View Full Version : wat te doen met een 1.3 blok ?
Golf-classic
25-06-2006, 21:47
hey mijn blok ligt toch uiteen van men derby
hij is van 91 maar 1 st ingeschreven in 93 (showroom model van in den tijd :rolleyes: )
tis dus een doodgewoone 1.3
geen gt ofzo
maar ik moet toch mijn koppakking vervangen
en vervang ineens alle rubbers waterpomp filters olie en heel die troep
nu zou ik graag een anders nokkenasje ofzo steken
iemand die weet welke graden ik max mag nemen ofzo voor save te spelen zonder andere aanpassingen in de blok?
zou graag wat meer power hebben maar save
zou een 280° nog save zijn of mag toch 265 ofzo
zoek zoek, serge weet hier alles van, staan genoeg topics hier op volksforum over het kietelen van een 1.3 blokkie...
wolfswagen
25-06-2006, 22:25
neem aan dat jij wel een NZ blok hebt...
Golf-classic
26-06-2006, 20:28
waar vind ik exxact men motorcode terug
of een site met alle info ?
Ik weet wel een site.... :rolleyes:
vw dennis
26-06-2006, 20:52
kan op een sticker op je distributiekap staan, Kan ook even op chassisnummer zoeken in Elsa
Leesvoer (http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?;act=ST;f=14;t=4)
wolfswagen
27-06-2006, 15:46
Je kunt ook gewoon de dealer bellen, aan het kenteken hebben ze voldoende
om je de motorcode te vertellen... tenzij je een import hebt
Golf-classic
27-06-2006, 20:46
bedankt mark 1 :)
ga meteen is opzoeken
mijn polo is gewoon 1 uit walonië dus België geen invoer
import kunne ze ook opzoeken hoor
men broer zen gti is een ingevoerde en bij vw konden ze een heele lijst afdrukken met alle opties en blabla dat ie standaard heeft
ik kon me niet inhouden en op ebay maar een splinternieuwe nokkenas gekocht van schrick met 280°
en bij deze mens ook een culasse aangekocht met nieuwe ventielen en bewerkte kop inlaat en uitlaat poorden enzo aangepast.
dus hoop dat de kop past en dan ben k een gelukkig mens
http://img269.imageshack.us/img269/6515/kopf18pj.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/8662/n38tl.jpg
Golf-classic
27-06-2006, 20:57
ok op men sticker van vw op men achterflank (langsbinnen)
staat op motorcode 2G boitecode 8p
kan dit kloppen?
ja edit heb ze gevonden op de tabel op polo86c.nl :D
heb eens naar de code op de motorkop (culasse) geen vergelijken met de bewerkte en mijn org.
org code: 030 103 373
bewerkte kop : 052 103 373 / c
zou deze dan passen? denk van wel
en no gis edit
heb eens goed zitten kijken en de pok is helemaal anders
aansluiting kleppendeksel is van oudere polo enzo en ook hoe de nokkenas gemonteerd zit enzo
dus komt wss alles te koop en mss vind k eens wel iets anders anders blijft hem gewoon zo met een uitlaatlijn van supersprint
wolfswagen
28-06-2006, 13:29
Wat kost zo'n schrick nokkenas en wat is je vermogenswinst? Moet je de rest automatisch ook aanpassen?
Een 2G is inderdaad een hydrostoter,.
En die kop + nokkenas zijn 'sleeptuimelaar'.
Opzich zou de kop wel passen (als je het krukastandwiel ook wisseld), maar de kop op de foto heeft verbrandingsruimte in de kop, en een 2G heeft dat niet: daar zit ze juist in de zuiger. De compressie zal drastisch dalen: Leuk voor een turbo project, maar dat is denk ik niet wat je zoekt.
BTW:
De nokkenas past zowieso niet in een hydrokop, maar 'for future reference':
Een 280 graden nokkenas is zowieso wat veel van het goede voor een hydro-kop. 268 graden is nog wel te doen, maar daar boven zal de de stoters moeten aanpassen/vervangen.
patrick 86c
30-06-2006, 10:16
dan maar gelijk een andere ondermotor scoren!
Golf-classic
30-06-2006, 22:03
nee alles komt gewoon te koop ja :D
moto zal dan maar orgineel blijven op een supersprint uitlaat lijn na
btw de kop is niet bewerkt
is enkel gereviseerd met nieuw kleppen enzo
Golf-classic
05-07-2006, 08:44
ja dat is het probleem he met men blok
dat ik men cullas niets kan afhalen om meer compressie te krijgen.
verbrandings kamer zit in men pistons
dus zou je al andere pistons en de blok moeten gaan vlakken en zie ik toch niet zitten voor men daily ;)
en ook nog met die klote monopoint carbu die alles toenijpt :(
als k de kop en nokkenas laat bijslijpen
ben dus bij iemand in kontact gekomen die niets anders doet dan motors bewerken en heeft me dat alleemaal uitgelegt.
dak mss beter ne oudere blok zoek met verbrandingskamer in cullas
dus er word niets aan gedaan
serge pot
07-07-2006, 20:15
wat jiuj nodig hebt is een motor met de motorcode hh of gf deze hebben verbrandingsruimten in de kop ,waar dus deze kop van jou op past
Golf-classic
09-07-2006, 22:24
ja maar gaan geen andere motor erin leggen deze word gewoon orgineel gelaten
zaak gesloten :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.