PDA

View Full Version : benzinepomp golf type 1 webers


arthurgti
03-04-2004, 20:04
Wie kan me vertellen of me huidige benzinepomp voldoet aan me aankomende webers.
Het was een 1.5cl en het is nu een 1.8 pierburg systeem en wordt zometeen een 1.8 weber blok.
weet nameijk niet of deze genoeg power levert voor die webers.
Groetjes arthur

beckymk1freak
03-04-2004, 20:54
heb je het spul er al bijna in liggen?
op deze vraag weet serge pot vast een goed antwoord:)
wat gaaf dat je dit gaat doen ben zelfde project bezig!! heb nu alles verzameld wat nodig is en serge gaat het voor mij erin bouwen.en dit is een goede vraag waar ik strax ook wat aan heb;)ik heb zelf een 1800 8 klepper gti wat nu 120 pk strax een hoop meer...sucses met in inbouwen!!:):)

Christiaan
03-04-2004, 20:58
De gti heeft zo ie zo een grotere benzinepomp..

Heb je bij de ombouw van 1500 naar 1800 dezelfde benzinepomp laten zitten?

Gert
03-04-2004, 21:04
Een meneer die ik ooit sprak en die jarenlang met 1300 vw blokjes heeft gecrosst vertelde mij dat een mechanische benzinepomp die op die blokjes zat genoeg druk leverde voor wel 4 dubbele Webers .
En die pomp staat op fabrieksspecifidatie afgesteld .
Ik denk dat je standaard pomp genoeg kan leveren .
Maar een pomp met meer opbrengst is nooit weg . Zeker als er een retour opzit .

sjampoo
03-04-2004, 21:17
Pompjes (mech) kunnen genoeg leveren voor webertjes.. (zonder retour)..

Alleen zitten ze meestal enorm in de weg.. (inlaatspruitstuk), en gaan ze lekken op de keerring.. en word de opbrengst door slijtage op 't asje in de loop der jaren minder (veeeeel jaren), maar voornaamste reden van vervangen voor elektro pomp: Op de scherpere sport nokkenassen.. mist in 9 van de 10 gevallen de pomp-aandrijf-nok...

Ja, van die omgeslepen sorg dingetjes,. daar zit de mee-nemer vaak gewoon nog op,..

Dat vertelde die meneer er vast niet bij.. :)

Gert
03-04-2004, 21:26
Nee die meneer vertelde dat hij ze eraf haalde vanwege het PK verlies .
Tis minimaal maar als je nog een trucje of tien uithaalt zoals deze dan zet het best zoden aan de dijk

serge pot
09-04-2004, 20:20
pompje van golf zit niet in de weg zit op heeeeeeel andere plek als bij de 1.3