Log in

View Full Version : koppakking stuk

sander_beer
23-06-2006, 15:38
ik ga m toch proberen zelf te vervangen
heb ik speciaal gereedschap nodig ?
is er nog iets wat ik dan ook beter kan vervangen nu ik toch bezig ben ?
ik heb er een boek bij wel niet van vw maar er staan toch foto's in hoe je t moet doen dus ik ga t toch proberen
moet de kop altijd gevlakt worden ?

Berserker
23-06-2006, 16:16
nee kop hoeft niet altijd gevlakt te worden, alleen als ie echt te warm is geworden en dus niet meer helemaal vlak is....

vw dennis
23-06-2006, 17:31
Wat voor motor code heb je?

Je heb niet veel speciaal gereedchap nodig. Moment sleutel, misschien een tegenhouder, om je nokkenastandwiel eraf te halen. Je kan paspennen gebruiken, dan kan je je cilinderkop en pakking er makkelijk opzetten.

Gewoon alle pakkingen die je tegenkomt mee vervangen en de kop bouten. Als je nog vragen heb horen we het wel

sander_beer
23-06-2006, 17:52
t is een 3f

Lexo
23-06-2006, 19:11
kwa opbouw bijna identiek aan een NZ blok

gereedschap dat je zeker nodig hebt: momentsleutel en een torx-dop om de kopbouten los/vast te draaien, maar weet ik zo niet.

ik zou ook de kopbouten vervangen, je wilt echt NIET dat die breken!

sander_beer
23-06-2006, 20:09
oei zo n torx dop heb ik denk ik niet maar die koop ik dan ook wel meteen
op welk moment moet ik ze dan aandraaien en wanneer meteen als t blok ineen staat of eerst effe rijden ?

vw dennis
23-06-2006, 20:20
Niet eerst rijden voor het natrekken

Voor een NZ motor is het 40nm 60nm en dan 2 keer 90 graden, maar weet niet zeker of jou motor precies hetzelfde is verder.

Lexo
23-06-2006, 22:05
hoe je de bouten moet aandraaien staat ook in de beschrijving bij het pakking setje btw!

sander_beer
24-06-2006, 09:06
ok ik ga ook meteen de distributie riem vervangen dan ben ik daar ook al vanaf
moet de waterpomp dan ook vervangen worden ?

sander_beer
24-06-2006, 11:41
ik ben begonnen met alles los te halen maar kan ik mijn blok gewoon laten zitten ?
hoe krijg ik mijn alternator los ?
van mijn luchtfilter box naar mijn gasklep heb je die leiding voor de lucht maar die splitst halverwege nog eens naar beneden en daar hangt nog vanalles aan net gezien dat daar een rubber slang zo goed als afgebroken was kan dit ook voor problemen zorgen ?

Golf-classic
24-06-2006, 14:34
altornator moet je los maken door de bout die aan de motorblok hangt iets los te zetten (hoeft niet helemaal eruit)

en dan de bout lossen waar je de altornator mee aanspand

dan hangt de altornator los en kun je de V-riem eraf halen.

best bij dustrubutieriem de waterpomp mee vervangen ja

ik ga binnekort ook aan men derby begingen dit te doen

als die rubberslang afgebroken is best ook vervange he

zou wel ergens voor dienen :D

vw dennis
24-06-2006, 15:04
Je moet gewoon ff kijken of die waterpomp goed is, anders kan je alleen die ring gewoon vervangen

Berserker
24-06-2006, 15:41
joah maar zoveel kost zo'n pomp niet je moet wel je oude meenemen want je kijgt een gereviseerde terug...

die lagers slijten ook he....

als t toch allemaal los is is t een stuk makkelijker

sander_beer
24-06-2006, 16:46
dat wiel waar de alternator mee word aangedreven moet er nu vanaf
hoe doe je dat kan je nogal moeilijk bij
binnenkort kan ik t allemaal zelf ik heb net een boekje besteld via ebay
http://thumbs.ebaystatic.com/pict/84343375148080_0.jpg
jetzt helfe ich mir selbst(band 119): vw polo / derby
dan kan ik misschien eens iemand helpen

Golf-classic
25-06-2006, 21:43
nee dat wiel moet er niet af hehe

sander_beer
26-06-2006, 16:46
ik heb nu alles los behalve de ontsteking en de distributie riem kant zit de plastiek achter de distributieriem nog maar nu zit ik een beetje vast en weet ik t niet verder
ik heb wel al een boekje besteld maar ik zou m toch al liever uit elkaar hebben want eer dat t boekje hier is zijn we al weer wat tijd verloren he

vw dennis
26-06-2006, 16:51
Je verdelerkap kan je gewoon loshalen, met 2 van die clipjes, en die disributie kap moet eraf, en daarvoor moet je ook je nokkenas tandwiel eraf halen, deze moet weer met 80NM vast. De kap zelf zit geloof ik met een stuk of 6 boutjes vast... Best te doen, Succes :D

EDIT:

Je ontsteking zelf gewoon laten zitten, hoeft verder niet los, Alleen verdelerkap eraf.

sander_beer
26-06-2006, 17:01
en hoe zet ik mijn nokkenas dan vast want die draait gewoon mee of moet die met lucht sleutel worden losgemaakt

Lexo
26-06-2006, 17:12
waarom moet de nokkenas eruit dan???

sander_beer
26-06-2006, 17:54
ik wil eerst mijn distributie riem loskrijgen en die dan ook vervangen
en in dacht dat die plastieke kap er vanaf moest die achter t nokkenas wiel zit
als t niet zo is des te beter maar anders moet alleen dat wiel los de nokkenas zelf nog niet
alhoewel ik er al over ben aan t denken om meteen wat meer te gaan doen maar dat zet in nog wel eens in een ander topic dat ik eens heb aangemaakt

vw dennis
26-06-2006, 19:54
waarom moet de nokkenas eruit dan???
Hij wil de poelie eraf krijgen, maar die draait natuurlijk mee als je hem los wilt halen...

Er is daarvoor een speciaal stuk gereedschap, maar ik denk dat je het zelf ook wel voor elkaar kan krijgen zonder speciaal gereedschap. gewoon zorgen dat je die poelie met iets kan tegen houden.

maar het nokkenastandwiel moet er zowiezo af.

Berserker
27-06-2006, 08:17
een dikke schroevendraaaier door een gat van t nokkenaswiel steken en zorgen dat die ergens tegenkomt....

zo heb ik t gedaan...

VwPolo89
27-06-2006, 08:44
als de distributieriem er nog ophangt kun je als je met 2 bent:

1 persoon onderaan met een dopsleutel op de krukaspoelie om alles tegen de houden en dan de 2de persoon de nokkenaspoelie losdraaien.

zo hebben wij het bij mijn polo ook gedaan om da bourage van de nokkenas te vervangen, zelf de distributieriem niet volledig erafgehaald :D

sander_beer
27-06-2006, 17:24
[QUOTE=Berserker]een dikke schroevendraaaier door een gat van t nokkenaswiel steken en zorgen dat die ergens tegenkomt....
QUOTE]
dan zal ik t zo ook doen
maar heb er deze week geen tijd meer voor
misschien donderdag ofwel van t weekend weer verder sleutelen
bedankt voor de hulp alvast

vw dennis
27-06-2006, 19:25
Volgens mij kan je het met een schroevedraaier nergens tegen aan laten lopen, alles wat er achterzit is plastic, en dus zo kapot, Ik zou het dan proberen zoals vwpolo89 zei, dan maak je misschien wel meer kans.

sander_beer
27-06-2006, 21:16
t is me toch gelukt
ik kon t niet laten nog effe er aan te werken
en t is me toch gelukt met die schroevendraaier
die plastieke kap zit ook nog met boutjes vast
om die plastieke kap eraf te krijgen moet ik dan t wiel waar de alternator mee aangedroven word er ook afhalen ?
dit op dezelfde manier doen ?

vw dennis
27-06-2006, 21:32
Wat bedoel je met het wiel dan? Krukaspoelie of Dynamo poelie?

sander_beer
27-06-2006, 22:08
dynamo poelie die moet ik er nog af

Dennis@polo86c.nl
27-06-2006, 22:26
Klopt, 4 inbusjes loshalen. Die dikke bout hoeft NIET los.
Wel goede inbusdop gebruiken, voor het draaien even in de boutjes tikken met een hamer.

En die nokkenaspoelie: dop 10 met handvat door gat van poelie op boutje wat daar zit zetten, en zo poelie blokkeren.

O, en succes met het voorste boutje van de waterpomp :)

sander_beer
28-06-2006, 16:14
Klopt, 4 inbusjes loshalen. Die dikke bout hoeft NIET los.
Wel goede inbusdop gebruiken, voor het draaien even in de boutjes tikken met een hamer.

En die nokkenaspoelie: dop 10 met handvat door gat van poelie op boutje wat daar zit zetten, en zo poelie blokkeren.

O, en succes met het voorste boutje van de waterpomp :)

maar er is zo al weinig plaats laat staan om eens met een hamer te tikken maar ik zal wel eens proberen
dat boutje is al los maar daar heb ik heel hard op gezweet en gezocht hoe ik er aan kon en dan ook nog te kunnen draaien
ik rijd graag in een kleine auto maar er aan werken is wel wat moeilijker

Dennis@polo86c.nl
29-06-2006, 00:28
Heb er al aardig wat aan gesleuteld, maar ben het niet met je eens.
Die 4 inbusjes zijn toch prima bereikbaar vanuit de wielkast?

Berserker
29-06-2006, 08:38
als de distributieriem er nog ophangt kun je als je met 2 bent:

1 persoon onderaan met een dopsleutel op de krukaspoelie om alles tegen de houden en dan de 2de persoon de nokkenaspoelie losdraaien.

zo hebben wij het bij mijn polo ook gedaan om da bourage van de nokkenas te vervangen, zelf de distributieriem niet volledig erafgehaald :D

toen ik dit probeerde draaide ik de krukaspoelie los....

sander_beer
29-06-2006, 16:15
Heb er al aardig wat aan gesleuteld, maar ben het niet met je eens.
Die 4 inbusjes zijn toch prima bereikbaar vanuit de wielkast?
ik nog niet zoveel dathad je misschien al gemerkt
maar goed dat ik jullie hulp heb
ik zal t zo wel eens probreren
alleen de inbusjes he ?

vwleusden
29-06-2006, 16:49
inbusjes met een slagschroevendraaier, zijn ze zo los en je weet 99% zeker dat ze heel blijven mist je goed gereedschap gebruikt en geen goedkope rotzooi dat net wel/niet past.

sander_beer
29-06-2006, 17:18
dat ken ik niet een slagschroeven draaier
wat is dat ?

rekordc
29-06-2006, 17:53
apparaat waar je op kan meppen en wat die slag dan omzet naar een draaibeweging. Werkt goed bij vast zittende schroeven / bouten.
Ik zou wel eerst ff wat kruipolie er op doen en laten in trekken, misschien een keer herhalen. Dan pas meppen.
Als het bouten in het blok zijn, het blok een beetje warm laten draaien, kruipolie is dan niet nodig.

Martin

vw dennis
29-06-2006, 17:57
apparaat waar je op kan meppen en wat die slag dan omzet naar een draaibeweging. Werkt goed bij vast zittende schroeven / bouten.
Ik zou wel eerst ff wat kruipolie er op doen en laten in trekken, misschien een keer herhalen. Dan pas meppen.
Als het bouten in het blok zijn, het blok een beetje warm laten draaien, kruipolie is dan niet nodig.

Martin

Slag schroevedraaier bedoel je?

rekordc
29-06-2006, 19:51
Ja idd verhaal slaat op een slagschroevendraaier.

Martin

sander_beer
06-07-2006, 19:01
ik heb mij zo n slagscroevendraaier kunnen lenen van iemand maar ik heb al 2 inbussen kapot
wat nu ?
de andere heb ik nog niet geprobeert
kan ik ook die centrale moer losdraaien of komt t merkteken dan niet meer overeen ?

VwPolo89
06-07-2006, 19:09
die centrale moer is van de krukas. en die ga je er waarschijnlijk niet afkrijgen wanneer je riem er nog ophangt.

heb je de koppen van de bouten stukgedraaid? mij hebben ze verteld om een een zwaalfkant (torx?) in de kloppen en dan losdraaien, normaal moet dit wel lukken dan. wel zien dat die er mooi inzit.

ik zou eerst alles goe inspuiten met kruipolie en dan pas los proberen te maken.

sander_beer
06-07-2006, 19:16
de riem hangt wel al los he desnoods knip ik m wel over
maar als ik die centrale moer losdraai en daarna terug vast staat mijn merkteken anders
of is dat zoals bij t nokkenas tandwiel dat je t er niet verkeerd junt opzetten ?

GolfII
06-07-2006, 19:28
Mag ik je een advies geven? Zo nee, dan toch!

Laat je kop wel vlakken!!

1) Dan weet je zeker dat ie vlak is (zonder het juiste gereedschap is dit namelijk niet te zien)
2) Kun je vervolgens nog beter de kop op scheurtjes o.i.d. controleren
3) Dan heeft ie iets meer compressie, dus iets meer vermogen
*Punt 3 is wel minimaal hoor.

Wij laten het altijd doen, kost tussen de 25 en 50 euro maar is de moeite waard!

Succes.

VwPolo89
06-07-2006, 19:32
normaal als je die poelie lost doet en je zet die weer vast kan je je merkteken weer goed zetten wanneer de grote poelie geplaatst is.

maak dan wel wanneer alles eruit is de grote poelie los van de krukaspoelie, gaat je later veel werk besparen en is handiger om d-riem te steken.

sander_beer
06-07-2006, 21:11
Mag ik je een advies geven? Zo nee, dan toch!

Laat je kop wel vlakken!!

1) Dan weet je zeker dat ie vlak is (zonder het juiste gereedschap is dit namelijk niet te zien)
2) Kun je vervolgens nog beter de kop op scheurtjes o.i.d. controleren
3) Dan heeft ie iets meer compressie, dus iets meer vermogen
*Punt 3 is wel minimaal hoor.

Wij laten het altijd doen, kost tussen de 25 en 50 euro maar is de moeite waard!

Succes.
is ondertussen al gevlakt en bewerkt ook nog
ik moet m alleen nog gaan ophalen

sander_beer
06-07-2006, 21:13
normaal als je die poelie lost doet en je zet die weer vast kan je je merkteken weer goed zetten wanneer de grote poelie geplaatst is.

maak dan wel wanneer alles eruit is de grote poelie los van de krukaspoelie, gaat je later veel werk besparen en is handiger om d-riem te steken.
ik was ook van plan die poelies terug van elkaar los te maken
en dan nieuwe boutjes erin
maar hoe kan ik dat dan terug juist zetten ?

GolfII
06-07-2006, 21:38
is ondertussen al gevlakt en bewerkt ook nog
ik moet m alleen nog gaan ophalen

Toppie, goed geregeld!

Dennis@polo86c.nl
06-07-2006, 21:46
ik was ook van plan die poelies terug van elkaar los te maken
en dan nieuwe boutjes erin
maar hoe kan ik dat dan terug juist zetten ?

Met goed gereedschap houdt je die boutjes meestal gewoon heel, en krijg je zo los...

Maar goed: de krukaspoelie voor de tandriem kan er maar op 1 manier op, heeft een inkeping waar hij in de krukas valt.
Hoop dat je die bout loskrijgt, met een stukje hulpgereedschap van de VW dealer gaat het heel simpel.

sander_beer
06-07-2006, 21:52
wat heb ik er dan voor nodig ?
kan ik m ook met zo n lucht hamer sleutel of weet ik veel hoe je dat noemt los maken ?
of toch dt speciaal gereedschap nodig ?

vw dennis
06-07-2006, 22:36
Bedoel je de centrale bout van de krukas poelie,? Die zit met 200Nm en 180 graden vast... VW heeft een speciaal stuk gereedschap die zet je op de poelie, en loopt dan vast tegen je carterpan. Zo kan je hem loshalen/vastzetten

Dennis@polo86c.nl
06-07-2006, 22:58
Moet toch een nieuwe bout in, zou ik even bij VW vragen voor het hulpstuk en het aanhaalmoment, kom in verschillende documentaties verschillende aanhaalmomenten tegen (80 en 90+120graden).

Het is trouwens een bout met een 12 kant kop.

serge pot
06-07-2006, 23:48
12 kant 19

in je kop heb ik ook een nieuw stuk ingelast ,zodat je koelvloeistof niet naar je cylinder kan lekken .
afdichtvlak was weg geoxideerd(waarschijnlijk alleen water ipv koelvloeistof gebruikt)tussen koelkanaal en afdichtvlak van cylinder .kwestie van schoonslijpen en opnieuw oplassen met tig .kanalen zijn bewerkt ,klepkamers verbeterd ,kleprubbers vervangen ,kleppen gepolijst ,inlaatspruitstuk geflowd ,gasklephuis gasklep aangepast.
benzinedruk verhoogd.

sander_beer
07-07-2006, 15:16
dan zal ik wel eens naar een vw garage gaan
maar ik denk niet dat ik dat mee krijg
bij ons zijn ze niet zo vriendelijk

bedankt nog he serge ik kom t zaterdag middag ophalen

sander_beer
07-07-2006, 16:16
Bedoel je de centrale bout van de krukas poelie,? Die zit met 200Nm en 180 graden vast... VW heeft een speciaal stuk gereedschap die zet je op de poelie, en loopt dan vast tegen je carterpan. Zo kan je hem loshalen/vastzetten
en werkt dat ook met die grote polie er nog op ?
is er geen andere manier want ik heb hier bij de vw garages niet echt goede ervaring met service ofwel betaal je er dik voor

vw dennis
07-07-2006, 17:12
Krijg je die inbussen niet los dan? Heb je ook speciaal gereedschap voor, een soort dop die je er over heen slaat, en tijdens het los draaien vreet die zich erin.

serge pot
07-07-2006, 19:02
hamer en beitel

vw dennis
07-07-2006, 20:08
hamer en beitel

Ja kan idd ook gewoon, zo verschrikkelijk vast zitten ze ook niet

serge pot
07-07-2006, 20:12
wat ik nog wel vaak doe is ringsleutel 19 op de krukas bout en dan inbus 6 om de boutjes van de pouly los te draaien ,maar eerst geef ik ze via het gat in het spatscherm een klap op de kop mbv een lange pendrijver en hamer

sander_beer
07-07-2006, 21:50
maar ik heb die inbusjes al kapot gedraaid
ik denk dat ik me dan zo n kop ga halen die zig vast vreet op de bout
dat heb ik wel eens gezien bij mijn garagist

sander_beer
09-07-2006, 16:36
ik heb de inbusjes uitgeboord maar k krijg die poelie er nog niet vanafdoor die bout van de krukaspoelie
weet er iemand misschien nog een mogelijkheid om de krukas te blokeren ?
ik ga m morgen misschien eens met lucht hamer sleutel eens los proberen te maken
tenzij iemand me zegt dat dit niet zo goed is

Dennis@polo86c.nl
09-07-2006, 16:42
Tandpoelie mooi laten zitten.
Blok iets van de chassisbalk af duwen met stuk hout oid, anders wil de v-snaar-poelie er idd niet af.

millie
09-07-2006, 18:58
Je moet gewoon die middelste moer los halen.

Dat is het besten te doen met een pneumaties gereedschap.
Omdat je dan met je hand de polie op zijn plek kan houden.
Zo,vervang ik mijn distributiriem.

vw dennis
09-07-2006, 22:56
ik heb de inbusjes uitgeboord maar k krijg die poelie er nog niet vanafdoor die bout van de krukaspoelie
weet er iemand misschien nog een mogelijkheid om de krukas te blokeren ?
ik ga m morgen misschien eens met lucht hamer sleutel eens los proberen te maken
tenzij iemand me zegt dat dit niet zo goed is

Die poelie zit echt niet vast met die centrale bout, als die 4 inbussen eruit zijn moet die poelie er gewoon af kunnen.

Hoop dat je een goeie luchttol heb om die centrale bout los te tollen. zit erg vast...

serge pot
09-07-2006, 22:57
anders krik onder carter en rechter motorsteun lossen ,blok opkrikken ,tot je genoeg ruimte hebt ,dan kan je pouly er af geschoven worden

millie
09-07-2006, 23:07
Hier meschien wat aan (http://wheels.vc.org.ua/petrunko/volks/1081-02a.pdf),het is van een golf,
maar die motoren zijn bijna het zelfde.

sander_beer
09-07-2006, 23:32
anders krik onder carter en rechter motorsteun lossen ,blok opkrikken ,tot je genoeg ruimte hebt ,dan kan je pouly er af geschoven worden
ik zal een proberen of ik er nog een krik onder krijg :)
der rechter motorsteun als je ervoor staat ?

serge pot
09-07-2006, 23:34
als je ervoor staat de linker

vw dennis
09-07-2006, 23:34
Er word altijd gesproken alsof je in de auto zit, dus rechtsvoor, en als je ervoor staat links dan, Heb tog ook geen nut om dan de steun links los te halen als je aan de rechterkan van het blok bezig bent... ;)

sander_beer
10-07-2006, 21:54
Er word altijd gesproken alsof je in de auto zit, dus rechtsvoor, en als je ervoor staat links dan, Heb tog ook geen nut om dan de steun links los te halen als je aan de rechterkan van het blok bezig bent... ;)
zo zie je maar dat ik niet zonder jullie hulp kan he

sander_beer
10-07-2006, 21:57
de krik ging er niet onder zoals ik al dacht
auto opgekrikt een paar blokken onder de karter en toen maar weer laten zakken en dat werkt ong hetzelfde
bedankt voor de tip in ieder geval
kop zit er al op en vast riem ligt erop
morgen de rest monteren en dan de ontsteking nog

kan ik de ontsteking zelf afstellen of toch beter door de garage laten doen
en dan over een goede week mijn andere nokkenas dus heb ik weer werk :)

vw dennis
10-07-2006, 22:14
Het "echte" afstellen moet echt nauwkeurig gedaan worden, dus daar zal wel een monteur naar moeten kijken, heb je de hele ontsteking eruit gehaald of niet?

sander_beer
11-07-2006, 10:13
ja en ik had er nog een lijntje opgezet dat ik alles terug kon zetten maar ik heb er dat vanaf gewassen met alles schoon te maken

vw dennis
11-07-2006, 11:42
ja en ik had er nog een lijntje opgezet dat ik alles terug kon zetten maar ik heb er dat vanaf gewassen met alles schoon te maken

Ow das wel lastig, voortaan gewoon een kerf inzetten met een schroevedraaier... nu moet je maar proberen hem op de tast goed te zetten, om zo naar de dealer toe te rijden om hem af te stellen.

sander_beer
11-07-2006, 20:57
zo hij zit in elkaar net effe laten draaien opeens maakte mijn benzinepomp een raar geluid net een riempje dat doorslipt
pomp eronderuit gehaalt een keer op de accu gehangen en t geluid was weer weg
ook na t monteren geen raar geluid meer
wat kan dat zijn ? pomp bijna dood ?
kan t kwaad om zo naar mijn garagist te rijden zonder dat mijn ontsteking goed staat ?
ik heb m al een beetje op de tast goed gezet en ik zie nog ongeveer waar de rondelletjes geraakt hebben dus hij zal wel redelijk goed staan
en hij lekt nog wat koelvloeistof langs de waterpomp denk ik t is nogtans een nieuwe
moet daar van dat dichtings spul tussen of is die o ring voldoende ?
zo dat waren weer een hoop vragen
nu kom maar op met de antwoorden

vw dennis
11-07-2006, 21:13
Je kan de onsteking gewoon op de tast goed zetten, laten draaien, en heeel voorzichting aan de onsteking draaien, je hoort wel wanneer die beter gaat lopen. als die goed loopt zet je hem vast en rij je naar de garage. Een klein stukkie maakt niet zo veel uit.

Ik heb zelf alleen de O-ring vervangen en bij mij lekt die niet.

Heb je die rand in de waterpomp goed schoongemaakt/opgeschuurd? zelfde geld voor het stuk op je motorblok waar de pomp tegen aan komt.

Zelf doe ik altijd een beetje vet op dat ringetje. omdat je waterpomp wat verdraait tijdens het spannen kan die misschien wel gaan lekken.

sander_beer
11-07-2006, 22:00
t was een splinter nieuwe pomp die heb ik niet moeten schuren maar t blok wel
t kan zijn dat ie ook niet lekt hoor er lag koelvloeistof onder mijn auto maar nu ik er aan denk is er bij t ontluchten ook wat vloeistof ontsnapt dus morgen nog maar eens goed zoeken en dan naar de garage
bedankt alvast

sander_beer
12-07-2006, 17:58
zo hij bolt weer lekker geen lekken meer de ontsteking heb ik zelf goed gekregen denk ik
je zag ongeveer waar de rondelletjes geraakt hadden en ik merk niets onder t rijden
dus denk ik wel dat ie goed staat
bedankt voor de hulp allemaal

serge pot
12-07-2006, 19:35
en rijdt wel beter of niet? :D

sander_beer
12-07-2006, 21:57
ik heb nog niet doorgereden morgen eerst toch effe ontsteking laten nakijken voor de zekerheid maar ik voel wel al wat verschil ja
nu noch wachten op t nokkenasje en de chip

sander_beer
13-07-2006, 22:06
zo ontsteking staat goed alleen begint mijn benzine pomp wat rare geluiden te maken
zal wel aan vervanging toe zijn denk ik
ook meteen de filter dan vervangen ?
en ja serge t rijd wel beter zo :cool:
maar ik kan niet meer wachten tot t nog beter gaat
de chip komt in orde met een begrenzer van max 8000tr/min :cool:

vw dennis
13-07-2006, 22:26
Als je dan toch bezig bent kan je beter metteen alles vervangen, hoewel er voor je filter geen interval staat.

sander_beer
14-07-2006, 08:13
net bij een bosh leverancier geweest en kan op t moment geen pomp voor mij krijgen
en de productie word bij bosh pas half augustus opgestart
zijn er misschien nog andere benzine pompen die ik ook kan gebruiken
of weet iemand die ze nog wel kan leveren ?
eentje van de sloop gaan halen is dat nog de moeite want die zullen wel ongeveer de zelfde problemen gaan krijgen ?

rekordc
14-07-2006, 08:27
licht er aan welke sloop je gaat, ik werk wel eens op een sloop waar eigenlijk alleen maar oude auto's komen 10 -15 jaar oud maar je hebt ook sloperijen waar schade auto's ed gesloopt worden daar zitten vaak nog nieuwe onderdelen op. Maar dan betaal je ook de hoofdprijs. Gewoon naar een sloop gaan en kijken hoe hij er uitziet. En vooraf een (redelijke) prijs in je hoofd maken, zorgen dat je dat gepast bij je hebt, meestal vragen ze er te veel voor. Goedkoopste deals kun je bij een kleinere sloperij maken.

Martin

sander_beer
14-07-2006, 08:43
zijn er ook andere types van pomp die ik kan gebruiken ?
of moet t exact dezelfde zijn ?

Dennis@polo86c.nl
14-07-2006, 17:10
Welke motorcode?
En de pomp bij de achteras?
Die heb ik nog wel liggen voor 3F/PY/NZ

bolku
14-07-2006, 18:03
De nokkenas is onderweg, wss is -ie maandag binnen.

sander_beer
15-07-2006, 10:30
Welke motorcode?
En de pomp bij de achteras?
Die heb ik nog wel liggen voor 3F/PY/NZ

t is een 3f
is t een nieuwe pomp ?
vanwaar ben je ergens ?

sander_beer
15-07-2006, 10:31
De nokkenas is onderweg, wss is -ie maandag binnen.

ik vertrek vandaag voor een week op vakantie maar ik kom m wss de volgende maandag ophalen

Dennis@polo86c.nl
15-07-2006, 11:33
t is een 3f
is t een nieuwe pomp ?
vanwaar ben je ergens ?

Niet nieuw, woon in Groningen. Opsturen geen probleem.
Of eventueel vanmiddag richting Noord-Brabant te krijgen.

sander_beer
15-07-2006, 12:31
Niet nieuw, woon in Groningen. Opsturen geen probleem.
Of eventueel vanmiddag richting Noord-Brabant te krijgen.

sorry maar ik denk dat ik meteen een nieuwe koop want die pomp zal wel ongeveer net zo oud zijn als de mijne en dan zit ik binnen de korste keer weer met t zelfde probleem of zie ik dat fout ?

Dennis@polo86c.nl
15-07-2006, 23:54
sorry maar ik denk dat ik meteen een nieuwe koop want die pomp zal wel ongeveer net zo oud zijn als de mijne en dan zit ik binnen de korste keer weer met t zelfde probleem of zie ik dat fout ?

Al gekeken wat een nieuwe kost?
Gok zo globaal op 200-350 euro :)

sander_beer
23-07-2006, 13:04
Al gekeken wat een nieuwe kost?
Gok zo globaal op 200-350 euro :)
dat die zo duur waren wist ik niet
ik vond al dat die man raar keek toen ik zei om gewoon een andere te bestellen
wat moet je er nog voor hebben ?