Log in

View Full Version : Remlichten probleem.

MrMiljon
22-06-2006, 20:36
Forummers,

Al een poosje rij ik rond met niet werkende remlichten (niet verstandig I know) maar ik kom er nu niet echt niet meer uit. Hetgeen wat ik gechecked heb:
*1 Remlichtschakelaar doorgemeten (goed)
*2 Zekering gechecked (goed)
*3 Lampjes gechecked (goed)

Verder heb ik het doormeetapparaat op de draad van het remlicht gezet en op de massa. Hierbij kreeg ik bij het intrappen van het rempedaal wel een reactie op het apparaat het lampje van de + ging branden.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Als ik niet volledig genoeg ben zeg maar wat ik dan moet doen :) . Bij voorbaat dank.

Het gaat om een Golf 1 1500LS automaat uit "79

vw dennis
22-06-2006, 20:50
Hmm... dat is raar, er staat dus wel spanning op de aansluiting van je lampjes? Anders moet je even met een voltmeter meten, en kijken hoeveel volt erop staat.

MrMiljon
22-06-2006, 20:52
Oke dat zal ik dan maar even doen. Morgen de multimeter halen :) .

Als ik rem dan kraakt mijn radio trouwens ook. Dit gebeurd dus wanneer de remlichten aan zouden moeten gaan.

vw dennis
22-06-2006, 20:56
Hij stoort bedoel je waarschijnlijk?

MrMiljon
22-06-2006, 21:06
Ja inderdaad. Bij het remmen begint de radio te storen. Er komt dan ook totaal geen ander geluid dat "gekraak" uit de radio.

Menace
22-06-2006, 21:07
slechte massa achter. kijk dat maar es na.

vw dennis
22-06-2006, 21:08
Dat is vreemd, dat zou ik zo snel niet weten. Heeft waarschijnlijk wel een verband met elkaar (Remlichten - Radio)

EDIT:

Staat je radio over het contact geschakelt?

MrMiljon
22-06-2006, 21:13
Nee de radio staat niet in contact met het contact. Ik heb echter wel een constante plus getrokken vanaf de accu. Maar deze heb ik al losgekoppeld om te proberen dit gaf echter geen resultaat.

vw dennis
22-06-2006, 21:20
Nee oke, maar ff voor de duidelijkheid, je radio gaat dus niet uit als je je auto uitzet/sleutel uit het contact trekt?

MrMiljon
22-06-2006, 21:27
Nee ik moet de radio handmatig aan en uit zetten. Dus de radio gaat niet uit als ik de auto uitzet en/of van het contact haal.

MrMiljon
08-07-2006, 21:02
Ik ben er weer even mee bezig geweest. (zucht)

Alle draden en verbindingen die ook maar iets met de remlichten te maken hebben gecheckt. Maar geen kabelbreuken ontdekt.

Remlichtschakelaar nog een keer gecheckt. Geeft wel signaal maar schakelt laat in of bij snel intrappen. Ik denk zelf aan ontluchten van remsysteem of een andere schakelaar. Dit heb ik echter tijdelijk uitgesloten door de verbinding constant te maken.

Massa bij de achterlichten is goed. De rest van de lampen werkt wel en bij het monteren van de + van bv het knipperlicht brand (knippert) het remlicht wel.

Bij het doormeten van de + voor de remlichten krijg ik echter geen enkele vorm van stroom.

Heeft iemand misschien nog tips? Ik snap er nu niks meer van. Alle kabels en verbindingen zijn heel (dus er zou stroom doorheen kunnen!?) en toch gebeurt
er echter niks.

Bij voorbaat dank

markmeenhuis
09-07-2006, 18:03
zekeringskast verbrand? aan de achterkant..

m

MrMiljon
09-07-2006, 19:02
Zekeringkast ziet er als nieuw uit. En verder werkt ook alles.