PDA

View Full Version : Slecht starten bij warme motor


Gijs
14-06-2006, 23:10
Heb de passat nu een paar weken, en in het begin had ie het wel eens, maar nu constant.
Als ik een stuk gereden heb, zet de motor uit en na 5 min start ik hem weer (of 30min maakt niet uit) dan moet ie hem zo vaak rond gooien...? Hij start uiteindelijk wel, maar toch vind ik het niet zo'n feest.

Heb er nog niet veel aan gedaan, alleen verdelerkap schoon gemaakt. Nu heb ik geen idee wanneer bougies, bougiekabels, verdelerkap, luchtfilter etc zijn vervangen, maar de vraag is ook of het daar aan ligt. Het lijkt namelijk wel of ie in het begin geen benzine krijgt.
De pa van een vriend van mij dacht aan iets van een membraam bij de carburateur..?
Als de motor loopt draait ie erg netjes en rustig.

Het gaat dus om een Passat Variant 32B 1.6 Carb. uit 1987 :)

Iemand een idee?

Gijs
15-06-2006, 20:59
Niemand een idee? :dance:

Gijs
19-06-2006, 22:49
Als ik de auto trouwens uit zet, blijft ie af en toe nog eens na pruttelen... Hij wil dan niet uit..

Help.. ;)

millie
19-06-2006, 22:53
Als ik de auto trouwens uit zet, blijft ie af en toe nog eens na pruttelen... Hij wil dan niet uit..

Help.. ;)


Dat kan coolaanslag zijn op je cilinders.

Gijs
20-06-2006, 21:41
Ah, en wat is daar aan te doen? Ik kan 2 dingen bedenken;

1. Van dat reinigingsmiddel erin fietsen en verse olie
2. Keer een flinke afstand rijden (wat redelijk resent is gebeurt..)

Zijn er nog meer dingen?

millie
20-06-2006, 22:05
Eff bougies eruit,en met perslucht schoon blazen.

Gijs
28-06-2006, 22:44
Oke, heb ondertussen al verschillende dingen gedaan;

Bougies eruit en met perslucht de cililinder wat schoongespoten zover kan..
Ben erachter gekomen dat de tussenflens (carb. <> inlaat) ver door gescheurt was, deze vervangen.

Begin nu aardig te twijfelen aan m'n dynamo;
Het accu lampje op m'n dashboard heeft een tijdje gebrand, maar is ook weer uit gegaan.
Als de auto stationair draaid, flikkeren alle lampen ook...

Wil morgen even langs de lokale garage gaan, maar kan iemand al een idee geven wat het kan zijn en waar ik naar moet kijken? :)

Thnx!

RubenD
29-06-2006, 08:15
Laadspanning gemeten, kan goed wezen dat je spanningsregelaar (wit blokje) aan de zijkant van je dynamo versleten is.

Gijs
29-06-2006, 11:20
Laadspanning gemeten, is 15 volt.. Daar is dus gelukkig niks mis mee :)

Ben net langs de garage geweest, en die vertelde het volgende:
Doordat de carb boven de inlaat zit, verdampt de benzine die in de carb zit als de auto uit staat. Hierdoor krijgt de motor in het begin geen benzine als je hem start...

Vind het verhaal redelijk geloofwaardig klinken, want toen het weer nog minder was, deed ie het beter.. Ik vroeg wat er aan te doen viel, toen zei die "niet veel"...

Heeft iemand misschien een idee wat ik eraan kan doen? Vind het zo gaar staan als je ergens staat en hij moet zo starten :tongue:

cabrio82er
29-06-2006, 14:47
Heb dit gehad met zowel een 1500 golf 1 motor en een 1.6 automaat in de 32b, mij is verteld door een wat oudere volkwagen monteur dat dit te maken zou hebben met de temperatuur van de carburateur, bij een 1600 hebben in een passat zou dit echter al beter moeten zijn. Een 1500 heeft een dunne pakking tussen spruitstuk en carburateur, die zou bij een 1500 zorgen voor veel problemen. Bij je passat motor ligt het eerder aan de carburateur zelf, je zou eens kunnen proberen wat aan de afstelling te doen. Ik heb de mijne destijds voorzien van een revisiesetje (bij dealer verkrijgbaar) daarna was het probleem grotendeels weg.

Vraag me niet precies hoe maar misschien ligt het aan het wegsijpelen van benzine in het spruitstuk zodat de motor (als die eenmaal warm is) verzuipt.

Controleer ook je benzine leidingen, misschien heb je last van "vapour lock". Dampbel vorming in de leiding verhindert het doorstromen van benzine dan.

Misschien heb je hier iets aan?

Gijs
30-06-2006, 16:16
Weet je zo of dat veel werk en duur is? Kga namelijk over 1,5 week op vakantie en dan moet de auto zowiezo rijden :rolleyes:

Iemand anders nog ideeen?