PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst!


loco-vr6
20-06-2006, 13:01
:D :D :D :D :D :D :D

Het is gelukt, ik heb een 1974, knalgele originele scirocco type 1 TS weten te bemachtigen!!!!!!!!!

Foto's volgen ASAP :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Zo zie je maar weer, oude liefde roest niet :D :D :D :D

Rocco
20-06-2006, 14:16
whaha en nu smeken om vergiffenis dat je ooit roccoloos door het leven durfde te gaan :P

Super kerel!!!

Ben benieuwd en ik kom asap langs als je hem hebt staan!

vwjopie
20-06-2006, 16:51
ok dan huib mooi dat je hem heb...
zal ook zo snel mogelijk effe komen buurten...
van harte...

loco-vr6
24-06-2006, 13:38
Foto's ben ik nu mee bezig, ff uploaden en dan kan er gekeken worden ;)

Berserker
24-06-2006, 15:52
duurt me toch te lang kerel.....

RubenD
24-06-2006, 22:29
Tering hoe snel gaat dat uploaden 0.001 kb/hour?

Stijn
24-06-2006, 22:41
Serieuze hoeveelheid pics dus, krijg net bericht dat de server bijna vol zit...

vwjopie
25-06-2006, 10:46
hij heeft problemen met de foto's erop te krijgen...
hij had ze al naar mij gemaild zodat ik ze kon posten maar kreeg hele rare bestenaden door en geen foto's dus er gaat iets niet goed...

DJW
27-06-2006, 19:19
volgens mij staat ie nu op mp te koop.....of vergis ik mij zo?

vwjopie
27-06-2006, 22:38
ja klopt hij is het...
gisteren avond vroeg ie nog aan me of ik langs wilde komen voor het plaatwerk dus zo een haast met verkopen heeft ie echt niet...

moet echt wel iemand zijn die serieus is anders doet ie hem niet weg...

Der Typ Siebzehn
29-06-2006, 18:09
Die zeldzaamheid na maar ongeveer een week in zijn bezit te hebben nu al willen verkopen????? Snap ik niet :confused: Of is het vanwege snel veel geld ermee proberen te verdienen?(lees:winst maken) :rolleyes:

Stijn
29-06-2006, 21:28
Ja beetje jammer, hoop ophef en dan meteen op MP?

Iemand een link trouwens?

Der Typ Siebzehn
30-06-2006, 15:28
Ja beetje jammer, hoop ophef en dan meteen op MP?

Iemand een link trouwens?

ik heb geprobeerd om een directe link te hier te plaatsen van die auto, helaas, lukt mij niet. Gewoon marktplaats.nl, dan auto´s, dan volkswagens en vervolgens scirocco in het zoekvenster intikken, op zoek klikken, et voila, de auto staat er ergens tamelijk bovenaan tussen andere scirocco´s, kan niet missen.

Richard
30-06-2006, 15:43
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volkswagen/40273505.html?return=eJwljNEKwiAYhd9lsF1qalL7RWJ7E7GBos0fFVpF757S3fcdzjkGGHw8nFQBJmYYymaydcrVikBpSLjt5GFyqBiNqYXskf4rBB3ejqjZdC%2B6plEsbBRrrA3eHjsePZu5PItur2ZSisuVd2vdZe6D8GxUrM%2FJ2naypuJbwCfUbFDfH5ymMAY%3D&df=1

loco-vr6
04-07-2006, 10:38
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/rocco5.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/rocco2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/rocco1.JPG

Luister, ik ben gek op deze auto, maar ik wil mn wagen verbouwen, plat op de grond, andere motor etc etc etc, het maakt mij niet uit of hij uit 74 komt of uit 80, en om nou gelijk een originele 74 helemaal te gaan verbouwen vind ik ook een beetje zonde. of zijn er mensen die het hier niet mee eens zijn??

En de auto gaat alleen weg als er iemand met grof geld voor de deur staat,
anders gaat ie NIET weg.

Maarja, ik woon ook samen en geld groeit ook niet op mn rug.... ik wil gewoon een mooie type 1 plat op zn buik en een leuke motor er in...

VW jopie komt deze week ff bij me buurten en die zal mn hersens wel inslaan als ik m verkoop...........

Was ik maar rijk.......

Stijn
04-07-2006, 10:50
zo'n auto moet je gewoon helemaal niks aan verbouwen, is voor iedereen zowel technisch als emotioneel vele malen meer waard als je'm perfect origineel laat.

Dit is nou een auto die maakt dat de rest van je wagenpark verbleekt! Als je het mij vraagt verdient deze alle aandacht.

loco-vr6
04-07-2006, 11:01
dat bedoel ik, maar ik wil een wagen waar ik lekker aan kan sleutelen en verbouwen.

Mijn idee, plat op zn buik en een 8 klepper met dr in met G60 kop en webers of iest dergelijks.

en een type 1 van een later bouwjaar is minder zonde om te verbouwen.

Stijn
04-07-2006, 11:04
Ook in behoorlijk goede staat zo te zien...wat een vondst. Echt pracht auto, erg erg interessant.
Please, inderdaad niks aan verbouwen! Krijg je echt spijt van.
Je mag 'm altijd doneren aan het VW museum hier :)

vwjopie
04-07-2006, 12:00
kijk huib stijn die heeft alvast gezegd wat ik je dus ook nog effe ga vertellen als ik bij je ben ;)

enige wat je hieraan moet doen is hem verlagen en dikke wielen eronder...
kan je altijd weer terug naar origineel als je hem weg zou willen doen...

en ja natuurlijk effe een schep met geld in mijn zak doen en dan is ie weer netjes aan de buitenkant ;)

scirocco_power
04-07-2006, 12:42
:rock: mooie dame hoor :cool:

loco-vr6
04-07-2006, 14:13
kijk huib stijn die heeft alvast gezegd wat ik je dus ook nog effe ga vertellen als ik bij je ben ;)

enige wat je hieraan moet doen is hem verlagen en dikke wielen eronder...
kan je altijd weer terug naar origineel als je hem weg zou willen doen...

en ja natuurlijk effe een schep met geld in mijn zak doen en dan is ie weer netjes aan de buitenkant ;)



:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Dat is t minste, verlagen en dikke wielen dr onder.
:woowoo:

Der Typ Siebzehn
04-07-2006, 15:32
Luister, ik ben gek op deze auto, maar ik wil mn wagen verbouwen, plat op de grond, andere motor etc etc etc, het maakt mij niet uit of hij uit 74 komt of uit 80, en om nou gelijk een originele 74 helemaal te gaan verbouwen vind ik ook een beetje zonde. of zijn er mensen die het hier niet mee eens zijn??

Ik ben het daar HELEMAAL mee eens! Je hebt dat ding godzijdank eigenlijk gekocht om hem van de schrootpers te redden?

Rocco
05-07-2006, 08:15
ohw ohw huibje toch....

je kan ook de motor die eruit komt bewaren en een andere er "tijdelijk" indoen... en uiterlijk alleen verlagen en andere velgen eronder.. (velgen ook bewaren)

dan kan je altijd terugbrengen naar orginele staat...

René
05-07-2006, 08:37
ohw ohw huibje toch....

je kan ook de motor die eruit komt bewaren en een andere er "tijdelijk" indoen... en uiterlijk alleen verlagen en andere velgen eronder.. (velgen ook bewaren)

dan kan je altijd terugbrengen naar orginele staat...
pcies.... of gewooon een leuk setje webers op dit blok monteren ofzo...
zolang je maar dingen doet waardoor je hem nog wel eenvoudig naar de originele staat kan brengen, zie ik het probleem niet echt..

loco-vr6
05-07-2006, 10:42
Ik ben het daar HELEMAAL mee eens! Je hebt dat ding godzijdank eigenlijk gekocht om hem van de schrootpers te redden?

hij was 4 auto's verwijderd van de pers...........ze zaten te lunchen, als ik 2 uur later was gekomen was ie plat geweest :eek:

ArjenE
05-07-2006, 10:48
deze is dan wel leuk om erin te leggen:

http://cgi.ebay.nl/original-Brochure-KARMANN-volkswagen-SCIROCCO_W0QQitemZ4646806967QQihZ002QQcategoryZ18384QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Der Typ Siebzehn
19-07-2006, 12:27
hij was 4 auto's verwijderd van de pers...........ze zaten te lunchen, als ik 2 uur later was gekomen was ie plat geweest :eek:

:own:

MORREN
11-09-2006, 08:23
Ziet er netjes uit zeg..nooit meer weg doen!

maniacmark
11-09-2006, 08:28
:own: :jacks: :jacks: :jacks:

loco-vr6
11-09-2006, 10:51
Ik kan er nu trouwens aan toevoegen:

Hij blijft en de restauratie is BEGONNEN!!!!!!!!!!

uiteraard volgen er nog foto's

Groeten ;)

Erwin G60
11-09-2006, 17:07
Mooie scirocco en wel orgineel houden he:D

loco-vr6
19-09-2006, 16:18
mwha, een paar kleine ingrepen daargelaten blijft ie origineel.

in iedergeval schroefset,

Greetz

maniacmark
19-09-2006, 16:36
ik ben benieuwd........

Der Typ Siebzehn
19-09-2006, 16:36
Ik kan er nu trouwens aan toevoegen:

Hij blijft en de restauratie is BEGONNEN!!!!!!!!!!

Klasse kerel, en succes met de restauratie!

MennoVR6
30-12-2007, 15:25
Hoi, ik zie dat er een NL sticker achterop zit. Is het een origineel Nederlandse auto? En zo ja, wat is of was het kenteken?
Ikzelf heb ook een gele TS uit 1974 met kenteken 85-BS-71. Ben benieuwd of de jouwe ouder is.
Gr. Menno

http://i191.photobucket.com/albums/z70/menno34/Foto117.jpg

http://i191.photobucket.com/albums/z70/menno34/176.jpg

loco-vr6
08-01-2008, 10:47
Ja originele hollander, en van 1e eigenaar :D mijn kenteken is 42-BT-81, dus de jouwe zou ouder moeten zijn toch?????? :confused:

Larsv5
08-01-2008, 10:55
Super, die Rocco... Lekker zelf weten wat je gaat doeen met hem.

Plannen klinken goed, gewoon op ze buik en een snellere motor erin en klaar.

MennoVR6
21-01-2008, 19:50
Ja originele hollander, en van 1e eigenaar :D mijn kenteken is 42-BT-81, dus de jouwe zou ouder moeten zijn toch?????? :confused:
Dan is die van mij ouder, er is er ook nog eentje met het kenteken 85-BS-72, dus met maar 1 cijfertje verschil. En die rijdt ook nog gewoon ergens rond. Als je de kentekens bij Google intikt, kom je vanzelf op een site waar de foto's staan van beide auto's.
Succes met je unieke vondst! Ben benieuwd wat je er van maakt.

corrado-usa
21-01-2008, 20:07
nette auto hoor.

Siem
24-01-2008, 11:22
Nette auto,
Succes, je plannen klinken goed:rock:

Pedaalemmer
24-01-2008, 13:48
Heel mooi zo'n oude scirocco, zou er mijn corrado goed op in willen ruilen :D

loco-vr6
08-02-2008, 17:30
Hihi, een Corrado is altijd welkom, maar dan wel als donor voor mn rocco :D

Heren wat is uw mening: 16v met webers, g60, 8v met webers, of de standaard 1600 motor tunen?

mn collega heeft een g60 met getande riem voor de G-lader... :eek: en dat klinkt wel zo ontzettend ruig! maar het geluid van een 16v met kelkjes is ook prachtig........ mn vag-a-holics maatjes hebben nog een 16v (PL) in de schuurliggen, dus dat is wel lekker low budget dan.... of de originele motor gaan kietelen tot een leuke vermogenswinst....... :(

BTW, ben al een beetje aan het krabben en schuren etc, maar de rot valt me redelijk mee, de dorpels zijn wel weg en het front ook, en de deuren, maar verder best redelijk. Weet iemand hier trouwens of het front van een golf 1 het zelfde is? dan puur het onderste gedeelte natuurlijk, waar de koplampen horen te zitten is natuurlijk anders, maar het gaat mij puur om de onderzijde van het front. En voor wie nog op zoek is naar ( imitatie ) plaatweerk, ga eens googlen op ARTA Parts :D hier heb ik een hoop kunnen vinden.

Heeft iemand nog ervaring met de beugels die er te koop zijn om g60 remklauwen op golf1/scirocco wielnaaf (fuseehuis) te kunnen monteren? mag dit uberhaupt voor de apk?

en heeft er iemand nog een handig tip hoe je het makkelijkste die *%^$&$&*$#* kit van de bodem af kan krijgen :mad: wat een rommel is dat om te verwijderen, wel kwaliteit spul geweest vroegah :D

Tips & Trics zijn welkom :D

Ciao!

loco-vr6
28-02-2008, 12:57
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/10062006_original.jpg

deze vondt ik nog, zo was de eerste ontmoeting tussen mij en mn TS :D

De Limburger
28-02-2008, 19:03
Super mooie wagen heerlijk om zoiets te zien staan ziet er helemaal niet slecht uit, heb je trouwens al wat build off foto`s?

gr ronnie

Rocco
04-03-2008, 22:17
Snap nog steeds niet welke GEK hem naar de sloop heeft gebracht.. maar goed...

Jij is er blij mee huibje!!
EN met al die "nieuwe" parts moet het echt een plaatje gaan worden!

Jazzblue
04-03-2008, 22:19
Inderdaad, als je het op mp zou zetten vang je er vaak nog aardig wat centen voor:D.

loco-vr6
05-03-2008, 16:59
Snap nog steeds niet welke GEK hem naar de sloop heeft gebracht.. maar goed...

Jij is er blij mee huibje!!
EN met al die "nieuwe" parts moet het echt een plaatje gaan worden!

Tja, was 1e eigenaar, dus ik denk: opa dood......en zn ouwe trouwe vw stond nog in de schuur. familie haast, hup naar de sloop. :screwy: ( de auto, niet opa :D )

jaja, ik heb samen met een maatje een schuur vol met type 1 A en B onderdelen gekocht :D dus ik heb nu genoeg spullen om de auto 3 keer te restaureren :woowoo:
misschien dat jullie onze advertenties ook op MP hebben gespot :D zender setjes, nieuw front, lampjes, deurtjes etc etc.
het ECHT mooie spule gaat natuurlijk niet weg :tongue:

Foto's komen met een tijdje weer, ik ben achter in de tuin aan het hobbyen, en het is nu nog erg nat en koud :mad:

Zweiter
05-03-2008, 19:55
ow heb jij die grote partij gekocht? die kerel had ook een rocco 1 vr6 toch? die gele?
zat er toevallig ook een nette chromen achterbumper tussen?

loco-vr6
06-03-2008, 12:27
ow heb jij die grote partij gekocht? die kerel had ook een rocco 1 vr6 toch? die gele?
zat er toevallig ook een nette chromen achterbumper tussen?

:D klopt, die heb ik met een maatje overgenomen. inderdaad van de man met de type 1 vr6 :eek: ik heb hem even bekeken, maar dat is echt een he-le-ruige machine :wow: het is dat ik de centjes niet heb anders had ik die echt meegenomen. dan maar geen vr op kenteken :D de aura om die auto straalt absolute zelfmoord uit. heerlijk :woowoo:

Maar helaas, geen chrome achterbumper bij de set aanwezig. wel kunstof setjes. wat zoek je nog allemaal? ik heb nu wel 2 zender setjes liggen :thumbup: en voor een heel verleidelijk bod wil ik misschien wel van mn chrome achterbumper af :screwy:

Zweiter
06-03-2008, 12:47
haha nee die chromen moet je maar lekker zelf houden voor je eigen rocco. Ik wil het betaalbaar houden :D) Iinmiddels heb ik ook al 2 chromen achterbumpers hier liggen, maar die zijn me nog niet perfect genoeg. In principe heb ik niks meer nodig voor mn rocco alleen nog een wisserarm (enkel systeem >'76). voor de rest ben ook ik overcompleet :D

jammer dat die rocco van die kerel zo overdreven gecleaned was (klinken weg etc.), maar die motor! verder inderdaad een hele nette (zelfmoord :D) auto.

loco-vr6
06-03-2008, 15:10
jammer dat die rocco van die kerel zo overdreven gecleaned was (klinken weg etc.), maar die motor! verder inderdaad een hele nette (zelfmoord :D) auto.

:rolleyes: het had wel wat vondt ik, en er zit een grill in van een oude type ford capri :eek: en dat staat ook errug ruig kan ik je melden!!!!

heb je de auto wel eens "live" gezien???

MennoVR6
04-01-2009, 21:40
Ja originele hollander, en van 1e eigenaar :D mijn kenteken is 42-BT-81, dus de jouwe zou ouder moeten zijn toch?????? :confused:

Hoi,

Ik vond nog een leuk plaatje van een Scirocco met bijna hetzelfde kenteken als die van jou ;)

http://i191.photobucket.com/albums/z70/menno34/Deauto08-1974.jpg

Het kenteken bestaat volgens de RDW niet meer :(

Het kenteken van jou leverde ook geen gegevens op :confused:


Gr. Menno

Ps. Hoe ver ben je met je project??

The Skinnmeister
05-01-2009, 11:17
Mooie aanwinst, zou de wagen zo houden. Echt geweldig zoiets ben benieuwd naar de nieuwe pics :D

loco-vr6
13-01-2009, 18:42
Hoi,

Ik vond nog een leuk plaatje van een Scirocco met bijna hetzelfde kenteken als die van jou ;)

http://i191.photobucket.com/albums/z70/menno34/Deauto08-1974.jpg

Het kenteken bestaat volgens de RDW niet meer :(

Het kenteken van jou leverde ook geen gegevens op :confused:


Gr. Menno

Ps. Hoe ver ben je met je project??

Menno, jij bent mijn held, super bedankt voor dit plaatje! die gaat bij het dagboek van mn rocco!

Je vraag over het kenteken: Als je RDW beldt en je geeft het kenteken op zullen ze jou ook vertellen dat hij al 14 jaar "slaapt"

Misschien nog mensen hier die naar de snippeling meeting zijn geweest???
Hij is meegegaan op de trailer en ik heb samen met mn maatje een prijs in de wacht gesleept met onze twee kranige roestbakken :D

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/snippelingweekend2008027.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/snippelingweekend2008016.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/snippelingweekend2008015.JPG

Mn trouwe daily passat had met zn "lugubere thema" ook nog een 3e prijs hihi :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/DSC_1823_639369.jpg

Het project staat al weer even stil, ik heb een nieuwe baan en ik ben de badkamer aan het verbouwen, ook nog een g40 gekocht voor het vrouwtje.....alles kost tijd en geld helaas..

Maar de planning is dat hij in maart naar "de schuur" gaat, dan komen er andere nieuwe remmen op. de voorremklauwen zijn dusdanig klein dat ik er remmen van een golfje 1 GTI op ga zetten. achterremen worden compleet vernieuwd en er gaat een nieuwe distributie op.

En dan......een afspraak bij de RDW om het kenteken terug te krijgen :eek:
ik heb de auto van voor tot achter onderzocht, en ja hij heeft roest, maar hij is niet rot, hij zou in principe zo door de apk moeten rollen dus fingers crossed!

MennoVR6
13-01-2009, 18:54
Graag gedaan ;)

Leuk om te horen dat ie bijna weer de weg op kan :thumbup:
Veel succes en laat maar horen als ie goedgekeurd is.

Gr. Menno

MennoVR6
13-01-2009, 19:47
Wat een leuke foto's:thumbup:

Die van mij ziet er zo uit:



http://i191.photobucket.com/albums/z70/menno34/P1010063.jpg


http://i191.photobucket.com/albums/z70/menno34/Foto117.jpg

Gr. Menno

Tjaap
13-01-2009, 21:03
heb je de auto wel eens "live" gezien???
staat een pic in het album bij oude meetings. Ding heeft een keer bij de VW-Team Hoogeveen meeting gestaan.

loco-vr6
13-01-2009, 22:34
holy fucking mozes menno, wat een schoonheid :wow:
heb je haar zelf gerestaureerd of zo gekocht?

ik moet wel helaas vertellen dat zodra de centjes het toelaten de mijne toch deels wordt verbouwd, dat wil zeggen, ik ga de zenderset monteren die ik heb liggen.

om 1 reden: vossie heeft 1 van de mooiste originele type's 1 die ik ken, en deze van jou is ook al een extreem mooi origineel exemplaar, maar ik ben benieuwd wie me hier op t forum kan vertellen die live een type 1 met zender pakket heeft gezien. Ik doe het wl zo dat ik de koets van de auto ongeschonden laat, dus dat ik ooit eventueel de chrome bumpers weer terug kan plaatsen en hij weer origineel is.

Waar ik wel heel erg ziek van ben is dat de bekleding van mijn bestuurders stoel gescheurd is...... ik ben al 3 jaar aan het zoeken naar een nieuwe stoel maar dat lijkt onmogenlijk.

en verder..... tja, zodra tijd en geld het toelaten, een andere motor en tenminste een 5 bak monteren. Maar uit welke omgeving kom jij??????
moch je ooit wat zoeken stuur me dan eens een PB, misschien kan ik je aan onderdelen helpen, ik heb nog steeds 7 motorkappen , deuren achterkleppen, lijstjes nippeltjes en nappeltjes en nog bergen spul liggen.

mooie wagen in iedergeval :thumbup:

loco-vr6
13-01-2009, 22:48
Zo staat hij er voorlopig bij, veilig in de achtertuin….
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/kees008.jpg

En af en toe, in een sentimentele bui, ga ik ff een kwartiertje ( volgens mijn vriendin een paar uur ) met een biertje en een peuk op visite, om weg te dromen van hoe het ooit gaat worden….
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_2154.jpg

MennoVR6
14-01-2009, 19:30
holy fucking mozes menno, wat een schoonheid :wow:
heb je haar zelf gerestaureerd of zo gekocht?

ik moet wel helaas vertellen dat zodra de centjes het toelaten de mijne toch deels wordt verbouwd, dat wil zeggen, ik ga de zenderset monteren die ik heb liggen.

om 1 reden: vossie heeft 1 van de mooiste originele type's 1 die ik ken, en deze van jou is ook al een extreem mooi origineel exemplaar, maar ik ben benieuwd wie me hier op t forum kan vertellen die live een type 1 met zender pakket heeft gezien. Ik doe het wl zo dat ik de koets van de auto ongeschonden laat, dus dat ik ooit eventueel de chrome bumpers weer terug kan plaatsen en hij weer origineel is.

Waar ik wel heel erg ziek van ben is dat de bekleding van mijn bestuurders stoel gescheurd is...... ik ben al 3 jaar aan het zoeken naar een nieuwe stoel maar dat lijkt onmogenlijk.

en verder..... tja, zodra tijd en geld het toelaten, een andere motor en tenminste een 5 bak monteren. Maar uit welke omgeving kom jij??????
moch je ooit wat zoeken stuur me dan eens een PB, misschien kan ik je aan onderdelen helpen, ik heb nog steeds 7 motorkappen , deuren achterkleppen, lijstjes nippeltjes en nappeltjes en nog bergen spul liggen.

mooie wagen in iedergeval :thumbup:


Bedankt voor de complimenten:thanks:

Ik heb de wagen in mooie staat gekocht. De vorige eigenaar was de 2de eigenaar en heeft de wagen 30 jaar gehad.
Die man woonde in Sittard, misschien herkennen sommigen de auto.
Hij heeft hem altijd goed onderhouden en veel vernieuwd.
Boekjes zijn er bij:)

Wat er aan gebeurd is:

- roestplekken bijgewerkt en gespoten
- originele lichtmetalen velgen erin gezet
- mijn bekleding was niet origineel meer maar gelukkig kon ik
originele bekleding voor de stoelen kopen en een complete achterbank:D
- 1 plaatje ingelast rechts bij de achterasophanging
- sticker laten maken voor het achterraam


Dingen die ik nog wil doen:

- voorstoelen opnieuw bekleden
- open dakje (niet origineel) dichtlassen en spuiten
- nieuw hemeltje monteren

Wie is vossie eigenlijk?

Heb je een foto van zijn auto?
Ga je je auto dagelijks gebruiken als die klaar is?
Ik woon trouwens in Groningen.
Ik heb de bekleding gevonden door gezocht-advertenties te plaatsen op marktplaats en speurders,heeft wel een poos geduurd trouwens maar ja je moet wat he.

Ik ben benieuwd hoe je wagen eruit gaat zien, geloof niet dat ik zo'n pakket eerder gezien heb.
Veel succes in elk geval:thumbup:

Gr. Menno

loco-vr6
16-01-2009, 14:05
Als je zoekt op: Resto '77 scirocco, kom je vanzelf vossie zn wagen tegen, leuke topic moet je maar ff lezen. Ik zal eens zoeken naar een foto van een rocco waar de set op gemonteerd is. Mijn auto zal geen daily gaan worden, maar ik ga er wel zo veel mogenlijk mee rijden, daar is hij tenslotte voor!!!

ik zal ook eens foto´s in de schuur gaan maken van de onderdelen voorraad,

groeten!

MennoVR6
16-01-2009, 17:47
Ik heb zojuist het hele topic gelezen.
Wat een mooie auto is het geworden:thumbup:
Volgens mij heb ik die gezien tijdens de Mk1 meeting in Assen.

Vossie
18-01-2009, 21:11
Dank voor de positieve opmerkingen, je kun hem inderdaad in Assen gezien hebben

http://www.watercooled.nl/onzemeetings/2008/pics_bestanden/197.jpg

loco-VR6, succes met de scirocco

polo 3
18-01-2009, 22:21
Die gele scirocco vr6 is toevallig degene die van dio l is?
kwam eerst uit heesch, is weer terug naar veghel verhuisd.
Handelde altijd al in corrado''s en scirocco''s.
Heeft ook nog een witte porsche, gele corrado vr6 en wat andere corrado''s.

Arno

loco-vr6
19-01-2009, 13:25
Klopt, ik ben nog bij hem in de schuur geweest in heesch, hij was toen weer aan het inpakken voor de verhuizing terug naar veghel. Hij heeft ook nog een smetteloos witte type 2 bieber cabrio staan. Hij is/was ook spiritueel leider van scirocco club Roadstar, en organisator van de jaarlijkse scirocco treffen Boekel.

@ Vossie: komt goed, ik heb immers jou oude voorbumper :tongue:

Vossie
19-01-2009, 17:57
Toch niet die met die gaten?

loco-vr6
23-01-2009, 16:41
Toch niet die met die gaten?

neuh, is een redelijk nette kale bumper, een paar spatjes vliegroest, verder niets. Niet perfect genoeg voor jouw wagen, maar prima voor de mijne :thumbup:

loco-vr6
29-01-2009, 14:49
Afspraak gemaakt bij de RDW, vrijdag 20 maart a.s. te waddinxveen :D . Dan gaan we zn oude kenteken weer ophalen en gelijk apk keuren en kunnen we voor het eerst eens kilometers gaan maken met zn 2e, eindelijk na al die tijd, ik heb nog nooit 1 meter gereden met de auto :redface:
kosten vallen trouwens gigantisch mee, keuren 62 euro, platen en papieren nog geen 40 euro, en hoppa life & kicking again :cool:

Het kenteken is al in 1991 geschoond zeggen ze, hoe lang is hij dan al niet meer op de weg geweest dan?????


ben wel een bietje senuwaaaachtig :redface:

MennoVR6
29-01-2009, 19:53
Ik had je laatst wat plaatjes gestuurd van een Scirocco met haast hetzelfde kenteken.
Nu zag ik op marktplaats een advertentie van iemand die een Autovisie aanbiedt met de desbetreffende Scirocco.:)
Iets voor jou?
Dan heb je afbeeldingen en gegevens die exact overeenkomen met die van jou.
Hier is de link:

http://boeken.marktplaats.nl/autoboeken-en-folders/208946509-autovisie-test-vw-scirocco-70-ts-juni-1974.html?return=eJwtjGsKwjAQhO8itP9sHlXUlCL1JjFNaWjShOwWRfHubq0wMN%2FMwGgl1Nsp3oCS%2FKx2YHU2YzMiJsXYFJOdq6DzhMlrjVDNnt2jnezM9IJxwz1piL63GZiRvK5GDP769K0oe2gxFnVX1DcvyCUXK8of1oS9%2B69I%2FnKJEIYetjKtJScI1HfzEmx2huL0oAjG5WhMLOSRXi%2BnAw0R1jtZprS0vERoxa75fAF%2B9kYV&df=1&fta=eNo1j1tugzAQRfdiqfn2i4fHYgvdAho8JrVKAsKQWI2y9w6o%2FfHxvHTvRWjhlfkR%2Bzr1D5yy8BmcBVGmTl0od9sMflKgpfKTZhhPiTsb%2FKTF55Ey%2BGUD6W8L3PdbXFPw30%2FIIa1zCPMH37nG%2Bjkn0Jdl2Tt52XKnDhUWWfAahU%2BguDQgEp3ySjcgqA5ja5tCVduOURWybmidLmQMOq5DtC6QLAENjbU5WVEooYnKNANzIBx1CY6vI%2B811laWSjBOucisGqkHpm0DKizDWFdYRaZGjPr0wZa2eUHK%2FRTv1%2B3rsCqPgQQR9nXt051i%2Be86EDcs%2FZGJY9AZSoPAp%2FCff9%2BH8AgSXu%2F3L9xLdb0%3D&fta_ind=11&fs=1

Gr. Menno

Ps. Succes met de keuring:thumbup:

Zweiter
29-01-2009, 20:06
mooi man, eindelijk het vooruitzicht om weer te rijden! het lijkt me ook geweldig om de eerste meters legaal over te gaan te gaa. succes, zal voor je duimen!

loco-vr6
30-01-2009, 11:12
Ik had je laatst wat plaatjes gestuurd van een Scirocco met haast hetzelfde kenteken.
Nu zag ik op marktplaats een advertentie van iemand die een Autovisie aanbiedt met de desbetreffende Scirocco.:)
Iets voor jou?
Dan heb je afbeeldingen en gegevens die exact overeenkomen met die van jou.
Hier is de link:

http://boeken.marktplaats.nl/autoboeken-en-folders/208946509-autovisie-test-vw-scirocco-70-ts-juni-1974.html?return=eJwtjGsKwjAQhO8itP9sHlXUlCL1JjFNaWjShOwWRfHubq0wMN%2FMwGgl1Nsp3oCS%2FKx2YHU2YzMiJsXYFJOdq6DzhMlrjVDNnt2jnezM9IJxwz1piL63GZiRvK5GDP769K0oe2gxFnVX1DcvyCUXK8of1oS9%2B69I%2FnKJEIYetjKtJScI1HfzEmx2huL0oAjG5WhMLOSRXi%2BnAw0R1jtZprS0vERoxa75fAF%2B9kYV&df=1&fta=eNo1j1tugzAQRfdiqfn2i4fHYgvdAho8JrVKAsKQWI2y9w6o%2FfHxvHTvRWjhlfkR%2Bzr1D5yy8BmcBVGmTl0od9sMflKgpfKTZhhPiTsb%2FKTF55Ey%2BGUD6W8L3PdbXFPw30%2FIIa1zCPMH37nG%2Bjkn0Jdl2Tt52XKnDhUWWfAahU%2BguDQgEp3ySjcgqA5ja5tCVduOURWybmidLmQMOq5DtC6QLAENjbU5WVEooYnKNANzIBx1CY6vI%2B811laWSjBOucisGqkHpm0DKizDWFdYRaZGjPr0wZa2eUHK%2FRTv1%2B3rsCqPgQQR9nXt051i%2Be86EDcs%2FZGJY9AZSoPAp%2FCff9%2BH8AgSXu%2F3L9xLdb0%3D&fta_ind=11&fs=1

Gr. Menno

Ps. Succes met de keuring:thumbup:

SUPER!!! ik heb hem al gemaild, dit is de meest zinnige 4 euro die ik in tijden heb uitgegeven aan een auto :D thanx :thumbup:

loco-vr6
30-01-2009, 11:14
mooi man, eindelijk het vooruitzicht om weer te rijden! het lijkt me ook geweldig om de eerste meters legaal over te gaan te gaa. succes, zal voor je duimen!

ik ben heel erg benieuwd inderdaad :D


na hoeveel jaren schorsing wordt een kenteken eigenlijk `geschoond ` weet iemand dat hier? de mijne is geschoond in 1991, dus ik ben benieuwd hoe lang hij al van de weg af is dan....

MennoVR6
07-02-2009, 21:55
SUPER!!! ik heb hem al gemaild, dit is de meest zinnige 4 euro die ik in tijden heb uitgegeven aan een auto :D thanx :thumbup:

Heb je het blad al?
Hij staat nog steeds op mp.
Maar misschien heeft ie er meerdere?
Ikzelf heb er ook wel belang bij maar alleen als jij je blad al hebt.

Gr. Menno

loco-vr6
09-02-2009, 09:27
ik heb hem binnen, ik plaats vanavond wel ff een fototje, ik weet niet of hij er meerdere heeft maar bel hem op zou ik zeggen, was er prettig zaken doen met de beste man :thumbup:

Er staat ook nog een lollig srtikel in over de frustratie onder de autorijders dat de super benzine 1 gulden de liter drijgt te gaan kosten :D
en een heel artikel over de golf 1 ook erg leuk om te lezen :)

alles is wel op zn ´oud hollansch´ :D

loco-vr6
10-02-2009, 11:28
Van deze set heb ik 2 complete sets liggen, zelfs nog de mega ruige foute lamellen voor op de achterruit en een echte zender luchthapper voor op de motorkap :screwy:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/vista3.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/z11.jpg

ik ga de zijskirts gebruiken en een achterbumper van deze set, de zender voorbumper vindt ik niks dus de voorbumper wordt ereen van een golf 3 van ingo noak met bonrath onderlip.

Ik maak het zo dat alles er zo op/af te schroeven is en de originele chromen bupers dr weer op kunnen, dus ga niet de carroserie van de auto vernaggelen ;)

ik heb deze set nog niet eerder ergens hier in europa gezien op een auto, iemand anders wel?

sciroccofiel
10-02-2009, 18:16
Ik heb deze zenderset ook op 1 van mijn eerdere scirocco gehad.
Je ziet ze inderdaad niet veel meer.

MennoVR6
12-02-2009, 19:20
Vandaag heb ik ook diezelfde Autovisie gekregen:)
Gelukkig had ie er meerdere van.
Heel leuk om te lezen.

Dus dit is de beruchte Zender set die je gaat monteren?
Ik dacht eerst, zonde om dat erop te zetten maar nu ik die grijze zo zie, het staat hem zeker niet verkeerd;)
Blijft je auto wel geel dan?

sciroccofiel
13-02-2009, 18:26
Hier een foto van mijn eerste scirocco met zenderset.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KR3PTRG6.jpg

sciroccofiel
13-02-2009, 19:25
Op ebay duitsland staat er ook nog 1 te koop met dezelfde zenderset.
Originele hollander.

loco-vr6
13-02-2009, 20:57
Vandaag heb ik ook diezelfde Autovisie gekregen:)
Gelukkig had ie er meerdere van.
Heel leuk om te lezen.

Dus dit is de beruchte Zender set die je gaat monteren?
Ik dacht eerst, zonde om dat erop te zetten maar nu ik die grijze zo zie, het staat hem zeker niet verkeerd;)
Blijft je auto wel geel dan?

gefeliciteerd met jou nieuwe aanwinst :thumbup: erg leuk blad he? erg geinig ook om te leze dat mensen zich druk maakte dat de benzine wel eens meer dan 1 hele gulden kon gaan kosten :D ze moesten toen eens weten.....
en gezien dat de kentekens zo dicht bij elkaar liggen zou ik dus ook een 75 pk versie( jihaaa bruut vermogen :redface: ) moeten hebben lijkt me, daar schijnen er maar enkelen van te zijn gebouwd dus dat is ook weer grappig om te weten.

de zender set is inderdaad redelijk beschaafd al zeg ik het zelf, en staat een rocco best goed! hij blijft inderdaad geel, of ik moet een pot goud vinden en dan gaat hij helemaal kaal en wordt hij Harvest moon beige, dat vindt ik echt een hele mooie kleur. Maja, bij gebrek aan doekoe, blijft hij origineel geel.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1095445422_ee1c0dc676_b.jpg
Zeg zelf, staat lekker toch :D

loco-vr6
13-02-2009, 21:00
Hier een foto van mijn eerste scirocco met zenderset.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KR3PTRG6.jpg

Hele nette auto om te zien zeg :eek: dit is 1 van de eerste hollandse auto's die ik met de set zie. Is hij nog een beetje bekend in de scirocco wereld?

MennoVR6
13-02-2009, 21:29
[QUOTE=loco-vr6]gefeliciteerd met jou nieuwe aanwinst :thumbup: erg leuk blad he? erg geinig ook om te leze dat mensen zich druk maakte dat de benzine wel eens meer dan 1 hele gulden kon gaan kosten :D ze moesten toen eens weten.....
en gezien dat de kentekens zo dicht bij elkaar liggen zou ik dus ook een 75 pk versie( jihaaa bruut vermogen :redface: ) moeten hebben lijkt me, daar schijnen er maar enkelen van te zijn gebouwd dus dat is ook weer grappig om te weten.


Als het goed is heb jij die motor ook.
Maar dat kun je makkelijk controleren aan de motorcode.
De code is nl. FB.
Die is te vinden vlak onder de cilinderkop op het blok, erachter staat het motornummer.
Mijn auto heeft ook die motor:D
Het staat zelfs in het instructieboekje dat deze afwijkende motor erin zit.
Deze motor is slechts maar 2 maanden :wow: gebruikt in de Scirocco.

Inderdaad erg leuk om te weten en dat maakt je wagen nog unieker:thumbup:

sciroccofiel
14-02-2009, 19:29
Hele nette auto om te zien zeg :eek: dit is 1 van de eerste hollandse auto's die ik met de set zie. Is hij nog een beetje bekend in de scirocco wereld?

Ik heb hem ongeveer 17 jaar geleden verkocht waar ik nu nog spijt van heb.
Een maat van mij heeft hem nog jaren gehad en daarna ingeruild voor een corrie bij dio.
Een paar jaar geleden zag ik hem in 1 keer op het treffen van roadstar in Boekel.
Deze is best wel uniek want het is 1 van de,dan wel de jongste type 1 in Nederland.
Hij is namelijk van jan. 1981 en ze zijn tot maart dat jaar gebouwd.
Hij ziet er nu nog redelijk uit maar hij leeft nog en dat vindt ik belangrijker.
Hij staat nu in st. oedenrode.

loco-vr6
16-02-2009, 21:07
Ik heb hem ongeveer 17 jaar geleden verkocht waar ik nu nog spijt van heb.
Een maat van mij heeft hem nog jaren gehad en daarna ingeruild voor een corrie bij dio.
Een paar jaar geleden zag ik hem in 1 keer op het treffen van roadstar in Boekel.
Deze is best wel uniek want het is 1 van de,dan wel de jongste type 1 in Nederland.
Hij is namelijk van jan. 1981 en ze zijn tot maart dat jaar gebouwd.
Hij ziet er nu nog redelijk uit maar hij leeft nog en dat vindt ik belangrijker.
Hij staat nu in st. oedenrode.

Ha Dio duikt overal op hehehe :D mocht je nog een keer een type 1 kopen heb ik nog eenset voor je liggen :thumbup:

loco-vr6
16-02-2009, 21:11
[QUOTE=loco-vr6]gefeliciteerd met jou nieuwe aanwinst :thumbup: erg leuk blad he? erg geinig ook om te leze dat mensen zich druk maakte dat de benzine wel eens meer dan 1 hele gulden kon gaan kosten :D ze moesten toen eens weten.....
en gezien dat de kentekens zo dicht bij elkaar liggen zou ik dus ook een 75 pk versie( jihaaa bruut vermogen :redface: ) moeten hebben lijkt me, daar schijnen er maar enkelen van te zijn gebouwd dus dat is ook weer grappig om te weten.


Als het goed is heb jij die motor ook.
Maar dat kun je makkelijk controleren aan de motorcode.
De code is nl. FB.
Die is te vinden vlak onder de cilinderkop op het blok, erachter staat het motornummer.
Mijn auto heeft ook die motor:D
Het staat zelfs in het instructieboekje dat deze afwijkende motor erin zit.
Deze motor is slechts maar 2 maanden :wow: gebruikt in de Scirocco.

Inderdaad erg leuk om te weten en dat maakt je wagen nog unieker:thumbup:

gechecked en idd, een FB. wel weer een leuk detail dat de wagen weer een beetje sjeu geeft.

volgende week zal ik eens foto's maken en posten hier kunnen jullie het weer een beetje volgen.

Eerst volgende week een schroefset bestellen en de nieuwe remmerij dr onder schroeven, dan zijn we al weer lekker op weg.

sciroccofiel
18-02-2009, 18:34
Ha Dio duikt overal op hehehe :D mocht je nog een keer een type 1 kopen heb ik nog eenset voor je liggen :thumbup:

Nee, voor mij geen type 1 meer,hoewel ik ze toch het mooist vindt.
Wat type 1 betreft rijdt er hier in nederland bijna niks meer,dan bedoel ik goeie en niet van die grafbakken.
Er zijn er nog wel maar die kosten dan ook de hoofdprijs.
Ik hou het bij mijn gt2 van 1991. :thumbup:

sciroccofiel
18-02-2009, 19:53
Jawel, ik heb er nog 1 gevonden in de oude doos :lmao:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ARSGXQY6.jpg

sciroccofiel
18-02-2009, 20:01
En van achteren :rock:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6UT7LMTX.jpg

sciroccofiel
18-02-2009, 20:33
En nog een Nederlander!!!
De set komt nog vaker voor dan ik dacht.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JB76BVSY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R4BOYCBF.jpg

loco-vr6
20-02-2009, 12:23
LOL staat wel ruig vindt k,

maar lijken mij dezelfde auto........ alleen ander kenteken, velgen en grill....
zelfs de zelfde uitlaat!

sciroccofiel
20-02-2009, 18:46
Toch zit er verschil tussen rood en rood.
De 1 is in boekel gefotografeerd en de ander in Zeeland.
Zeker dat het niet dezelfde is,was er zelf bij. :D
Maar er zijn zeker veel gelijkenissen.
Het zijn naaaa apers. :wow:

loco-vr6
20-02-2009, 19:46
Toch zit er verschil tussen rood en rood.
De 1 is in boekel gefotografeerd en de ander in Zeeland.
Zeker dat het niet dezelfde is,was er zelf bij. :D
Maar er zijn zeker veel gelijkenissen.
Het zijn naaaa apers. :wow:

hehehe, en ik zie nu pas de achter spoiler, maar het lijken inderdaad net 2 broertjes hahaha,

loco-vr6
13-03-2009, 20:34
vandaag ff schroefsetje gemonteerd, maar t viel niet mee. alles wat af kon breken is af gebroken. je kon merken dat de bouten in geen 35 jaar meer zijn aangeraakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Afb041.jpg
Thanks 2 SKG :thumbup:
nieuwe stoelen zijn ook binnen. nog 2 weken en dan gaat hij naar"de schuur"

loco-vr6
22-03-2009, 12:16
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_3964.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_3963.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_3961.JPG
Hij kan niet lager!!! gvd gvd, de aandrijfas aan de anderkant ligt al tegen de chassisbalk aan.... :evil:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_3960.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_3959.JPG

beide voorschermen dr af gehaald, dan kan ik de volgende keer gelijk het nieuwe front door jopie dr in laten lassen :thumbup:

ice_killer
22-03-2009, 13:27
die is aardig roestig :)


succes blijft dit draadje volgen :)

vwjopie
22-03-2009, 13:28
Dat komt goed Huipie ;)
ook even voorste stukjes binnen scherm halen he zitten ook wel wat gaatjes in :(

komt weer helemaal goed hoor.

knedel16vweber
22-03-2009, 13:55
deze had ik nog even gemist...
leuk project zo, zeker omdat hij al zolang niet meer van het asvalt heeft kunnen genieten.
hele uitdaging zo, maar wel tof!
ik kan op de rdw site je kenteken nog niet terug vinden.
mag hij inmiddels weer op de weg dan?? :confused:

groet frank

vwjopie
22-03-2009, 14:11
hij staat in zijn Tuin ;) gaat op een ambulance naar het hok (werkplaats) daar klaar maken en dan afspraak RDW.

loco-vr6
22-03-2009, 15:17
deze had ik nog even gemist...
leuk project zo, zeker omdat hij al zolang niet meer van het asvalt heeft kunnen genieten.
hele uitdaging zo, maar wel tof!
ik kan op de rdw site je kenteken nog niet terug vinden.
mag hij inmiddels weer op de weg dan?? :confused:

groet frank

het kenteken is in 1991 geschoond, dat gebeurt automatisch als je auto langer als ik meen 5 jaar niet actief is, dus hij is in 1986 geschorst en daarna nooit meer buiten geweest. het originele kan ik relatief makkelijk terugkrijgen, alleen moet hij daarvoor wel geschouwd worden bij de rdw, kost 86 euro, en krijg ik gelijk de papieren en platen.

roest lijkt heel erg zo, maar valt relatief mee, het hele front gaat dr uit en daar komt een hagelnieuwe in ( ligt al klaar ) ik heb nagel harde andere deuren klaar staan, want deze zijn onderin ook weggerot. achterklep en motorkap hebben niks, en het chasisi heeft alleen links op de dorpel een gaatje van 4 vierkante centimeter en de schermrand linksachter heet een gat van 5 bij 10 cm. verder heb ik niks kunnen ontdekken aan de auto.

hij wordt eerst alleen klaar gemaakt voor de keuring zodat ik ermee naar boekel kan. Daarna wordt hij pas klaargemaakt voor een spuitbeurt.

loco-vr6
22-03-2009, 15:21
Dat komt goed Huipie ;)
ook even voorste stukjes binnen scherm halen he zitten ook wel wat gaatjes in :(

komt weer helemaal goed hoor.

stukkie binnenscherm wordt zelfmaken ben ik bang, maar het valt echt heel erg mee vindt ik, is maar een klein stukje.

kan ik het front er zelf al uitzagen of wil jij dr bij zijn/ dit doen?

Eerst weer verder met de verfbrander en de krabber alle oude kit & Tectyl weghalen... :mad:
het kale staal kan ik toch gewoon in de zinkspray zetten voor nu of wil je dat ik het ergens anders mee inspuit?

vwjopie
22-03-2009, 15:52
stukkie binnenscherm wordt zelfmaken ben ik bang, maar het valt echt heel erg mee vindt ik, is maar een klein stukje.

kan ik het front er zelf al uitzagen of wil jij dr bij zijn/ dit doen?

Eerst weer verder met de verfbrander en de krabber alle oude kit & Tectyl weghalen... :mad:
het kale staal kan ik toch gewoon in de zinkspray zetten voor nu of wil je dat ik het ergens anders mee inspuit?

laat dat front er maar mooi inzitten dit wil ik er zelf uithalen ;)

ja beetje zink spray is best.

LuukGTI
24-03-2009, 10:58
Zit nog aardig wat werk aan... Maar een héle mooie bak :cool: Als die af is maak je echt de blits.. :thumbup:

sciroccofiel
24-03-2009, 18:27
het kenteken is in 1991 geschoond, dat gebeurt automatisch als je auto langer als ik meen 5 jaar niet actief is, dus hij is in 1986 geschorst en daarna nooit meer buiten geweest. het originele kan ik relatief makkelijk terugkrijgen, alleen moet hij daarvoor wel geschouwd worden bij de rdw, kost 86 euro, en krijg ik gelijk de papieren en platen.

roest lijkt heel erg zo, maar valt relatief mee, het hele front gaat dr uit en daar komt een hagelnieuwe in ( ligt al klaar ) ik heb nagel harde andere deuren klaar staan, want deze zijn onderin ook weggerot. achterklep en motorkap hebben niks, en het chasisi heeft alleen links op de dorpel een gaatje van 4 vierkante centimeter en de schermrand linksachter heet een gat van 5 bij 10 cm. verder heb ik niks kunnen ontdekken aan de auto.

hij wordt eerst alleen klaar gemaakt voor de keuring zodat ik ermee naar boekel kan. Daarna wordt hij pas klaargemaakt voor een spuitbeurt.

Kom je ook naar boekel dan? :thumbup:
Dan zullen we elkander daar wel een keertje live treffen.
Dit wordt mijn 19e roadstar treffen.

Wim.
24-03-2009, 18:50
Wat is dat dan in Boekel?
Zie er ook niks van terug in Meetings data.

Word wel een stoere bak! :D die stickers staan hem ook goed!

Campion
24-03-2009, 20:11
kijk maar op het sciroccoforum, kun je wel wat vinden ;)

Campion
24-03-2009, 20:14
hee zie m wel staan:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=694937#post694937

of heb je niet goed gekeken?? :D

loco-vr6
25-03-2009, 11:33
Schande!!!! :D gij kent de goddelijke meeting te Boekel niet?!?!?!

Walhalla voor allen die de scirocco liefhebben, onder het genot van verkoolde worst en lauw bier :D

ik zet op dit moment alle middelen in die ik tot mijn beschikking heb. Spaargeld, vriendendiensten afpersing, alles is geoorloofd in mijn missie de rocco klaar te hebben voor boekel :wow:

Stickers laat ik opnieuw namaken, want die zijn nergens meer te krijgen, en deze moeten er helaas af voor het plaatwerk.... :mad:

vwjopie
26-03-2009, 06:56
hey huib voor die stickers moeten we sander effe contacten die kan hij wel maken voor niet te gek veel denk...

Wim.
26-03-2009, 23:21
Ik weet niet of ik het ga redden, zondag heb ik zelf een autocross.
Maar als ik het zo lees moet ik toch eens een keertje kijken :D
Ik ga me best doen!

loco-vr6
27-03-2009, 11:55
vanavond gaat de scirocco achter de LT op weg naar zijn logeerplek bij de vrienden Tinus & Steef ( die Ludolfs zouden er jaloers op worden ) en vanaf morgen vol gas slijpen krabben & schroeven.
Vanaf morgenavond pictures van de vorderingen

vw virus
27-03-2009, 12:31
ziet er leuk uit. leuk project in ieder geval. kom jij nou bij mij uit de buurt zag ik in mijn topic?? ik wil wel een keertje komen kijken als dat mag. dan mag jij ook een keertje bij mij komen kijken :tongue:

ik hoor het wel.

loco-vr6
27-03-2009, 12:43
ziet er leuk uit. leuk project in ieder geval. kom jij nou bij mij uit de buurt zag ik in mijn topic?? ik wil wel een keertje komen kijken als dat mag. dan mag jij ook een keertje bij mij komen kijken :tongue:

ik hoor het wel.

hehe, ik woon een stuk bij je vandaan, maar de schuur staat dicht bij jou in de buurt ;) als vanavond in de burt van de mc donalds gaat posten zie je vanzelf een gele LT met daarachter een gele scirocco voorbij tuffen :D
Ik PM je mn tel nr door, dan spreken we wel ff af voor een bakkie leut en sterke scirocco verhalen :D

VWFARMER
01-04-2009, 17:02
Waar blijven de foto's van het weekend??????????

loco-vr6
02-04-2009, 11:26
Waar blijven de foto's van het weekend??????????

Goeiemoggel Bennie :D

martijn heeft me alleen maar close ups van de lasplekjes gestuurd, niks spannends. Vanaf vrijdag weer vol aan de gang dan plaats ik wel ff een paar mooie aktiefoto´s van het bijzonder dankbare werk van kit krabben :rolleyes:
juch wat een bende is dat.....

VWFARMER
02-04-2009, 12:59
HEEEEEEEEEEEE HUIPIE


Ja, ik geloof best dat je er helemaal gek van word met dat krabben.
Maar als je goed gezien heb kan ik dan ook gaan doen met mijn golf 1.
Dus mocht je wat tijd over hebben mag je me best helpen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En ik dacht dat je zaterdag langs kwam?
Nou het maakt mijn niet uit, ik ben er gewoon vrijdag en zaterdag.
Om te kijken hoe mooi jij kan krabben. :D :D :D :D
En als je het goed kan, mag je ook mijn auto doen. :thumbup:

loco-vr6
02-04-2009, 13:49
HEEEEEEEEEEEE HUIPIE


Ja, ik geloof best dat je er helemaal gek van word met dat krabben.
Maar als je goed gezien heb kan ik dan ook gaan doen met mijn golf 1.
Dus mocht je wat tijd over hebben mag je me best helpen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En ik dacht dat je zaterdag langs kwam?
Nou het maakt mijn niet uit, ik ben er gewoon vrijdag en zaterdag.
Om te kijken hoe mooi jij kan krabben. :D :D :D :D
En als je het goed kan, mag je ook mijn auto doen. :thumbup:

Jah joh ik krab jou auto ook wel effe :tongue:
je mag kijken hoe ik het doe, en daarna zelf proberen op je eigen wagen :D mag je wel me föhn lenen goed? ;)
Ik kom vrijdag uit mn werk gelijk doorstomen naar de schuur, hoe laat ben jij er? Tijd over heb ik niet de aankomende 2 maanden, maar ik zal assisteren waar ik kan :thumbup:

VWFARMER
02-04-2009, 13:54
Das mooi, dat ik je föhn mag lenen maar ik heb die van steef ook al.
Dus ben ik twee keer zo snel :eek:

Ik zelf ben er in de middag, denk een uur of 3/4
Maar steef en ik blijven niet lang.
Want steef heb nog een verjaardag dus die wou vroeg weg. ( en aan gezien dat ik bij hem blijf slapen moet ik wel mee)
Hoe laat weet ik, dan moet je hem even bellen.

Maar hoe laat ben jij dan klaar

VKM
02-04-2009, 14:53
en heeft er iemand nog een handig tip hoe je het makkelijkste die *%^$&$&*$#* kit van de bodem af kan krijgen :mad: wat een rommel is dat om te verwijderen, wel kwaliteit spul geweest vroegah :D

Tips & Trics zijn welkom :D

Ciao!

Ik heb iemand gesproken die de wagen 2 dagen in een vriescel parkeerde.
Met de hamer een paar flinke klappen op de bodem en het het was zo gepiept!

De wagen werd daarna wel gebruikt voor de cross :D

succes

loco-vr6
02-04-2009, 16:18
Ik heb iemand gesproken die de wagen 2 dagen in een vriescel parkeerde.
Met de hamer een paar flinke klappen op de bodem en het het was zo gepiept!

De wagen werd daarna wel gebruikt voor de cross :D

succes

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

ik zoek een iets subtielere methode :redface:

loco-vr6
02-04-2009, 16:19
http://link.marktplaats.nl/239273595

ik heb deze velgen in gedachten voor de rocco, wat is jullie mening?

loco-vr6
02-04-2009, 16:20
Das mooi, dat ik je föhn mag lenen maar ik heb die van steef ook al.
Dus ben ik twee keer zo snel :eek:

Ik zelf ben er in de middag, denk een uur of 3/4
Maar steef en ik blijven niet lang.
Want steef heb nog een verjaardag dus die wou vroeg weg. ( en aan gezien dat ik bij hem blijf slapen moet ik wel mee)
Hoe laat weet ik, dan moet je hem even bellen.

Maar hoe laat ben jij dan klaar

ik rij om 5 uur weg uit amersfoort, en dan nog ruim een uurtje tuffen denk ik... :rolleyes:

knedel16vweber
02-04-2009, 16:55
zekers!!!!!!!!!!!!!
revo classic is echt super, hoop dat het gaat lukken met de et!

loco-vr6
02-04-2009, 19:30
nog effe een lekkermakertje

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_3975.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_3976_242281.JPG

Zweiter
03-04-2009, 07:59
goed bezig kerel!

loco-vr6
06-04-2009, 08:52
:postpics:

http://www.mijnalbum.nl/Album=AR7QGSNB

hoppa, fotowupdate! :hug: :icon_spin :blahblah: :cow: :beer2: :tard: :thanks:

loco-vr6
07-04-2009, 10:25
zo, gisteravond de remmen ontlucht, en de distributie riem vervangen, nu wachten tot de nieuwe waterpomp binnen is, en dan nog een radiator ophalen van een scirocco 16v. carburateur is ook weer ganz sauber gemacht. Ook gisteren de brandstofleiding nog vervangen, want die was ook kuis verrot.

Campion
07-04-2009, 20:34
zo he, volgens de foto's wel een berg werk!

maar dikke respect dat je dat voor de scirocco over hebt!

VWFARMER
09-04-2009, 20:21
he huib

Ga je morgen ook nog heen?

loco-vr6
10-04-2009, 08:04
he huib

Ga je morgen ook nog heen?

Jup ;) morgen zijn we dr weer :D nog veel werk voor de boeg!
Als alles meezit wel dit weekend voor het eerst :eek: stukkie rijden met de scirocco :thumbup:

vw virus
13-04-2009, 10:27
ziet er goed uit zo. al een hoop werk gedaan.

klopt het dat ik een van die gasten op de foto`s herken als johan?? of hij lijkt er erg veel op. :)

loco-vr6
13-04-2009, 12:30
ziet er goed uit zo. al een hoop werk gedaan.

klopt het dat ik een van die gasten op de foto`s herken als johan?? of hij lijkt er erg veel op. :)

jep das johan ;)

vwjopie
13-04-2009, 20:40
ja dat ben ik :D

VWFARMER
14-04-2009, 11:35
ja dat ben ik :D


Maar waar was je zaterdag dan
We hebben je wel gemist

loco-vr6
14-04-2009, 13:25
we zijn zaterdag wel weer lekker opgeschoten, helaas door afwezigheid door tinus geen foto´s helaas.

Mtdi
14-04-2009, 18:38
Had je al foto's van adapters en hoe het"zit"?

loco-vr6
14-04-2009, 19:06
Had je al foto's van adapters en hoe het"zit"?

welke bedoel je precies? :confused: blok ben ik amper nog aan begonnen, en velgen ben ik nog immer over aan het dubben.... :screwy:

Mtdi
14-04-2009, 20:12
welke bedoel je precies? :confused: blok ben ik amper nog aan begonnen, en velgen ben ik nog immer over aan het dubben.... :screwy:
Addapters voor g60 remmen.

loco-vr6
14-04-2009, 21:28
ik heb uiteindelijk 16v remmer gemonteerd, dus heb nog geen foto's van de beugels voor je.

vw virus
14-04-2009, 21:30
ja dat ben ik :D

he johan hoe is het ermee dan?? waarschijnlijk ken je mij niet meer. ik ging zat vroeger bij jan hoek in de klas. groeten johan


sorry voor de offtopic. binnenkort maar even bellen. ben nu wel benieuwd naar je scirocco.

loco-vr6
16-04-2009, 08:17
he johan hoe is het ermee dan?? waarschijnlijk ken je mij niet meer. ik ging zat vroeger bij jan hoek in de klas. groeten johan


sorry voor de offtopic. binnenkort maar even bellen. ben nu wel benieuwd naar je scirocco.

haha, jij bent weer een bekende van Johan :D wereldje is toch klein ook hihi
zodra wij elkaar eens spreken zal ik je wel zijn nummer geven. gaan we een keer met zn 3e een theekransje houden hehehe :D

loco-vr6
16-04-2009, 08:53
O happy day :D gisteravond, 15 april rond de klok van 12 gaf de TS weer de eerste tekenen van leven! klein beetje opstartproblemen, te weten: aanslag op de contactpunten, en de slangetjes op de brandstofpomp verkeerd aangesloten :redface: daarna gaf de TS een brul en kwam tot leven :D
na een tijdje stationair te hebben staan pruttelen kon ik het niet laten en is de schuur opengegaan en heb ik voor het eerst een rondje buiten gereden op het terrein :thumbup: wat erg opviel was dat het motortje bijzonder fel op het gas is, snel na de rdw keuring een 5 bak dr in hangen ! :thumbup:
Vrijdag beginnen met de neus weer op te bouwen, koplampen en grill dr weer in, voorschermen vast zetten, en de bumpert dr weer op.
voor de rest van het weekend nog te doen voor de keuring:
Nieuwe einddemper.
laswerk dorpels links & rechts achter
andere radiateur van scirocco 16v
verlichting nalopen
Deurklinken en spiegels monteren,
Wisserblaadjes vervangen :D
wassen & uitzuigen

sciroccofiel
16-04-2009, 17:07
OooH, dus klaar voor Boekel? :thumbup: :thumbup:

loco-vr6
16-04-2009, 17:28
:thumbup:

loco-vr6
16-04-2009, 17:44
OooH, dus klaar voor Boekel? :thumbup: :thumbup:

24 april aanstaande moet ik bij de RDW verschijnen :eek:
als hij dr in 1 keer doorheen wandelt ga ik boekel halen :thumbup: na de rdw, moeten de nieuwe velgen worden klaargemaakt en de schroefset nog naar beneden ( modificatie aan voorste chassisbalken nodig...) dus zat te doen!

vwjopie
16-04-2009, 18:06
je wilde de grepen van mijn Golf toch effe lenen?
radiateur kom je zondag halen kan je gelijk de grepen effe demonteren.

Campion
16-04-2009, 18:14
dat is goed nieuws!!

knedel16vweber
16-04-2009, 18:19
das mooi optijd inderdaad. toppie!

VWFARMER
17-04-2009, 06:39
Dus huib, het is nog 1 weekend als een gek werken aan je auto.
En dan is die klaar voor de RDW?

Ik zelf ben er niet aankomt weekend maar ben er zeker wel bij de keuring van de RDW.

spreek je later

loco-vr6
17-04-2009, 08:42
Alles gaat redelijk voorspoedig, gisteren de ontsteking omgebouwd van contactpunten naar halgever, hij loopt ook gelijk een stuk rustiger en mooier nu.
Mn maatje leon heeft gisteren het plaatwerk voor de linker dorpel pas gemaakt, dus zaterdag ochtend vroeg gelijk bakken :D
eindemper heeft nog een klein gaatje, klinkt leuk maar de rdw zal dr niet gelukkig van worden denk ik :shake: ook ff bakken dus!

@ johan: jep ik leen je klinken zondag effe en kom de nieuwe radiator ophalen :cool:

loco-vr6
17-04-2009, 08:46
Dus huib, het is nog 1 weekend als een gek werken aan je auto.
En dan is die klaar voor de RDW?

Ik zelf ben er niet aankomt weekend maar ben er zeker wel bij de keuring van de RDW.

spreek je later

Gezellig :D
martijn is vrij, leon is vrij, steef ging kijken of het lukte op zn werk, ik ben dr, wordt een gezellig dagje met zn alle naar de RDW :D

loco-vr6
17-04-2009, 10:24
Algemeen vraagje: 7J et 40, gaat dat passen of is een spacer van 5mm noodzakelijk?

Bandjes zijn besteld : 165-45-15 nangkangkeding rubbertjes :D

knedel16vweber
17-04-2009, 13:35
toch de lancia wielen geworden? en weet je zeker dat je nangkang zou nemen? de bridgstones (165-50-15) zijn maar een 10tje duurder ;)

loco-vr6
17-04-2009, 13:42
toch de lancia wielen geworden? en weet je zeker dat je nangkang zou nemen? de bridgstones (165-50-15) zijn maar een 10tje duurder ;)

4 euro om precies te zijn :D maja ze zijn ook 5% hoger natuurlijk :101:
wegligging dan zo beroerd van de nangkangkeding bandjes ten opzichte van de bridgestone´s?

knedel16vweber
17-04-2009, 13:45
ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar je hoort er zo veel over met nat wegdek 0 grip en dat soort dingen. ik ga ook 165 rijden maar dan toch op bridgstone ;)
volgens een maat (gtilunatic) hier op het forum is er met bridgstone erg goed te rijden ondanks het maar 165 breed is.
groet frank

edit: het is geen 5% maar 50mm :thumbup:

loco-vr6
17-04-2009, 14:12
ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar je hoort er zo veel over met nat wegdek 0 grip en dat soort dingen. ik ga ook 165 rijden maar dan toch op bridgstone ;)
volgens een maat (gtilunatic) hier op het forum is er met bridgstone erg goed te rijden ondanks het maar 165 breed is.
groet frank

edit: het is geen 5% maar 50mm :thumbup:

nu begin ik toch weer te twijfelen...... naja we zullen zien :D

Edit: 165 X 45%= 74.25mm hoge wang
165 X 50%= 82.5mm hoge wang
Verschil dik 8mm !!!! :eek:
eigenlijk gekkewerk, maar ik vindt het zo lekker staan die platte bandjes :D

loco-vr6
22-04-2009, 08:51
nog 2 dagen en dan moet ik bij de rdw op de stoep staan, begin nu toch wel last van zenuwen te krijgen :screwy:

Stil to do: voorschermen, voorbumpert, koplampen, kentekenverlichting, ruitensproeier, koelvloeistof, en testrondje rijen, achterremmen misschien nog wat afstellen......

Knoop in mn maag.... :redface:

Zweiter
22-04-2009, 09:05
nu begin ik toch weer te twijfelen...... naja we zullen zien :D

Edit: 165 X 45%= 74.25mm hoge wang
165 X 50%= 82.5mm hoge wang
Verschil dik 8mm !!!! :eek:
eigenlijk gekkewerk, maar ik vindt het zo lekker staan die platte bandjes :D

mooi man, anders wil ik ze wel ruilen tegen mn nieuwe 165-50-15 nankang ns2.

loco-vr6
22-04-2009, 13:31
heb even een band geregeld 185-45-15, eens kijken hoe die staan op de velgen.
net even wezen shoppen bij de buren:

Unipol, polijstschijf, primer, en leuk kleurtje voor de velgen. lekker hobbyen van het weekend.

remcorocco
24-04-2009, 13:19
leuk project ziet er goed uit

hoe ging het bij de rdw ??

ik had bij je verkooptopic nog gevraagdt naar onderdelen maar kreeg geen reactie heb je nog plaatwerk te koop

loco-vr6
24-04-2009, 21:56
:wee:

HIJ IS GOEDGEKEURD!!!!!!! vandaag sinds 13.15 uur staat de auto officieel op mijn naam. de papier volge n helaas per post dus nog even wachten voor ik de platen kan bestellen maar dat mag de pret niet drukken.

gisteravond nog tot 2 uur in de nacht gewerkt aan de auto, vanmorgen om half 8 ging de wekker weer. Ik was op van de zenuwen en vermoeidheid toen we vanmiddag bij het keuringsstation van de RDW stonden. ken je dat dat ondanks dat je alles 3 keer hebt gecontroleerd, alles het gerviseerd, gangbaar gemaakt en weer werkend hebt gemaakt je toch aan jezelf begint te twijfelen. zo'n moment had ik vandaag. De auto heeft zich voortreffelijk gebragen bij de rdw. remmen voor minder dan 3% verschil en achter minder dan 5%. de Co kwam uit op 2 terwijl hij max 5 mag hebben. geen mm speling op het onderstel en aanverwante onderdelen, ik was helemaal in mn nopjes :D ook hebben we een kopie van de typegoedkeuring gekregen uit 1974 ;) off the record off course :D nadat we weer terugwaren in de schuur kreeg ik letterlijk even last van een mental breakdown en ben even lekker een uurtje in slaap gestort :redface:
ik kom nu net thuis na een drukke dag, want de schroefset moest natuurlijk gelijk naar beneden :D ik ga lekker mn bedje in, foto's en aanvulling volgen later :thumbup:

truste! :D

loco-vr6
24-04-2009, 21:57
leuk project ziet er goed uit

hoe ging het bij de rdw ??

ik had bij je verkooptopic nog gevraagdt naar onderdelen maar kreeg geen reactie heb je nog plaatwerk te koop

sorry, ben het topic een beetje vergeten, pm even wat je allemaal zoekt, we hebben zowat alles wat een rocco rijder zich kan wensen :D

knedel16vweber
25-04-2009, 03:27
:wee:

HIJ IS GOEDGEKEURD!!!!!!! vandaag sinds 13.15 uur staat de auto officieel op mijn naam. de papier volge n helaas per post dus nog even wachten voor ik de platen kan bestellen maar dat mag de pret niet drukken.

gisteravond nog tot 2 uur in de nacht gewerkt aan de auto, vanmorgen om half 8 ging de wekker weer. Ik was op van de zenuwen en vermoeidheid toen we vanmiddag bij het keuringsstation van de RDW stonden. ken je dat dat ondanks dat je alles 3 keer hebt gecontroleerd, alles het gerviseerd, gangbaar gemaakt en weer werkend hebt gemaakt je toch aan jezelf begint te twijfelen. zo'n moment had ik vandaag. De auto heeft zich voortreffelijk gebragen bij de rdw. remmen voor minder dan 3% verschil en achter minder dan 5%. de Co kwam uit op 2 terwijl hij max 5 mag hebben. geen mm speling op het onderstel en aanverwante onderdelen, ik was helemaal in mn nopjes :D ook hebben we een kopie van de typegoedkeuring gekregen uit 1974 ;) off the record off course :D nadat we weer terugwaren in de schuur kreeg ik letterlijk even last van een mental breakdown en ben even lekker een uurtje in slaap gestort :redface:
ik kom nu net thuis na een drukke dag, want de schroefset moest natuurlijk gelijk naar beneden :D ik ga lekker mn bedje in, foto's en aanvulling volgen later :thumbup:

truste! :D








:woowoo: :welcome:

super! dus lekker hobbelen van de zomer :thumbup:

platen er op en karren maar, gefeliciteerd!
groet frank.

loco-vr6
29-04-2009, 08:47
Jippie, hij staat sinds deze ochtend netjes op rdw.nl :D
snel verzekeren, en onder de brievenbus gaan liggen, wachten op de postbode met de papieren :tongue:

vwjopie
29-04-2009, 09:08
Jippie, hij staat sinds deze ochtend netjes op rdw.nl :D
snel verzekeren, en onder de brievenbus gaan liggen, wachten op de postbode met de papieren :tongue:

beters :cool:

Zweiter
29-04-2009, 09:48
top kerel, maar daar hadden we het via de mail al over gehad.
laat nu de zomer maar beginnen dan vermaakt huib zich wel :D

Vossie
29-04-2009, 10:35
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

loco-vr6
29-04-2009, 15:46
jaja, laat de papieren maar komen :D
ik zag trouwens dat hij / zij aanstaande zaterdag 2mei, precies 35 wordt :cool: zou wel erg lekker zijn als ik de platen vrijdag nog kon laten stampen, en zaterdag op de verjaardag ff een shootje kan doen :cool:

Campion
29-04-2009, 17:25
mooi zo gefeliciteerd!!

tot op boekel dan!

kiwi-gti
04-05-2009, 17:16
Zo'n gele scirocco is echt stoer :cool:

Succes met de werkzaamheden verder!

loco-vr6
06-05-2009, 08:47
http://www.mijnalbum.nl/Album=MZWJJBLO

een kleine aanvulling foto´s, ik moet de actie foto´s nog eens gaan verzamelen

VWFARMER
06-05-2009, 13:40
zo kut he, dat ik er weer eens niet bij was, bij de RDW.
Maar ja, ik kan er nu niks meer aan doen.
wel top dat de auto weer zijn eigen kenteken platen heeft

Domi
06-05-2009, 13:47
Erg leuk dit :)
Van de sloop gehaald en gereanimeerd :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/10062006_original.jpg
naar RDW
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VNPFZN3C.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IGPPOIZZ.jpg

En nu weer op de weg.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MHGRZNCK.jpg

loco-vr6
06-05-2009, 14:20
ik denk dat ik die dag wel 2 pakjes peuken heb leeggedampt op de stoep van de rdw :D
leuk die foto´s zo bij elkaar thnx :thumbup:

Zweiter
06-05-2009, 15:07
goed bezig huib, gaat helemaal goed komen. die van jou staat weer eerder op straat dan de mijne :D

chantalscirocco
06-05-2009, 16:51
ik denk dat ik die dag wel 2 pakjes peuken heb leeggedampt op de stoep van de rdw :D
leuk die foto´s zo bij elkaar thnx :thumbup:


Hi,

Heb je inmiddels mijn mail ook gelezen/ ontvangen???
Ben benieuwd of je nog wat ruiten hebt staan??? :confused:
Gaaf trouwens een knalgele!! :thumbup:

VWFARMER
06-05-2009, 19:00
he huib

zijn er eigenlijk nog foto,s van die dame die er bij was :D

Campion
06-05-2009, 19:45
lekker dat alles geregeld is!!

nu op de papieren wachten zeker?

loco-vr6
07-05-2009, 13:21
Hi,

Heb je inmiddels mijn mail ook gelezen/ ontvangen???
Ben benieuwd of je nog wat ruiten hebt staan??? :confused:
Gaaf trouwens een knalgele!! :thumbup:

ik heb echt nisk ontvangen :confused:
mail anders even naar: huibglerum@hotmail.com

ruiten hebben we bergen van liggen, in verschillende kleuren :D

loco-vr6
07-05-2009, 13:22
he huib

zijn er eigenlijk nog foto,s van die dame die er bij was :D

nee helaas, geen foto´s :( wel erg ( ! ) leuk dametje bij de balie van de RDW :D

loco-vr6
07-05-2009, 13:30
Gister de platen binnen gekregen, en gisteravond zn eerste rondjes gereden over de weg :cool: rijdt heerlijk nadat al die energie die er in is gestoken :D

enige is dat een beetje last heb van DSG :screwy:
de koppeling slipt door als je in 2, 3 of 4 gas geeft.... :(
pedaal zit niet hoog oid, dus ik hoop dat de koppeling gewoon last van een beetje aanslag / vet is. eerst maar eens een bus remmereiniger er tegenaanspuiten en kijken wat er dan gebeurt. zou flink zuur zijn als de koppeling op is, want dan krijg ik de wagen nooit klaar voor boekel :(

knedel16vweber
07-05-2009, 17:04
koppelingetje is toch zo gebeurt?
even met spoed bestellen en gaan met die banaan!

hé, die is toepasselijk :D

loco-vr6
08-05-2009, 10:07
jep, ik heb alleen mn spaarrekening flink aan diggelen geholpen de afgelopen tijd......
rocco gerestaureerd, konigingendag, vouwagen gekocht en nog een aantal kleinigheden....
resultaat: rekening redelijk leeg. nou hou ik er niet van om mn laatste cenmten uit te gaan geven als ik weet dat het bnog 2 weken duurt voor het salaris weer wordt gestort. helemaal ruk dus.....

Campion
10-05-2009, 12:45
dit wat?

http://www.vwforum.nl/volkswagen-onderdelen-te-koop-f46/sachs-koppelingset-golf-jetta-1-2-scirocco-t83687.html

loco-vr6
11-05-2009, 13:41
na een bus remmereiniger en een aantal proefrondjes tuffen, functioneert de koppeling op dit moment weer naar behoren, dus ik ga gewoon in de huidige staat met de wagen naar boekel. Helaas krijg ik denk ik mn velgen niet af voor vrijdag, dus naar de meeting zal op de seberings gaan worden helaas.

sciroccofiel
11-05-2009, 16:47
Maakt niet uit.
Als je er maar bent!!!!!!!!!! :thumbup: :thumbup:

Campion
17-05-2009, 14:48
leuk je ff gesproken te hebben man, enne goed bezig, die velgies staan hem heel goed!

Vossie
20-05-2009, 11:58
Vandaag te spotten in amersfoort :)

loco-vr6
20-05-2009, 13:01
Vandaag te spotten in amersfoort :)

what the F"#%& ??????

hoe weet jij dat?

maar inderdaad, sinds boekel ga ik met de scirocco naar mn werk :D

Vossie
20-05-2009, 13:18
Ik kwam er langs lopen, werk ik in de buurt denk ik...

loco-vr6
20-05-2009, 13:26
??? das geinig zeg, ja ik werk op de kosmonaut in amersfoort, waar zit jij dan?
ga jij ook wel eens broodjes halen bij de Praxis? dan ken je die groen-witte T1 ook wel denk ik!

Vossie
20-05-2009, 13:30
Hydro**ck, ik werk er nog niet zo gek lang, inderdaad op de kosmonaut.
Ben nog nooit bij de praxis wezen eten en de T1 ken ik (nog) niet.

Maar ik stond wel even raar te kijken vanmiddag, klein landje zeg

Zweiter
17-06-2009, 09:45
hee huib kerel, zijn er nog ontwikkelingen?

loco-vr6
17-06-2009, 12:03
best veel eigenlijk, en ook weer niks :redface:

nu een kleine 2 weken geleden van Maurits de onderstaande set overgenomen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54411

Ook heb ik het originele interieur ( lees stoelen + achterbank ) uitgebouwd, en veilig in hoezen op zolder neergelegd, dit omdat de rugbekleding van de bestuurdersstoel aan gruzelementen is, en ik langzaam op jacht ben voor nieuwe stof hiervoor. Maar aangezien ik nu bijna dagenlijks met de wagen rij wil ik het originele interieur ook sparen.

Dus: nu 2 corrado voorstoelen ingebouwd, alsmede ( jaja heel fout ) sparco 3 punts gordels, omdat heel simpel: de originele uit 1974 meer weg hebben van uitgeharde trekdrop dan een veiligheids accesoire :screwy: geen achterbank, en nog een stabilisator ingebouwd achter :D lekker leeg en racy :screwy:

Verder een 4T versnellingsbak gescoord van een golf 2 GTD, maar die moet nog onderhanden worden genomen. Ook een nieuwe sachs koppeling via marktplaats voor weinig, iemand had zich vergist in de diameter, in mijn voordeel :D
Ook een compleet schakelmechanisme om alles zo te kunnen ombouwen naar een 5 bak, ik ben alleen nog op zoek naar een revisie set hiervoor ( lees: alle kunstof delen van het schakelmechanisme ) zodat ik dit ook weer fris onder de scirocco kan schroeven van de winter.

Ook nog geritseld van vwjopie, die had/heeft ergens ( :confused: ) nog een verdwaalde set 40mm delorto´s liggen, met inlaats¨pruitstuk en kelken :eek:
dus die heb ik ook toegezegd gekregen van hem :thumbup: nu nog eens gaan graven waar het verstopt ligt ;)

en dat was hem eigenlijk wel weer, ik zal vanavond eens foto´s maken van hoe hij er nu bijstaat ;)

Inmiddels ook een nieuwe baan :D nu bij een automaterialen speciaalzaak :thumbup:
dus ik heb al een heel verlanglijstje gemaakt over hoe ze mn eerst salaris in natura mogen gaan uitkeren :screwy: om te beginnen met een motorbok ;)

VWFARMER
17-06-2009, 20:04
ZO ZO ZO :thumbup:

Grootste plannen.

En wanneer gaat dat allemaal geschieden?????
Word het weer slapen losen nachten, 23000 Golden power :rock: , de vouwagen in de schuur zetten en wat slaap pakken voor de volgde dag. :screwy:


Of word het gewoon op je dode gemakie
En dingentje voor dingentje.


Maar 1 ding weet ik wel zeker het hou je van de straat en van kinderen maken

Zweiter
18-06-2009, 09:57
zo goed bezig huib!! en hoe gaat het met jullie huisje? of heb je daar geen tijd meer voor? :D

loco-vr6
18-06-2009, 10:04
zo goed bezig huib!! en hoe gaat het met jullie huisje? of heb je daar geen tijd meer voor? :D

mijn vriendin herrinert me er 3 keer per dag aan dat ik daar ook verder mee moet :D

tijd is kostbaar, maarja, nu ik de scirocco tot bijna daily heb gebombardeerd moet ie wel in puike staat verkeren natuurlijk :D

loco-vr6
18-06-2009, 15:56
ZO ZO ZO :thumbup:

Grootste plannen.

En wanneer gaat dat allemaal geschieden?????
Word het weer slapen losen nachten, 23000 Golden power :rock: , de vouwagen in de schuur zetten en wat slaap pakken voor de volgde dag. :screwy:


Of word het gewoon op je dode gemakie
En dingentje voor dingentje.


Maar 1 ding weet ik wel zeker het hou je van de straat en van kinderen maken

ik kan geen golden power meer zien! :puke: ( voor wie niet weet wat deze zooi is lees--> redbull imitatie bende.... )

Verder flinke plannen, electra in mn schuur is bijna in orde, en ik heb een motorbok besteld, die kosten toch bijna niks.

hoop met een 2 a 3 weken lekker op het gemakje in een schone schuur aan de slag te kunnen.....zodra ik de badkamer af heb.... :redface:

ArwinG60
28-06-2009, 13:01
wat een super dikke scirocco om te zien, lekker laag op de weg.
en die g40 is ook dik.

kwam je bij utrecht tegen, ik reed samen met een maat uit friesland teryg naar huis. ik reed met die donkerblauwe corrado

top wagentjes allebei.! :thumbup:

loco-vr6
25-07-2009, 12:26
thnx!
de g40 is van mn meisje, niet slecht voor een boodschappenwagen he?
ik spotte jullie ook al gelijk, hele mooie wagen die cor, ook foei laag zeg!

loco-vr6
25-07-2009, 12:38
dus,

na een kleine mentale inzinking toch weer besloten verder te gaan met de scirocco.
gisteren begonnen met het ombouwen naar 5 versnellingen :thumbup: mooie lekkere lange 4+E bak gevonden in puike staat, maar moddervet. en bij de dealert even een paar mooie schakelstangen revisiesetjes gescoord, nu alles toch los is, alles maar gelijk vernieuwe voor het lekkere nieuwe gevoel met schakelen later. eerst de aandrijfassen verwijdert, ook hiervoor 4 nieuwe homokineethoesen gescoord, want de originele zijn na 35 jaar een beetje moe geworden, maar nog niet gescheurd !!!:D startmotor verwijdert, achterste motorsteun, en toe de steun aan de bakzijde en de bak kon worden verwijdert. Toen begonnen met het schoonmaken en gereedmaken van de nieuwe bak voor in de scirocco, alle steunen voor met schakel mechaniek van een 5 bak donor overgezet en opgefrist met nieuwe busjes etc etc. nieuw druklager in de bak en verse olie. die kan er weer jaren tegenaan.
ook een nieuwe koppeling compleet met drukgroep gemonteerd, en de hele boel maar eens flink gereinigd. na flink zweten vloeken en 2 bier zat de bak eindelijk op zn plek, op de 1 of ander manier is loshalen nooit een punt, maar weer er in hangen is en blijft een $^&%* klus. :mad:
en nu begint het avontuur schakelstangen ombouwen... wat een gepuzzel, de auto was origineel met 4 versnellingen uitgerust, dus alles moet worden overgezet van een donor, maar alles was in mij geval weer net even anders.
wordt vervolgdt....

loco-vr6
03-08-2009, 13:57
iemand nog ideeen en tips voor het ombouwen van het schakelmechaniek?

VWFARMER
03-08-2009, 14:19
iemand nog ideeen en tips voor het ombouwen van het schakelmechaniek?


Kijk hier maar even

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57426

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29148&highlight=schakelstang

Ik hoop dat je er wat aan heb
Want veel mensen bouwen bij een golf 1 een 4 bak naar een 5 bak
Dus kan je even kijken in de golf 1 topic

gr

loco-vr6
03-08-2009, 14:49
mooi is dat, en ik de hele zooi loshalen en modificeren :mad: kun je met 1 stom stangetje volstaan!!!!

wel is bij mij, ( maja auto is uit 1974 ) het hele gedeelte onder de pook kompleet anders, en ook de stangetjes op de bak zijn compleet anders... naja ik zie vanavond wel weer verder!

loco-vr6
04-08-2009, 09:28
Und es fahrt wieder :D
alles is gelukt, en god wat rijdt dat heerlijk zeg een 4T bak achter deze motor. 120km/h @ +-3200 toeren, een heel verschil met de 4500 toeren die hij eerst maakte.
dankzij alle nieuwe busjes etc schakelt hij weer heerlijk strak.
ik is weer gelukkig :D

vwjopie
04-08-2009, 11:21
kijk is aan beters Huip hoop dat je veel plezier van de bak heb ;)

VWFARMER
04-08-2009, 11:50
Goed om dat te horen dat alles weer goed gekomen is :D
Toch weer een blijé Huiby

En hoe gaat het nu met je rug????????????????????

loco-vr6
04-08-2009, 13:03
ruk, maja, hij rijdt weer, das t enige wat telt ;)

VWFARMER
04-08-2009, 13:10
Ben ik niet helemaal met je eens.
Denk wel dat mijn eigen gezondheid voor de auto gaat.
Want als helemaal niks meer kan en je loopt wat op wat je hele leven achter volgt, dan maar even wat rustig aan doen.

maar zo ben ik :D

En ik ken jou ook wel langer dan vandaag :D

loco-vr6
24-08-2009, 20:47
nou, bijna dood ervaring achter de rug met de rocco, mn rechter remanker is op de 1 of ander wijze losgeraakt en besloot midden op de provinciale weg even vast te slaan...... gevolg: blokkerend rchter voorwiel @ 80 km/h, veel rook en na een paar hele bange meters op het fietspad naast de weg tot stilstand gekomen :eek:

dus: dealer bellen, en alle bouten etc wat maar met ophanging en remmerij te maken heeft nieuw besteld, en alles vervangen en weer netjes met de momentsleutel aangetrokken, dit had ik de eerste keer ook gedaan maar nu zit alles ook nog eens met locktite gemonteerd.

dit gebeurt me niet nog eens........

Verdere ontwikkelingen:
turbo set is in aanbouw, de nieuwe cilinderkop is inmiddels opgebouwdt met een GTD inlaatspruitstuk, en een gietijzeren uitlaatspruitstuk met een T2 uitgang. Hier op zou nu een Garrett t2 of t25 gaan komen, beide heb ik liggen maar ik ben nog de gegevens aan het vergelijken om tot een uiteindelijke keuze te komen, en gereviceerd/omgebouwd te worden met carbon seals. Ook heb ik een carburateur ( 2 1/4 inch SU ) van een 3.6l jaguar gescoord welke voor de turbo gaat komen. de jaguar heeft origineel 2 carbs, dus als je 3600 door 2 deelt kom je ongeveer uit dat 1 carb een capaciteit heeft op een 1800 te kunnen voorzien van voldoende peut. gelukkig is een SU kinderlijk eenvoudig af te stellen doormiddel van het wisselen van de gasnaalden.
all looks good. Mijn idee is om te beginnen met 0.3 bar druk en een te gaan kijken wat er daarvanuit gaat gebeuren. ik ben nog lekker op mn werk aan het stoeien met universele uitlaatpijp om een mooie downpipe te fabriceren, maar misschien dat ik gewoon de originele flens er op zet en de downpipe van een golf 1 gtd pak...maar dat is eigelijk te makkelijk.

iemand die hier weet of er verschil zit tussen de koppakking van een mechnische 1600 of een hydrolische 1600? dit omdat ik anders bij de ombouw een koppakking van een gtd wil pakken, omdat ik deze in verschillende diktes kan krijgen, en zo dus mn compressie iets kan verlagen.

more soon.

Wahnsinn
27-08-2009, 07:30
Dat klinkt heftig van dat remanker. Niet meer kunnen achterhalen wat mis is gegaan? Iets afgebroken?

loco-vr6
31-08-2009, 07:04
ola,
ja op 1 of ander wijzen 1 van de 2 bouten waarmee het remanker vast zit was vlak achter de kop afgebroken, geen idee hoe en waarom, maar ik heb alles maar gelijk vernieuwd....

sciroccoGTII
31-08-2009, 12:55
Klinkt heftig... Gelukkig toch nog goedgekomen ;)
Ga je nu voor een andere opbouw? De 1600 wordt niet meer opgebouwd of?
Heb je de 1600 kop nu op je eigen 1600 zitten of? Was eigenlijk wel benieuwd.

Gr. Maurits

loco-vr6
31-08-2009, 16:10
Klinkt heftig... Gelukkig toch nog goedgekomen ;)
Ga je nu voor een andere opbouw? De 1600 wordt niet meer opgebouwd of?
Heb je de 1600 kop nu op je eigen 1600 zitten of? Was eigenlijk wel benieuwd.

Gr. Maurits

Jou moet ik net hebben! het project vordert gestaagt, maar ik kan onmogenlijk aan die "grotere" uitlaatpakkingen komen, zou jij er 4 willen regelen en die per post aan mij willen opsturen? kosten voor mij natuurlijik ;)
Die kop die ik van je heb overgenomen gaat er nog steeds opkomen, maar ik ben druk aan het stoeien met rekenen en zoeken of de turbo er wel of niet op gaat komen...... :screwy:

sciroccoGTII
31-08-2009, 22:26
Tuurlijk regelen we even ;)
PB je adres maar even dan komt het wel goed :thumbup:

(nee joh gewoon de audi zuigers monteren, compressie omhoog en toeren maken :D )

loco-vr6
20-04-2010, 20:51
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Afb052.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Afb053.jpg


inmiddels weer een velgen fetish :D


Even snel gepast met een oude velg die nog in de tuin lag.
wie heeft er hier allemaal al eens 16 inch 9J et 15 op de achteras van een scirocco of golf I gemonteerd? en waar liep je tegen aan? ( letterlijk ) :D

gaarne uw mening, sorry voor de crappy fotows :redface:

breadfan83
20-04-2010, 21:46
Ziet er heel bruut uit!

Dennis-Mash
25-04-2010, 16:30
En af en toe, in een sentimentele bui, ga ik ff een kwartiertje ( volgens mijn vriendin een paar uur ) met een biertje en een peuk op visite, om weg te dromen van hoe het ooit gaat worden….
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/IMG_2154.jpg

Haha! :D

loco-vr6
05-10-2010, 21:26
oke, heb inmiddels een set borbet a op de kop getikt. Nu zijn de plannen 195-40-16 op de 9J en 165-40-16 op de 7.5J........ oftewel stretch for dinner!

loco-vr6
01-03-2011, 23:32
en inmiddels een jaar papa, en een bijna groene scirocco voor de deur verder......

met pijn in mijn hart:

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/427919294-volkswagen-scirocco-1-5-ts-1974-geel.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

einde hobby, knoop is door. geen tijd en geld meer. flink slikken en traantje wegpinken.

Campion
03-03-2011, 18:29
zonde man! hopelijk komt hij bij iemand die er de tijd wel ik kan steken! Succes met het verlies en de verkoop!