonlijk zou ik niet met een gerust hart rondrijden als ik weet dat er zo'n rotzooi onder zit of zoals sommige met afgeflexte veren rijden....

Berserker
15-06-2006, 11:22
:iamwithst

Ik zou het nooit voor minder als een schroefset doen! onderdelen als de poten zijn toch een van de weinige dingen die ervoor zorgen dat je contact houd met de weg...

Persoonlijk zou ik niet met een gerust hart rondrijden als ik weet dat er zo'n rotzooi onder zit of zoals sommige met afgeflexte veren rijden....

nooit minder dan een schroefset :confused: , je hebt nog ook altijd zoiets als een vaste set (dus schokbrekers en veren)...

als je niet veel van velgen veranderd is dat goed zat...

Kevin20v
15-06-2006, 11:37
nooit minder dan een schroefset :confused: , je hebt nog ook altijd zoiets als een vaste set (dus schokbrekers en veren)...

als je niet veel van velgen veranderd is dat goed zat...

Die komt er ook niet onder, zoals ik al zei minimaal een schroefset

(en wilde zeggen niet meer niet minder, maar dat gaat tegenwoordig niet meer op :D )

Berserker
15-06-2006, 11:41
ja maar hij wil redelijk goedkoop verlagen dus is dit geen goed advies...

te goedkoop= je zaagt een winding van je veer af/koopt van die autostyle troep, en je bent gevaarlijk bezig, niet doen dus..


Goedkoopst= alleen veren en kun je gaan tot max 40mm verlagen..

ietsje duurder=vaste set dus schokbrekers en veren, kun je lager gaan en verbeterd t weggedrag behoorlijk..

duurder=schroefset kun je zo laag/hoog gaan als je zelf wilt, wel steeds bij iedere verlaging/verhoging opnieuw uitlijnen..

te duur :tongue: = air-ride d.m.v. drukje op de knop gaat ie omhoog/omlaag.... btje voor showpikken :D :tongue:

millie
15-06-2006, 12:35
ja maar hij wil redelijk goedkoop verlagen dus is dit geen goed advies...

te goedkoop= je zaagt een winding van je veer af/koopt van die autostyle troep, en je bent gevaarlijk bezig, niet doen dus..


Goedkoopst= alleen veren en kun je gaan tot max 40mm verlagen..

ietsje duurder=vaste set dus schokbrekers en veren, kun je lager gaan en verbeterd t weggedrag behoorlijk..

duurder=schroefset kun je zo laag/hoog gaan als je zelf wilt, wel steeds bij iedere verlaging/verhoging opnieuw uitlijnen..

te duur :tongue: = air-ride d.m.v. drukje op de knop gaat ie omhoog/omlaag.... btje voor showpikken :D :tongue:


Mooie uitgelegt :D

laurentd
16-06-2006, 15:31
Thanks guys

ik denk dat voor mij de ideale oplossing dan "ietsje duurder=vaste set dus schokbrekers en veren, kun je lager gaan en verbeterd t weggedrag behoorlijk.." is. Iemand enig iedee wat me dat gaat kosten ??

sjampoo
16-06-2006, 16:17
Wat 't je gaat kosten: Geld.

Hoeveel geld? http://www.duw.de/
Paar keer klikken et voila

BTW: Je vraag over chiptunen: Als je niet minimaal vermeld wat voor type motor er in je Passat hangt, zal niemand je ooit kunnen vertellen wat er mogelijk is. Diesel? Benzine? VR6? TDI?

berendd
16-06-2006, 22:01
denk een td, getuige zijn naam maar kom er idd ook niet verder mee...

vaste set is 10x beter dan alleen veren.. schroefset scheelt niet veel in wegligging maar wel in geld, grootste voordeel is instelbaarheid van hoogte.

vaste set van KW/Weitec/Koni/Intrax/AST/Abt/H&R/Eibach/Bilstein of iets mindere kwaliteit Supersport/FK/Vogtland doet goed zijn werk en zal de wegligging sterk verbeteren.

laurentd
20-06-2006, 19:08
Wat 't je gaat kosten: Geld.

Hoeveel geld? http://www.duw.de/
Paar keer klikken et voila

BTW: Je vraag over chiptunen: Als je niet minimaal vermeld wat voor type motor er in je Passat hangt, zal niemand je ooit kunnen vertellen wat er mogelijk is. Diesel? Benzine? VR6? TDI?


Ja ik zeg het ik ben niet zo thuis in die wereld.
Ik heb een 1.9 TDI zitten, met 110 PK, nu ongeveer 145.000 kom, bouwjaar 99.

Street Performance
17-07-2006, 17:14
Ik heb nog een nagenoeg nieuwe KW versie 1 set voor een passat van 1999 liggen. Heb zelf airride nu en de schroefset zat er pas 6 maanden onder. Set kostte iets van 1100-1200 euro. Doe maar een leuk bod..

RubenD
17-07-2006, 17:33
Verlagen incl. inbouwen: zo'n 350-400 euro. Chippen 350 euro. Op het zelfde adres in Almelo. PB maar. Setje zelf zal zo'n 250-300 euro kosten.